Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

+23
Annie24
Atelier Madame
_Lana_
schuddebuikje
holaagirl
Nana
Tittih
Nijntje
Annemie
Pien
moepie
keverke26
SarahKey
Rush
Fearie
chipa
LMCurious
Tania
firda
Caresses
blondje1313
Flower_L
Mida4you
27 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 1:58

Meer werken dan? Dat levert natuurlijk in verhouding meer op dan dat het kost. Ik zou met 20 uur ook niet kunnen rondkomen met het loon wat mijn partner heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  chipa wo 30 nov 2011 - 2:32

Mijn man gaat vanaf jan ook 4 dagen pw week werken net als ik. F gaat vanaf feb 2 dagen pw naar het kdv. Dat kost 615,- per maand en we krijgen ongeveer 330,- terug.

Eigen bijdrage voor 2 dagen kdv is dan ongeveer 285,-
Stukken minder dan wanneer mijn man 5 dagen zou blijven werken. Dan zouden we 415,- eigen bijdrage moeten betalen. Maar hij valt natuurlijk wel 20% terug in salaris dus we zouden natuurlijk meer over houden als hij 5 dagen pw zou blijven werken.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 3:06

Wij betalen iets van 200 euro zelf (weet het niet precies, maar in die richting). Mijn man werkt 40 uur, ik 24. Onze zoon gaat 2 dagen naar het kdv, plus 2 halve uren per dag naar de vervroegde opvang (een half uur voordat de opvang open gaat).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Fearie wo 30 nov 2011 - 3:55

Wij betalen nu 140 euro voor 2 dagen, D. gaat per 1-1-12 2,5 dag naar de opvang en dan gaan we (volgens de proefberekening) 210 euro in de maand betalen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Rush wo 30 nov 2011 - 3:59

Ik heb echt nooit geweten dat het zo duur is. :shock:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Mida4you wo 30 nov 2011 - 5:20

Stoppen met werken is helemaal geen optie en minder werken kan ook niet omdat een 20 uren contract heb en ook eigenlijk niet minder wil gaan werken. Nouja we moeten maar even zien hoe alles loopt en of het allemaal gaat passen in het financiële plaatje.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 5:52

Mirjam4you schreef:Stoppen met werken is helemaal geen optie en minder werken kan ook niet omdat een 20 uren contract heb en ook eigenlijk niet minder wil gaan werken. Nouja we moeten maar even zien hoe alles loopt en of het allemaal gaat passen in het financiële plaatje.

En méér werken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  LMCurious wo 30 nov 2011 - 5:55

maar hoe werk je die uren nu dan? 2,5 dag? Kun je er dan misschien 4 uurtjes bij krijgen? Dan is 3 dagen opvang toch rendabeler. Of misschien schuiven met je uren. Nu neem je 3 dagen af zeg je, maar tov 20 uur is dat natuurlijk ook veel. ik weet neit of je hele dagen af moet nemen, of misschien het eerste/laatste uur nog kan laten vervallen door de ander misschien te laten brengen/halen. Dus ipv 7.30 brengen om 9.00 en die persoon iets later beginnen en iets langer doorwerken? kan toch alweer 3x1,5 uur schelen....eventueel aal het einde van de dag ook nog....telt toch vlug aan per maand, zeker als het allemaal al krap is! Maar ik weet niet precies hoe de situatie nu is, en hoe het werkt bij jullie kdv.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  SarahKey wo 30 nov 2011 - 6:14

Thuisblijven en leven van toeslagen is niet zo heel snel haalbaar. Ik werk 10 uur maar verdien nog meer als de toeslagen (ook als ik kosten van kdv eraf haal)

Is een oppas aan huis wat?
Zo heb ik als 18 jarige een dag per week op 1 kindje gepast.
Scheelt toch minder geld als een dag kdv.

Is wel ff wennen als je opeens zoveel meer moet gaan betalen. Is dan toch even balen.

Misschien kijken of je de kosten kan drukken op het kdv. Zelf fruit.koekje.luiers meegeven. Is niet overal mogelijk maar je zou altijd even kunnen informeren.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Mida4you wo 30 nov 2011 - 6:34

Ik kan helaas verder niet schuiven met uren omdat ik al flexibel werk en dat is meestal 3 dagen in de week. En qua oppas aan huis wil ik liever ook niet want ik vind het fijner als ze onder andere kindjes is. Er valt weinig te veranderen denk ik..... We gaan vanavond even het 1 en ander berekenen.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  keverke26 wo 30 nov 2011 - 6:48

Mijn dochter gaat 3 dagen naar het kdv en wij betalen nu nog 350 euro en dat gaat naar 380 euro volgend jaar. ik werk 22,5 uur en mijn man fulltime..

keverke26
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 74
Punten : 90
Registratiedatum : 23-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  moepie wo 30 nov 2011 - 6:49

Wij betalen rond de 570 euro aan kinderopvang voor 2 dagen en krijgen iets van 260 terug. Betalen dus 300 euro zelf!
vanaf januari gaat ons dochtertje nog maar een dag naar het kdv en gaat een familielid de andere dag oppassen. Voor ons wordt het aankomende jaar nog weer duurder, dus waren we erg blij met deze oplossing.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Pien wo 30 nov 2011 - 6:52

Onze dochter gaat 3 dagen naar de opvang, dit komt neer op 84 uur per maand.
(1 dag bij ons bestaat uit 6.5 uur, manlief werkt korte dagen)

Wij betalen zelf rond de 90 euro. Van de BD krijgen we ongeveer 320 euro per maand.
Wij hebben gekozen voor gastouder omdat je daar echt per uur betaald en niet per dagdeel. Dat was voor ons namelijk erg onvoordelig geweest omdat ze pas om half 10 gebracht word en al om kwart voor 4 gehaald word.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Mida4you wo 30 nov 2011 - 6:56

keverke26 schreef:Mijn dochter gaat 3 dagen naar het kdv en wij betalen nu nog 350 euro en dat gaat naar 380 euro volgend jaar. ik werk 22,5 uur en mijn man fulltime..

Zo, jij betaald ook al zo veel!!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  keverke26 wo 30 nov 2011 - 7:18

Hej!
Ja helaas wel, maar mijn man heeft een wat hoger salaris dus dan krijg je minder he. en wij betalen voor een hele dag. dus voor 10,5 uur.. maar daar zit dan wel de luiers en voeding etc bij.. maar vind het wel een hele kluif ja. we moeten wel goed op letten om rond te komen iedere maand. Zou wel minder willen werken maar dan krijgen we de hypotheek bijna niet betaald, dus echt veel keus heb je dan niet he...
groetjes S

keverke26
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 74
Punten : 90
Registratiedatum : 23-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Mida4you wo 30 nov 2011 - 8:05

keverke26 schreef:Hej!
Ja helaas wel, maar mijn man heeft een wat hoger salaris dus dan krijg je minder he. en wij betalen voor een hele dag. dus voor 10,5 uur.. maar daar zit dan wel de luiers en voeding etc bij.. maar vind het wel een hele kluif ja. we moeten wel goed op letten om rond te komen iedere maand. Zou wel minder willen werken maar dan krijgen we de hypotheek bijna niet betaald, dus echt veel keus heb je dan niet he...
groetjes S

Wij zitten precies in hetzelfde schuitje met 10,5 uur, maar daar zit wel alles bij in.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  chipa wo 30 nov 2011 - 8:10

Als F 3 dagen naar het kdv zou zijn gegaan waren we iets van 500.- kwijt! Echt belachelijk veel. Gelukkig willen mijn ouders 1 dag per week oppassen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Mida4you wo 30 nov 2011 - 8:20

Het nadeel is dat er niemand bij ons ins de buurt woont om op te passen. Mijn ouders hebben een eigen bedrijf en wonen hier een dik half uur vandaan. Mijn oma's kan ik het niet aan doen. Dus het komt wel op een opvang aan.....
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  chipa wo 30 nov 2011 - 8:23

Vervelend is dat zeg. Denk je het wat ruimer te krijgen omdat je man meer gaat verdienen, word je gelijk keihard gepakt op de toeslag
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 8:26

Het zijn inderdaad geen prettige bedragen meer nee. Wij betalen voor de opvang 800 euro per maand. Vanaf 2012 wordt dat 900 euro. We hebben geen koophuis, had er eigenlijk ook nooit over nagedacht dat dat nog iets uitmaakt. Eigenlijk vind ik het ook raar; waarom zou dat verschil moeten maken?

Maar goed..hier ook weinig keuze helaas. Mijn man werkt 40 uur, ik 36. Vanaf januari allebei 36 en eigenlijk kunnen we niet eens heel makkelijk rondkomen ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Annemie wo 30 nov 2011 - 8:27

Wij betalen 40 euro per maand voor 1 dag in de week opvang (10 uur per week)
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Nijntje wo 30 nov 2011 - 8:30

heb je niet een kennis/vriend/of een bekende ouder in de buurt. Misschien kun je daar kindjes mee 'ruilen'? ene dag gaat jouw kindje daarheen, dus een dag minder opvang, en de andere dag komt dat kindje bij jou?
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 8:34

Volgens mij betalen wij een euro of 300 in de maand zelf als we de toeslag van de belastingdienst terug hebben gekregen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 8:35

Wij betalen trouwens zo'n €275 voor 2 dagen kdv. Minneke, is dat netto wat je betaalt aan kinderopvang? Dus na wat je terug krijgt van de belastingdienst?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 8:49

Jolicious schreef:Wij betalen trouwens zo'n €275 voor 2 dagen kdv. Minneke, is dat netto wat je betaalt aan kinderopvang? Dus na wat je terug krijgt van de belastingdienst?

Helaas wel ja laughcry . We betalen per maand 2400 euro per maand bruto. Dus we krijgen ook een flink bedrag terug, dat wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv?? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel is jullie eigen bijdrage aan kdv??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum