Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Menstruatie en eisprong of niet?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Menstruatie en eisprong of niet? Empty Menstruatie en eisprong of niet?

Bericht  Muurvlindertje di 6 dec 2011 - 10:10

Ik ben ca. 2 maanden geleden gestopt met de pil om de cyclus op gang te laten komen.
Na de laatste strip ben ik dus 'ongesteld' geweest en daarna niet meer begonnen aan 'n nieuwe strip.
Nu ben ik na die menstruatie van de pil, na 40 dagen ongesteld geworden afgelopen zondag. Maar ik twijfel of het een menstruatie was, omdat ik alleen zondag rood bloed had (1 tampon) en sindsdien alleen bruine afscheiding verlies met bruine stukjes erin (sorry voor de details).
Heb ik dan een eisprong gehad of niet? Vond het wel erg dat het 40 dagen duurde en misschien niet eens een menstruatie was. Ben 9 jaar aan de pil geweest en was daarvoor jarenlang elke 28-32 dagen netjes ongesteld en had 5 dagen rood bloed. Zou dat weer terug komen? Ik denk meteen aan horrorverhalen als PCO, etc.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie en eisprong of niet? Empty Re: Menstruatie en eisprong of niet?

Bericht  Supertalentje di 6 dec 2011 - 10:23

Voor zover ik kan vinden wordt PCO niet veroorzaakt door pilgebruik of door het stoppen met de pil. Misschien heeft je lijf nog even tijd nodig voor een regelmatige cyclus?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Le Chat Noir di 6 dec 2011 - 10:42

Ik denk dat je het nog wat langer de tijd moet geven! Het is heel normaal dat t nog niet gelijk op regel is, dus niet direct zorgen maken!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast di 6 dec 2011 - 11:31

Het kán wel dat PCO er ineens is na pilstop, ik heb het hier wel vaker op het forum gelezen. Ik heb zelf ook PCO en heel lang geleden had ik ook een normale cyclus.

Maar daar zou ik nu zeker niet vanuit gaan. Het is heel normaal om eerst een wat afwijkende cyclus te hebben, volgens mij zou het aparter zijn als je lichaam het na al die tijd als voorheen zou oppakken gelijk.

Gast
Gast

Bericht  Pandora di 6 dec 2011 - 21:27

Is het ook mogelijk dat je zwanger bent?
Toen ik net met de pil was gestopt dacht ik ook dat ik ongesteld was geworden maar achteraf bleek dit een innestelingsbloeding te zijn geweest.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Aimee wo 7 dec 2011 - 2:17

Toen ik met de pil gestopt was, was mijn ongesteldheid ook een stuk minder hevig dan voordat ik aan de pil ging. Als het goed is, heb je volgens mij zolang je gewoon regelmatig menstrueert ook gewoon een eisprong. Pas als het heel onregelmatig gaat worden en alsmaar langer wordt, zou ik eens langs de HA gaan.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Muurvlindertje wo 7 dec 2011 - 3:27

Ik hou nu dus de 40 dagen aan. Terwijl ik voor de pil, van mijn 12 tot mijn 17de, altijd een 28 dagen cyclus had en best erg ongesteld was.
Het is geen innestelingsbloeding, want op dag 35 heb ik een test gedaan toen ik het nog niet was en die was negatief. En 5 dagen later had ik dus 1 dag bloed en sindsdien bruine shizzle.

Hmmm, hoop dat ik komende maand een cyclus van 30 dagen heb en wat meer rood bloed. Wij willen in augustus 2012 voor een kindje gaan en voor die tijd ontpillen dus.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: