Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat maak jij met biefstuk?

+10
_Lacey_
Zora
Esperanza
sanne-84
minoessepoes
SarahKey
Inge
rapa nui
Parisienne
Paper Crown
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 21:40

Ik heb gister een stukje biefstuk gekocht. Meestal maak ik er fajita's van. Wat is het lekkerste dat jij je kunt bedenken om er mee te doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 21:46

Pf een goed stuk biefstuk eet ik eigenlijk gewoon... Als biefstuk Very Happy Lekker zelfgemaakte frietjes erbij, salade etc.

Maar ik snijd de biefstuk ook wel 's een reepjes, opbakken met tijm, geperst knoflookteentje, paprika, tomatenpuree, rood uitje meebakken en op 't laatse momentje schepje creme fraiche doorheen scheppen en dan lekker op tagliatelle.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 21:54

Ik eet natuurlijk geen biefstuk meer maar mijn moeder deed ook altijd patat met biefstuk. Ze maakte dan verse patat van zelfgesneden aardappels.

Ik eet al heel lang geen vlees meer en ik mis het niet maar patat met biefstuk kan ik nog steeds ruiken en het water loopt me in de mond.


Laatst aangepast door Sunprincess op vr 2 dec 2011 - 22:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 21:59

Wat leuk dat je ook reageert SP Very Happy. Ik dacht al 'huh?'
Maar ik eet eigenlijk nooit patat bij een biefstuk. Ik heb geen friteuse en vind gewone patat ook niet bijzonder lekker. Kan er wellicht wel lekker aardappeltjes bij maken in de oven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 22:04

Ik vind rozemarijn aardappeltjes erg lekker uit de oven! Maar die eten wij dan weer altijd met bloemkool smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 22:06

Sunprincess schreef:Ik vind rozemarijn aardappeltjes erg lekker uit de oven! Maar die eten wij dan weer altijd met bloemkool smile

Rozemarijn vind ik ook erg lekker inderdaad Very Happy. Bloemkool niet :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Paper Crown vr 2 dec 2011 - 22:10

Lekker marineren, opbakken in de pan met wat groente die je lekker vindt en dan een lekkere pasta erbij koken, wat frisse mango stukjes erbij! Heeeeerrlijk!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 22:10

Ik bak het even, en dan peper en zout erop. Daarna eet ik het samen met witbrood, dat doop ik dan in de jus. Niet erg gezond maar wel heel lekker Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 22:15

Neeh een biefstuk versnij ik echt niet. Die bak ik lekker op (mooi medium-rare) met een beetje zout. Ik vind het gewoon lekker om er gebakken/gekruide aardappeltjes bij te eten met worteltjes in peterseli boter.. Jumzz Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Parisienne za 3 dec 2011 - 2:19

Wij snijden het vaak in kleine stukjes, champignons in de pan bakken met Cajun-kruiden, tot ze goed doorbakken zijn, daarna nog kort de biefstuk erbij, nog wat peper en zout en klaar. Hier eten we dan vaak nog een salade o.i.d. bij.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  rapa nui za 3 dec 2011 - 5:27

Eline schreef:Ik bak het even, en dan peper en zout erop. Daarna eet ik het samen met witbrood, dat doop ik dan in de jus. Niet erg gezond maar wel heel lekker Very Happy

Oh dat is zo lekker, ook al eet ik het dan met meergranen brood.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Inge za 3 dec 2011 - 5:28

Biefstuk kruiden, uien en champignons opbakken met peper, cayennepeper/pittige paprikapoeder in olie/boter en dan de biefstuk medium/raw opbakken

Boter en olie opwarmen. Biefstuk kruiden, braad aan beide kanten bruin in 2-3 min, iedere kant
Houd de biefstuk warm (op een vuurvast bord, in een oven van 75C).
Bak de champignons in de pan en bak deze lichtbruin. Haal deze uit de pan en houdt warm.
Giet het meeste vet uit de pan en doe tacosaus in de pan, breng aan de kook en schenk over de biefstuk, dan de champignons erop


Snijdt de biefstuk in dunne reepjes. Bak de reepjes bruin en houd ze warm (op een vuurvast bord, in een oven van 75C).
Ui en champignons in het overgebleven vet fruiten. paprika erbij doen. Bloem eroverheen strooien en goed door roeren. Wijn of bouillon (1/2 glas ongeveer), slagroom/soyaroom/creme fraiche(100ml) en mosterd toevoegen. Goed doorroeren en inkoken. Vlees toevoegen.


Schil 1 of 2 appel(s) en verwijder het klokhuis/de klokhuizen. Snijd de appel in kleine stukjes en besprenkel met citroensap.
Bak de biefstukjes in de roomboter op hoog vuur (circa 1,5 minuut per kant) zodat de biefstuk nog een beetje rosé van binnen is. Neem ze uit de pan en houd ze warm (op een vuurvast bord, in een oven van 75C).
Schenk de fond (1/2 dl) en de Licor 43 (1 klein glaasje( bij het bakvet en laat het even doorkoken.
Klop kleine klontjes koude roomboter door de saus.
Voeg de appel en het amandelschaafsel toe en laat de saus door en door warm worden.

Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Inge za 3 dec 2011 - 5:28

Biefstuk kruiden, uien en champignons opbakken met peper, cayennepeper/pittige paprikapoeder in olie/boter en dan de biefstuk medium/raw opbakken

Boter en olie opwarmen. Biefstuk kruiden, braad aan beide kanten bruin in 2-3 min, iedere kant
Houd de biefstuk warm (op een vuurvast bord, in een oven van 75C).
Bak de champignons in de pan en bak deze lichtbruin. Haal deze uit de pan en houdt warm.
Giet het meeste vet uit de pan en doe tacosaus in de pan, breng aan de kook en schenk over de biefstuk, dan de champignons erop


Snijdt de biefstuk in dunne reepjes. Bak de reepjes bruin en houd ze warm (op een vuurvast bord, in een oven van 75C).
Ui en champignons in het overgebleven vet fruiten. paprika erbij doen. Bloem eroverheen strooien en goed door roeren. Wijn of bouillon (1/2 glas ongeveer), slagroom/soyaroom/creme fraiche(100ml) en mosterd toevoegen. Goed doorroeren en inkoken. Vlees toevoegen.


Schil 1 of 2 appel(s) en verwijder het klokhuis/de klokhuizen. Snijd de appel in kleine stukjes en besprenkel met citroensap.
Bak de biefstukjes in de roomboter op hoog vuur (circa 1,5 minuut per kant) zodat de biefstuk nog een beetje rosé van binnen is. Neem ze uit de pan en houd ze warm (op een vuurvast bord, in een oven van 75C).
Schenk de fond (1/2 dl) en de Licor 43 (1 klein glaasje( bij het bakvet en laat het even doorkoken.
Klop kleine klontjes koude roomboter door de saus.
Voeg de appel en het amandelschaafsel toe en laat de saus door en door warm worden.

Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 6:21

Teriyaki I love you

Wat maak jij met biefstuk? 000298874_003_67751_200

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  SarahKey za 3 dec 2011 - 7:13

Razz_ schreef:Teriyaki I love you

Wat maak jij met biefstuk? 000298874_003_67751_200

Ja dat maak ik dan ook als ik mee eet.

Mijn man eet graag gewoon biefstuk zo opgebakken. Dat bakt hij in roomboter met champignons. Stokbrood en kruidenboter erbij en meneer vind het heerlijk.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 7:21

Zusje haar fajita's zijn I love you |
Dus waarom zou je er iets anders mee willen maken?

Ik eet biefstuk als biefstuk of roerbak het met roerbakgroente.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 7:31

Smikkell schreef:Zusje haar fajita's zijn I love you |
Dus waarom zou je er iets anders mee willen maken?

Ik eet biefstuk als biefstuk of roerbak het met roerbakgroente.

Ik vind ze zelf nog te vet... Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet weet hoe ik gewone biefstuk lekker kan maken en ik vind het zo zonde als het mislukt Very Happy. Ik denk dat ik maar eens ga kijken of ik nog wat kruiden heb... Krijg nu toch wel honger!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  minoessepoes za 3 dec 2011 - 22:46

Even.wokken in reepjes met een uitje, daarna gestoomde broccoli erbij een ketjapsaus (ketjap, bruine suiker, knoflook, citroensap, sambal), met mihoen en tot slot sesamzaadjes er over heen.

Ik ben niet dol op biefstuk maar zo vind ik het wel lekker!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 23:19

rapa nui schreef:
Eline schreef:Ik bak het even, en dan peper en zout erop. Daarna eet ik het samen met witbrood, dat doop ik dan in de jus. Niet erg gezond maar wel heel lekker Very Happy

Oh dat is zo lekker, ook al eet ik het dan met meergranen brood.

Wij waren thuis dus niet de enige die het zo deden laughcry Mijn vriend vond het maar vreemd toen we gingen samenwonen, maar inmiddels eet hij zijn biefstuk op dezelfde manier smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  sanne-84 za 3 dec 2011 - 23:51

wij eten biefstuk ook altijd aan 1 stuk. of met aardappeltjes (gebakken of uit de oven) en salade, maar ook met gekookte aardappelen en bijv boontjes
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Esperanza zo 4 dec 2011 - 1:05

Punk'd schreef:Neeh een biefstuk versnij ik echt niet. Die bak ik lekker op (mooi medium-rare) met een beetje zout. Ik vind het gewoon lekker om er gebakken/gekruide aardappeltjes bij te eten met worteltjes in peterseli boter.. Jumzz Very Happy
+1
I.p.v. de worteltjes doe ik er meestal een salade bij. Die peterselie boter klinkt trouwens wel heel lekker.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Zora zo 4 dec 2011 - 1:11

Eline schreef:
rapa nui schreef:
Eline schreef:Ik bak het even, en dan peper en zout erop. Daarna eet ik het samen met witbrood, dat doop ik dan in de jus. Niet erg gezond maar wel heel lekker Very Happy

Oh dat is zo lekker, ook al eet ik het dan met meergranen brood.

Wij waren thuis dus niet de enige die het zo deden laughcry Mijn vriend vond het maar vreemd toen we gingen samenwonen, maar inmiddels eet hij zijn biefstuk op dezelfde manier smile

Mijn vriend vond dat ook maar raar. Wij aten het vroeger ook altijd zo, en nu ik dus ook met mijn vriend. Al bak ik er nog champignons en uitjes bij, en gaan die ook op de boterham Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  _Lacey_ zo 4 dec 2011 - 1:48

Brood in de jus dopen deden wij thuis ook altijd.

Meestal eet ik biefstuk met groente en gebakken aardappeltjes of aardappeltjes uit de oven.
In de zomer wordt de groente vervangen door sla.

Krijg honger van deze topic!

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Lejow zo 4 dec 2011 - 1:59

Inderdaad, met gebakken uitjes en lekker vers wit brood, en dan dopen in de jus, jamjamjamjamjam

Ahwww biefstuk *kwijl*
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 2:14

Damn nu wil ik een heel brood, een flinke steak en een heeuleboel jus!! :P

Vanavond eten we lekker biefstukje met patatjes en sla I love you Nu al trek in!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat maak jij met biefstuk? Empty Re: Wat maak jij met biefstuk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum