Het domme vragen en handige antwoorden topic
+28
Tullow
Error
Shy
Fayebella
Sorella
Jilke
Caresses
Rovine
Red Velvet
Herfstblaadjes
Jeanette
Sweety
SuperGrover
Zora
Ibbeltje
Zininzon
Alex
Angela_1986
Toet
jena
Snoopy
Lady Starstruck
mzcharlotte
mickey
PluDan
Marin
Curious
Chocolate Cookie
32 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Het domme vragen en handige antwoorden topic
Zelda schreef:Maar hoe weten ze dat dan? Hoe kunnen ze zoiets testen?Bazinga schreef:Lady Starstruck schreef:Dat vraag ik mij inderdaad ook af. Ik vraag mij ook af hoe dieren zien? Kunnen zij kleuren zien net zoals ons? Of zien ze het anders?Youandi schreef:Kan een dier hoofdpijn hebben?
Een hond ziet alleen grijs-tinten toch?
Dat vind ik ook erg interessant om te weten
Gast- Gast
Youandi schreef:Zelda schreef:Maar hoe weten ze dat dan? Hoe kunnen ze zoiets testen?Bazinga schreef:Lady Starstruck schreef:Dat vraag ik mij inderdaad ook af. Ik vraag mij ook af hoe dieren zien? Kunnen zij kleuren zien net zoals ons? Of zien ze het anders?Youandi schreef:Kan een dier hoofdpijn hebben?
Dat vind ik ook erg interessant om te weten
Dat heb ik ook weleens gehoord over de hond. Ook dat ze minder zicht hebben omdat hun reukvermogen zo goed is ontwikkeld. Alleen ik wil weleens weten wat een hond of een kat dan ziet.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik weet niet hoe men dat kan testen, maar volgens mij zien honden niet alle kleuren. Schijnbaar kunnen ze rood-tinten niet goed zijn en groen-tinten niet van elkaar onderscheiden. Maar wat daar van waar is weet ik niet. Mijn hond kon zijn rode speeltje goed vinden op het rode vloerkleed
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Over zien gesproken, ik vraag me weleens af of iedereen kleur hetzelfde ziet. Ik bedoel, we noemen een kleur rood, maar is mijn rood hetzelfde als jouw rood?
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Megara schreef:Joy_ schreef:Wel even een priority zegel er bij plakken!
Moet ik dus toch nog naar het postkantoor haha. Is dat verplicht? En gratis op te halen?
Je kan ze ook gewoon zelf printen!
http://www.tntpost.nl/zakelijk/klantenservice/downloads/priority/index.aspx
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Zelda schreef:Maar hoe weten ze dat dan? Hoe kunnen ze zoiets testen?Bazinga schreef:Lady Starstruck schreef:Dat vraag ik mij inderdaad ook af. Ik vraag mij ook af hoe dieren zien? Kunnen zij kleuren zien net zoals ons? Of zien ze het anders?Youandi schreef:Kan een dier hoofdpijn hebben?
Je ziet volgens mij kleuren door kegeltjes en staafjes op je netvlies hebt, waardoor je dus kleuren kan waarnemen.... Of zo... Een mens heeft een x-aantal kegeltjes waardoor je dus kleuren ziet en een hond heeft er minder... Of zo
Gast- Gast
Lady Starstruck schreef:Zelda schreef:Nee, maar ik had die in mijn hoofd zitten, en net toen ik wilde typen zag ik dat er een nieuw antwoord erbij gekomen was, die van jou dus!Lady Starstruck schreef:Zelda schreef:He, dat was mijn vraagLady Starstruck schreef:Dat vraag ik mij inderdaad ook af. Ik vraag mij ook af hoe dieren zien? Kunnen zij kleuren zien net zoals ons? Of zien ze het anders?Youandi schreef:Kan een dier hoofdpijn hebben?
Haha serieus? Staat die al in dit topic dan? Dan heb ik erover heen gelezen haha
Nou we wachten rustig af op het antwoord. Ik ben benieuwd wie ons kan verlossen
Het verschilt per dier. Ene dier kan net zoals ons kleuren zien, andere dier maar alleen bepaalde kleuren.
En hoe ze dat weten? Ten eerste door naar de ogen zelf te kijken. Dolfijnen hebben bijvoorbeeld kegeltje en staafjes, net als mensen en zien dus kleuren (1 van beide is namelijk nodig om kleuren te zien).
Daarbij kan je met de intelligentere dieren testjes doen. Bij een gele bal aanraken een beloning, rode bal geen beloning. Als het dier bewust kiest voor de gele, dan weet hij dus het verschil. Uiteraard zijn deze testen ook wat ingewikkelder te maken om het beter aan te tonen.
Snoopy- Prater
mzcharlotte schreef:Over zien gesproken, ik vraag me weleens af of iedereen kleur hetzelfde ziet. Ik bedoel, we noemen een kleur rood, maar is mijn rood hetzelfde als jouw rood?
Interessant, maar denk dat dat nooit uit te zoeken is! Misschien over 1000 jaar als we door elkaar ogen kunnen kijken.
Snoopy- Prater
Thanx Snoopy. Interessant om te weten! Katten kunnen toch erg goed in het donker zien? Ik vind het ook altijd apart dat hun ogen licht geven in het donker. Heeft dat ook te maken met dat ze zo goed kunnen zien in het donker?
Lady Starstruck- Ratel
mickey schreef:Ik weet niet hoe men dat kan testen, maar volgens mij zien honden niet alle kleuren. Schijnbaar kunnen ze rood-tinten niet goed zijn en groen-tinten niet van elkaar onderscheiden. Maar wat daar van waar is weet ik niet. Mijn hond kon zijn rode speeltje goed vinden op het rode vloerkleed
Wie weet ruikt 'ie hem gewoon
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
mzcharlotte schreef:Over zien gesproken, ik vraag me weleens af of iedereen kleur hetzelfde ziet. Ik bedoel, we noemen een kleur rood, maar is mijn rood hetzelfde als jouw rood?
Dat heb ik mij ook járen afgevraagd. Ik denk niet dat er verschil in zit, maar je weet nooit.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Lady Starstruck schreef:Thanx Snoopy. Interessant om te weten! Katten kunnen toch erg goed in het donker zien? Ik vind het ook altijd apart dat hun ogen licht geven in het donker. Heeft dat ook te maken met dat ze zo goed kunnen zien in het donker?
mmm zoveel weet ik er ook niet van, maar beter goed gejat........
dus van de website van quest:
De ogen van nachtdieren lichten op in het donker door een spiegelend oppervlak, de tapetum lucidum, achter de oogbol. De ogen ‘geven’ dus geen licht, ze reflecteren licht. Nachtdieren gebruiken deze reflectie als een soort zaklantaarntje. Ze reflecteren aanwezige lichtbronnen in de richting waarin ze kijken en schijnen zodoende hun omgeving bij. Overdag zie je de ogen van je kat niet oplichten omdat de iris dan te klein is.
Zou handig zijn als mijn ogen dat konden:D
Snoopy- Prater
Haha zou ik inderdaad ook wel willen! Lijkt me wel handig.
Lady Starstruck- Ratel
Toet schreef:mzcharlotte schreef:Over zien gesproken, ik vraag me weleens af of iedereen kleur hetzelfde ziet. Ik bedoel, we noemen een kleur rood, maar is mijn rood hetzelfde als jouw rood?
Dat heb ik mij ook járen afgevraagd. Ik denk niet dat er verschil in zit, maar je weet nooit.
Mijn broertje vraagt zich dat ook af, daar hebben we al ellenlange discussie's over gevoerd... Hij zegt namelijk 'Ja, wij hebben wel geleerd dat dit rood is en dat groen maar misschien is dat wel helemaal niet zo. Als je wil kan je kinderen dat verkeerd/anders aanleren.' En dat klopt natuurlijk ook, theoretisch. Maar als onze ouders ons hadden geleerd dat dit rood is dan waren we op de kleuterschool er al achter gekomen dat er ergens iets niet klopt... Maar hij gaat dan verder nadenken en komt dan idd ook met vragen als 'Zijn kleuren dan voor iedereen hetzelfde?' en 'Wie heeft dan bedacht dat rood rood is en groen groen?'.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Oh die discussies hebben wij ook gehad hier Waarom heet een stoel, een stoel en niet een bal? Etc...
Gast- Gast
Fijn hè, van die discussie's... Mijn broertje gaat daar dan ook maar over door en door, lijkt wel 'n filosoof! En ik heb dan op 'n gegeven moment zoiets van 'Ja hallo, dat IS gewoon zo, iemand heeft dat ooit bedacht en we komen er nooit achter waarom, klaar, punt uit.' Maar hij legt zich daar iets moeilijker bij neer, wil toch wel érg graag het antwoord weten...
Mijn broer en ik hebben 't een tijdje geprobeerd "Kom, we pakken onze kast en kasten naar oma, eerst leggen we even onze spullen in de fiets"
't Sloeg niet aan.
't Sloeg niet aan.
Gast- Gast
Lady Starstruck schreef:Dat vraag ik mij inderdaad ook af. Ik vraag mij ook af hoe dieren zien? Kunnen zij kleuren zien net zoals ons? Of zien ze het anders?Youandi schreef:Kan een dier hoofdpijn hebben?
Verschilt per dier en varieert van blind tot meer kleuren van het spectrum zien dan wij mensen zoals infrarood (roofvogels) of ultraviolet (vlinders).
Gast- Gast
Bazinga schreef:Mijn broer en ik hebben 't een tijdje geprobeerd "Kom, we pakken onze kast en kasten naar oma, eerst leggen we even onze spullen in de fiets"
't Sloeg niet aan.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Da's één van de oudste filosofische discussies die er bestaan, Plato heeft zo'n 400 voor Christus al bedacht dat wij dingen zien zoals we ze interpreteren en niet zoals ze echt zijn. Maar velen daarna dachten weer heel andere dingen. Denk niet dat we op het Yesforum in dit topic uit gaan komen .
Gast- Gast
Bazinga schreef:Mijn broer en ik hebben 't een tijdje geprobeerd "Kom, we pakken onze kast en kasten naar oma, eerst leggen we even onze spullen in de fiets"
't Sloeg niet aan.
Niet? Nou ja zeg, wat gek!
't Was een heftige teleurstelling hoor...
Ik heb een vraag, een vraag aan de mensen die in de Bijbel geloven en in God enz...
Als God tegen incest was en Adam creeërde uit stof van de aarde en Eva uit een rib van Adam...
Hoe zijn wij hier dan gekomen?
Ik heb een vraag, een vraag aan de mensen die in de Bijbel geloven en in God enz...
Als God tegen incest was en Adam creeërde uit stof van de aarde en Eva uit een rib van Adam...
Gast- Gast
Bazinga schreef:
Haha, geen echt antwoord op je vraag (want ik geloof niet in de bijbel en god), maar ik ben er vanuit gegaan dat Adam en Eva het met elkaar hebben gedaan. Zij kregen 2 zoons, Abel en Kaïn en nu staat er in de bijbel dat zij huwden met vrouwen uit het volk. Welk volk??
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Bazinga schreef:'t Was een heftige teleurstelling hoor...
Ik heb eerder (volgens mij op de basisschool) geleerd dat er na Eva waarschijnlijk nog meer vrouwen 'gemaakt' zijn. Maar aangezien de vrouw werd gezien als het zwakke geslacht, dit niet noemenswaardig genoeg was om in Genesis opgenomen te worden.
Gast- Gast
Ik geloof (ha zó grappig dat ik dat woord nu gebruik, funny shit) dat het Geloof en God en de Bijbel en dat hele idee van het ontstaan van de mens, bij mij de meeste vragen (blijft) opwekken.
Want Adam en Eva worden steeds als wit afgetekend. Waar komen alle Nigeranen vandaan dan? En de Jappies? En de Latino's?
Want Adam en Eva worden steeds als wit afgetekend. Waar komen alle Nigeranen vandaan dan? En de Jappies? En de Latino's?
Gast- Gast
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Domme vragen topic
» 'het domme vragen topic'
» Domme vragen topic!
» Het stomme vragen topic
» Domme vragen
» 'het domme vragen topic'
» Domme vragen topic!
» Het stomme vragen topic
» Domme vragen