Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe lang duurt de genezing na een verstandskies trekken?

+8
Caramba
dolfijntje24
May
Flinder
Sweety
Monte
Lynn_
ShallY
12 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe lang duurt de genezing na een verstandskies trekken? Empty Hoe lang duurt de genezing na een verstandskies trekken?

Bericht  ShallY di 9 aug 2011 - 8:29

Hoeveel dagen hebben jullie erna nog last van gehad?

Ik moet al een hele tijd mijn verstandskies laten trekken, de reden dat ik het nog niet heb laten doen is omdat ik er geen last van had en omdat ik vreselijk bang ben voor de tandarts.
Natuurlijk heel stom want nu zit ik met de gebakken peren. Ik heb er steeds meer last van. Het doet nog niet echt pijn, meer geirriteerd omdat hij nog steeds aan het doorkomen is. Maar nu ga ik 20 augustus op vakantie..en wil misschien morgen toch nog even mijn tandarts bellen om te vragen of ik volgende week nog terecht kan.

Ik weet ook wel dat de genezing erg verschillend is. De één heeft er na een dag of 2 geen last meer van maar mijn vriend bijvoorbeeld heeft er heel lang last van gehad, had last van bloedingen enz.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang duurt de genezing na een verstandskies trekken? Empty Re: Hoe lang duurt de genezing na een verstandskies trekken?

Bericht  Lynn_ di 9 aug 2011 - 8:31

Ik ben er wel een weekje zoet mee geweest. Niet heel veel pijn gehad maar het is wel een vervelend gevoel. Zeker als je op vakantie bent... Maar zoals je zelf al zegt is het bij iedereen anders. Sterkte!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Hoe lang duurt de genezing na een verstandskies trekken? Empty Re: Hoe lang duurt de genezing na een verstandskies trekken?

Bericht  Monte di 9 aug 2011 - 8:34

de eerste keer(een kant) had ik erg veel last en heel veel pijn. Bleek er na bijna een week een abcess te zitten en al met al heeft het dus wel 1,5 week geduurd voordat ik pijnloos was. Maar je moet nog zeker een week a 10 dagen spoelen(moest bij mij) en dat lijkt me niet erg prettig tijdens een vakantie. Ook kan je gevoel en smaak wat anders zijn en kun je bijv hebben dat je aan een kant een tijd niet kunt eten, dat lijkt me ook niet prettig.
De tweede kant(overige 2 kiezen) was de pijn na 2 dagen weg en de zwelling na 4 dagen. Dan heb je wel nog een raar gevoel i.v.m hechtdraadje dat er nog zit e.d.

Ik zou dus op 1-1,5 rekenen als gemiddelde(je weet natuurlijk nooit hoe het bij jou wordt)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  ShallY di 9 aug 2011 - 8:37

Dan hoop ik dat het nog ff zo blijft, en dan laat ik hem na mijn vakantie trekken.

ShallY
Prater
Prater

Bericht  Sweety di 9 aug 2011 - 8:59

Als je hen snel zou kunnen laten trekken zou ik dat ook laten doen. Ik heb hem vorige week woensdag laten trekken, heb bij thuiskomst een ibuprofen gedronken, met slapen nog eentje en de volgende dag heb ik in de middag nog een ibuprofen gedronken en verder niks. Voel nu nog wel mijn draadje maar heb geen last. *afkloppen*
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Flinder di 9 aug 2011 - 18:57

Ik zou het denk ik niet voor 20 augustus laten doen, of je moet deze week of maandag nog terecht kunnen... Ik heb er bij beide keren toch wel een dag of vier flink last van gehad. Ik kon wel gewoon alles doen maar het is gewoon echt geen fijn gevoel...
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 19:05

Ik heb met alle kiezen geen last gehad er na. Ook geen pijnstillers gehad.

Gast
Gast

Bericht  May di 9 aug 2011 - 19:54

Mijn ervaringen zijn heel wisselend, maar ik zou voor de vakantie nog wel gaan. Omdat ik veels te bang ben dat ik op vakantie met kiespijn kom te zitten! Dan heb ik liever wat last van mijn gat dan kiespijn.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  dolfijntje24 di 9 aug 2011 - 19:59

Ligt er aan of ie boven of onder zit. Boven was bij mij geen probleem. De pijn was gelijk weg en ik had daarna geen last van de wond of iets dergelijks. Onder wordt lastiger...Als ie nog niet helemaal door is, moet ie er echt in het ziekenhuis uit gehaald worden. Als ie wel helemaal door is kan het bij de tandarts. Ik heb nu ook veel last van de onderkant. Hij komt steeds meer door, maar boven zit er ook eentje die helemaal door is en die drukt dan op dat tandvlees onder dus ik kan niet goed eten en mijn kiezen niet op elkaar zetten. Vind het ook eng want die onder zit is nog niet helemaal door, die zit nog half onder het tandvlees.
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Caramba di 9 aug 2011 - 20:04

May schreef:Mijn ervaringen zijn heel wisselend, maar ik zou voor de vakantie nog wel gaan. Omdat ik veels te bang ben dat ik op vakantie met kiespijn kom te zitten! Dan heb ik liever wat last van mijn gat dan kiespijn.

+ 1 met vet gedrukte.

Mijn eerste deed geen pijn, de andere 3 heb ik flink pijn gehad nadien.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  ShallY di 9 aug 2011 - 20:16

Het is een kies aan de onderkant.

ShallY
Prater
Prater

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 20:30

Ik heb er nooit echt last van gehad, kon ze ook gewoon bij de tandarts laten trekken. De 1e keer alleen links onder, de 2e keer boven en onder rechts.
Nu moet ik volgens de tandarts links-boven ook nog, maar dat zie ik wel, heb er geen last van.

Ik heb beide keren ook gewoon gewerkt na die tijd, had toevallig beide keren een late dienst, en ook dat ging prima. Ik heb 1x een pijnstiller genomen, en toen was dat al niet meer nodig.
Mijn ervaring is dus positief.

Gast
Gast

Bericht  Minx di 9 aug 2011 - 22:23

Breekt ff in. Heeft bij jie de tandarts hem er zelf uit gehaald of heeft de kaakchirurg dat gedaan? Ik moet namelijk naar de kaakchirurg en vraag me af hoe dat zit met werken de dag erna.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Monte di 9 aug 2011 - 23:08

Fairytale schreef:Breekt ff in. Heeft bij jie de tandarts hem er zelf uit gehaald of heeft de kaakchirurg dat gedaan? Ik moet namelijk naar de kaakchirurg en vraag me af hoe dat zit met werken de dag erna.
Ik ben alle 2 de keren(4 kiezen) bij de kaakchirurg geweest omdat ze er nog niet uit waren en ook dwars lagen. Ik zou de dag erna niet gaan werken. Ik had beide keren een dikke wang en nog wat pijn(de 1e keer heel erge pijn, 2e keer minder maar wel aanwezig)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Happydobby di 9 aug 2011 - 23:56

Ik heb nog 4 weken pijn eraan gehad, het was wel onder. Ik zou het erna laten trekken.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:01

[quote="Monte"]
Fairytale schreef:Breekt ff in. Heeft bij jie de tandarts hem er zelf uit gehaald of heeft de kaakchirurg dat gedaan? Ik moet namelijk naar de kaakchirurg en vraag me af hoe dat zit met werken de dag erna.
Ik ben alle 2 de keren(4 kiezen) bij de kaakchirurg geweest omdat ze er nog niet uit waren en ook dwars lagen. Ik zou de dag erna niet gaan werken. Ik had beide keren een dikke wang en nog wat pijn(de 1e keer heel erge pijn, 2e keer minder maar wel aanwezig)[/quote

Mijn man heeft ze bij de kaakchirurg laten trekken en snijden, maar had er ook weinig last van gehad. maar dat zal per persoon verschillen. Hij is de volgende dag wel gaan werken, dus het kan alle kanten op.

Gast
Gast

Bericht  Highway wo 10 aug 2011 - 0:20

Ik heb ze bij de kaakchirug laten snijden. De eerste keer viel bij mij wel mee, 2 dagen last en een weekje nog een verdikking. De tweede keer helaas wel ontstoken en heb ik zeker 1,5 week met een gigantische wang gelopen. Steeds met spuitjes spoelen en gedoe; toen maar een nacht flink doorgezakt met wodka en dat desinfecteerd prima; volgende dag nergens meer last van :P
Gelukkig ben ik er wel nu vanaf en dat is het wel waard. Je kunt het maar beter achter de rug hebben!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:26

Bij mj was het iedere keer gewoon trekken door de tandarts. Kaakchirurg lijkt mij piijnlijker Wink

Gast
Gast

Bericht  Rovine wo 10 aug 2011 - 0:43

Bij mij ongeveer 2 weken, maar na 2 dagen kon ik alweer normaal eten, bleef alleen steeds voedsel in die gaten hangen. Na die 2 weken waren die gaten weg, en gewoon een bot met tandvlees eroverheen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: