Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips en tricks Parijs?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Tips en tricks Parijs? Empty Tips en tricks Parijs?

Bericht  minoessepoes wo 6 apr 2011 - 7:32

Ik heb wat Parijs vragen, maar ik wilde Marin haar topic niet vervuilen. Vandaar dit topic.

Wij zijn ons aan het oriënteren om de eerste week van Juni een dag of 5 richting Parijs te gaan. Nu was ik een beetje aan het rondkijken maar ik weet eigenlijk niet goed welke buurt leuk is voor een hotel, waar betaalbare hotels zitten, kunnen we het beste met de trein of het vliegtuig gaan, heeft iemand nog tips voor leuke aanbiedingen?

Ik heb al een site gezien voor gratis musea en ik heb de fietstip van Marin uiteraard ook al bestudeerd, dat vind ik allemaal al hele leuke dingen. Dus ik zoek voornamelijk praktische info voor de reis en het verblijf!

Dankjewel alvast!


Laatst aangepast door minoessepoes op wo 6 apr 2011 - 7:39; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips en tricks Parijs? Empty Re: Tips en tricks Parijs?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 7:38

Hotel:

Buurten zoals Quartier Latin, het algehele Zesde Arrondisement (= groter dan Quartier Latin), de Opera, Ile de la Cite en de Grandes Boulevards en warenhuizen zijn heel goede buurten voor hotels. Alles er om heen (Montparnasse, Montmartre) enzo zijn ook prima, maar net weer wat verder weg.
Via booking.com kan je heel veel goede hotels vinden, en vaak kosteloos boeken en annuleren.

Vliegtuig is niet handig, want er vliegt niets lowcost op Parijs (iig niet vanuit NL). Met de Thalys zit je in 2,5 uur (vanuit Rotterdam, maar Schiphol kan ook, is iets langer dus), in hartje Parijs. Je komt aan op Gare du Nord en vanaf daar kan je heel makkelijk met de metro overal komen. Via NSHispeed heb je vaak goede aanbiedingen. Wij hadden tickets voor 34 euro.
Metro kan je overigens een weekkaart kopen, of een NaviGO (dat is een Ov Chip), maar voor zo'n kort verblijf kan je net zo goed een Carnet kopen, dat is een boekje met 10 kaartjes. En uiteindelijk is fietsen via het Velib systeem ook veel leuker!

Als je meer vragen hebt, geef je maar een gil!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips en tricks Parijs? Empty Re: Tips en tricks Parijs?

Bericht  minoessepoes wo 6 apr 2011 - 7:48

Ja ik hoopte al dat jij zou reageren!

Mijn vriend gaat aan collega's vragen of ze nog ergens in een hotel een friends en family rate kunnen regelen. En dan hebben we een beetje een idee waar we dan in een leuke/handige buurt zitten en of het de moeite is! Anders ga ik jouw site uitpluizen!

Ik zag dat je al voor 99 euro naar Parijs kan vliegen, dus trein en vliegtuig ontloopt elkaar vrij weinig, maar ik denk dat we dan langer onderweg zijn met op tijd op het vliegveld aanwezig zijn enz. Ik zag ook treintickets vanaf 35 euro, maar er was nog maar heel weinig beschikbaarheid. Heb jij die via een speciale site gevonden?

Voor nu bedankt alvast!

Ik ben er nu vandoor, maar meer tips zijn uiteraard welkom!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips en tricks Parijs? Empty Re: Tips en tricks Parijs?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 7:58

Nee gewoon via NSHiSpeed.nl
maar dat zijn inderdaad wel speciale acties op onhandige tijden. wij moesten toen op zondag om half 1 weer weg, dus hadden maar een half dagje. Dat is dan jammer.

En ja, ik denk dat vliegen dan nog langer duurt, of in elk geval meer gedoe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips en tricks Parijs? Empty Re: Tips en tricks Parijs?

Bericht  Atelier Madame wo 6 apr 2011 - 20:23

Wij gaan eind april naar Parijs toe. Hebben geboekt via eurolines. Zit je wel een uur of 7 in de bus, maar wij betalen heen en weer maar 35 euro per persoon dus dat is heel chill!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips en tricks Parijs? Empty Re: Tips en tricks Parijs?

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 22:50

Atelier Madame schreef:Wij gaan eind april naar Parijs toe. Hebben geboekt via eurolines. Zit je wel een uur of 7 in de bus, maar wij betalen heen en weer maar 35 euro per persoon dus dat is heel chill!

Wij hebben er via Eurolines zo'n 10 uur over gedaan. Het was te doen maar het was voor ons een keer, nooit weer. Volgende keer absoluut met de trein.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips en tricks Parijs? Empty Re: Tips en tricks Parijs?

Bericht  minoessepoes do 7 apr 2011 - 22:58

Ik dan dat ik inderdaad ook voor de luxe kies, op zich is 10 uur nog wel te doen, maar met de trein ben je er in een uurtje of 4 en dat vind ik wel heel aantrekkelijk klinken. Het is dan jammer genoeg wel 2 keer zo duur, maar de prijzen vallen me eerlijk gezegd reuze mee!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips en tricks Parijs? Empty Re: Tips en tricks Parijs?

Bericht  Vanillivi za 9 apr 2011 - 1:39

Ik ga 20 april samen met een vriendin 4 dagen naar Parijs.

Hoewel het voor veel mensen niet handig is, gaan wij van woensdag tot en met zaterdag en betalen €70,- per retour (dus 35 per enkele reis) voor de reis. We gaan super vroeg heen en dan eind van de middag terug, zo rond 4 uur.
De beste tip die ik dus heb is; zorg dat je kunt schuiven met je data, dan kun je vaak wel iets leuks op de kop tikken qua treintickets.

Over Parijs zelf heb ik nu nog geen tips, mijn vriendin is er al een aantal keer geweest dus zij gaat me rondleiden! Wink Als ik iets leuks tegen kom laat ik het wel weten!
Vanillivi
Vanillivi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 176
Punten : 189
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Noord-Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips en tricks Parijs? Empty Re: Tips en tricks Parijs?

Bericht  Gast za 9 apr 2011 - 2:06

wij gaan met Pasen (donderdagavond heen en zondagavond terug). Treinkaartjes waren 160 euro voor 2 personen retour (en dan best wel fijne treintijden) en we slapen in het hotel My Hotel In France, op aanraden van Sterre.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tips en tricks Parijs? Empty Re: Tips en tricks Parijs?

Bericht  psv-forever za 9 apr 2011 - 10:17

ik blijf de moskee aanraden Very Happy

vanmiddag nog in parijs geweest.. Was echt heerlijk weer!!!
zowiezo is het nu al bijna 2 weken mooi weer hier sunny

van waar van dan neem je de eurolines of trein ? als je kijkt net over de grens, bv antwerpen zijn de tickets stukken goedkoper
psv-forever
psv-forever
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 237
Punten : 244
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : bij parijs

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips en tricks Parijs? Empty Re: Tips en tricks Parijs?

Bericht  Atelier Madame zo 10 apr 2011 - 20:54

Megara schreef:
Atelier Madame schreef:Wij gaan eind april naar Parijs toe. Hebben geboekt via eurolines. Zit je wel een uur of 7 in de bus, maar wij betalen heen en weer maar 35 euro per persoon dus dat is heel chill!

Wij hebben er via Eurolines zo'n 10 uur over gedaan. Het was te doen maar het was voor ons een keer, nooit weer. Volgende keer absoluut met de trein.

Ooh haha dat klinkt niet al te aantrekkelijk dan.. nja het is nu al geboekt en we waren gewoon maar 35 euro kwijt pp in het eerste weekend van de meivakantie.. de trein was echt 3/4 keer zo duur toen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips en tricks Parijs? Empty Re: Tips en tricks Parijs?

Bericht  Atelier Madame zo 10 apr 2011 - 20:55

psv-forever schreef:ik blijf de moskee aanraden Very Happy

vanmiddag nog in parijs geweest.. Was echt heerlijk weer!!!
zowiezo is het nu al bijna 2 weken mooi weer hier sunny

van waar van dan neem je de eurolines of trein ? als je kijkt net over de grens, bv antwerpen zijn de tickets stukken goedkoper
Is dat deze moskee?
http://www.take-a-trip.eu/nl/parijs/bezienswaardigheden/grande-mosquee-de-paris-

Ben toch al meerdere malen in Parijs geweest maar die heb ik nog nooit gezien Cool
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips en tricks Parijs? Empty Re: Tips en tricks Parijs?

Bericht  minoessepoes zo 10 apr 2011 - 21:07

Dat van die moskee vind ik echt een leuke tip! Ga ik even voor mezelf noteren! Dank je wel!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips en tricks Parijs? Empty Re: Tips en tricks Parijs?

Bericht  psv-forever ma 11 apr 2011 - 3:01

Atelier Madame schreef:
psv-forever schreef:ik blijf de moskee aanraden Very Happy

vanmiddag nog in parijs geweest.. Was echt heerlijk weer!!!
zowiezo is het nu al bijna 2 weken mooi weer hier sunny

van waar van dan neem je de eurolines of trein ? als je kijkt net over de grens, bv antwerpen zijn de tickets stukken goedkoper
Is dat deze moskee?
http://www.take-a-trip.eu/nl/parijs/bezienswaardigheden/grande-mosquee-de-paris-

Ben toch al meerdere malen in Parijs geweest maar die heb ik nog nooit gezien Cool

klopt ben er al paar keer geweest
zowel als ik de moskee zelf en het theehuis , lekker aan de thee en de waterpijp
De hamam moet ik er nog steeds bezoeken

http://www.la-mosquee.com/
psv-forever
psv-forever
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 237
Punten : 244
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : bij parijs

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips en tricks Parijs? Empty Re: Tips en tricks Parijs?

Bericht  psv-forever zo 5 jun 2011 - 0:59

gisteren dit bezocht
le mur des je t' aime
[url]http://www.lesjetaime.com/punbb/viewtopic.php?id=34[/img]

Tips en tricks Parijs? 1323086761_5_yNUf

Tips en tricks Parijs? 1323086783_5_HSzG
psv-forever
psv-forever
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 237
Punten : 244
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : bij parijs

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips en tricks Parijs? Empty Re: Tips en tricks Parijs?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum