Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat moet ik hiermee? (Werk&zieken)

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wat moet ik hiermee? (Werk&zieken) Empty Wat moet ik hiermee? (Werk&zieken)

Bericht  Pannetoet zo 2 jan 2011 - 22:48

Hoi,

Misschien is dit topic wel totaal zinloos maar het houd mij nu wel bezig..
Ik werd vanmorgen om 8.10 gebeld door mijn werk alleen toen sliep ik nog en ik heb net weer gebeld..of ik vandaag kon werken omdat ze met vreselijk veel zieken zaten..het is vandaag mijn vrije dag, mijn enigste in de week en daar wil ik van genieten. Daarnaast heb ik ook mijn huishouden e.d. dus ik heb dan ook 'nee' gezegd met de 'smoes' dat ik vanmiddag naar het ziekenhuis moet.. Of ik dan vanavond kon werken? Van 17-20u? Pfff toen heb ik gewoon heel eerlijk gezegd dat ik graag een keertje vrij wil..vond ze niet zo leuk omdat ze behoorlijk omhoog zaten maar goed dat is mijn probleem toch niet? Ik kom geregeld werken voor een zieke.. Ik werk in een supermarkt en ik ben zo'n beetje de enige die nog kinderloos is, op 2 na dan maar de één werkt al en de ander kan ook nooit?!?!? Ik wil best werken daarnietvan maar ik heb gewoon geen zin om altijd maar op te komen draven.. nu wou ze kijken of er iemand anders kan werken en moest ik tegen half 4 weer bellen maar als ze geen vervanging heeft moet ik eigenlijk wel komen..maar ik heb er gewoon totaal geen zin in, kun je zoiets maken? Ik bedoel; iedereen heeft toch het recht om 'nee' te zeggen? Maar aan de andere kant..straks word mijn bazin boos, word ik misschien wel ontslagen..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hiermee? (Werk&zieken) Empty Re: Wat moet ik hiermee? (Werk&zieken)

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 22:56

Als ze het je vragen, kan je altijd nee zeggen. Het kan ook zo zijn dat je leidinggevende een werkopdracht uitgeeft en dan ben je verplicht om te komen.
Ik snap je verhaal volkomen, maar het is ook vervelend als er niemand kan werken. Succes met je beslissing!

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 2 jan 2011 - 22:57

Ik snap wel dat je graag wil genieten van je vrije dag, maar ik snap ook dat je baas behoorlijk omhoog zit. Had je niet kunnen voorstellen om te ruilen voor een andere dag?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Pannetoet zo 2 jan 2011 - 23:04

Nou ja het was niet eens mijn bazin die belde..gewoon een collega van mij die altijd achter de balie staat, zij is eigenlijk net als mij cassiére..en ik snap heel goed dat het mega vervelend is als er zieken zijn (5 mensen hoorde ik) en ook behoorlijk stressen maar ik kom eigenlijk altijd werken als ze mij vragen of ik werk langer door..en ik ben eerlijk gezegd wel bang dat als ik nee zeg vanavond dat ze boos worden ofzo..maar ik heb toch ook recht op mijn vrije dag/vrije tijd? En ik heb ook zoiets van 'Ik kom 8 van 10 keer altijd'..

Susan: Dat zou niet eens een gek idee zijn maar maandag is mijn enigste vrije dag, de rest van de week moet ik hele dagen werken..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 23:06

Susan schreef:Ik snap wel dat je graag wil genieten van je vrije dag, maar ik snap ook dat je baas behoorlijk omhoog zit. Had je niet kunnen voorstellen om te ruilen voor een andere dag?
Ja, eens! Vorige week werd mijn vader ook gebeld in zijn vakantie, en die dag heeft hij omgeruild voor een andere dag.
Kijk, ik snap je wel. Ik zou ook balen maar als je in een winkel werkt, hebt je alle handen nodig. Daarom zou ik wel gaan, een witvoetje halen bij de baas/leidinggevende kan nooit in je nadeel werken. Gewoon bellen en zeggen dat je komt. Huishouden kan nog een andere keer, en je vrije dag is heus niet de allerlaatste!

Edit: ik geniet toch niet meer van mijn vrije dag als ik me de hele dag druk moet maken of ik wel het juiste heb gedaan.

Laatst aangepast door CKC op zo 2 jan 2011 - 23:09; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Silver zo 2 jan 2011 - 23:07

Kan je dan niet voorstellen, ik wil vandaag best werken, maar dan wil ik vrijdag wel graag vrij. bijv. als dat beter uit komt. succes ermee
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Susan zo 2 jan 2011 - 23:08

Ik_zelf_87 schreef:

Susan: Dat zou niet eens een gek idee zijn maar maandag is mijn enigste vrije dag, de rest van de week moet ik hele dagen werken..

Maar dan kan je toch vragen of je deze week een keer de vrijdag vrij mag hebben in plaats van de maandag? Dan hebben ze nog een paar dagen om vervanging voor jou te regelen en dan zijn ze vandaag uit de brand geholpen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Happy zo 2 jan 2011 - 23:11

Ik zou ook inderdaad vragen of je dan een andere dag deze week eventueel vrij mag.
Je werkgever zou je wel hard nodig zijn anders belt ze je niet, en dat ze heel blij zou zijn als je komt en daarom vast op je voorstel in wil gaan. smile

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Tania zo 2 jan 2011 - 23:16

Ik weet niet hoe vaak ze je bellen om in te komen vallen? Als dat niet al te vaak is zou ik wel gaan. Maar als ze heel vaak bellen met dit soort dingen zou ik niet gaan. Je hoeft niet altijd ja te zeggen ook al is het omdat je geen zin hebt (en je hoeft ook echt geen verklaring te geven waarom je niet kan naar mijn mening). Op mijn werk kan ik elke dag wel werken als ik wil omdat ze mensen te kort komen, maar ja het houdt nou eenmaal een keertje op.
Als je een dag om kunt ruilen is dat natuurlijk ook nog een optie als je het dan niet erg vind om te werken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pannetoet zo 2 jan 2011 - 23:22

@ CKC: Een pluimpje halen bij mijn bazin heb ik al talloze keren gedaan 👅 Want ik werk bijna elke week wel extra, vaak is het eerder beginnen of een avondje erbij en ik weet dat ze daar heel blij mee is..en als ik al moet werken vind ik het helemaal niet erg maar het stoort mij wel dat ik vaak de enige ben die extra moet werken op mijn vrije dag..en aangezien mijn collega belde kan ik geen voorstel doen voor de vrije dag! Want de hoofdcassiére is ziek (zij gaat over de roosters) en ik weet dat mijn bazin maandags ook vrij is.. ik voel me er alleen zo lullig over!

@ Tania: Zie mijn post bij CKC.. en vandaar dat ik nu zoiets heb van 'nu niet' en omdat ik vrijwel altijd 'ja' zeg voel ik me er nogal lullig over maar ik weet ook dat ze altijd wel een oplossing vinden!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 23:49

Gewoon voor jezelf opkomen!
Als je collega belt kan ze je ook niet verplichten om te komen werken.
Als jij aan je bazin uitlegt dat je je opgelaten voelt, maar zij weet dat je al heel vaak extra werkt, en dus daarom deze keer niet bent gekomen, dan is er ook niks aan de hand denk ik.

Blijf je je echter de hele dag zo opgelaten voelen, dan zou ik gewoon gaan werken, anders heb je inderdaad ook niks aan je vrije dag. Schrijf je uren echter wel op, en vraag zodra de hoofdcassiere er weer is of ze die voor je vrij kan roosteren.

Gast
Gast

Bericht  Pannetoet ma 3 jan 2011 - 0:21

*Zucht* Mijn collega belde net weer; of ik écht niet kon werken want het andere meisje zonder kinderen was ook ziek en ze zaten echt zo omhoog...ik zit er totaal niet op te wachten maar ik weet ook dat ik mij tot half 4 van binnen zit op te eten dus ik heb gezegd dat ik wel van 18-20u wil werken maar niet eerder, naja dat vond ze wel heel fijn! Wat moet, moet dan maar..

@ Tamm86: Gelukkig houd ik inderdaad mijn uren bij! Maar ze worden ook altijd opgeschreven op het rooster dus dat scheelt..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: