Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie wel eens overgestapt van energie?

+3
Tsjip
Inge
Travelgurly
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wie wel eens overgestapt van energie? Empty Wie wel eens overgestapt van energie?

Bericht  Travelgurly wo 30 nov 2011 - 3:30

Ik zie tegenwoordig zoveel energie reclames.
Ik zit zelf bij eneco, maar is het nog echt zo dat je zoveel goedkoper kan zitten?

Als ik via een site een globale berekening maak dan ben ik bij Essent een stuk goedkoper uit.

Bij wie zitten jullie? en wel eens gedacht aan overstappen?
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wel eens overgestapt van energie? Empty Re: Wie wel eens overgestapt van energie?

Bericht  Inge wo 30 nov 2011 - 3:32

Wij stappen elk jaar over :-) ivm de kortingen die je krijgt / geld wat je terug krijgt
Begonnen met RWE, toen NEM en nu volgens mij Essent
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wel eens overgestapt van energie? Empty Re: Wie wel eens overgestapt van energie?

Bericht  Tsjip wo 30 nov 2011 - 3:43

Wij zijn vorig jaar ook overgestapt en ik zie het nog wel gebeuren dat we dit jaar weer overstappen! En dat is dan puur voor de kortingen die ze allemaal geven. Vorig jaar zaten we bij Nuon en dit jaar bij Essent. Je schrijft je bij de nieuwe in en de rest ging bij ons afgelopen jaar vanzelf. De maatschappijen willen je zo graag binnenhalen dat ze de papieren rompslomp allemaal voor je willen doen blijkbaar.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wel eens overgestapt van energie? Empty Re: Wie wel eens overgestapt van energie?

Bericht  Travelgurly wo 30 nov 2011 - 3:47

en jullie zijn per maand ook echt voordeliger uitgekomen met de kosten?
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wel eens overgestapt van energie? Empty Re: Wie wel eens overgestapt van energie?

Bericht  Inge wo 30 nov 2011 - 3:48

Iets goedkoper, maar omdat we 350,- kregen omdat we overstapte waren we iig goedkoper uit

Als je nu naar de Nederlandse energie maatschappij stapt krijg je volgens mij 450,- terug / verrekend (als dat nog zo is?)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wel eens overgestapt van energie? Empty Re: Wie wel eens overgestapt van energie?

Bericht  Rush wo 30 nov 2011 - 3:49

Wij van Essent naar Energiedirect. Ja dat is idd hetzelfde, maar scheelde wel een hele hoop geld per maand!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wel eens overgestapt van energie? Empty Re: Wie wel eens overgestapt van energie?

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 4:33

Wij zijn 1 keer over gestapt van nuon naar greenchoice, sinds dien niet meer omdat we tevreden zijn en ze zijn ook als goedkoopste en beste uit te test gekomen ( volgens mij afgelopen jaar)
We vergelijken wel eens hoor maar greenchoice komt dan als nog als goedkoopste naar boven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wel eens overgestapt van energie? Empty Re: Wie wel eens overgestapt van energie?

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 5:22

Wij zitten bij Essent, en mijn ouders zijn daar volgens mij ook hartstikke tevreden over. Kwamen vandaag toevallig wel aan de deur met de vraag om over te stappen. Mijn ouders regelen dat alleen dus heb die jongeman maar netjes verzocht om een andere keer terug te komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wel eens overgestapt van energie? Empty Re: Wie wel eens overgestapt van energie?

Bericht  Lady4 wo 30 nov 2011 - 9:38

Maar hoe zit het dan met overstapboetes enzo?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wel eens overgestapt van energie? Empty Re: Wie wel eens overgestapt van energie?

Bericht  Sarah1985 wo 30 nov 2011 - 9:56

ik stap niet meer over wat een ellende. In juni kwam iemand van oxxio aan de deur en vroeg of die en folder mocht geven prima ik lees hem wel eens, maar ze hadden ons aangemeld ik had niks getekend of ingevuld. Door dat hebben wij juli/aug en september dubbel moeten betalen aan oxxio en nuon. Na veel gedoe is het nu eindelijk weer goed en hebben we wat geld terug gehad van oxxio.

Maar ik blijf bij nuon
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wel eens overgestapt van energie? Empty Re: Wie wel eens overgestapt van energie?

Bericht  Curious wo 30 nov 2011 - 10:00

Inge schreef:Wij stappen elk jaar over :-) ivm de kortingen die je krijgt / geld wat je terug krijgt
Begonnen met RWE, toen NEM en nu volgens mij Essent

+1, daar is het meeste mee te besparen denk ik.

Wij hebben gehad:
RWE
Essent
Energie direct
Oxxio
Nuon

en allemaal doen ze hetzelfde en heb met geen problemen gehad.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wel eens overgestapt van energie? Empty Re: Wie wel eens overgestapt van energie?

Bericht  Curious wo 30 nov 2011 - 10:05

Lady4 schreef:Maar hoe zit het dan met overstapboetes enzo?

Moet je wel regelen dat je die vergoed krijgt door degene die je overneemt.
En ook opletten wanneer je de ' kom bij ons' bonus kunt krijgen.
Soms is dat pas als je bijv. 12 maanden bij de maatschappij bent. Wel zorgen dan dat je dus ook niet eerder weg gaat.
En ook niet geloven in mensen die aan de deur komen of aan de telefoon die zeggen:
zoveel % goedkoper bij ons.

Die vergelijkingen worden gemaakt vanaf het duurste tarief bij een andere (dure)maatschappij, welke jij vaak niet eens hebt.
Ook niet alleen kijken naar de energieprijzen, maar ook naar de netwerkkosten.
Dat verschilt vaak flink. Sommige hanteren netwerk kosten (soort huurkosten van het netwerk dat je gebruikt, dit betaal je elke maand) van 1,99euro, en sommige wel van 5,99. Hogere netwerk kosten wegen niet altijd op tegen goedkope energieprijzen. Zeker niet als je niet zoveel energieverbruikt.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wel eens overgestapt van energie? Empty Re: Wie wel eens overgestapt van energie?

Bericht  Lady4 wo 30 nov 2011 - 10:09

Thanks voor de uitleg! Ik zit bij Nuon en gevoelsmatig vind ik het veiliger om niet over te stappen. Zoveel verbruik ik sowieso niet in mijn eentje.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie wel eens overgestapt van energie? Empty Re: Wie wel eens overgestapt van energie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum