Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer "de gang" introduceren?

+13
Tania
Printje
maiadebij
Monnie
Coco
Susan
Flower_L
Thunder
Liadan
TGR
PapillonRose
Wennes
Bloem86
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 2:21

Vanaf welke leeftijd gingen jullie kindjes op de gang/in de hoek/op het strafmatje zitten enz?

Ik heb nog niet echt een afkoelplek/strafplek maar eigenlijk wil ik dat van de gang maken. En is 16 maanden nog te jong of een afkoelplek/strafplek te hebben of niet?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 2:25

Ligt eraan of je kindje al goed oorzaak en gevolg snapt. D. reageerde na de eerste waarschuwing voor iets dat niet mocht op die leeftijd al met: 'Ohoh, mat' Very Happy. Dat is wel heel belangrijk, anders snapt je kindje niet waarom hij gestraft wordt.

Als het de gang wordt, zou ik het op die leeftijd wel héél kort doen en niet een paar minuten daar laten huilen. Misschien kun je ook een strafplek bedenken waar je zelf in de buurt bent en dat het dus niet eng is voor je zoon, zoals de box / mat / hoekje etcetera?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 2:29

Nou ik weet van mijn zoon dat hij niet stil kan staan dus een matje zal hier geen effect hebben Wink
Maar de box is voor hem iets om in te spelen of ik zet hem erin als ik bijv. iets bij de buren moet afgeven. En ik denk als ik dat dan ook als strafplekje ga gebruiken dat hij op een gegeven moment het niet meer snapt. Vandaar dat ik aan de gang zat te denken

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 2:53

Hier zet ik m sinds een week op de gang (bijna 20 mnd) echt maar een paar tellen ongeveer.. Hij snapt t inmiddels heel goed..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 2:54

Heeft S. al echt zulke straf nodig? Hier is het nog ruim voldoende om haar uit de situatie te halen of af te leiden. En dan in de zeldzame gevallen dat er 'nee' wordt gezegd en we strenger optreden, begrijpt ze dat wel en is ze onder de indruk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 2:54

Ik las de gang telkens als "the gang" tot ik het topic opende Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 2:58

Rejoy. schreef:Heeft S. al echt zulke straf nodig? Hier is het nog ruim voldoende om haar uit de situatie te halen of af te leiden. En dan in de zeldzame gevallen dat er 'nee' wordt gezegd en we strenger optreden, begrijpt ze dat wel en is ze onder de indruk.

Nou hij vind onze staande lamp langs de tv erg leuk om aan te zitten en de kattenbak vind hij ook interessant. Hij loop daar zo'n 10x per dag naar toe en vervolgens haal ik 'm iedere keer daar weer weg. Maar na 3 keer vind ik het eigenlijk wel welletjes. En hij lacht telkens als ik 'm daar weg haal en boos doe (hij lacht me dus gewoon uit haha) en nu wil ik dus iets anders gaan proberen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Bloem86 vr 9 dec 2011 - 3:09

Hier hebben we nog niet zo'n plekje gecreeerd! Opzich nog niet nodig geweest. Met een strenge NEE, dat mag niet lukte het tot nu toe aardig. Maarrr, merk wel dat ze er steeds minder van onder de indruk is, hoor! Moet soms dingen echt wel 10000x zeggen!

Mijn vriendin zet haar dochtertje, van nu 22 maanden wel op de gang. Doet ze al een hele tijd. In het begin hielp dit goed. Ze snapte direct wat ze verkeerd had gedaan. Maar nu wordt het een beetje een gewoonte. Doet ze iets wat niet mag, loopt ze zelf al naar de gang. Waar ze het nu geen probleem meer vind! Dus of het nog helpt...?!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Wennes vr 9 dec 2011 - 3:18

Ik heb onze zoon vorige week 2x op de gang gezet en hij heeft er gelijk van geleerd.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 3:19

Wij gebruiken het echt uit nood zeg maar, dus als het niet meer op te lossen is door afleiding of omdat ik bijv een baby aan het voeden ben en hij gaat slaan ect. Maar dat zijn zulke extreme dingen, dat het hooguit 2 keer maand gebeurt. Verder is waarschuwen, en vastpakken en hem toespreken en uit de situatie halen, meer als genoeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  PapillonRose vr 9 dec 2011 - 4:29

Ik ben niet van plan om zo'n plekje te maken, vind het zo de nadruk op het negatieve leggen. Maar ik zeg nooit nooit, wie weet kom ik er nog wel op terug als blijkt dat A. zich gaat ontpoppen tot een duivelse peuterpuber Wink
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  TGR vr 9 dec 2011 - 4:59

Snoepy87 schreef:Wij gebruiken het echt uit nood zeg maar, dus als het niet meer op te lossen is door afleiding of omdat ik bijv een baby aan het voeden ben en hij gaat slaan ect. Maar dat zijn zulke extreme dingen, dat het hooguit 2 keer maand gebeurt. Verder is waarschuwen, en vastpakken en hem toespreken en uit de situatie halen, meer als genoeg.

Jij bent min voor de hele buurt?

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 5:00

Nee ik ben gastouder.. en met voeden bedoel ik niet bv maar flesvoeding, fruithap enzv

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Liadan vr 9 dec 2011 - 5:37

Hier hebben we geen strafplek en die gaat er ook niet komen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 5:41

Niet. Ik denk dat je beter kunt afleiden en belonen dan straffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 5:43

Ik probeer het al een tijdje, maar hier werkt het voor geen meter laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Thunder vr 9 dec 2011 - 6:44

Vanaf 1½ jaar ongeveer. Maar ook alleen na een aantal keren flink waarschuwen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 6:47

Heb de rest van de reacties niet gelezen, maar een kindje van 16 maanden zou ik niet voor straf op een plek plaatsen buiten het zicht. Ik zou een kindje van 16 maanden sowieso nog niet dat soort straffen geven maar vooral heel veel uitleggen. Wat mag niet en welk gedrag zie je liever wel..
Denk ook dat ik bij stout gedrag eerder zou afleiden dan straffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Flower_L vr 9 dec 2011 - 6:50

Rejoy. schreef:Heeft S. al echt zulke straf nodig? Hier is het nog ruim voldoende om haar uit de situatie te halen of af te leiden. En dan in de zeldzame gevallen dat er 'nee' wordt gezegd en we strenger optreden, begrijpt ze dat wel en is ze onder de indruk.

Hier idem. Ik vind l nog te jong om 'echt' te straffen. Gaat nog goed op deze manier.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Susan vr 9 dec 2011 - 7:06

Ik heb eigenlijk geen strafplek voor Yrsa, het is ook nog niet echt nodig. Bij Ezra hebben we het wel een tijd gedaan, maar eigenlijk heeft het bij hem geen zin.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Coco vr 9 dec 2011 - 9:48

Ik vond zoiets eigenlijk nooit nodig, dacht ik. laughcry
Van de week mijn dochtertje een paar tellen op de gang gezet, brullen! Ik stond gewoon aan de andere kant van de deur welke bijna helemaal van glas is. Maar leuk vond ze het niet, dus na 5 tellen mocht ze terug.
Opeens at ze 2 boterhammen zonder mokken en zeuren en liet haar bord staan.
Ik was het zooo zat. Elke dag is het eten met haar een gigantische strijdt. Ze stopt het alleen maar in haar haar, smeert het uit over de tafel, gooit het tegen mijn zoontje aan, gooit het op de grond. Met drinken net zo, ze drukt haar fles leeg op tafel, gooit haar beker bewust op kop of over dr haar of spuugt het gewoon spetterend uit en dat de hele dag door met alles wat eet en drinkbaar is. Het enige wat ze doet is soppen, soppen, soppen, zodat ze daarna in bad moet of handen wassen (wat ook haar doel is).

Toch ben ik er in principe geen voorstander van en wil het ook weer stoppen zodra ze normaal met eten om kan gaan. Maar deze strijd duurt nu al zo'n 8 maanden en verder helpt werkelijk niets.


Laatst aangepast door Nois op vr 9 dec 2011 - 10:03; in totaal 1 keer bewerkt
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Monnie vr 9 dec 2011 - 9:53

Ik vindt 16 maanden ook nog wel erg jong om hem op de gang te zetten. Ik vraag me af of ze op die leeftijd dat al kunnen snappen? Ik zou het nu iig zeker nog niet bij mijn zoontje doen. Dan liever 10 zeggen en afleiden.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  maiadebij vr 9 dec 2011 - 10:04

Hier gaan ze ook niet voor straf op de gang. Ik denk ook dat J compleet in paniek zou raken. De dingen die ze nu doet en niet mogen is ook alleen maar nieuwsgierigheid, ze is alles aan het ontdekken en doet alles na (dus ook dvdtjes aandoen, de stekker van de lamp eruit trekken) maar echt niet met de intentie om stout te zijn.

N is de laatste tijd vreselijk aan het gillen, dus die gaat wel eens op de gang om daar ff te gillen, dus niet voor straf. En het komt wel eens voor dat ik heb in z'n bed zet, maar vooral omdat ik dan ff af moet koelen. Als ik hem dan haal staat hij altijd grijnzend in z'n bed, dan denkt hij vast 'had ik je weer ff lekker op de kast?' Laughing

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Printje vr 9 dec 2011 - 10:15

Ik zet hem niet op de gang, dat durf ik niet, dadelijk klimt meneer zo naar boven...

Het is hier pas 2 keer voorgekomen dat hij even apart moest gaan zitten, hij had het dondersgoed door en was even helemaal overrompeld en met succes denk ik want bij die 2x is het gebleven.
Ik waarschuw een keertje en leidt hem af, blijft hij doorgaan herhaal ik nogmaals dat hij daar niet aan mag zitten omdat het dan kapot gaat of net wat, dan zeg ik er bij dat wanneer hij doorgaat hij even bij de muur moet zitten.
Gaat hij door zet ik hem bij de muur en herhaal ik waarom hij daar moet zitten.

Na een kleine minuut ga ik naa rhem toe, herhaal waarom hij daar zat en geef hem een dikke knuffel.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 10:35

Monnie schreef:Ik vindt 16 maanden ook nog wel erg jong om hem op de gang te zetten. Ik vraag me af of ze op die leeftijd dat al kunnen snappen? Ik zou het nu iig zeker nog niet bij mijn zoontje doen. Dan liever 10 zeggen en afleiden.

Mijn zoontje is 17 maanden en die snapt het dondersgoed hoor Wink Als hij iets doet wat hij niet mag en ik heb 'm 3 keer gewaarschuwd zeg ik tegen hem: "Moet mama jou soms even op de gang gaan zetten?" en dan roept ie heel hard "nee nee nee nee" en is daarna 9 van de 10 keer weer poeslief Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer "de gang" introduceren? Empty Re: Wanneer "de gang" introduceren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum