paracetamol
+5
Fiwen
Tania
Twellie
Highway
L!ND@
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
paracetamol
Wie weet er hoeveel paracetamol je mag slikken tijdens een zwangerschap? Ik heb tot nu toe nog niks gebruikt, maar ik heb nu best veel pijn en moet er wat voor hebben. Ik ben snotverkouden en het lijkt erop dat mijn bijholtes gaan ontsteken. Het voelt alsof mijn tanden eruit gaan vallen en als ik alleen maar over mijn wang/jukbeen wrijf...Wie heeft het verlossende antwoord?
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10
Re: paracetamol
Google
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/68069-paracetamol-tijdens-de-zwangerschap.html
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/68069-paracetamol-tijdens-de-zwangerschap.html
Gast- Gast
Dat is volgens de link die ik plaatste dus niet helemaal waar...Laurientje85 schreef:Je mag gewoon de normale dosering nemen volgens de verpakking!
Beterschap!
Gast- Gast
Nee, inderdaad Maple. Ik kwam al verschillende dingen tegen op google. Misschien moet ik dan straks toch maar even de huisartsenpost of vk bellen voor info...
L!ND@- Kletskop
Ik mag er ook 6 per dag
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ook die van 500mg?
L!ND@- Kletskop
Ik slikte er de laatste 6 weken van mijn zwangerschap 8-10 per dag, maar dit was met goedkeuring van de gyn. Normaal is het idd max. 6 per dag.
Gast- Gast
Ok, thanks ladies!
L!ND@- Kletskop
Je mag er idd 6 op een dag. Je mag er ook 2 tegelijk maar liever niet. Dus ik zou er gewoon eerst 1 proberen en dan om de 4 uur een tablet
Gast- Gast
Bij mij zeiden ze dan weer acht, die heb ik ook wel geslikt tegen de tandpijn in mijn zwangerschap.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik mocht er 6 per dag van de verloskundige.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zeg altijd max 6x500mg per dag. 8 is in principe nog wel veilig maar ik neem liever geen risico's.
Eventueel een zoutoplossing als neusspray gebruiken om het los te krijgen en dus de druk te verminderen?
Eventueel een zoutoplossing als neusspray gebruiken om het los te krijgen en dus de druk te verminderen?
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Razz_ schreef:Je mag er idd 6 op een dag. Je mag er ook 2 tegelijk maar liever niet. Dus ik zou er gewoon eerst 1 proberen en dan om de 4 uur een tablet
Waarom mag je dan geen 2 tegelijk? Het is namelijk beter om er 2 tegelijk te nemen dan is de pijn sneller onder controle en zal bijvoorbeeld uit kunnen houden met 2 x 2 dus 4 tabletten per dag. Als je er 1 neemt en dat helpt niet of onvoldoende omdat je alleen de ergste pijn weg neemt en niet alles ben je sneller geneigd om na 4 uur weer 1 te nemen waardoor je waarschijnlijk meer dan 4 op een dag nodig bent.
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Bij ons adviseren ze in eerste instantie 6x 500 of 3x 1000.
Maar ik heb 1x het advies gekregen, maar toen lag ik echt krom van de pijn, om 4x 1000 te nemen.
Maar ik heb 1x het advies gekregen, maar toen lag ik echt krom van de pijn, om 4x 1000 te nemen.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik had tijdens mijn zwangerschap een kaakholteontsteking (bekende kwaal) en mocht tegen de ontsteking 6 maal per 24 uur 2 500 paracetamol op advies van de huisarts.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Dus 12 stuks??? Vind dat eerlijk gezegd wel ERG veel!
Edit:
Snap trouwens wel dat als het echt nodig is dit gedaan wordt, maar dit lijkt me niet van toepassing bij de wat "standaard" pijnen.
Edit:
Snap trouwens wel dat als het echt nodig is dit gedaan wordt, maar dit lijkt me niet van toepassing bij de wat "standaard" pijnen.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik had er een beetje een hard hoofd in, maar de paracetamol lijkt te werken. Ik heb in ieder geval minder pijn, en het is uit te houden zo. Neusspray erbij en nu lekker slapen. Zie ik morgen wel weer verder! Bedankt voor de reacties!
L!ND@- Kletskop
PiP schreef:Dus 12 stuks??? Vind dat eerlijk gezegd wel ERG veel!
Edit:
Ja, veel he! Twas inderdaad om ontsteking tegen te gaan. Minder helpt dan volgens mij ook niet. Maar ik stond er ook van te kijken dat ik toen zoveel mocht!
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Bij mij ging het idd over 500mg. Ik nam er dan 2 per keer. Ik mocht er zelf ook 8 van 500, als de hoofdpijn te erg was. Ik nam ze ook een hele tijd, ik had de laatste zwangerschap erg last van hoofdpijn elke dag en nacht.
Gast- Gast
Hier adviseren ze ook niet meer als 6 maal 500mg per dag.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Stokstaartje schreef:Razz_ schreef:Je mag er idd 6 op een dag. Je mag er ook 2 tegelijk maar liever niet. Dus ik zou er gewoon eerst 1 proberen en dan om de 4 uur een tablet
Waarom mag je dan geen 2 tegelijk? Het is namelijk beter om er 2 tegelijk te nemen dan is de pijn sneller onder controle en zal bijvoorbeeld uit kunnen houden met 2 x 2 dus 4 tabletten per dag. Als je er 1 neemt en dat helpt niet of onvoldoende omdat je alleen de ergste pijn weg neemt en niet alles ben je sneller geneigd om na 4 uur weer 1 te nemen waardoor je waarschijnlijk meer dan 4 op een dag nodig bent.
ik ben eigenlijk nog steeds wel benieuwd wat het antwoord op bovenstaande vraag is Weet iemand dit?
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Waarom zou je er 2 tegelijk innemen als de pijn bij misschien met 1 tablet ook weg trekt?
En de vk/huisarts zegt nog steeds dat je het minimaal moet innemen. Dus niet bij ieder pijntje je vol duwen met paracetamol. Paracetamol doet niet veel verkeerd maar het is nog steeds een geneesmiddel
En de vk/huisarts zegt nog steeds dat je het minimaal moet innemen. Dus niet bij ieder pijntje je vol duwen met paracetamol. Paracetamol doet niet veel verkeerd maar het is nog steeds een geneesmiddel
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Paracetamol geven?
» Hoe lang doorgaan met paracetamol?
» KDV weigert paracetamol te geven
» Paracetamol bij doorkomende tandjes?
» Koorts, wel of geen paracetamol?
» Hoe lang doorgaan met paracetamol?
» KDV weigert paracetamol te geven
» Paracetamol bij doorkomende tandjes?
» Koorts, wel of geen paracetamol?