Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

+4
Rovine
Susan
Sarah1985
Hoochie
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Hoochie ma 5 dec 2011 - 2:37

Mijn zus smst vanmorgen of we nog lootjes trekken met kerst, dus ik zeg dat ik het prima vind, maar ik niet weet wat de rest wil.
Krijg ik een mail dat van de site om lootjes te trekken dus ik mijn verlanglijstje ingevuld, maar ik zag mijn oma er niet bij staan dus ik vroeg aan haar of oma niet meedeed, maar nee mijn zus kocht zelf wel wat, maar ik vroeg of oma zelf had aangegeven dat ze niet mee wou doen, want anders wil ze misschien wel gewoon mee doen. Krijg ik van mijn zus terug: Regelen jullie het maar, doe niks meer eraan. Heb ook geen zin om achter iedereen zn kont aan te lopen of ze ajb wat willen invullen. Groep ga ik verwijderen, van mij hoeft het niet meer.

Neutral Is het nou echt zo verkeerd wat ik gezegd heb? Ik word er soms zo moe van
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 2:39

Eigenlijk hebben je zus en jij beiden de zelfde reactie.. Als het even niet lekker loopt meteen zeggen dat je niet meer mee doet. En wat de topictitel betreft? Heb je dit soort dingen heel veel vaker dan? Dan ligt het misschien aan de manier hoe je dingen brengt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Sarah1985 ma 5 dec 2011 - 2:40

huh wat een rare reactie van je zus, jij zegt niks raars toch. Is ze wel vaker zo
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Susan ma 5 dec 2011 - 2:41

Smikkell schreef:Eigenlijk hebben je zus en jij beiden de zelfde reactie.. Als het even niet lekker loopt meteen zeggen dat je niet meer mee doet. En wat de topictitel betreft? Heb je dit soort dingen heel veel vaker dan? Dan ligt het misschien aan de manier hoe je dingen brengt.

Waar zegt Hoochie dat dan? Ik zie het nergens.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Rovine ma 5 dec 2011 - 2:42

Het is misschien de druppel omdat het meer regelwerk is dan ze dacht? Zij heeft misschien het gevoel dat iedereen aan haar kop loopt te zeuren en dat het allemaal even teveel is. We weten natuurlijk niet wat ze nog meer (onzichtbaar) geregeld heeft.

Met je reactie is niks mis, probeer het alleen vanuit haar perspectief te bekijken.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Hoochie ma 5 dec 2011 - 2:42

Smikkell schreef:Eigenlijk hebben je zus en jij beiden de zelfde reactie.. Als het even niet lekker loopt meteen zeggen dat je niet meer mee doet. En wat de topictitel betreft? Heb je dit soort dingen heel veel vaker dan? Dan ligt het misschien aan de manier hoe je dingen brengt.

Hoe kom je hierbij? Ik heb toch niet gezegd dat ik niet meer mee doe? Ik vroeg of mijn oma zelf had aangegeven dat ze niet mee wou doen
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 2:43

Vreemde reactie van je zus inderdaad, maar ik ben het met Nobucta eens. Misschien heeft ze het gevoel dat ze nu onterecht wordt 'aangevallen' en reageert ze daarom zo heftig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Susan ma 5 dec 2011 - 2:44

Nou sorry, maar als het gegaan is zoals het hier staat vind ik dat zus echt zwaar overtrokken reageert. Wat mij betreft valt er dan echt niet veel vanuit haar perspectief te bekijken. Hoochie stelt een heel normale vraag, daar kan ze toch gewoon antwoord op geven?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 2:47

Susan schreef:Nou sorry, maar als het gegaan is zoals het hier staat vind ik dat zus echt zwaar overtrokken reageert. Wat mij betreft valt er dan echt niet veel vanuit haar perspectief te bekijken. Hoochie stelt een heel normale vraag, daar kan ze toch gewoon antwoord op geven?
Zus reageert buiten proportie inderdaad, maar het kan toch geen kwaad om het vanuit haar perspectief te kijken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Hoochie ma 5 dec 2011 - 2:50

Susan schreef:Nou sorry, maar als het gegaan is zoals het hier staat vind ik dat zus echt zwaar overtrokken reageert. Wat mij betreft valt er dan echt niet veel vanuit haar perspectief te bekijken. Hoochie stelt een heel normale vraag, daar kan ze toch gewoon antwoord op geven?

Zo zie ik het dus ook. Ik vroeg het gewoon met de goede bedoeling, omdat ik het raar vind om voor mijn oma te beslissen dat ze niet mee doet en ik denk dat ze wel graag mee doet.

Er zal vast wel iets anders achter zitten ofzo, maar zeg dat dan gewoon dan kan ik er wat mee, met deze reactie niet!
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Susan ma 5 dec 2011 - 2:51

Zelda schreef:
Zus reageert buiten proportie inderdaad, maar het kan toch geen kwaad om het vanuit haar perspectief te kijken?

De suggestie om het vanuit haar perspectief te bekijken suggereert voor mij dat er dan iets te bedenken valt wat het logisch maakt dat zij zo reageert en dat zie ik dus niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Rovine ma 5 dec 2011 - 3:01

Die reactie is ook buiten proportie, maar ik denk dat het geen kwaad kan te kijken hoe zus tot die reactie zou kunnen komen. Ik krijg het nu even niet goed verwoord, reken me er nu dus ook niet op af, maar belangrijker lijkt me de relatie tussen de zussen, niet wie er gelijk heeft. We zijn het erover eens dat die reactie buitenproportioneel is, waarom dan niet verder denken wat erachter kan zitten? Dat maakt het nog steeds niet logisch voor de buitenstaander, maar voor zus is dat momenteel wel haar waarheid.

Ik heb ook regelmatig rare kronkels als het de tijd van de maand is bijvoorbeeld, dan kan ik ook heel onredelijk zijn. Achteraf zie ik dat ook heus wel, maar op dat moment is dat in mijn ogen niet meer dan redelijk.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 3:04

Nobucta schreef:Die reactie is ook buiten proportie, maar ik denk dat het geen kwaad kan te kijken hoe zus tot die reactie zou kunnen komen. Ik krijg het nu even niet goed verwoord, reken me er nu dus ook niet op af, maar belangrijker lijkt me de relatie tussen de zussen, niet wie er gelijk heeft. We zijn het erover eens dat die reactie buitenproportioneel is, waarom dan niet verder denken wat erachter kan zitten? Dat maakt het nog steeds niet logisch voor de buitenstaander, maar voor zus is dat momenteel wel haar waarheid.

Ik heb ook regelmatig rare kronkels als het de tijd van de maand is bijvoorbeeld, dan kan ik ook heel onredelijk zijn. Achteraf zie ik dat ook heus wel, maar op dat moment is dat in mijn ogen niet meer dan redelijk.
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Susan ma 5 dec 2011 - 3:11

Dat klinkt allemaal heel prachtig en politiek correct en zo, maar eerlijk gezegd vind ik mensen ook wel eens gewoon ronduit onredelijk zonder er verder heel lang bij stil te staan wat er al dan niet achter kan zitten. Dat heeft verder geen invloed op de relatie met die persoon, want dat kun je nou eenmaal wel eens hebben, met wie dan ook. Het gaat hier om een zus, ik ga er even vanuit dat die relatie wel een stootje kan hebben, ook als je niet alles probeert te relativeren en van alle kanten probeert te zien, maar gewoon denkt 'nou nou, wat een rare reactie'.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 3:23

Hmm.. dan heb ik denk verkeerd gelezen. Ik dacht dat de eerste reactie van haar zus was en de tweede reactie de tegenreactie van de TO.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  xxlisaxx ma 5 dec 2011 - 4:01

Susan schreef:Dat klinkt allemaal heel prachtig en politiek correct en zo, maar eerlijk gezegd vind ik mensen ook wel eens gewoon ronduit onredelijk zonder er verder heel lang bij stil te staan wat er al dan niet achter kan zitten. Dat heeft verder geen invloed op de relatie met die persoon, want dat kun je nou eenmaal wel eens hebben, met wie dan ook. Het gaat hier om een zus, ik ga er even vanuit dat die relatie wel een stootje kan hebben, ook als je niet alles probeert te relativeren en van alle kanten probeert te zien, maar gewoon denkt 'nou nou, wat een rare reactie'.

Eens. Je reageert gewoon niet zo, wat er ook achter zit. Zus kan gewoon sorry zeggen dan lijkt mij alles wel weer opgelost. Je hoeft hier niet een groot probleem van te maken maar de constatering 'rare reactie' lijkt me sowieso op zn plaats.

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Hoochie ma 5 dec 2011 - 4:06

Nou het verhaal krijgt nog wel een staartje, want ze heeft mij en mijn vriend eruit gehaald. Wij kunnen dus geen lootjes trekken. Ik vind deze reactie op een normale vraag verschrikkelijk overtrokken en heb geen zin om erop te gaan reageren.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Lilou ma 5 dec 2011 - 4:22

Bijzondere reactie van je zus, maar als ze jullie zelfs uit de groep verwijderd heeft lijkt me er toch iets meer achter zitten.
Ik begrijp dat je dan ook zoiets hebt van 'zoek het maar uit dan', maar aan de andere kant is het je zus, gaat het eigenlijk nergens over en heeft het betrekking op de feestdagen. Ik zou ervoor kiezen om dan even mijn eigen koppigheid aan de kant te zetten, aan te geven dat je haar reactie niet begrijpt en vragen of er iets mis is.
Je kunt zeggen dat zij haar irritatie uit kan spreken ipv zo overtrokken te reageren. Maar je kunt ook stellen dat jij als haar zus dan ook kan beseffen dat zus ook maar mens is en blijkbaar iets niet prettig vind en gewoon met elkaar communiceren.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Serena ma 5 dec 2011 - 4:31

Als ik het zo lees, zit er meer achter bij je zus. Ik zou haar maar gaan bellen van hoe of wat en dat je het echt niet bemoeierig/verkeerd bedoelde. Je zus doet onredelijk, maar als je zo extreem zou reageren op zoiets kleins, moet er naar mijn idee meer achter zitten..
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Hoochie ma 5 dec 2011 - 4:37

Dat zal vast wel dat er wat anders is, maar ik kan mij er nu even niet toe zetten om te gaan bellen. Als haar wat dwars zit kan ze dit ook op een gewone manier bij mij aangeven dan op deze kinderachtige manier. (en ja ik weet het ik ben heel koppig)
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  boekenwurm83 ma 5 dec 2011 - 4:44

Hoochie schreef:Dat zal vast wel dat er wat anders is, maar ik kan mij er nu even niet toe zetten om te gaan bellen. Als haar wat dwars zit kan ze dit ook op een gewone manier bij mij aangeven dan op deze kinderachtige manier. (en ja ik weet het ik ben heel koppig)

Ik zou hetzelfde doen als jij. Zij hoort naar jou toe te komen, zij zit fout.
Het is echt niet zo dat als ik wekenlang niets hoor, dan ik dan m'n trots niet opzij zou zetten, maar in de eerste instantie zou ik het initiatief wel van haar kant laten komen, aangezien zij fout zit.
Echt een ontzettend overtrokken reactie van haar. Als haar iets anders dwarszit, dan moet ze dat aangeven ipv op deze manier te reageren.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd? Empty Re: Wat heb ik nou weer verkeerd gezegd?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum