Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan AD(H)D-er 'n goede secretaresse zijn? Graag TIPS&TRICKS!

+4
Zininzon
mzcharlotte
bolus26
Jennaa
8 plaatsers

Ga naar beneden

Kan AD(H)D-er 'n goede secretaresse zijn? Graag TIPS&TRICKS! Empty Kan AD(H)D-er 'n goede secretaresse zijn? Graag TIPS&TRICKS!

Bericht  Jennaa zo 4 dec 2011 - 0:46

Ik heb ADHD én ben secretaresse!
Hebben jullie tips en tricks voor me want ik wil NIET van baan veranderen!!

Jennaa
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 2
Punten : 4
Registratiedatum : 04-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan AD(H)D-er 'n goede secretaresse zijn? Graag TIPS&TRICKS! Empty Re: Kan AD(H)D-er 'n goede secretaresse zijn? Graag TIPS&TRICKS!

Bericht  bolus26 zo 4 dec 2011 - 0:48

nou als je het al bent en gemotiveerd bent om te blijven zou t toch moeten kunnen denk ik Wink
als je nou merkt dat het teveel/te moeilijk voor je is kun je altijd nog veranderen.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Kan AD(H)D-er 'n goede secretaresse zijn? Graag TIPS&TRICKS! Empty Re: Kan AD(H)D-er 'n goede secretaresse zijn? Graag TIPS&TRICKS!

Bericht  mzcharlotte zo 4 dec 2011 - 0:56

Waar loop je tegenaan? Wat voor soort tips zoek je?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 0:59

Ik denk van wel, je moet voor jezelf gewoon een goed systeem bedenken wat voor jou werkt.

Gast
Gast

Bericht  Zininzon zo 4 dec 2011 - 1:02

En vraag aan je werkgever/collega's om feedback. Zij zien hoe jij jouw werk doet, wij niet.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Esperanza zo 4 dec 2011 - 1:19

mzcharlotte schreef:Waar loop je tegenaan? Wat voor soort tips zoek je?
+1 dat vroeg ik me ook af.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Curious zo 4 dec 2011 - 5:42

waarom zou je met adhd geen goede secretaresse kunnen zijn??
Als je het zo leuk vind dat je kunt hyperfocussen??! En voor jezelf even een werkstructuurtje bedenken, dan kun je de allerbeste zijn!
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Blond zo 4 dec 2011 - 5:43

Waarom niet? Je moet denken in mogelijkheden, niet in onmogelijkheden.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Clapperdie zo 4 dec 2011 - 6:54

Ik ben ook secretaresse heb geen adhd maar ben wel een 100% chaoot.

Wat bij mij goed werkt is mijn takenlijst in outlook. Daar zet ik al mijn taken in incl reminder en deadline. Kom ik over die deadline heen dan wordt de taak meteen rood en kan je meteen extra aandacht er op vestigen. Voor mij heel overzichtelijk omdat ik in 1 scherm al mijn taken heb staan en het afvinken van taken geeft mij rust in mijn hoofd.

Ook helpt het als ik me echt moet focussen op iets dat ik mijn kantoordeur dicht doe en mijn telefoon even doorschakel naar een collega. En ik weet niet of je met outlook werkt maar in kreeg altijd zo'n pop-upje rechtsonder in beeld en deze heb ik ook uitgezet. Want ik ging steeds lezen wat er nieuwe binnen kwam.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 9:55

Waar loop je tegenaan? Ik was eerst ook superchaotisch (heb zelf geen ADHD) en wist niet meer wie ik gemaild had met een vraag, wat ik moest doen, welke deadlines ik had. Ik had geen overzicht. Wat mij heel erg heeft geholpen is in outlook mailtjes markeren. De kleur rood heb ik 'actie' genoemd de kleur zwart is bij mij 'afspraak inplannen'. De kleur oranje is 'wacht op reactie' en zo heb ik nog meer kleurtjes.

Alle mailtjes die ik verzend en waar ik een antwoord op wil, sleep ik van mijn verzonden items naar mijn inbox en geef ik dus de kleur oranje. Als mijn baas me belt of we hebben een bila en daarin wordt mij gevraagd een aantal dingen te doen, die schrijf ik op. Maar later mail ik alle losse dingen in aparte e-mails aan mezelf, zodat ik een digitaal overzicht heb, en het altijd terug kan vinden. En deze mailtjes geef ik vervolgens weer de juiste kleur. Is het klaar sleep ik de mailtjes naar 'verwerkt'.

Ook zet ik extra informatie in mijn mails. Dit kun je doen door de mail te openen, klikt op 'acties' en dan bericht bewerken. Dan kun je extra info toevoegen, bijvoorbeeld '4 december 9.53 voicemail ingesproken'

Ook plak ik informatie in de afspraken die ik inplan. Bijvoorbeeld '4 december bezoeker aangemeld bij de receptie' of '4 december catering aangevraagd' en de bevestigingsmails plak ik er ook in. Ook plak ik de mails erin, waarin mij verzocht wordt een afspraak met die of die in te plannen, kan ik het altijd terugvinden. De originele mail sleep ik dan weer naar 'verwerkt'.
Sinds ik deze structuur voor mezelf heb gevonden en het overzicht heb, vind ik mezelf eindelijk een goede secretaresse. En ik vind het onzettend leuk werk, het is ook een chaotische functie, je moet snel kunnen schakelen, met deadline's werken, stukken uitwerken, evenementen organiseren, geen dag is hetzelfde bij mij, en dat is wat ik zo leuk vind.

Hoop dat je wat aan deze tips hebt!

Gast
Gast

Kan AD(H)D-er 'n goede secretaresse zijn? Graag TIPS&TRICKS! Empty Kan AD(H)D-er 'n goede secretaresse zijn? Graag TIPS&Tricks

Bericht  Jennaa zo 4 dec 2011 - 23:13

Bedankt voor jullie reacties!!

Carrie, je bent geweldig.
Ik kan de tips direct proberen!

Ik heb de baan al jaren en iedereen is tevreden. Maar ben door de diagnose gaan twijfelen. Ben snel afgeleid. Maar van de andere kant wel héééééél correct met afspraken, info erin zetten en contactpersonen enz. Door een zoekopdracht in mijn digitaal archief kan ik alles vinden. Maar als het héél druk wordt, betekent dat voor mij brandjes blussen en wordt mijn hoofd voller, mijn emailbox voller en ben ik bang om zaken te vergeten.

Nog meer tips en tricks zijn welkom.

En voor de adhd-ers of chaoten onder jullie: hoe laat ik beter mijn plus-punten zien? Want er wordt bij ADHD-ers vaak alleen maar aan hun nadelen gedacht. smile

Jennaa
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 2
Punten : 4
Registratiedatum : 04-12-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: