Huren in U.trecht
+4
Rumble
Supertalentje
slaatje
Lavendel
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Huren in U.trecht
Binnenkort willen mijn vriend en ik op zoek naar een appartementje in U.trecht. We staan nergens ingeschreven maar weet ook niet of we voor sociale huur in aanmerking zouden komen. Iemand tips? Goede verhuurders, bemiddelaars, wijken waar je echt niet wil wonen?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Huren in U.trecht
Als je niet voor een sociale huurwoning in aanmerking komt, kan je het snel verhuizen wel op je buik schrijven. De wachttijd voor een woing in utrecht loopt tegenwoordig al op tot zes jaar.
Als tip geef ik vooral niets te zoeken in de wijk Kanaleneiland. In Overvecht staan heel veel (betaalbare) flats, ook niet helemaal "onveilig" maar er zijn ook beter plekken in Overvecht.
Succes!!!
Als tip geef ik vooral niets te zoeken in de wijk Kanaleneiland. In Overvecht staan heel veel (betaalbare) flats, ook niet helemaal "onveilig" maar er zijn ook beter plekken in Overvecht.
Succes!!!
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Ik weet van een paar mensen die het afgelopen jaar naar Utrecht zijn gegaan dat ook zij nergens ingeschreven stonden. 1 vriendin heeft haar huisje via marktplaats en ze betalen wel rond de 1000 euro pm incl. aan huur, maar eerlijk gezegd betalen wel meer vrieden rond dat bedrag, ook in de andere steden. Dus misschien ligt het aan de prijs? Dat het voor een hoge huurprijs nog wel te doen is particulier? Maargoed marktplaats is dus 1 particuliere verhuurder, nog meer suggesties?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
De huurprijzen in Utrecht liggen hoog, je betaalt algauw 1000 euro particulier.
Tsja je hebt de lokale verhuurmakelaars, je hebt D.irect W.onen, Rotsvast, etc. Pararius geeft ook veel weer van wat er te huur is. Funda heeft ook een huren sectie...
Tsja je hebt de lokale verhuurmakelaars, je hebt D.irect W.onen, Rotsvast, etc. Pararius geeft ook veel weer van wat er te huur is. Funda heeft ook een huren sectie...
Gast- Gast
.
Laatst aangepast door Supertalentje op vr 30 dec 2011 - 13:25; in totaal 1 keer bewerkt
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Op Marktplaats moet je altijd oppassen, daar zitten altijd goede en slechte 'verkopers' op.
Maar ik zou daar niet niet kijken omdat er toevallig iemand bij Opgelicht was. Voor hetzelfde geld heb je wel een hartstikke goede deal bij een particulier die geen oplichter is.
Maar ik zou daar niet niet kijken omdat er toevallig iemand bij Opgelicht was. Voor hetzelfde geld heb je wel een hartstikke goede deal bij een particulier die geen oplichter is.
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Op sommige plekken in Hoograven en Zuilen zou ik ook niet willen wonen. En dat zijn dan vooral de plakken van de huurwoningen. In Overvecht en Kanaleneiland sowieso ook niet, nergens. Omgeving kanaalstraat vind ik zelf dan wel weer best leuk.slaatje schreef:Als je niet voor een sociale huurwoning in aanmerking komt, kan je het snel verhuizen wel op je buik schrijven. De wachttijd voor een woing in utrecht loopt tegenwoordig al op tot zes jaar.
Succes!!!
Oog in al zou ik ook alleen aan de koopkant willen wonen. Aan de huurkant fiets ik zelfs liever niet.
Amsterdamse straatweg is wel leuk. Ondiep wordt beter. De rest van de wijken zijn leuk, maar onbetaalbaar
Via de woningbouw ben je inderdaad minimaal 6 jaar aan het wachten en dan heb je twee/drie kamers, waarsch. zonder centrale verwarming.
Je kan kijken bij de vrije sector woningen of particuliere verhuurders, maar dan zit je wel aan de 800/1100 huur.
Laatst aangepast door Smikkell op vr 2 dec 2011 - 1:50; in totaal 3 keer bewerkt
Gast- Gast
Andere optie om snel aan een woning te komen is om in Nieuwegein te gaan wonen. Daar doen ze zoveel % van de woningen op loting ipv op inschrijving.
Gast- Gast
Via sociale huur moet je echt jaren ingeschreven staan dus dat is geen optie.
Een vriendin van mij heeft zich een week geleden ergens ingeschreven en kan nu al een huisje bezichtigen, met niet zo'n hoge huur. Ik zie haar het weekend en zal dan even vragen hoe het heet.
Zelf woon ik (en heb ik gewoond) in wijken die niet al te goed bekend staan, maar ik heb daar nooit problemen gehad en heb het er heel erg naar m'n zin gehad.
Volgens mij komen veel mensen hier uit U.trecht dus je zou altijd even hier kunnen controleren of het wat is.
Een vriendin van mij heeft zich een week geleden ergens ingeschreven en kan nu al een huisje bezichtigen, met niet zo'n hoge huur. Ik zie haar het weekend en zal dan even vragen hoe het heet.
Zelf woon ik (en heb ik gewoond) in wijken die niet al te goed bekend staan, maar ik heb daar nooit problemen gehad en heb het er heel erg naar m'n zin gehad.
Volgens mij komen veel mensen hier uit U.trecht dus je zou altijd even hier kunnen controleren of het wat is.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Ik had maar 1 eis, niet in Kanaleneiland. Overvecht en Ondiep zijn ook niet fantastische wijken, maar in geval van hoge nood, had ik dat nog wel willen gedogen. Je kunt ook net buiten Utrecht gaan wonen, de Bilt, Den Dolder, Bilthoven, Nieuwegein, IJsselstein, Zeist, etc. zijn ook leuke plekken.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Ondiep is echt veel beter geworden nu de nieuwbouw er staan. In de oude, niet afgebroken huis zitten nu ook veel studenten.SuperGrover schreef:Ik had maar 1 eis, niet in Kanaleneiland. Overvecht en Ondiep zijn ook niet fantastische wijken, maar in geval van hoge nood, had ik dat nog wel willen gedogen. Je kunt ook net buiten Utrecht gaan wonen, de Bilt, Den Dolder, Bilthoven, Nieuwegein, IJsselstein, Zeist, etc. zijn ook leuke plekken.
Gast- Gast
Als je aan de "goede kant" van kanaleneiland zit dan is het echt heel goed te doen! Persoonlijk woon ik daar liever dan buiten de stad.
Maar ik kan me voorstellen dat de naam heel erg afschrikt.
Esperanza- Kletskop
En waar zat je dan aan te denken? Ik heb tussen de Beneluxlaan en de Europalaan gewoond en dat was prima, maar naar de bakker gaan aan de andere kant van de straat niet.Esperanza schreef:Als je aan de "goede kant" van kanaleneiland zit dan is het echt heel goed te doen! Persoonlijk woon ik daar liever dan buiten de stad.
Ik zou zelf ook niet buiten de/een stad willen wonen.
Gast- Gast
Ik woon buiten de stad, maar ben in acht minuten op de uithof. Een vriendin die in Lunetten woont, doet er bijna drie kwartier over, omdat er geen rechtstreekse busverbinding is. Ik kan op donderdag, vrijdag en zaterdagnacht de hele nacht nog thuis komen, de nachtbussen gaan elk uur. Naar bijvoorbeeld Lunetten gaat alleen op zaterdagavond een nachtbus, en die gaat maar 2 keer. Dus ik zie eigenlijk niet in waarom het een nadeel is om niet in de stad te wonen, maar er net buiten. Sommige delen van Zuilen en Leische Rijn zijn nog verder weg van het centrum dan waar ik woon.
SuperGrover- Ratel
Daar bij het ziekenhuis, aan het begin.Smikkell schreef:En waar zat je dan aan te denken? Ik heb tussen de Beneluxlaan en de Europalaan gewoond en dat was prima, maar naar de bakker gaan aan de andere kant van de straat niet.Esperanza schreef:Als je aan de "goede kant" van kanaleneiland zit dan is het echt heel goed te doen! Persoonlijk woon ik daar liever dan buiten de stad.
Ik zou zelf ook niet buiten de/een stad willen wonen.
SG: dat is inderdaad goed te doen. Ik vind het zelf prettig om alles met de fiets te doen. Nu ik niet meer studeer hoef ik in principe nooit meer op de uithof te zijn en vind ik het prettiger om meer in de stad te zitten.
Esperanza- Kletskop
Maar Lunetten, dan noem je ook wel wat. Dat vind ik eigenlijk ook buiten Utrecht. Al hoef je daar de bus niet te nemen omdat je de trein kunt pakken.SuperGrover schreef:Ik woon buiten de stad, maar ben in acht minuten op de uithof. Een vriendin die in Lunetten woont, doet er bijna drie kwartier over, omdat er geen rechtstreekse busverbinding is. Ik kan op donderdag, vrijdag en zaterdagnacht de hele nacht nog thuis komen, de nachtbussen gaan elk uur. Naar bijvoorbeeld Lunetten gaat alleen op zaterdagavond een nachtbus, en die gaat maar 2 keer. Dus ik zie eigenlijk niet in waarom het een nadeel is om niet in de stad te wonen, maar er net buiten. Sommige delen van Zuilen en Leische Rijn zijn nog verder weg van het centrum dan waar ik woon.
Bij het ziekenhuis in Kanaleneiland zou ik dus van mijn leven niet willen wonen!
Gast- Gast
Ik woon zelf *** , *** en ben toch vrij snel in de stad met bus en met fiets. Het is maar één rechte weg.SuperGrover schreef: Sommige delen van Zuilen en Leidsche Rijn zijn nog verder weg van het centrum dan waar ik woon.
(niet quoten)
Leidsche rijn en Lunetten vind ik alleen echt buiten Utrecht vallen.
Laatst aangepast door Smikkell op vr 9 dec 2011 - 14:37; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Oh echt?! (ja natuurlijk anders zei je het niet )Smikkell schreef:
Bij het ziekenhuis in Kanaleneiland zou ik dus van mijn leven niet willen wonen!
Ik heb er nooit problemen gehad en je bent echt binnen no time bij CS en in het centrum. Maar alsnog kan ik me voorstellen dat mensen er liever niet willen wonen.
Esperanza- Kletskop
Tja, toch vallen Lunetten en Leidsche Rijn onder Utrecht, en mijn woonplaats niet. Dat bedoelde ik om aan te geven dat ín Utrecht wonen niet per se een voordeel is in vergelijking met er vlakbij. De straat waar jij woont is inderdaad dicht bij het centrum. Maar ik was laatst op een feestje in Zuilen, en vanaf daar terug komen in het centrum vond ik nog erg tegenvallen!Smikkell schreef:Maar Lunetten, dan noem je ook wel wat. Dat vind ik eigenlijk ook buiten Utrecht. Al hoef je daar de bus niet te nemen omdat je de trein kunt pakken.SuperGrover schreef:Ik woon buiten de stad, maar ben in acht minuten op de uithof. Een vriendin die in Lunetten woont, doet er bijna drie kwartier over, omdat er geen rechtstreekse busverbinding is. Ik kan op donderdag, vrijdag en zaterdagnacht de hele nacht nog thuis komen, de nachtbussen gaan elk uur. Naar bijvoorbeeld Lunetten gaat alleen op zaterdagavond een nachtbus, en die gaat maar 2 keer. Dus ik zie eigenlijk niet in waarom het een nadeel is om niet in de stad te wonen, maar er net buiten. Sommige delen van Zuilen en Leische Rijn zijn nog verder weg van het centrum dan waar ik woon.
Op de fiets is het van mij naar de Uithof ongeveer een kwartier. Naar het centrum is het me eigenlijk iets te ver, dan doe ik er ongeveer 40 minuten over en ga ik liever met de bus.
SuperGrover- Ratel
Ik fiets denk 15 minuten naar het centrum. De bus doet er overdag en zeker in de ochtend lang over omdat de hele weg vast staat. Als ik in de avond de bus naar huis neem kan hij er in 8 minuten zijn Ik woon aan die straat, maar dan wel in Zuilen en dus niet in het begin.SuperGrover schreef:Tja, toch vallen Lunetten en Leidsche Rijn onder Utrecht, en mijn woonplaats niet. Dat bedoelde ik om aan te geven dat ín Utrecht wonen niet per se een voordeel is in vergelijking met er vlakbij. De straat waar jij woont is inderdaad dicht bij het centrum. Maar ik was laatst op een feestje in Zuilen, en vanaf daar terug komen in het centrum vond ik nog erg tegenvallen!Smikkell schreef:Maar Lunetten, dan noem je ook wel wat. Dat vind ik eigenlijk ook buiten Utrecht. Al hoef je daar de bus niet te nemen omdat je de trein kunt pakken.SuperGrover schreef:Ik woon buiten de stad, maar ben in acht minuten op de uithof. Een vriendin die in Lunetten woont, doet er bijna drie kwartier over, omdat er geen rechtstreekse busverbinding is. Ik kan op donderdag, vrijdag en zaterdagnacht de hele nacht nog thuis komen, de nachtbussen gaan elk uur. Naar bijvoorbeeld Lunetten gaat alleen op zaterdagavond een nachtbus, en die gaat maar 2 keer. Dus ik zie eigenlijk niet in waarom het een nadeel is om niet in de stad te wonen, maar er net buiten. Sommige delen van Zuilen en Leische Rijn zijn nog verder weg van het centrum dan waar ik woon.
Op de fiets is het van mij naar de Uithof ongeveer een kwartier. Naar het centrum is het me eigenlijk iets te ver, dan doe ik er ongeveer 40 minuten over en ga ik liever met de bus.
Gast- Gast
Ik woon in Tuindorp. We huren via Van't Hof Rijnland, een verhuurmakelaar.
Van't Hof Rijnland heeft huurhuizen in de prijsklasse van de sociale sector, maar omdat ze niet bij de sociale woningbouw horen hebben zij niets met de nieuwe max. inkomensgrens te maken. Wel hanteren zij zelf een minimum (ongeveer 4,5x de bruto huur (500 euro).
We hebben zelf 2 jaar ingeschreven gestaan (om wachttijd op te bouwen). Toen we op een vrijdag aan de bel trokken dat we echt actief wilden gaan zoeken, werden we de maandag daarna gebeld, en hadden we die dinsdag een huisje. Ik heb daardoor de indruk gekregen dat ze met name kijken of je je actief opstelt, regelmatig belt e.d.
Van't Hof Rijland heeft verschillende complexen in Tuindorp (Eykmanlaan, Obbinklaan, Valetonlaan) en een complex in Overvecht (Androsdreef, Milosdreef). Verder hebben ze ook veel vrije sector huurwoningen, maar dat is echt duur (kwamen dan op 1000 euro per maand uit).
Van't Hof Rijnland heeft huurhuizen in de prijsklasse van de sociale sector, maar omdat ze niet bij de sociale woningbouw horen hebben zij niets met de nieuwe max. inkomensgrens te maken. Wel hanteren zij zelf een minimum (ongeveer 4,5x de bruto huur (500 euro).
We hebben zelf 2 jaar ingeschreven gestaan (om wachttijd op te bouwen). Toen we op een vrijdag aan de bel trokken dat we echt actief wilden gaan zoeken, werden we de maandag daarna gebeld, en hadden we die dinsdag een huisje. Ik heb daardoor de indruk gekregen dat ze met name kijken of je je actief opstelt, regelmatig belt e.d.
Van't Hof Rijland heeft verschillende complexen in Tuindorp (Eykmanlaan, Obbinklaan, Valetonlaan) en een complex in Overvecht (Androsdreef, Milosdreef). Verder hebben ze ook veel vrije sector huurwoningen, maar dat is echt duur (kwamen dan op 1000 euro per maand uit).
GJ030- Zwijger
- Aantal berichten : 5
Punten : 8
Registratiedatum : 03-12-11
Ik vind de vrije sector woningen aan de Aartsbisschop Romerolaan (Voordorp) ook heel fijn Ik weet even niet wie de verhuurder is. Maar ook daar betaal je rond de 1000 euro exclusief. Wel erg ruime woningen.
Gast- Gast
hier nog iemand uit Utrecht, heb zelf een aantal jaar op kamers gewoond via de SSHU, inmiddels via woningnet een eigen huisje gevonden in de omgeving van Utrecht.
Woningnet moet je echt lang ingeschreven staan, reken minimaal 4,5-5 jaar voor een studio in een slechte wijk. Tot 8-10 jaar voor een mini appartement in de betere wijken. Het is dus echt wel veel geluk hebben.
Overvecht en Kanaleneiland hebben echt wel leuke stukken, maar ook delen waar je écht niet wil zitten. Maar goed ik zou ook nooit van zn leven aan de Amsterdamsestraatweg willen wonen, of de kanaalstraat ofzo. Daar voel ik me ook echt niet prettig, dan loop ik nog liever in overvecht .
Omgeving Utrecht is heel goed te doen, maar ja het is natuurlijk niet de stad zelf, en soms is de wachttijd in populaire plaatsen als De Bilt, Houten en Bunnik bijna langer dan de mindere wijken in Utrecht.
Misschien nog een tip is de El.f Provinci.en is ook een woningbouwvereniging die huizen verhuurd in Utrecht (dacht 4 kamer appartementen), ze hebben volgens mij geen website maar je zou ze is kunnen bellen.
En je hebt ook nog Leefstijlwoningen via Woningnet, huizen in bijvoorbeeld Overvecht waar alleen mensen met een bepaald inkomen voor in aanmerking komen. ze hopen zo ook wat hogeropgeleiden in die wijken te krijgen. De wachttijd voor die huizen is volgens mij ook veel minder.
Woningnet moet je echt lang ingeschreven staan, reken minimaal 4,5-5 jaar voor een studio in een slechte wijk. Tot 8-10 jaar voor een mini appartement in de betere wijken. Het is dus echt wel veel geluk hebben.
Overvecht en Kanaleneiland hebben echt wel leuke stukken, maar ook delen waar je écht niet wil zitten. Maar goed ik zou ook nooit van zn leven aan de Amsterdamsestraatweg willen wonen, of de kanaalstraat ofzo. Daar voel ik me ook echt niet prettig, dan loop ik nog liever in overvecht .
Omgeving Utrecht is heel goed te doen, maar ja het is natuurlijk niet de stad zelf, en soms is de wachttijd in populaire plaatsen als De Bilt, Houten en Bunnik bijna langer dan de mindere wijken in Utrecht.
Misschien nog een tip is de El.f Provinci.en is ook een woningbouwvereniging die huizen verhuurd in Utrecht (dacht 4 kamer appartementen), ze hebben volgens mij geen website maar je zou ze is kunnen bellen.
En je hebt ook nog Leefstijlwoningen via Woningnet, huizen in bijvoorbeeld Overvecht waar alleen mensen met een bepaald inkomen voor in aanmerking komen. ze hopen zo ook wat hogeropgeleiden in die wijken te krijgen. De wachttijd voor die huizen is volgens mij ook veel minder.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: