Hoe let jij op jouw gewicht?
+15
sanne-84
SoGood
Caroow
smooch
Makamba
NerdChic
aardbeitje
Feline
Ugly Betty
Blond
Sterre
Mamsie
Zonnetje
NoorA
Susan
19 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Hoe let jij op jouw gewicht?
Noa schreef:Ik zorg ervoor dat ik gezond eet en niet teveel. Op een normale dag eet ik: 1 bakje magere yoghurt met cruesli, 1 stuk fruit, 3 bruine boterhammen met beleg, nog een stuk fruit, avondeten(iets met genoeg groente, maar verder maakt t niet zoveel uit, ik bak ook wel es in roomboter als dat t net wat lekkerder maakt, of doe er wat yofresh bij ofzo, ik doe dus niet alles superslank ofzo). That's it. Het komt ook best wel eens voor dat ik iets snoep, maar daar stel ik altijd een dag zoals hierboven staat beschreven tegenover.
Verder drink ik geen frisdranken, alleen water, thee en koffie (zonder suiker). En ik sport 2 tot 4 keer per week.
Op deze manier weeg ik al 7 jaar hetzelfde. 57 kilo bij een lengte van 1.70. Ben hier erg blij mee, vooral omdat mijn lichaam in balans is en ik niet hoef na te denken over dit eetpatroon.
Als ik al die vrouwen altijd hoor over lijnen... Zo zonde om daar zoveel mee bezig te zijn...
Mijn hemel, dat je niet van je stokje gaat...
Gast- Gast
Mijn eetpatroon is de laatste weken, gemiddeld genomen dan he
ontbijt: 2 boterhammen met kaas, bakje volle yoghurt met fruit en honing
Tussendoor: een broodje of een banaan ofzo
Lunch: 3 boterhammen met kaas of appelstroop of whatever
Tussendoor: fruit en een Liga o.i.d
Savonds: gewoon normale maaltijd met yoghurt na.
Savonds: fruit en een cracker met iets lekkers erop.
En dit is voor mij gezond. Als ik minder dan dit eet, vlieg ik zo van mijn stokje af. Hiervoor at ik tussendoor gerust een zooi koekjes e.d weg.
Dus ik kan me gewoon niét voorstellen hoe mensen het overleven op zo'n karig eetpatroon.
ontbijt: 2 boterhammen met kaas, bakje volle yoghurt met fruit en honing
Tussendoor: een broodje of een banaan ofzo
Lunch: 3 boterhammen met kaas of appelstroop of whatever
Tussendoor: fruit en een Liga o.i.d
Savonds: gewoon normale maaltijd met yoghurt na.
Savonds: fruit en een cracker met iets lekkers erop.
En dit is voor mij gezond. Als ik minder dan dit eet, vlieg ik zo van mijn stokje af. Hiervoor at ik tussendoor gerust een zooi koekjes e.d weg.
Dus ik kan me gewoon niét voorstellen hoe mensen het overleven op zo'n karig eetpatroon.
Gast- Gast
Ik voel me ook al heel snel niet lekker als ik niet voldoende of regelmatig eet. Ik snap ook niet hoe mensen dat kunnen. Niet dat ik het wil..
Gast- Gast
Liva schreef:Noa schreef:Ik zorg ervoor dat ik gezond eet en niet teveel. Op een normale dag eet ik: 1 bakje magere yoghurt met cruesli, 1 stuk fruit, 3 bruine boterhammen met beleg, nog een stuk fruit, avondeten(iets met genoeg groente, maar verder maakt t niet zoveel uit, ik bak ook wel es in roomboter als dat t net wat lekkerder maakt, of doe er wat yofresh bij ofzo, ik doe dus niet alles superslank ofzo). That's it. Het komt ook best wel eens voor dat ik iets snoep, maar daar stel ik altijd een dag zoals hierboven staat beschreven tegenover.
Verder drink ik geen frisdranken, alleen water, thee en koffie (zonder suiker). En ik sport 2 tot 4 keer per week.
Op deze manier weeg ik al 7 jaar hetzelfde. 57 kilo bij een lengte van 1.70. Ben hier erg blij mee, vooral omdat mijn lichaam in balans is en ik niet hoef na te denken over dit eetpatroon.
Als ik al die vrouwen altijd hoor over lijnen... Zo zonde om daar zoveel mee bezig te zijn...
Mijn hemel, dat je niet van je stokje gaat...
Hoe bedoel je dat?
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ik voel me ook al heel snel niet lekker als ik niet voldoende of regelmatig eet. Ik snap ook niet hoe mensen dat kunnen. Niet dat ik het wil..
Dat heb ik ook. Dan word ik gewoon misselijk en naar omdat ik niks heb gegeten.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Liva schreef:Zo weinig eten en dan ook nog 2-4 keer per week sporten!
Weinig? Ik kan echt niet meer op dan 3 boterhammen 's middags... en een bakje yoghurt is een normaal ontbijt met van die gezonde granen flakes dingen erdoor. Dan ook nog 2 tussendoortjes (fruit) en 's avonds alweer avondeten. Volgens mij is dat echt niet te weinig!!
Gast- Gast
Noa schreef:Liva schreef:Zo weinig eten en dan ook nog 2-4 keer per week sporten!
Weinig? Ik kan echt niet meer op dan 3 boterhammen 's middags... en een bakje yoghurt is een normaal ontbijt met van die gezonde granen flakes dingen erdoor. Dan ook nog 2 tussendoortjes (fruit) en 's avonds alweer avondeten. Volgens mij is dat echt niet te weinig!!
Nee dat denk ik ook niet hoor. Ik eet 2 keer in de week brood, zuurdezembrood.
Ik eet:
Ontbijt biologische vruchtenyoghurt of chocolade rijstmelk met brinta (warm)
Tussendoortje een klein handje noten en 1 stuk fruit
Lunch 2 crackers met hummus en een gekookt ei of met roomboter en een avocado, of een salade
tussendoortje 1 stuk fruit
Avond eten 1 kleine schep rijst/aardappels/pasta en dan de rest (groenten, vis, vleesvervanger)
Gast- Gast
Haha, ik vind het wel te weinig (voor mezelf). En zeker als je zoveel sport. Maar goed, als jij het er prima op doet is het goed lijkt me.
Gast- Gast
Liva schreef:Haha, ik vind het wel te weinig (voor mezelf). En zeker als je zoveel sport. Maar goed, als jij het er prima op doet is het goed lijkt me.
Ik moet bekennen dat ik nu niet sport Wanneer ik weer ga hardlopen (als het langer licht is) dan schep ik wat meer koolhydraten op.
Gast- Gast
Ik let heel erg op mijn gewicht, maar dat betekent niet dat ik het echt verander. Ik vind het heel lastig om die controle te krijgen over mijn eetkeuzes. Als ik er te veel op focus, zoals Chance zegt, dan ga ik juist eten. Het moet iets natuurlijks worden. Maar het duurt wel even voordat ik in die 'flow' raak.
Voor kerst en O&N ging het heel lekker. Daarna heb ik mezelf toegestaan om tijdens de feestdagen vrij te eten, zonder erbij na te denken. Dat ging eigenlijk heel goed, want automatisch at ik toch gezond en genoeg. Totdat de oliebollen kwamen. Het voelt heel erg dat ik zoveel oliebollen en lekkers heb weggestouwd in drie dagen tijd dat ik over mijn hongergrens heen ging. Nu moet ik dus weer terug naar waar ik voor de kerst was en die knop moet dus even om. Maar weer niet te geforceerd.
*zucht*
Advice? Anyone?
Voor kerst en O&N ging het heel lekker. Daarna heb ik mezelf toegestaan om tijdens de feestdagen vrij te eten, zonder erbij na te denken. Dat ging eigenlijk heel goed, want automatisch at ik toch gezond en genoeg. Totdat de oliebollen kwamen. Het voelt heel erg dat ik zoveel oliebollen en lekkers heb weggestouwd in drie dagen tijd dat ik over mijn hongergrens heen ging. Nu moet ik dus weer terug naar waar ik voor de kerst was en die knop moet dus even om. Maar weer niet te geforceerd.
*zucht*
Advice? Anyone?
Gast- Gast
Vraagje: ik lees vaker dat jij hiermee luncht. Zelf vind ik het lastig om een gevarieerde lunch te hebben zonder allerlei capriolen uit te halen. Nu ben ik ook niet net zo bio bezig als jij, maar ik ga 's ochtends geen salade in elkaar staan flansen die tegen lunchtijd helemaal fluffy is. Ik kom dus al snel uit bij een boterham met kaas, maar ik weet dat dat niet goed is. En ik wil een beetje variatie. Dat moet trouwens toch, variëren? Of vind jij hetzelfde repertoire wel goed zo? En gezond?Jen_ schreef:Lunch 2 crackers met hummus en een gekookt ei of met roomboter en een avocado, of een salade.
Gast- Gast
Waarom zou een boterham met kaas niet goed zijn Gloria? Ik heb al meerdere mensen gesproken over eetgewoontes, waaronder een foodcoach en een natuurgeneeskundig arts en boterhammen kunnen prima hoor.
Gast- Gast
Ja, maar dat is dus het moeilijke punt: al die artsen en diëtisten hebben een andere mening over etenswaren! De een zegt dat je beter gewone kaas kunt eten; nee, je moet light 30+ kaas hebben; neeee zeg, daar zitten allemaal slechte stoffen in, dus... bla bla bla. Ik raak helemaal verstrikt in al die theorieën! Pas ook weer dat je beter crackers kunt eten dan boterhammen. En dat blijft allemaal hangen bij mij. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet eten! Teveel zuivel is ook niet goed, dus als ik een glas karnemelk gedronken heb, probeer ik geen kaas of ei of yoghurt meer te eten. Dus dan moet je weer iets anders gaan verzinnen. Maar ik vind kipfilet op bruin brood ook echt weer zo... yak.
Gast- Gast
Ja, al die verhalen idd. Maar dat zijn toch vooral die boeken die dat zeggen? Volgens mij zijn dieetisten ed het normaal gesproken toch wel met elkaar eens?
Gast- Gast
Gloria schreef:Vraagje: ik lees vaker dat jij hiermee luncht. Zelf vind ik het lastig om een gevarieerde lunch te hebben zonder allerlei capriolen uit te halen. Nu ben ik ook niet net zo bio bezig als jij, maar ik ga 's ochtends geen salade in elkaar staan flansen die tegen lunchtijd helemaal fluffy is. Ik kom dus al snel uit bij een boterham met kaas, maar ik weet dat dat niet goed is. En ik wil een beetje variatie. Dat moet trouwens toch, variëren? Of vind jij hetzelfde repertoire wel goed zo? En gezond?Jen_ schreef:Lunch 2 crackers met hummus en een gekookt ei of met roomboter en een avocado, of een salade.
Ik heb niet alle variaties genoemd Variatie is inderdaad het beste voor je lichaam.
Ik eet ook wel 2 crackers met amandelpasta (groene winkel)
Een salade en 1 cracker met een gekookt ei (probeer elke dag sowieso een gekookt ei te eten voor de eiwitten)
Een grote bak bio yoghurt met 1 banaan, kaneel, amandelen, honing en havermout vlokken.
Als je dan kaas eet zou ik zeggen: eet de normale, geen light. Daar zitten zoveel toevoegingen in om de kaas nog enigszins smaak te geven dat ik het niet meer eet. Maar kaas is inderdaad vrij vet. Zelf ben ik ook dol op kaas, maar eet het zelden. Je zou ook jezelf 1 keer per week kaas kunnen gunnen op brood. Je hoeft niet alleen kipfilet op brood Je kunt er een gekookt of gebakken eitje op doen met zeezout en lekkere kruiden.
Of een avocado met tomaat, lust je dat? Met een snuf zeezout, heerlijk!
Ik heb de mazzel dat ze in de kantine salades verkopen. Er zit echter weinig in: vaak cherrytomaat en sla. Of verse spinazie en mozzarella en nog wat friemeltjes. Deze vul ik zelf aan met mijn eigen ingrediënten. Zoals (komt ie weer) een ei, en avocado, pijnboompitjes, makreel of kikkererwten. Ik bereid mijn lunch e.d. s’ avonds voor. Ik heb ook allerlei bakjes bij me, mensen kijken altijd ‘wat heeft ze nu weer bij zich’. Maar vind het voor mezelf totaal geen moeite. Hoef er ook niet echt meer over na te denken.
Gast- Gast
Ik zou echt heel graag eten als jou Jen, maar het lijkt me zoveel moeite kosten. Vandaag heb ik bijvoorbeeld ontbeten met 5 crackers met geitenkaas en een oliebol. Gisteren ontbijt/ lunch: bagel vitello tonato en een blueberry muffin. Avondeten: oesters, wraps (half om half gehakt) en daarna blueberry muffin yogurt.
Hoe vind je vriend het eten dat je klaarmaakt? Die van mij vind het namelijk grootse onzin, hij zegt dat je alles kan eten met mate. Hij heeft meer verstand van eten dan ik. Hij vind natuurlijk wel dat je verse producten moet gebruiken en geen pakjes. Wij eten vaak een kaasplankje of chocola, ook veel biologisch vlees. Hij zegt bijvoorbeeld dat de vis van de ah veel slechter is dan een stuk goed vlees. Zo kwam de victoriabaars (nu niet meer) uit het victoriameer, waar heel veel lijken in lagen. En hoe doe je het als je uit eten gaat?
Ik vind dat varieren heel goed, maar ook dat kan ik niet. Ik eet in fases, dan wil ik een hele tijd alleen maar geitenkaas op brood, dan is het avocado of hummus. Het enige wat toe nu toe is gelukt is dat ik frisdrank uit mijn levensstijl heb verbannen.
Hoe vind je vriend het eten dat je klaarmaakt? Die van mij vind het namelijk grootse onzin, hij zegt dat je alles kan eten met mate. Hij heeft meer verstand van eten dan ik. Hij vind natuurlijk wel dat je verse producten moet gebruiken en geen pakjes. Wij eten vaak een kaasplankje of chocola, ook veel biologisch vlees. Hij zegt bijvoorbeeld dat de vis van de ah veel slechter is dan een stuk goed vlees. Zo kwam de victoriabaars (nu niet meer) uit het victoriameer, waar heel veel lijken in lagen. En hoe doe je het als je uit eten gaat?
Ik vind dat varieren heel goed, maar ook dat kan ik niet. Ik eet in fases, dan wil ik een hele tijd alleen maar geitenkaas op brood, dan is het avocado of hummus. Het enige wat toe nu toe is gelukt is dat ik frisdrank uit mijn levensstijl heb verbannen.
Gast- Gast
Gloria schreef:Ja, maar dat is dus het moeilijke punt: al die artsen en diëtisten hebben een andere mening over etenswaren! De een zegt dat je beter gewone kaas kunt eten; nee, je moet light 30+ kaas hebben; neeee zeg, daar zitten allemaal slechte stoffen in, dus... bla bla bla. Ik raak helemaal verstrikt in al die theorieën! Pas ook weer dat je beter crackers kunt eten dan boterhammen. En dat blijft allemaal hangen bij mij. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet eten! Teveel zuivel is ook niet goed, dus als ik een glas karnemelk gedronken heb, probeer ik geen kaas of ei of yoghurt meer te eten. Dus dan moet je weer iets anders gaan verzinnen. Maar ik vind kipfilet op bruin brood ook echt weer zo... yak.
Ik snap dat verband niet zo goed. Ei is toch geen zuivel? Als ik jou was, zou ik al die dingen negeren en gewoon eten, maar met mate.
Gast- Gast
Jolie schreef:Ik zou echt heel graag eten als jou Jen, maar het lijkt me zoveel moeite kosten. Vandaag heb ik bijvoorbeeld ontbeten met 5 crackers met geitenkaas en een oliebol. Gisteren ontbijt/ lunch: bagel vitello tonato en een blueberry muffin. Avondeten: oesters, wraps (half om half gehakt) en daarna blueberry muffin yogurt.
He gatver, waar lijken lagen, echt?
Ja koks vinden dingen over het algemeen stom Vegetariers houden ze ook niet zo van is mijn ervaring
Mijn vriend heeft er geen last van, het avond eten is normaal. Voor hem bak ik alleen het vlees apart, voor mezelf dan een vleesvervanger. Vis eet hij gewoon. Dus dat scheelt! Vlees kan inderdaad beter zijn dan vis, maar er zitten meer calorien in, en het ligt mij zwaarder op de maag. Vandaar dat ik liever vis of een vervanger of een 'echt' vegatarische maaltijd eet met veel groenten erdoor.
Als ik uit eten ga kies ik voor mij het beste van de kaart. Geen witte sauzen, niet al te vette dingen, geen mandje brood. Maar soms doe ik het ook gewoon wel hoor, bestel ik lekker patatjes met veel mayonaise erbij. Maar ik kies wel altijd voor vis.
Gast- Gast
Jen_ schreef:Jolie schreef:Ik zou echt heel graag eten als jou Jen, maar het lijkt me zoveel moeite kosten. Vandaag heb ik bijvoorbeeld ontbeten met 5 crackers met geitenkaas en een oliebol. Gisteren ontbijt/ lunch: bagel vitello tonato en een blueberry muffin. Avondeten: oesters, wraps (half om half gehakt) en daarna blueberry muffin yogurt.
Ja koks vinden dingen over het algemeen stom Vegetariers houden ze ook niet zo van is mijn ervaring
Mijn vriend heeft er geen last van, het avond eten is normaal. Voor hem bak ik alleen het vlees apart, voor mezelf dan een vleesvervanger. Vis eet hij gewoon. Dus dat scheelt! Vlees kan inderdaad beter zijn dan vis, maar er zitten meer calorien in, en het ligt mij zwaarder op de maag. Vandaar dat ik liever vis of een vervanger of een 'echt' vegatarische maaltijd eet met veel groenten erdoor.
Als ik uit eten ga kies ik voor mij het beste van de kaart. Geen witte sauzen, niet al te vette dingen, geen mandje brood. Maar soms doe ik het ook gewoon wel hoor, bestel ik lekker patatjes met veel mayonaise erbij. Maar ik kies wel altijd voor vis.
Haha vegetariërs vindt hij erg stom, ja! Ik ga ook proberen om wat gezonder te eten. Hij is wel pro zuurdesembrood, dus dat is een begin
Gast- Gast
Vanaf mijn 16e moet ik op mijn gewicht letten. Tot die tijd kon ik eten wat ik wilde. Rond mijn 18e had ik het zwaarste gewicht: 85 kg. Nu weeg ik ongeveer 68kg maar ik moet er wel áltijd op letten. Ik heb al zoveel veel gelijnd dat ik nu het idee heb dat ik daar voor moet boeten. Zou dat kunnen? Het lijkt wel of ik mijn hele stofwisseling verprutst heb en ik ben er nu mee bezig om dat weer op orde te krijgen. Het lijkt me heerlijk om niet bij alles na te moeten denken en na één keer zondigen niet meteen aan te komen. Misschien wil ik het onhaalbare maar op dit moment baal ik er ontzettend van dat ik altijd zo op moet letten.
Er zijn wel behoorlijk wat dingen die ik voorgoed uit mijn systeem gekregen heb. Ik drink nog wel eens een cola light maar verder nooit meer sapjes en frisdranken. Wit brood en witte pasta's komen er niet meer in en ik eet nooit meer saus bij mijn eten. Iedere dag groenten en fruit en niet meer standaard alcohol in het weekend.
Er zijn wel behoorlijk wat dingen die ik voorgoed uit mijn systeem gekregen heb. Ik drink nog wel eens een cola light maar verder nooit meer sapjes en frisdranken. Wit brood en witte pasta's komen er niet meer in en ik eet nooit meer saus bij mijn eten. Iedere dag groenten en fruit en niet meer standaard alcohol in het weekend.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Jolie schreef:Jen_ schreef:Jolie schreef:Ik zou echt heel graag eten als jou Jen, maar het lijkt me zoveel moeite kosten. Vandaag heb ik bijvoorbeeld ontbeten met 5 crackers met geitenkaas en een oliebol. Gisteren ontbijt/ lunch: bagel vitello tonato en een blueberry muffin. Avondeten: oesters, wraps (half om half gehakt) en daarna blueberry muffin yogurt.
Haha vegetariërs vindt hij erg stom, ja! Ik ga ook proberen om wat gezonder te eten. Hij is wel pro zuurdesembrood, dus dat is een begin
Haha zie je! Wel goed dat hij pro zuurdesem is
Gast- Gast
ik heb geen weegschaal, dus ik kijk hoe mijn kleding past. Als het wat strakker gaat zitten probeer ik minder te snoepen.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Jouw gewicht
» Jouw gewicht.
» Wat is jouw lengte, gewicht en BMI?
» Geschat gewicht en daadwerkelijk gewicht
» Hoe lang heeft jouw baby bij jouw op de kamer geslapen?
» Jouw gewicht.
» Wat is jouw lengte, gewicht en BMI?
» Geschat gewicht en daadwerkelijk gewicht
» Hoe lang heeft jouw baby bij jouw op de kamer geslapen?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: