Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

voorraad kolven

4 plaatsers

Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty voorraad kolven

Bericht  joyce0606 do 8 dec 2011 - 5:51


ik wil beginnen met voorraad kolven voor K. handig voor als ik weg moet/ga en voor het geval ik het moet indikken.
en zodat mijn man af en toe in het weekend de nachtvoeding kan geven.

hoe zijn jullie begonnen met voorraad kolven?

K drinkt nu nog zo'n 8x per dag bij mij. (vanaf de laatste en eerste slok zit nu ongeveer 2,5 uur)

moet ik voor of nadat K bij mij heeft gedronken kolven? (kan dat wel betreft het voor en achter melk?)

of is het beter hem 1 borst te geven en de ander te kolven? (krijgt hij dan wel genoeg binnen?)

graag jullie ervaringen!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 6:22

Na 1,5 uur is je melkproductie als het goed ik weer op pijl, dus kan je tot een uur na het voeden kolven. Voor en achtermelk heb je als je je borsten goed leeg maakt met kolven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  Liadan do 8 dec 2011 - 6:39

Ik kolfde na de eerste voeding, dan dronk mijn zoontje maar 1 borst of 2 maar dan de tweede niet helemaal leeg. Dit deed ik een paar dagen achter elkaar en zo heb ik een voorraadje op kunnen bouwen.
Nu kolf ik af en toe nog wel eens in de ochtend als hij 's nachts een keer minder heeft gedronken dan normaal want ik kolf op mijn werk nu minder dan mijn zoon drinkt dus dan blijf ik toch een voorraad houden.
Ik zou kolven nadat je zoon heeft gedronken, je kan de borst kolven waar hij niet heeft gedronken of allebei, dat maakt niet veel uit want er wordt toch meteen weer voeding aangemaakt.
Je zoon zal voor de volgende voeding dus wel weer gewoon kunnen drinken. En als hij dan niet genoeg heeft kunnen drinken, dan komt hij gewoon wat eerder voor de volgende voeding.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  meisje do 8 dec 2011 - 8:11

Ik kolf de ochtendvoeding altijd af. Mijn dochter drinkt dan maar 1 kant en dan kan ik de andere kolven. Ze slaapt nog niet door, maar heeft dit 3 nachten wel gedaan en had ik meteen 180cc aan 1 kant. Dus alweer een volledige voeding.

Ik kolf ook geregeld een uur na het voeden.
Toen ze nog om de 2.5-3 uur kwam deed ik dit niet altijd. Nu drinkt ze om de 4 uur en kolf ik wel.

Ik gooi aan het eind van de dag alles bij elkaar en vul de potjes die ik heb (avent) en vries ze dan in.
Ik heb zo al een hele lade vol.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  Fearie do 8 dec 2011 - 8:13

Ik heb eigenlijk altijd maar een borst gegeven, de andere dronk ie amper aan. Ik kolfde dan de andere borst leeg en wisselde steeds zo om, heb op die manier een voorraad opgebouwd.
Ook zat er tussen de voedingen bij mij al snel 4 uur tussen, ik kolfde dan 2 uur na de laatste voeding en ik kolf nu nog steeds nachts om weer wat extra voorraad op te bouwen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  joyce0606 do 8 dec 2011 - 8:18

kan ik hem nu bijvoorbeeld 1 borst geven? en dan de andere leegkolven, zou hij daar genoeg aan hebben. hier is het er ingeramd dat dat niet komt in de kraamweek. maar misschien nu wel, dat lijkt mij wat fijner dan elke 1,5 uur te moeten voeden of kolven.

joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  Liadan do 8 dec 2011 - 8:23

Als hij genoegen neemt met 1 borst, dan kan je gerust 1 borst geven en de andere kolven. Als hij 2 borsten wil drinken dan zou ik een uur na de voeding kolven. Als ik jou was zou ik wel in de ochtend kolven en niet in de avond want over het algemeen kolf je meer aan het begin van de dag. En dan bouw je dus sneller een voorraad op.
En waarom zou je elke 1,5 uur gaan kolven?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  meisje do 8 dec 2011 - 8:24

Ik heb in het begin ook 1 borst gegeven, maar ik merkte dat ze daar niet meer genoeg aan had.
Mijn dochter heeft dus ook 2 borsten 'nodig'.

Je kunt het proberen!
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  Fearie do 8 dec 2011 - 8:25

Je zou kunnen proberen of hij voldoende heeft aan 1 borst, dan kun je die andere afkolven en als je dat na iedere voeding doet bouw je zo een voorraadje op.
Ik heb van die Avent Via potjes en als die vol was (over een hele dag kolven) ging die de vriezer in smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  joyce0606 do 8 dec 2011 - 9:44

Liadan schreef:Als hij genoegen neemt met 1 borst, dan kan je gerust 1 borst geven en de andere kolven. Als hij 2 borsten wil drinken dan zou ik een uur na de voeding kolven. Als ik jou was zou ik wel in de ochtend kolven en niet in de avond want over het algemeen kolf je meer aan het begin van de dag. En dan bouw je dus sneller een voorraad op.
En waarom zou je elke 1,5 uur gaan kolven?

nou ik ben meer bezig elk 1,5 uur met voeden of kolven.

ik heb hem u 1 borst gegeven, en de andere heb ik gekolfd. ik heb nu 80cc gekolft en in de koelkast gezet. dan kan ik het toch 3-5 dage bewaren ? (onze koelkast is 5 graden)
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  Liadan do 8 dec 2011 - 9:48

Maar waarom zou je dan als je kolft niet meer elke 1,5 uur hoeven voeden? Ik snap het geloof ik niet, haha.
Je kan het in de koelkast 5 dagen bewaren (je moet het dan bij voorkeur wel onderin achterin de koelkast zetten, niet in de deur). Netjes trouwens dat je al 80 cc hebt gekolfd!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  joyce0606 do 8 dec 2011 - 10:02

Liadan schreef:Maar waarom zou je dan als je kolft niet meer elke 1,5 uur hoeven voeden? Ik snap het geloof ik niet, haha.
Je kan het in de koelkast 5 dagen bewaren (je moet het dan bij voorkeur wel onderin achterin de koelkast zetten, niet in de deur). Netjes trouwens dat je al 80 cc hebt gekolfd!

ik bedoel als ik 1,5 uur kolf nadat ik K de borst heb gegeven, ben ik dus elk 1,5 uur bezig met voeden (of kolven of live) en geef ik de voorkeur liever aan 1 borst live en 1 borst kolven in dezelfde sessie. als K dit pikt natuurlijk.

ik ben maar gestopt na 80cc anders ben ik bang dat ik weer gestuwde borsten krijg.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  Liadan do 8 dec 2011 - 10:04

joyce0606 schreef:
Liadan schreef:Maar waarom zou je dan als je kolft niet meer elke 1,5 uur hoeven voeden? Ik snap het geloof ik niet, haha.
Je kan het in de koelkast 5 dagen bewaren (je moet het dan bij voorkeur wel onderin achterin de koelkast zetten, niet in de deur). Netjes trouwens dat je al 80 cc hebt gekolfd!

ik bedoel als ik 1,5 uur kolf nadat ik K de borst heb gegeven, ben ik dus elk 1,5 uur bezig met voeden (of kolven of live) en geef ik de voorkeur liever aan 1 borst live en 1 borst kolven in dezelfde sessie. als K dit pikt natuurlijk.

ik ben maar gestopt na 80cc anders ben ik bang dat ik weer gestuwde borsten krijg.
Ooooh op die manier smile . Ja ik kolfde zelf ook liever meteen na een voeding ipv tussen 2 voedingen in.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  Fearie do 8 dec 2011 - 11:36

Ik kolf ook wel eens tegelijk met het voeden, alleen dan moet D wel meewerken en niet als een wilde tekeer gaan. Anders kolf ik direct na het voeden, haal meestal maar 80 cc eruit Sad
Terwijl de kleine man al 240 cc drinkt, ben dus druk bezig smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  Liadan do 8 dec 2011 - 21:35

Fearie schreef:Ik kolf ook wel eens tegelijk met het voeden, alleen dan moet D wel meewerken en niet als een wilde tekeer gaan. Anders kolf ik direct na het voeden, haal meestal maar 80 cc eruit Sad
Terwijl de kleine man al 240 cc drinkt, ben dus druk bezig smile
240 cc in 1 keer? :shock:

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  meisje do 8 dec 2011 - 21:36

So, die drink idd veel.
Mijn oudste dochter heeft nooit meer dan 200/210 gedronken (als ze het in een flesje kreeg)
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  Fearie do 8 dec 2011 - 22:38

Liadan schreef:
Fearie schreef:Ik kolf ook wel eens tegelijk met het voeden, alleen dan moet D wel meewerken en niet als een wilde tekeer gaan. Anders kolf ik direct na het voeden, haal meestal maar 80 cc eruit Sad
Terwijl de kleine man al 240 cc drinkt, ben dus druk bezig smile
240 cc in 1 keer? :shock:

Ja, per keer. Hij gaat op vrijdag de hele dag, wat betekent 2 voedingen en de laatste fles om 23.00 uur. En alle 3 zijn 240/260 cc en het gaat allemaal glad op in nog geen 20 min.
En er komt ook niets terug, houdt alles netjes binnen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  meisje do 8 dec 2011 - 23:12

Fearie schreef:
Liadan schreef:
Fearie schreef:Ik kolf ook wel eens tegelijk met het voeden, alleen dan moet D wel meewerken en niet als een wilde tekeer gaan. Anders kolf ik direct na het voeden, haal meestal maar 80 cc eruit Sad
Terwijl de kleine man al 240 cc drinkt, ben dus druk bezig smile
240 cc in 1 keer? :shock:

Ja, per keer. Hij gaat op vrijdag de hele dag, wat betekent 2 voedingen en de laatste fles om 23.00 uur. En alle 3 zijn 240/260 cc en het gaat allemaal glad op in nog geen 20 min.
En er komt ook niets terug, houdt alles netjes binnen.

Jeetje, dan moet je idd ook heel wat kolven om die voorraad zo hoog te houden.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  Fearie do 8 dec 2011 - 23:16

meisje schreef:
Fearie schreef:
Liadan schreef:
Fearie schreef:Ik kolf ook wel eens tegelijk met het voeden, alleen dan moet D wel meewerken en niet als een wilde tekeer gaan. Anders kolf ik direct na het voeden, haal meestal maar 80 cc eruit Sad
Terwijl de kleine man al 240 cc drinkt, ben dus druk bezig smile
240 cc in 1 keer? :shock:

Ja, per keer. Hij gaat op vrijdag de hele dag, wat betekent 2 voedingen en de laatste fles om 23.00 uur. En alle 3 zijn 240/260 cc en het gaat allemaal glad op in nog geen 20 min.
En er komt ook niets terug, houdt alles netjes binnen.

Jeetje, dan moet je idd ook heel wat kolven om die voorraad zo hoog te houden.

Ja, daarom kolf ik tegenwoordig ook weer midden in de nacht. Anders kan ik niet bijhouden, die kleine zuiperd. Per 1 januari ga ik ook 4 dagen werken en ben dus benieuwd of ik dat ga volhouden. Gelukkig heb ik een voorraadje liggen van bijna 3, misschien zelfs wel 4 liter. En in februari gaan we beginnen met bijvoeden, dus we zullen zien.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  Liadan vr 9 dec 2011 - 1:13

Is hij met minder per keer niet ook tevreden? Of wat vaker kleinere voedingen? Dan hoef je niet zoveel te kolven. Ik heb vaker gelezen dat er veel kinderen zijn die kunnen blijven drinken maar ook tevreden zijn als ze bijv. ipv 240 cc, 180cc krijgen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  Liadan vr 9 dec 2011 - 1:16

Hmmm, als ik er over nadenk, drinkt hij op een dag trouwens ongeveer net zoveel of wat minder dan Kian. Die drinkt als ik werk (en dan ben ik ongeveer 10 uur bij hem weg) ongeveer 500 cc verspreid over 4 of 5 voedingen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  Fearie vr 9 dec 2011 - 1:21

D.ean krijgt 5 voedingen op een dag, de ochtend en 19.00 uur voeding doe ik live.
De 10.00 en 15.00 krijgt ie op maandag en vrijdag in flesvorm en dinsdag, woensdag en donderdag is de 15.00 ook live gevoed.

Ik denk dat hij dus ongeveer per keer 200cc drinkt, ik ben qua bv in de fles meer gaan geven omdat ie het op een gegeven moment steeds uitbrulde als de fles leeg was. Ondertussen zijn we er achter dat dat gewoon zuigbehoefte is geweest, maar hij krijgt nog steeds 240 cc.

Of was dat niet wat je bedoelde?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  Liadan vr 9 dec 2011 - 1:22

Ja, ik bedoel dat als hij ook tevreden is met 200cc dat je dat ook kan geven, dan hoef je weer 80 cc minder te kolven op een dag smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  Fearie vr 9 dec 2011 - 1:25

Liadan schreef:Ja, ik bedoel dat als hij ook tevreden is met 200cc dat je dat ook kan geven, dan hoef je weer 80 cc minder te kolven op een dag smile .

Dat kan ik wel weer eens proberen, gaan het vanavond eens even testen. Mocht ie nou tevreden ogen dan ga ik gewoon terug naar 200 cc, hij slaapt er toch niet beter om dus met 40 cc extra op.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voorraad kolven  Empty Re: voorraad kolven

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum