vet eten en snoepen komt dat meteen aan of later?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
vet eten en snoepen komt dat meteen aan of later?
Zie je dat meteen de volgende dag op de weegschaal terug of pas later in de week?
Heb gisteren namelijk extreem gesnoept maar toch bijna een kilo afgevallen in een paar dagen.
Heb gisteren namelijk extreem gesnoept maar toch bijna een kilo afgevallen in een paar dagen.
Tesss- Fluisteraar
- Aantal berichten : 125
Punten : 194
Registratiedatum : 26-11-11
Re: vet eten en snoepen komt dat meteen aan of later?
Dat wisselt per persoon, bij de één inderdaad meteen een dag later. Bij mezelf meestal twee dagen later pas. Hangt er ook wel vanaf van wat je eet, als je een dag veel zout eet, dan houdt je ook meer vocht vast.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Om 1 kilo aan vet aan te komen, moet je 9000 kcal extra eten. Dus de kans dat jij gister met wat snoepjes echt aangekomen bent, is sowieso heel klein. Dat red je ook niet in een week (mag ik hopen). Als je dit terugziet op de weegschaal, is het in de loop van de tijd. Zo is het makkelijk om elk jaar een paar kilo aan te komen.
Echter, op het moment dat ik 1 kilo drop eet, ben ik 1 kilo zwaarder (of 1 kilo komkommers wat mij betreft). Dus je ziet het gelijk in gewicht, je bent exact het gewicht van je voeding zwaarder. Maar dat is dus niet wat je bent aangekomen in vet, dat is vulling in je maag en darmen. En inderdaad, als je veel zout eten hebt gegeten, zou je daardoor nog extra vocht vast kunnen houden.
Echter, op het moment dat ik 1 kilo drop eet, ben ik 1 kilo zwaarder (of 1 kilo komkommers wat mij betreft). Dus je ziet het gelijk in gewicht, je bent exact het gewicht van je voeding zwaarder. Maar dat is dus niet wat je bent aangekomen in vet, dat is vulling in je maag en darmen. En inderdaad, als je veel zout eten hebt gegeten, zou je daardoor nog extra vocht vast kunnen houden.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Maar ook niet altijd, als je bijv. weer gaat plassen en er is weer 200 gram vocht af haha.
Maar als je ongemerkt veel snoept, dan komt het er vanzelf wel aan. Is het niet morgen, dan wel over 2 weken.
Maar als je ongemerkt veel snoept, dan komt het er vanzelf wel aan. Is het niet morgen, dan wel over 2 weken.
Gast- Gast
Dat laatste geldt dan ook alleen direct na het eten. Niet twee uur later, maar echt op het moment dat je iets van 100 gram eet, ben je 100 gram zwaarder dan daarvoor.Punk'd schreef:Maar ook niet altijd, als je bijv. weer gaat plassen en er is weer 200 gram vocht af haha.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Dat laatste geldt dan ook alleen direct na het eten. Niet twee uur later, maar echt op het moment dat je iets van 100 gram eet, ben je 100 gram zwaarder dan daarvoor.Punk'd schreef:Maar ook niet altijd, als je bijv. weer gaat plassen en er is weer 200 gram vocht af haha.
Dat is logisch, of je nou een kilo komkommer in je mond stopt of op je hoofd zet, het wordt gewoon meegewogen.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Snoepen
» Snoepen/snacken
» Wil alleen maar snoepen!
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Snoepen/snacken
» Wil alleen maar snoepen!