Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe lang duurt een verstuikte enkel?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe lang duurt een verstuikte enkel? Empty Hoe lang duurt een verstuikte enkel?

Bericht  Gast di 6 dec 2011 - 7:10

Ik ging gisteren tijdens het sporten door mijn enkel, mijn voet klapte zeg maar om (voetzool naar binnen, enkel naar buiten). Verder niet veel last van gehad, maar vanochtend deed het best zeer en kon ik er niet op steunen. Nu doet het nog een beetje pijn en kan ik er op zich wel op lopen, maar als ik er te veel op leun zak ik er door. Ik moest eigenlijk lesgeven vanavond, maar dat ging dus niet. Donderdag moet ik 2 uur lesgeven en heb aangegeven dat dat dan wel weer gaat. Is dat reëel? Het is nog een klein beetje dik, maar niet echt. en zou het schelen om er zo'n steunband om te doen (die gebruik ik ook voor mijn knieën).

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang duurt een verstuikte enkel? Empty Re: Hoe lang duurt een verstuikte enkel?

Bericht  Gast di 6 dec 2011 - 7:12

Vaak heeft het toch wel wat tijd nodig om echt te herstellen. Zo'n band is voor jezelf wel fijn, het geeft gewoon meer steun inderdaad.

Gast
Gast

Hoe lang duurt een verstuikte enkel? Empty Re: Hoe lang duurt een verstuikte enkel?

Bericht  Angela_1986 di 6 dec 2011 - 7:30

Bij mij duurt dat vaak toch wel wat langer dan 'n dag of 3... Zo'n band geeft je inderdaad wel meer steun. Ik zou alleen eerder de fysio bellen, die kunnen er dan even naar kijken en evt. intapen. Dat helpt bij mij in ieder geval beter! Zij kunnen je waarschijnlijk ook advies geven wat betreft het lesgeven/belasting van je enkel.

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn enkels/gewrichten sowieso niet helemaal in orde zijn dus ja, bij mij duurt herstel sowieso langer.

Sterkte ermee!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  TukTuk di 6 dec 2011 - 7:38

Lastig te zeggen of je er dinsdag alweer van af bent.. Ik zou wel blijven koelen, en inderdaad anders even laten intapen bij een fysiotherapeut. Vaak kan je er gewoon een afspraak voor maken, soms moet je wel zelf voor tape zorgen.
Tape geeft toch meer steun dan een bandage.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Minx di 6 dec 2011 - 7:46

zo'n steunband is leuk maar doet vrij weinig. Tapeje werkt veel beter. Of je moet een goede brace hebben. Maar zou er inderdaad even naar laten kijken en dan NIET door een huisarts. Die schrijven vaak een standaard behandeling voor waardoor er vaak terugkerende enkel klachten optreden. Dus even fysio bellen en die er naar laten kijken.

Hier valt moeilijk te zeggen wat het beste is. Al ziet het er wel positief uit als ik dit zo lees.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast di 6 dec 2011 - 7:52

Zouden jullie serieus naar de fysio gaan voor een verstuikte enkel? Ik ging pas toen ik niet meer kon lopen en de trap op moest kruipen na een knieblessure aan beide kanten. Dus voor een verstuikte enkel zou ik er nog niet eens aan denken om dat te doen eigenlijk. Gaat toch gewoon vanzelf weer over? Alleen is het dus even de vraag of ik overmorgen gewoon weer kan lesgeven. Dat het pijn doe tmaakt niet uit, dat voel je na 10 minuten toch niet meer, maar als ik er steeds doorzak schiet het niet echt op. Denk dat ik voor de zekerheid maar even zo'n band haal voor wat extra steun.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 6 dec 2011 - 7:56

Bobbie schreef:Zouden jullie serieus naar de fysio gaan voor een verstuikte enkel? Ik ging pas toen ik niet meer kon lopen en de trap op moest kruipen na een knieblessure aan beide kanten. Dus voor een verstuikte enkel zou ik er nog niet eens aan denken om dat te doen eigenlijk. Gaat toch gewoon vanzelf weer over? Alleen is het dus even de vraag of ik overmorgen gewoon weer kan lesgeven. Dat het pijn doe tmaakt niet uit, dat voel je na 10 minuten toch niet meer, maar als ik er steeds doorzak schiet het niet echt op. Denk dat ik voor de zekerheid maar even zo'n band haal voor wat extra steun.

Nee ik zou niet voor een gestuikte enkel gaan, maar als je echt steun zoekt, dan helpt een bandage niet erg, en kan je het beter laten intapen, en daar kan je dus wel voor naar een fysio gaan. Is gewoon eenmalige afspraak dan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Minx di 6 dec 2011 - 8:09

Nee, maar het scheelt wel dat ik zelf bijna fysio ben Wink. Maar ik zou er serieus even voor naar de fysio gaan. Al is het alleen om te tapen en er even goed naar te laten kijken. Dat je dit topic opent geeft al aan dat er wel een twijfel is. En misschien kan de fysio je wat oefeningen mee geven zodat het allemaal wat sterker word. Wat ik al zei, mensen komen met enkel klachten vaak te laat bij de fysio, omdat het zo veel voorkomt. preventief een keertje heen gaan kan dan soms geen kwaad.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast di 6 dec 2011 - 8:24

En je kunt nog de enkeloefeningen app downloaden. Die is nieuw.
Ik ben fysio en zie regelmatig enkels die een brace krijgen of tape. Liever brace..die kan af om te oefenen. Maar goed...eerst zien, dan pas advies! Dus even fysio bellen, als is het maar voor advies met een beeld erbij!

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 6 dec 2011 - 8:25

Jip83 schreef:En je kunt nog de enkeloefeningen app downloaden. Die is nieuw.
Ik ben fysio en zie regelmatig enkels die een brace krijgen of tape. Liever brace..die kan af om te oefenen. Maar goed...eerst zien, dan pas advies! Dus even fysio bellen, als is het maar voor advies met een beeld erbij!

Maar doel je dan op een softbrace / gewone bandage of een stevigere brace?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 6 dec 2011 - 8:28

Stevige brace.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: