Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe lang duurt een keelontsteking???

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe lang duurt een keelontsteking??? Empty Hoe lang duurt een keelontsteking???

Bericht  heartsdale di 5 maa 2013 - 0:16

Hoi dames! Ik heb vanaf vorige week donderdag ontzettende keelontsteking. Het weekend niet kunnen eten en drinken, hoge koorts erbij. Nu ben ik gisteren maar naar de huisarts gegaan en heb ik poeder gekregen, moet ik oplossen in water, gorgelen en dan doorslikken. Paar keer per dag en dan met 2 paracetamols, je zou denken dat de pijn minder werd maar dat is dus niet het geval. Ben ik nu te snel en moet ik het tijd gunnen? Of weer naar de huisarts gaan? Alvast bedankt!!
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang duurt een keelontsteking??? Empty Re: Hoe lang duurt een keelontsteking???

Bericht  Caroow di 5 maa 2013 - 0:19

Mijn heftigste keelontsteking duurde bijna 3 weken. Wat mij altijd goed hielp was keelspray van Dr. Vogel. En veeeel ijskoud water drinken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang duurt een keelontsteking??? Empty Re: Hoe lang duurt een keelontsteking???

Bericht  Gast di 5 maa 2013 - 0:21

Duurt echt wel een flinke week meestal. Gewoon rustig afwachten, niet warm drinken, geen sjaal om en veel slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang duurt een keelontsteking??? Empty Re: Hoe lang duurt een keelontsteking???

Bericht  heartsdale di 5 maa 2013 - 0:23

3!!! Weken? Ik moet er niet aan denken. Ijskoud water drinken doe ik, en ik zuig op dropjes... En af en toe een warerijsje. Keelspray is mij onbekend maar ik heb het opgeschreven, gaat zo iemand voor me naar de winkel, die kan het zo meenemen. Bedankt!!
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang duurt een keelontsteking??? Empty Re: Hoe lang duurt een keelontsteking???

Bericht  Antibes di 5 maa 2013 - 0:29

Drie weken is wel lang hoor, dat is niet helemaal de bedoeling. In principe zou je er ongeveer een week last van mogen hebben, give or take a few days. Dat is normaal. Als je er meer dan 2 weken mee rondloopt of als de koorts erg hoog wordt (wat heb je gemeten?), zou ik langs de huisarts gaan (maar daar ben je dus al geweest).

Overigens zijn keelontstekingen nagenoeg altijd viraal, dus daar doe je helaas verder (rust, goed drinken, paracetamol) ook niet zoveel aan!


Laatst aangepast door Antibes op di 5 maa 2013 - 0:35; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang duurt een keelontsteking??? Empty Re: Hoe lang duurt een keelontsteking???

Bericht  Caroow di 5 maa 2013 - 0:35

Na die 3 weken was er ook niks meer van mij over en heeft mijn moeder huilend bij de huisarts gezeten of ik niet kon worden opgenomen voor sondevoeding, dat was echt wel een huge ontsteking. Was ook echt precies voor mijn eindexamen van de middelbare school laughcry

Maar wat je sowieso niet moet doen is melkproducten nemen, daar ga je je echt ellendig door voelen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang duurt een keelontsteking??? Empty Re: Hoe lang duurt een keelontsteking???

Bericht  heartsdale di 5 maa 2013 - 0:47

Het hoogste wat ik heb gemeten was 40.3. Maar daarna is het wel afgezakt en vandaag heb ik geen koorts meer het is nu 37.4. Melkproducten neem ik niet, maar ander voedsel ook niet , het is net of ik scheermessen in mijn keel heb het voelt droog terwijl dat het niet is, ik drink echt heel veel water. Ik hoop dat het snel voorbij is, ik wil weer aan het werk, en genieten van het mooie weer.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang duurt een keelontsteking??? Empty Re: Hoe lang duurt een keelontsteking???

Bericht  Gast di 5 maa 2013 - 2:47

Krijgen jullie daar dan geen antibiotica voor? Ik heb vroeger heel vaak keelontsteking gehad en kreeg altijd antibiotica waarmee het na een paar dagen over was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang duurt een keelontsteking??? Empty Re: Hoe lang duurt een keelontsteking???

Bericht  May di 5 maa 2013 - 3:09

Vaak merk ik na een dag of 5 antibiotica slikken verbetering.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang duurt een keelontsteking??? Empty Re: Hoe lang duurt een keelontsteking???

Bericht  Caroow di 5 maa 2013 - 3:11

Ik had vroeger om de haverklap keelontsteking, vrijwel elke vakantie.. Dus nee, daar kreeg ik geen antibiotica voor.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang duurt een keelontsteking??? Empty Re: Hoe lang duurt een keelontsteking???

Bericht  Gast di 5 maa 2013 - 3:41

Antibiotica helpt bij een virale onsteking niets. Het is dan ook echt niet eerder over. Ik had 6x per jaarcflinke keelontsteking, maar alleen als het na een dikke week nog niet verminderd was ging ik naar de dokter en ik heb in totaal maar een keer of3 antibiotica gehad. De dokter kan er ook niets aan veranderen. Alleen als je echt niet meer kunt slikken of het duurt echt erg lang heeft dat zin.

Nu zijn ze er bij mij gelukkig uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang duurt een keelontsteking??? Empty Re: Hoe lang duurt een keelontsteking???

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum