Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Potje , wanneer en hoe introduceren?

+7
chipa
Aggi
Teddyaapje
studiebol
Annemie
Annie24
Star007
11 plaatsers

Ga naar beneden

Potje , wanneer en hoe introduceren? Empty Potje , wanneer en hoe introduceren?

Bericht  Star007 za 30 maa 2013 - 9:13

Ik heb afgelopen week een potje voor D. gekocht, om eens te proberen hoe ze dat vindt. Ik heb nu een aantal avonden op rij haar voor het slapen gaan , even 5 minuutjes op het potje gezet. Ze blijft mooi zitten en vindt het reuze interessant, maar heeft er niet in geplast. Nu vraag ik me eigenlijk af;

-Wanneer hebben jullie het potje geintroduceerd? Dus op welke leeftijd?

-Hoe pak je dit aan?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Potje , wanneer en hoe introduceren? Empty Re: Potje , wanneer en hoe introduceren?

Bericht  Annie24 za 30 maa 2013 - 9:18

Y. kan gerust 1 uur op de wc zitten met verkleiner, maar er komt nog geen druppel uit. Ik ga dan op de badrand zitten en als ik het te lang vind duren gewoon in de woonkamer. Om de 5 minuten roept hij 'klaaaaaaaaaaaaaaar' en huppel ik dus weer naar het toilet om vervolgens te constateren dat hij nog niet heeft geplast Laughing

Potje staat al heel lang in de douche en was in het begin interessant, maar daarna alleen maar leuk om op z'n hoofd te zetten laughcry

Ik denk maar zo: als hij 16 is, is hij vast zindelijk Laughing

Mijn vriend was trouwens zindelijk toen hij 1,5 was en ik pas met 3,5.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Potje , wanneer en hoe introduceren? Empty Re: Potje , wanneer en hoe introduceren?

Bericht  Annemie za 30 maa 2013 - 9:25

Wij beginnen er binnenkort ook mee, 's ochtends en 's avonds voor het slapen gaan even erop zetten.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  studiebol za 30 maa 2013 - 10:07

Heb net een heel artikel er over gelezen in de jij & kinderen. Wat zij zeggen is, dat het kind moet begrijpen dat de plas of poep in het potje hoort dus neem haar/hem mee naar het toilet. Ten tweede moet je kind kunnen voelen dat er wat aan komt en hiervoor moet hij/zij de blaas en darmspieren kunnen beheersen. Tussen de 18 maanden en 2 jaar is het zenuwenstelsel hiertoe voldoende ontwikkeld. En ook de wil om mee te werken is belangrijk.

Nou ja dat ff gauw overgetypt.

Verder hebben ze het over vaak aanbieden, regelmatig op het potje zetten, maar geen strijd van maken en ze hebben het over belonen, stickers plakken ofzo.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Star007 za 30 maa 2013 - 10:12

Dankje voor de info Studiebol Potje , wanneer en hoe introduceren? 561177

Ik heb vanavond trouwens 'stiekem' wat water in het potje gedaan, en toen de pop op het potje gezet. Toen D. laten zien wat er in het potje zat, en lopen juichen Potje , wanneer en hoe introduceren? 394967 Ze keek echt met grote ogen hahaha.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Teddyaapje za 30 maa 2013 - 10:34

Star007 schreef:Dankje voor de info Studiebol Potje , wanneer en hoe introduceren? 561177

Ik heb vanavond trouwens 'stiekem' wat water in het potje gedaan, en toen de pop op het potje gezet. Toen D. laten zien wat er in het potje zat, en lopen juichen Potje , wanneer en hoe introduceren? 394967 Ze keek echt met grote ogen hahaha.

Laughing
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Star007 za 30 maa 2013 - 10:36

Teddyaapje schreef:
Star007 schreef:Dankje voor de info Studiebol Potje , wanneer en hoe introduceren? 561177

Laughing
Ben ik nu een gekke moeder hahahah?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Aggi za 30 maa 2013 - 13:34

Wij zetten R meestal s ochtends 1 keer op het potje. Misschien is dit vroeg met 20 maand. Maar hij geeft ook aan wanneer hij moet poepen, dan roept hij mama poepen...
Wij zijn begonnen met 14 maanden om hem dat spelenderwijs te leren.
We zien wel hoe of wat en natuurlijk is hij nog klein maar hoop dat we het er spelenderwijs in krijgen en hem op deze manier zindelijk kunnen krijgen.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  chipa zo 31 maa 2013 - 0:55

F zegt al een tijdje poepie als hij moet poepen. We zetten hem Dan op het potje of op de wc, maa dat vind hij dan toch nog een beetje eng.

Bij mijn ouders thuis heeft hij laatst een plasje op het potje gedaan, al denk ik dat dat dan toeval was.

We proberen het af en toe met het potje, maar pushen niet.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  _Lana_ zo 31 maa 2013 - 2:50

Hahahah, die Star Laughing.

Ik denk dat ik van de zomer eens rustig ga beginnen, dan kunnen ze in de tuin ook in hun blootje lopen, zonder luier.
En verder heb ik laatst iets op tv gezien, wat ik wel een heel goed idee vind.
Daar vertelden ze dat je vaste momentjes in moet lassen.
Dus bijvoorbeeld een half uur na ieder eetmoment op het potje. Standaard na ieder eetmomentje.

Wat Studiebol zegt, zit ook wel wat in.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Parel zo 31 maa 2013 - 3:53

Ik ben daar echt zó nog niet mee bezig, is dat heel raar?
Ik vond het eigenlijk wel een mooi Sinterklaascadeau haha
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Slakje zo 31 maa 2013 - 4:04

Ik ben er ook nog niet mee bezig. Louise komt wel altijd kijken als ik naar toilet ga. En ze heeft ook wel interesse voor het potje. Maar dat is het dan ook. Als ze heeft gepoept gaat ze wel naar de kinderkamer.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  miss22 zo 31 maa 2013 - 4:16

Wij hebben sinds 2 weken een potje aangeschaft voor J, Met al 1x resultaat Very Happy een plasje
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  _Lana_ zo 31 maa 2013 - 4:20

Parel schreef:Ik ben daar echt zó nog niet mee bezig, is dat heel raar?

Ik ben daar trouwens ook nog niet zo mee bezig hoor en die kids van mij zijn daar echt nog niet aan toe. Ze blijven sowieso niet stil zitten op een potje.
Maar van de zomer kunnen ze mooi in de blote billen spelen, dus ik dacht dat is wel een mooie gelegenheid Wink.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol zo 31 maa 2013 - 8:58

_Lana_ schreef:

Ik ben daar trouwens ook nog niet zo mee bezig hoor en die kids van mij zijn daar echt nog niet aan toe. Ze blijven sowieso niet stil zitten op een potje.
Maar van de zomer kunnen ze mooi in de blote billen spelen, dus ik dacht dat is wel een mooie gelegenheid Wink.

Ik ben er ook niet mee bezig hoor, 9 van de 10 keer zeggen ze bah terwijl ze geen bah hebben en als ik vraag of ze gepoept hebben zeggen ze bijna altijd nee, haha terwijl dit wel zo is.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  _Lana_ zo 31 maa 2013 - 9:33

studiebol schreef:
_Lana_ schreef:

Ik ben er ook niet mee bezig hoor, 9 van de 10 keer zeggen ze bah terwijl ze geen bah hebben en als ik vraag of ze gepoept hebben zeggen ze bijna altijd nee, haha terwijl dit wel zo is.

Haha, niet echt een goede graadmeter dus ;-).

Bij mijn dochter weet ik trouwens precies wanneer ze gaat poepen Laughing, van tevoren. Maar ze zijn er gewoon nog niet aan toe.
Komt wel....
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: