Hoe let jij op jouw gewicht?
+15
sanne-84
SoGood
Caroow
smooch
Makamba
NerdChic
aardbeitje
Feline
Ugly Betty
Blond
Sterre
Mamsie
Zonnetje
NoorA
Susan
19 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Hoe let jij op jouw gewicht?
Geen idee hoeveel ik weeg, ik heb ook geen weegschaal. Ik ben mn hele leven al vrij slank. En ik heb denk ik mazzel, want ik hoef er weinig voor te doen. Ik eet alles wat ik lekker vind. Ik merk het alleen als mn broeken wat strakker gaan zitten, dat er net een randje overheen gaat hangen. Maar ik moet wel zeggen dat als ik niet sport ik veel iets meer aankom. En sporten doe ik dan wel meer voor mn conditie en niet echt om op gewicht te blijven.
aardbeitje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10
Ik snoep helemaal niks meer, dat scheelt een hele hoop..
Zo nu en dan neem ik een hartig tussendoortje en eens in de zoveel tijd een Snickers omdat ik de verleiding dan niet kan verstaan, maar voor de rest eet ik heel gezond.. Wel veel te weinig..
Zo nu en dan neem ik een hartig tussendoortje en eens in de zoveel tijd een Snickers omdat ik de verleiding dan niet kan verstaan, maar voor de rest eet ik heel gezond.. Wel veel te weinig..
Gast- Gast
Door nog maar een lange vinger te nemen
Ach op het moment val ik toch af zonder er iets voor te doen!
Ach op het moment val ik toch af zonder er iets voor te doen!
NerdChic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 393
Punten : 413
Registratiedatum : 19-11-10
Genoeg bewegen, magere dingen eten (en drinken), proberen zo min mogelijk tot niet te snoepen en geen frisdrank drinken (drink ik echt héél weinig tot nooit). Mocht ik toch trek krijgen in snoep dan neem ik een stuk fruit of eet ik wat groente (tomaatjes, komkommer, wortel etc.)
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben altijd vrij stabiel maar als ik eens een dag echt teveel gegeten heb, hou ik de dag erna een balansdagje en dat werkt goed voor mij.
Gast- Gast
Veelste weinig eigenlijk. Ik heb me gisteren weer eens gewogen na 6 maanden. Ook toevallig omdat mijn moeder haar koffer ging wegen. En na die 6 maanden weeg ik nog steeds het zelfde, wat ik al dacht. Nu met alle feestdagen achter de rug merk ik wel dat ik te veel heb gegeten. Dus vanaf nu wil ik weer wat gezonder gaan eten, want mn buik begint te groeien! Ohja en sporten moet ik ook weer eens gaan doen
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Niet, ben al 5 jaar op hetzelfde gewicht 53 kilo. Kom niet aan, val wel af als ik slecht eet.. Ik ben zo'n type die om 23.00 's nachts Mc Donalds eet (en dan geen hamburgertje) en niets gebeurd. Vlak voor ik ongesteld moet worden, voel ik me opgezwolle, maar dat neemt vrijwel direct af als ik ongesteld ben.
Gast- Gast
Als mijn broek te ruim zit, schep ik wat vollere borden en eet ik meer brood. Als mijn broek te strak zit drink ik minder frisdrank en meer thee/water, en eet ik kipfilet ipv kaas.
Laatst aangepast door Caroow op ma 3 jan 2011 - 3:49; in totaal 1 keer bewerkt
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Jaja.Caroow schreef:Als mijn broek te los zit drink ik minder frisdrank en meer thee/water, en eet ik kipfilet ipv kaas.
Gast- Gast
Purple schreef:Jaja.Caroow schreef:Als mijn broek te los zit drink ik minder frisdrank en meer thee/water, en eet ik kipfilet ipv kaas.
Ik heb het aangepast
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
CKC schreef:Niet, ben al 5 jaar op hetzelfde gewicht 53 kilo. Kom niet aan, val wel af als ik slecht eet.. Ik ben zo'n type die om 23.00 's nachts Mc Donalds eet (en dan geen hamburgertje) en niets gebeurd. Vlak voor ik ongesteld moet worden, voel ik me opgezwolle, maar dat neemt vrijwel direct af als ik ongesteld ben.
Dat kon ik ook tot mijn 19e daarna.....mis die tijden!
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Sowieso probeer ik gezond te eten en je zal me echt niet zomaar met een zak chips op schoot zien zitten. Als ik mezelf niet meer mooi vind in de spiegel en als ik boven een bepaald gewicht kom dan eet ik gewoon minder.
Nu na december waarin in echt veel meer heb gegeten dan normaal eet ik nu gewoon weer minder. Voel me er beter bij.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet de aanleg heb om snel aan te komen, ik val sneller af dan dat ik aankom.
Nu na december waarin in echt veel meer heb gegeten dan normaal eet ik nu gewoon weer minder. Voel me er beter bij.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet de aanleg heb om snel aan te komen, ik val sneller af dan dat ik aankom.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik kom gelukkig niet snel aan. Ik weeg nu 57 kilo en ben daar heel tevreden mee. Wel voel ik me niet prettig na al het snoepen van de afgelopen tijd, dus vanaf morgen ga ik weer gezond eten. Ik blijf op gewicht door door de week dus gezond te eten, in het weekend snoep ik wel. Sporten ga ik weer doen zodra het buiten langer licht blijft. (hardlopen)
Gast- Gast
Ik let op door minder te snoepen op dagen dat ik minder beweeg. En iets extra's te eten op de dagen dat ik hardloop.
Gast- Gast
dat ben ik op dit moment nog aan het ontdekken;)
ben half jaar geleden 6 kilo afgevallen, maar blijf nu schommelen. heb het idee dat als ik een keer zondig er meteen een kilo aanzit.. en nu met de feestdagen is het niet bij 1 kilo gebleven...
dus probeer dan zo lang mogelijk goed op te letten, totdat ik weer op gewicht zit. maar twijfel dan nog iedere keer als er een keer iets anders is (worstenbrood op het werk ofzo)
vind het op het werk trouwens veeeeel moeilijker als thuis, thuis heb ik weinig slechts in huis maar op het werk.. daar liggen genoeg koek, snoep en chips.. en als je dan een vreetbui hebt die je niet tegen kan houden dan baal ik achteraf erg!
ben half jaar geleden 6 kilo afgevallen, maar blijf nu schommelen. heb het idee dat als ik een keer zondig er meteen een kilo aanzit.. en nu met de feestdagen is het niet bij 1 kilo gebleven...
dus probeer dan zo lang mogelijk goed op te letten, totdat ik weer op gewicht zit. maar twijfel dan nog iedere keer als er een keer iets anders is (worstenbrood op het werk ofzo)
vind het op het werk trouwens veeeeel moeilijker als thuis, thuis heb ik weinig slechts in huis maar op het werk.. daar liggen genoeg koek, snoep en chips.. en als je dan een vreetbui hebt die je niet tegen kan houden dan baal ik achteraf erg!
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik doe niet aan balansdagen of -weken en al helemaal niet aan diëten. Leef gewoon zo gezond mogelijk: hou zoveel mogelijk de richtlijnen van het voedingscentrum aan qua hoeveelheden, fitness twee keer per week en doe bijna alles lopend of op de fiets. Dit doe ik al jaren en mijn gewicht is dan ook al jaren stabiel (en gezond). Dingen waar mijn lichaam weinig of niets aan heeft (alcohol, frisdrank, chips, koekjes e.d.) eet en drink ik heus wel eens, maar niet te vaak en met mate.
Dit heeft trouwens niet eens zoveel met gewicht te maken (zal me eerlijk gezegd een zorg zijn hoeveel ik precies weeg), maar met lekker in m'n vel zitten en hopelijk ook op langere termijn gezond blijven.
Dit heeft trouwens niet eens zoveel met gewicht te maken (zal me eerlijk gezegd een zorg zijn hoeveel ik precies weeg), maar met lekker in m'n vel zitten en hopelijk ook op langere termijn gezond blijven.
Gast- Gast
Storm schreef:Hoezo is dat ongezond? Je lichaam heeft in principe niet meer nodig dan drie maaltijden op een dag, en wat Vera eet vind ik zelfs heel gezond. Ze ontbijt, luncht en eet avondeten. Misschien mist er nog een tussendoortje maar verder..Cimic schreef:Vera schreef:zo min mogelijk haha
ontbijt: half bakje yoghurt + cornflakes
lunch: bruine boterham met rookvlees, banaan + kiwi
avondeten: bv een salade of pasta zonder saus. In ieder geval altijd vegetarisch.
Verder drink ik alleen water en thee.
Maar dat is toch heel ongezond? Schijnbaar werkt het wel voor jou als je zegt dat je al jaren op het zelfde gewicht zit. Val je makkelijk af dan?
Omdat ze aangeeft heel weinig te eten. Denk niet dat ze zo aan de 2000 kal komt. Lijkt me een klein beetje crash dieeten. Maar maakt verder ook niet uit. Ze is er happy mee. Was ook geen aanval
Gast- Gast
Twellie schreef:Eens in de zoveel tijd sta ik op de weegschaal en meestal ben ik dan niet afgevallen of aangekomen, want ik heb een stabiel gewicht. Wanneer ik toch wat teveel weeg, ga ik tijdelijk minder snacken, want dat doe ik normaalgesproken nogal veel. Verder ga ik dan actiever sporten (dat doe ik sowieso elke week, maar dan ga ik wat minder kletsen en wat meer bewegen) en zorg ervoor dat ik meer ga lopen, fietsen en trappen nemen dan ik voorheen deed. Langzaam gaat het er dan weer af. Ik ben niet bereid tot dieten met weinig calorieen of onsmakelijke gerechten.
Eigenlijk doe ik dit ook... Ik moest vandaag toevallig bij het ziekenhuis op de weegschaal staan en ik dacht dat ik wel een paar kilo aangekomen was, maar ik was nog steeds 59 kilo. Netjes! En ik snoep zo nu en dan, hou lekker van een wijntje en toastjes op tafel. Verder eet ik altijd gezond. En sporten. ik geef dansles twee keer in de week, wat voor mij genoeg is.
Verder eet ik voor mijn doen denk ik wel veel, maar ik verbrand ook veel. Als ik zo veel eet een half bakje yogurt, een broodje, fruit en salade, dan val ik echt neer!
Silva- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 265
Registratiedatum : 08-12-10
Ik heb altijd al kunnen eten wat ik wil, hoefde nooit ergens op te letten, ik kwam niet aan en viel ook niet af. Terwijl ik best wel veel snoepte. Sinds een paar weken eet ik vrijwel geen snoep of snacks meer, niet omdat ik af wil vallen maar omdat ik moet letten op mijn suikergehalte ivm slechtere werking alvleesklier. En in die 2 weken ben ik alweer 2 kilo afgevallen. Daar baal ik stiekem wel van, want nu zijn weer al mijn kleren te groot. Maar ja, het is wel veel beter voor mijn lichaam natuurlijk .
3 maaltijden per dag het gezondst schijnt trouwens niet waar te zijn hoor. Je kunt het beste om de 2 uur wat eten om je suikergehalte op het juiste pijl te houden en te zorgen voor een optimale verbranding. Dus meerdere kleine porties eten op 1 dag ipv 3 maaltijden per dag.
3 maaltijden per dag het gezondst schijnt trouwens niet waar te zijn hoor. Je kunt het beste om de 2 uur wat eten om je suikergehalte op het juiste pijl te houden en te zorgen voor een optimale verbranding. Dus meerdere kleine porties eten op 1 dag ipv 3 maaltijden per dag.
Gast- Gast
Ik zorg ervoor dat ik gezond eet en niet teveel. Op een normale dag eet ik: 1 bakje magere yoghurt met cruesli, 1 stuk fruit, 3 bruine boterhammen met beleg, nog een stuk fruit, avondeten(iets met genoeg groente, maar verder maakt t niet zoveel uit, ik bak ook wel es in roomboter als dat t net wat lekkerder maakt, of doe er wat yofresh bij ofzo, ik doe dus niet alles superslank ofzo). That's it. Het komt ook best wel eens voor dat ik iets snoep, maar daar stel ik altijd een dag zoals hierboven staat beschreven tegenover.
Verder drink ik geen frisdranken, alleen water, thee en koffie (zonder suiker). En ik sport 2 tot 4 keer per week.
Op deze manier weeg ik al 7 jaar hetzelfde. 57 kilo bij een lengte van 1.70. Ben hier erg blij mee, vooral omdat mijn lichaam in balans is en ik niet hoef na te denken over dit eetpatroon.
Als ik al die vrouwen altijd hoor over lijnen... Zo zonde om daar zoveel mee bezig te zijn...
Verder drink ik geen frisdranken, alleen water, thee en koffie (zonder suiker). En ik sport 2 tot 4 keer per week.
Op deze manier weeg ik al 7 jaar hetzelfde. 57 kilo bij een lengte van 1.70. Ben hier erg blij mee, vooral omdat mijn lichaam in balans is en ik niet hoef na te denken over dit eetpatroon.
Als ik al die vrouwen altijd hoor over lijnen... Zo zonde om daar zoveel mee bezig te zijn...
Gast- Gast
Ik heb vandaag wel iets te veel lange vingers op Het is weer bijna de tijd van de maand en dan heb ik vreet buien haha
NerdChic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 393
Punten : 413
Mijn normale eet ritme aanhouden, maar moet wel meer gaan bewegen..
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
NerdChic schreef:Ik heb vandaag wel iets te veel lange vingers op Het is weer bijna de tijd van de maand en dan heb ik vreet buien haha
Heel herkenbaar!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Jouw gewicht.
» Jouw gewicht
» Wat is jouw lengte, gewicht en BMI?
» Geschat gewicht en daadwerkelijk gewicht
» Hoe lang heeft jouw baby bij jouw op de kamer geslapen?
» Jouw gewicht
» Wat is jouw lengte, gewicht en BMI?
» Geschat gewicht en daadwerkelijk gewicht
» Hoe lang heeft jouw baby bij jouw op de kamer geslapen?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: