Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Snoepen

+19
Happydobby
Fiebje
Twellie
Novalee
iloverose
Linda
kwak
Tania
Flower_L
Sanne
Liadan
mauwmauw
-Ieniemienie-
Teddyaapje
Vancity_girl
peach
Pien
Parel
Aimee
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Snoepen Empty Snoepen

Bericht  Aimee vr 11 jan 2013 - 9:10

In de breedste zin van het woord, dus niet alleen 'echt' snoep.
Hoe gaan jullie daar mee om? Wat geven jullie voor tussendoortjes? Altijd verantwoord, of ook wel eens wat minder gezonds? Elke dag, of alleen in het weekend/verjaardagen etc.?

Ik heb altijd gezegd dat ik heel streng zou zijn wbt gezond eten, maar ik merk dat naarmate Luuk minder baby wordt, ik de teugels al wat laat vieren. Niet dat hij elke dag ladingen koek, snoep en chips krijgt, maar ik had bedacht dat hij tot een jaar of 3 geen suiker zou krijgen; hij zou wel gewoon een rijstewafel krijgen of een stuk fruit. Nu was ik laatst bij mijn ouders, had ik niets voor hem bij me, en heeft hij een speculaasje gegeten. Bomvol suiker natuurlijk, maar dit gebeurd zo sporadisch dat ik er verder niet mee kan zitten. Ook krijgt hij af en toe thuis wel eens yoghurtrozijntjes en dan word hij echt helemaal wild, vind hij heerlijk!
Hij is nog net zo blij met zijn soepstengel, cracotte of plakje ontbijtkoek, maar af en toe wat minder verantwoord vind ik minder erg dan ik van te voren had bedacht.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Snoepen Empty Re: Snoepen

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 9:14

aaaah, dat is echt mijn allerzwakste punt. Ik kan er écht niet tegen als ze zeurt om koekjes of snoepjes. Ze krijgt dus eigenlijk veel te vaak wat. De laatste dagen snoept ze trouwens vooral mandarijntjes, dat mag ze van mij ook gewoon pakken. Enige voorwaarde is dat ze eerst het mandarijntje op moet eten, voordat ze een nieuw stuk fruit pakt.

Ze weet trouwens heel erg goed wat er in de kast ligt. Ik krijg het ook echt niet voor elkaar om haar wat anders (gezond alternatief) aan te bieden als wij een koekje bij de koffie hebben bijvoorbeeld.

Gast
Gast

Bericht  Parel vr 11 jan 2013 - 9:14

Hier krijgt ze dagelijks eigenlijk wel rozijntjes.
Ook doen we wel eens pasta op haar brood.
Voor de rest heb ik van goodies chipjes en koekjes, die krijgt ze ook wel eens.
En ze drinkt Optimel omdat ze melk gewoon niet blieft en te weinig drinkt anders.
Op verjaardagen en feestjes mag ze gewoon lekker pakken wat ze wil en hebben mag van ons, tot een bepaalde hoogte natuurlijk. Meestal is het een plakje worst, een chipje of toastje.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Pien vr 11 jan 2013 - 9:16

E eet heel graag een droge cracotte, vind ze echt heerlijk en ze staat te dansen als ze het krijgt. Ze eet sowieso 2stuks fruit op een dag, meestal een mandarijn en kiwi.

Verder eet ze 's middags afwisselend een koekje, stukje komkommer, wortel, cherrytomaatjes of een stukje rijstwafel.

Heel af en toe krijgt ze eigenlijk maar chips ofzo, eigenlijk alleen met een verjaardag of als we visite krijgen/ op visite gaan.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  peach vr 11 jan 2013 - 9:19

Hier eet ze twee stuks fruit en een Rijstewafel of wat yoghurt. Soms een koekje of een cakeje.
Echt snoep vind ik op deze leeftijd niet nodig.
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Bericht  Vancity_girl vr 11 jan 2013 - 9:23

Eigenlijk het zelfde als jij, van te voren had ik van alles mooi bedacht maar in de praktijk eet ze ook wel eens minder gezonde dingen.
Gelukkig vind ze fruit en rijstwafeltjes van Goodies nog steeds erg lekker dus dat eet ze het meeste.

Net als bij Rejoy lukt het hier echt niet om haar een gezond alternatief te geven als we zelf wat lekkers nemen, dus in het weekend en op feestjes mag ze gewoon lekker mee snoepen.
Afgelopen weekend hadden we toevallig een kinderverjaardag en daar stonden erg veel lekkere dingen op tafel, ze mocht daar van ons gewoon van pakken. Gelukkig voor ons heeft ze vooral komkommer en kaas gegeten haha.
Rozijntjes vind ik trouwens niet echt een ongezond tussendoortje.

As zondag vieren we D haar verjaardag en dan probeer ik wel zoveel mogelijk gezondere dingen op tafel te zetten. Daarmee bedoel ik dan Goodies chips, blokjes kaas, snoepjes met zo min mogelijk kleurstof etc. Niet echt gezonde dingen maar wel zo gezond mogelijk.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje vr 11 jan 2013 - 9:23

Thuis krijgt ie eigenlijk alleen fruit en liga/ toastjes. Als we ergens anders zijn mag hij wel eens wat anders, koekje of snoepje. Chocola en chips hoeft van mij nog niet.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  -Ieniemienie- vr 11 jan 2013 - 9:24

Op normale dagen krijgen ze rond 10u fruit, en rond 15u een cracotte. En als we visite hebben, of heel al en toe zomaar krijgen ze een maria biscuitje.
Alleen bij bijzonderheden krijgen ze wel eens wat anders. Bijvoorbeeld rozijntjes, een koekje of een chipje.

Maar omdat wij zelf erg op ons eten/snoepen moeten letten haal ik het voor ons niet in huis dus hebben we zelf ook nooit een koekje oid bij de koffie. Als ik dat wel in mijn eigen patroon zou hebben, zou het misschien anders zijn en de kids hier ook in mee laten gaan.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  mauwmauw vr 11 jan 2013 - 9:29

Tot verkort at V bijna niks,hij had zijn vaste dingen die hij at.Nu is het net een lopende kliko en als het aan hem ligt staat zijn bekkie niet stil.We waren erg blij dat hij meer is gaan eten,waardoor we vaak toe gaven.Ik ben nu bezig met het weer te beperken,niet wat hij eet maar wel hoeveel.

hij krijgt weleens chips,of smarties.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Liadan vr 11 jan 2013 - 9:32

Bij mijn dochter was ik heel streng tot ze ruim 2 jaar was. Nu ben ik bij haar helemaal niet zo streng meer in wat ze allemaal mag. Chips haal ik niet in huis, maar als ze dat ergens anders wel een keer krijgt vind ik dat geen probleem, snoepjes haal ik ook niet in huis. Van die kinderkoekjes met chocola, smoeltjes, dorakoekjes enz krijgt ze regelmatig.
In december heeft ze veel taart op, we hadden 5 verjaardagen, een ander feest en dan nog kerst en oud en nieuw.
Bij mijn zoon was ik ook heel streng tot hij 1 jaar was, daarna werd hij steeds heel boos als hij niet hetzelfde kreeg als zijn zus of als ons en hij krijgt dus (eigenlijk iets te vaak naar mijn zin) ook regelmatig dorakoekjes, een zakje smoeltjes enz. en soms ook koekjes met chocola.
Gelukkig zijn ze allebei ook gek op fruit, een soepstengel of tomaatje tussendoor, dus dat krijgen ze ook.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Sanne vr 11 jan 2013 - 9:37

Ik ben strenger dan ik dacht. Ik wil voor haar eerste verjaardag liever geen snoep of zoetigheid en ben daar volhardender in dan ik van tevoren had ingeschat. H. heeft dus nog geen snoep of koek gekregen. Fruit vindt ze heerlijk en haar fruithap is voor mij juist aanleiding om ook een stuk fruit te eten in plaats van snoep. Ik vind het best lastig, omdat ik zelf niet zo goed maat kan houden met snoep en koek. Ik wil dat eigenlijk eerst onder controle hebben voor ik H. ook snoep en koek geef.

Overigens was mijn schoonzus hier afgelopen weekend en ik had een cake gebakken. Zij had H. op schoot en brak zo een stuk chocoladecake af om aan H. te geven. Ik heb dat tegen gehouden en vond het echt geen leuke situatie. Ik vind het sowieso vervelend als mensen mijn wensen niet respecteren en ik merk dat ik wat snoep en koek betreft toch best vaak op mijn strepen moet gaan staan.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Flower_L vr 11 jan 2013 - 9:43

Ik ben daar best een zeur in. Vandaag aten ze (ivm verjaardagen leidsters) op kdv versierde cake met snoep...van die snoepdingen waar het suiker vanaf glimt...
Maargoed, ik houd mezelf voor dat het sporadisch voorkomt smile

Thuis cracottes ontbijtkoek rijstwafels goodies snoeptomaten en hij is verzot op fruit....onze aap kan wel 10 bananen op een dag eten. Op verjaardagen etc krijgt hij wel stukje taart, kaas, worst etc. Chips niet, of ja...van goodies.

Exit..waar hij echt van smult is beslag van de choco cupcakes. Dan gaat hij alle vormpjes af met zn vinger...van elk vormpje proeven....knettervieze mond....dan aait hij over zijn buik en zegt met big smile "hmmmmm" I love you

Laatst aangepast door Flower_L op vr 11 jan 2013 - 9:50; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Tania vr 11 jan 2013 - 9:45

Tot een jaar krijgen ze in principe geen snoep en chips. Wel babykoekjes, rozijntjes of een soepstengel. M. krijgt af en toe wel is wat in haar mond gepropt van J. daar is ze wel blij mee. Ook had ze laatst een nibbit uit een bakje gejat en boos dat ze was toen we het bakje weghaalde, ik had haar nog nooit zo driftig gezien Laughing
J. is gek op koekjes maar verder niet zo. Snoepjes wil hij vaak wel proeven maar hij eet het bijna nooit op. Chocolade vindt hij wel lekker maar dat krijgt hij maar heel soms. Op verjaardagen krijgt hij een paar happen taart van ons (meer wil hij niet)en wat chips of toastjes als hij wil. Thuis krijgt hij elke dag wel een koekje.
Ik denk dat M. vanaf een jaar wel sneller meer zal eten dan J. omdat zij het natuurlijk bij haar broer ziet en zij sowieso altijd wil eten wat wij hebben. Dat heeft J. nooit zo gehad, die kon ik tot ruim 2 jaar prima een biscuitje geven als ik zelf taart zat te eten.

Laatst aangepast door Tania op vr 11 jan 2013 - 9:46; in totaal 1 keer bewerkt

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  kwak vr 11 jan 2013 - 9:45

Als ik gewoon thuis ben met D. en er komt niemand langs dan krijgt ze eigenlijk bijna geen snoep.
Dan krijgt ze hoogstens 1 snoepje of 1 koekje en dat koekje is dan een ontbijtkoekje met rozijntjes.

Als er bezoek komt dan krijgt ze wel wat meer of extra's. Ook als we weg zijn ben ik niet zo streng, vandaag waren we op verjaardag/kraam visite en toen kreeg ze een mega spekje en chipjes en later als ze ook nog crakcertjes die op tafel stonden, prima.
Melk wil ze niet dus daarom krijgt ze yoki van mona of optimel.
Fruit mag ze onbeperkt, ze is gek op blauwe bessen/frambozen en mandarijntjes.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 9:50

Ooh, tot ze 1.5 was heeft ze ook nooit snoep of suiker gehad. Het begon pas toen ze door begon te krijgen dat wij klaarblijkelijk iets lekkers zaten te eten en zij niet.

Gast
Gast

Bericht  Linda vr 11 jan 2013 - 9:53

Tot 2 jaar waren we vrij streng. Daarna werden we steeds makkelijker, ze was toen ook net over haar allergie heen. Tegenwoordig is het eerste wat ze zegt als ze wakker wordt "lokula", chocolade dus.. laughcry Het hek is van de dam...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 10:00

Linda schreef:Tot 2 jaar waren we vrij streng. Daarna werden we steeds makkelijker, ze was toen ook net over haar allergie heen. Tegenwoordig is het eerste wat ze zegt als ze wakker wordt "lokula", chocolade dus.. Snoepen 394967 Het hek is van de dam...

haha, hier is het koekje voor, koekje na. 't gaat de hele dag: 'mama, koekie'? En dan zet ze haar allerliefste smoeltje op en gaat ze kusjes geven en als ik 'nee' zeg dan gooit ze zich op de grond en gaat ze met lange uithalen 'neeeeheeeeemuuuuuuuhaaaaaaaa, ik wiiiiiiiiiiiiiil koeeeeeehkieeeeehhhh mamaaaaaaaaah' roepen. Snoepen 1270000679

Gast
Gast

Bericht  Linda vr 11 jan 2013 - 10:02

Oh hahaha vreselijk!!! Ik ken dat scenario. Alleen is het hier met de "tee aan!!" (tv). bounce

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  kwak vr 11 jan 2013 - 10:04

Rejoy. schreef:
Linda schreef:Tot 2 jaar waren we vrij streng. Daarna werden we steeds makkelijker, ze was toen ook net over haar allergie heen. Tegenwoordig is het eerste wat ze zegt als ze wakker wordt "lokula", chocolade dus.. Snoepen 394967 Het hek is van de dam...

haha, hier is het koekje voor, koekje na. 't gaat de hele dag: 'mama, koekie'? En dan zet ze haar allerliefste smoeltje op en gaat ze kusjes geven en als ik 'nee' zeg dan gooit ze zich op de grond en gaat ze met lange uithalen 'neeeeheeeeemuuuuuuuhaaaaaaaa, ik wiiiiiiiiiiiiiil koeeeeeehkieeeeehhhh mamaaaaaaaaah' roepen. Snoepen 1270000679

net zo dramatisch als om de speen van D.
haha, D. was vandaag nog onder de indruk en gister heeft ze het zelfs aan papa verteld dat Y. geen speen heeft en dat ze boos was haha!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Bericht  iloverose vr 11 jan 2013 - 10:05

hier krijgt A dora koekje,crocotte,soepstengel,broodkorst,stuk komkomer,rozijntjes,
In het weekendt krijgt ze wel eens een tuk koekje of een paar chipies.Het eenigsye zoet wat ze eigelijk krijgt is haar ranja.ze houd gelukkig niet zo van zoet Net zo met broodbeleg is ook vleeswaten,kaas,leverpastij.
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 10:07

kwak schreef:
Rejoy. schreef:

haha, D. was vandaag nog onder de indruk en gister heeft ze het zelfs aan papa verteld dat Y. geen speen heeft en dat ze boos was haha!

oh ja, haha, gut. Dat doet ze inderdaad ook wel eens als ze geen koekie of laatje (chocolade) krijgt. Dan gaat ze heeel lang uithalen en dan houdt ze haar handen met de vingers helemaal stijf voor haar gezicht en dan gaat ze expres trillen/schudden met haar handen/hoofd. Ziet er super dramatisch uit.
Maar dan is ze inderdaad wel echt kwaad.

Gast
Gast

Bericht  Linda vr 11 jan 2013 - 10:07

kwak schreef:
Rejoy. schreef:

Oja, laten we het peentje vooral niet vergeten! BOEHOEHOEEEE, peentje!!! Het wordt een drama om dat ding af te wennen. Straks bij onze zoon krijgen we een tweede kans, haha.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 10:12

Linda schreef:
kwak schreef:
Rejoy. schreef:

Oja, laten we het peentje vooral niet vergeten! BOEHOEHOEEEE, peentje!!! Het wordt een drama om dat ding af te wennen. Straks biij onze zoon krijgen we een tweede kans, haha.

Ze heeft niet eens een speen, nooit gehad ook, dus dat is geen garantie hoor.

Gast
Gast

Bericht  kwak vr 11 jan 2013 - 10:12

Linda schreef:
kwak schreef:
Rejoy. schreef:

haha, hier gaan we ook voor een speenloze zoon Wink! haha, wat een spijt zeg die speen... vanmorgen vroeg was ze haar "peentje" kwijt, en dan gaat ze pas weer slapen als ze haar peentje heeft.

Oja, laten we het peentje vooral niet vergeten! BOEHOEHOEEEE, peentje!!! Het wordt een drama om dat ding af te wennen. Straks bij onze zoon krijgen we een tweede kans, haha.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee vr 11 jan 2013 - 10:25

Ik was pas met N. in de Blokker. Ik stond bij het speelgoed te kijken en ineens begint ze keihard te huilen. Ik haar vragen wat er is, ik dacht die heeft vast speelgoed gezien dat ze wil hebben. Zegt met een helemaal betraant gezicht Koekje? Very Happy

N. krijgt fruit, rijstewafel, komkommer, een goodieskoekje of rozijntjes. Het voordeel van haar slechte eten is dat ze niet snel zeurt om hetzelfde als wij iets ongezonds eten. Tenzij het om vlees gaat, plakjes worst op een verjaardag zijn niet veilig laughcry
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud