Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips verstuikte enkel?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Tips verstuikte enkel? Empty Tips verstuikte enkel?

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 6:11

Begin deze maand ben ik door m'n enkel gegaan.... Alleen dat was in Parijs, op de eerste ochtend, dus ik ben er gewoon op door gebanjerd. Met als gevolg dat 't nu nog steeds onwijs pijn doet op sommige (uiterst onhandige) momenten. Iemand hier tips voor wat ik er nu nog aan kan doen??

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips verstuikte enkel? Empty Re: Tips verstuikte enkel?

Bericht  TNMN do 27 okt 2011 - 6:14

Een zak bevroren erwtjes!
Of koop een enkel band (kost niets, heb ze zelf bij de euro winkel gezien, je kan ze gewoon bij de drogist halen). Dat zorgt voor extra versteviging. En gewoon voorzichtig doen en geen marathon rennen Very Happy
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Angela_1986 do 27 okt 2011 - 6:48

Naar de fysiotherapeut gaan!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 6:49

Ipv een enkelband kopen, zou ik idd even contact opnemen met een fysiotherapeut. Volgens mij maken die enkelbanden namelijk alle spieren er omheen slap, met eventueel allerlei gevolgen van dien!
En als het pijn doet voet omhoog en koelen.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 do 27 okt 2011 - 7:52

Een drukkend verband aanleggen tot onder je knie, mobiliseren op geleide van pijn en dit afwisselen met het hoogleggen van voet (voet hoger dan knieniveau, knie hoger dan heupniveau).
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 7:56

Thank you all! Helaas zit rustig aan doen er voor mij niet echt in; ik heb staand werk... Morgen heb ik wel ochtend kantoordienst, gelukkig.. En zaterdag kan ik wel beetje rustig aan doen, maar verder sta ik gewoon 30u in de week tijdens m'n werk..

Gast
Gast

Bericht  Angela_1986 do 27 okt 2011 - 8:01

En daarom zou ik dus even naar de fysiotherapeut gaan...
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx do 27 okt 2011 - 9:28

Bazinga schreef:Thank you all! Helaas zit rustig aan doen er voor mij niet echt in; ik heb staand werk... Morgen heb ik wel ochtend kantoordienst, gelukkig.. En zaterdag kan ik wel beetje rustig aan doen, maar verder sta ik gewoon 30u in de week tijdens m'n werk..
. Hoezo zit dat er niet in. Er is altijd ergens een oplossing mogelijk. Verder idd fysio bellen. @lady4 normaal zou ik het met je eens zijn maar het is niet echt een recent trauma meer. Daarom even er iemand naar laten kijken en misshien komt daar tijdelijk immobiliseren uit maar dat valt nu door de pc moeilijk te zeggen
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Lady4 vr 28 okt 2011 - 6:20

Fairytale schreef:
Bazinga schreef:Thank you all! Helaas zit rustig aan doen er voor mij niet echt in; ik heb staand werk... Morgen heb ik wel ochtend kantoordienst, gelukkig.. En zaterdag kan ik wel beetje rustig aan doen, maar verder sta ik gewoon 30u in de week tijdens m'n werk..
. Hoezo zit dat er niet in. Er is altijd ergens een oplossing mogelijk. Verder idd fysio bellen. @lady4 normaal zou ik het met je eens zijn maar het is niet echt een recent trauma meer. Daarom even er iemand naar laten kijken en misshien komt daar tijdelijk immobiliseren uit maar dat valt nu door de pc moeilijk te zeggen

Ja, dat is waar.. Misschien tapen?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 6:31

Ik heb er nu een enkelversteviger om, op m'n werk zit m'n schoen er stevig om heen en heb ik er alleen last van als ik op een vreemde manier draai bijv. Ik werk in de horeca en bij drukte heb k nu geregeld dat ik veel kassa sta; is wel staan, maar niet gek draaien of heen en weer lopen zegmaar.. Als ik thuis ben, gaat de versteviger om, als ik nog beetje aan't rommelen ben zeg maar en als ik rustig ga zitten, gaat-ie af en geef ik m'n pootje rust, beetje omhoog Wink Hoop dat 't zo goed gaat komen!

Gast
Gast

Bericht  Angela_1986 vr 28 okt 2011 - 6:38

Nou ja, goed, als jij het idee hebt dat die versteviger helpt dan is het natuurlijk prima. Maar ik zou écht even naar de fysio gaan. Een versteviger is ook niet altijd goed voor je, het kan je spieren/banden ook verzwakken.
Ik heb er een omdat mijn enkelband vorig jaar gescheurd is maar dit pas na 'n half jaar geconstateerd is en ik er dus blijvend last van zal blijven houden. Van mijn fysiotherapeut heb ik het advies gekregen om dat ding echter zo min mogelijk te dragen, alleen wanneer ik anders niet kan lopen of wanneer ik 'n dagje weg ga/weet dat ik langere tijd op een onregelmatige ondergrond ga lopen.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: