Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kindjes en hond uitlaten

+6
Steep
Star007
liesje
Fearie
joyce0606
woezel
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kindjes en hond uitlaten Empty Kindjes en hond uitlaten

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 21:28

Voor de mama's die ook in het bezit zijn van een hond: hoe doen jullie dat met name 's morgens met uitlaten?
Ons zoontje heeft nu een ritme waarbij hij lekker in zijn bedje ligt als het eigenlijk tijd is om de honden uit te laten.
Hij slaapt ook wel in de kinderwagen, maar wil hem ook niet uit zijn bed halen om hem dan vervolgens in de kinderwagen te leggen, want dan slaapt hij ook niet verder.

En hij heeft echt wel zijn regelmaat nodig, anders wordt hij heel vervelend Laughing

Vind het dus nog even lastig om daar een goed ritme in te vinden. Hoe doen( deden) jullie dat, met name toen je kindje nog erg klein was. Ons zoontje is nu bijna 4 maanden.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Kindjes en hond uitlaten Empty Re: Kindjes en hond uitlaten

Bericht  woezel di 29 nov 2011 - 21:30

Hier geen hond, maar moeten s'morgens er uit om naar school te gaan.
Hier word ze dus al tijden gewoon om 7.30 wakker gemaakt. Als je het gewoon met regelmaat doet krijg je daar vast wel een ritme om heen.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  joyce0606 di 29 nov 2011 - 21:30

ik laat de hond gewoon uit met K, maar goed K heeft dan ook nog niet echt een ritme.

wel lastig, ik heb er inderdaad flink over na zitten denken hoe ik dat ga doen.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Fearie di 29 nov 2011 - 21:31

Ik laat mijn zoontje dan even in bed liggen of in de box beneden, ga dan gewoon de honden uitlaten. In het begin nam ik de babyfoon mee, maar als hij slaapt is ie meestal met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Loop naar een veldje achter ons huis, sta daar ongeveer 5-10 min en ben binnen een minuut weer thuis.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 21:33

joyce0606 schreef:ik laat de hond gewoon uit met K, maar goed K heeft dan ook nog niet echt een ritme.

wel lastig, ik heb er inderdaad flink over na zitten denken hoe ik dat ga doen.

Toen ons zoontje nog wat kleiner was, ging dat ook wel heel makkelijk eigenlijk, moest natuurlijk ook om de 3 uur eten. Maar nu zit er meer tijd tussen dus vind het even lastig om er een goed ritme in te vinden.
Ik moet de honden zo ook nog uitlaten, gelukkig gaan ze 's avonds altijd nog vrij laat naar buiten voor de laatste keer, dus ze liggen nu gelukkig nog rustig Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 21:35

Euhm de hond eerder of later uitlaten?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 21:35

Fearie schreef:Ik laat mijn zoontje dan even in bed liggen of in de box beneden, ga dan gewoon de honden uitlaten. In het begin nam ik de babyfoon mee, maar als hij slaapt is ie meestal met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Loop naar een veldje achter ons huis, sta daar ongeveer 5-10 min en ben binnen een minuut weer thuis.

Wij gebruiken geen babyfoon, ons huis is best gehorig dus heb het eigenlijk niet nodig.
Als ik de honden tussen de middag ga uitlaten dan laat ik hem ook gewoon in bed of in de box liggen. We hebben ook heel dichtbij een uitlaatveld. Dan is het ook alleen even plassen. Maar 's morgens lopen die honden altijd zo te tuntelen dat ik hem dan liever niet alleen in huis laat liggen. Er zal wel niet zo heel gauw wat gebeuren, maar toch.

Gast
Gast

Bericht  Fearie di 29 nov 2011 - 21:38

mama2be schreef:
Fearie schreef:Ik laat mijn zoontje dan even in bed liggen of in de box beneden, ga dan gewoon de honden uitlaten. In het begin nam ik de babyfoon mee, maar als hij slaapt is ie meestal met geen mogelijkheid wakker te krijgen. Loop naar een veldje achter ons huis, sta daar ongeveer 5-10 min en ben binnen een minuut weer thuis.

Wij gebruiken geen babyfoon, ons huis is best gehorig dus heb het eigenlijk niet nodig.
Als ik de honden tussen de middag ga uitlaten dan laat ik hem ook gewoon in bed of in de box liggen. We hebben ook heel dichtbij een uitlaatveld. Dan is het ook alleen even plassen. Maar 's morgens lopen die honden altijd zo te tuntelen dat ik hem dan liever niet alleen in huis laat liggen. Er zal wel niet zo heel gauw wat gebeuren, maar toch.

Sinds ik weer aan het werk ben, laat mijn vriend 's ochtends de honden uit als ik aan het voeden ben. Als ik 's middags thuis ben, ligt mijn zoontje dus in bed of in de box. Soms ga ik met de honden wandelen en meneertje in de kinderwagen, maar met 2 drukke jack russels is dat toch wat lastiger smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 21:41

woezel schreef:Hier geen hond, maar moeten s'morgens er uit om naar school te gaan.
Hier word ze dus al tijden gewoon om 7.30 wakker gemaakt. Als je het gewoon met regelmaat doet krijg je daar vast wel een ritme om heen.

Ik heb ook altijd gezegd dat we zouden proberen dat ons kindje zich moet aanpassen aan ons ritme. Maar in de praktijk nu blijkt dat niet altijd makkelijk. Hij begint wakker te worden rond 5 uur. Dan kan ik hem nog laten liggen tot 6 uur of half 7 en als ik hem dan moet voeden, aankleden, zelf moet eten en aankleden dan ben ik zo weer een hele poos verder. Dan leg ik hem graag weer in zijn bedje. Moet toch maar eens gaan bedenken hoe ik dat het beste kan doen. Moet binnenkort ook weer aan het werk, dus dan kan ik er ook niet op wachten tot hij wakker is.

Wel lastig nu, ik slaap zelf ook niet heel veel nog dus ben vaak nog behoorlijk moe. En 's nachts gaat hier ook de wekker nog eens voor mijn vriend die eruit moet voor zijn werk. Dat draagt ook niet echt bij aan een goede nachtrust.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 21:42

Fearie schreef:
mama2be schreef:

Sinds ik weer aan het werk ben, laat mijn vriend 's ochtends de honden uit als ik aan het voeden ben. Als ik 's middags thuis ben, ligt mijn zoontje dus in bed of in de box. Soms ga ik met de honden wandelen en meneertje in de kinderwagen, maar met 2 drukke jack russels is dat toch wat lastiger smile

Dat is al wel een stuk makkelijker dat je vriend de honden 's morgens kan uitlaten. Hier kan dat helaas niet doordeweeks omdat mijn vriend 's nachts al weggaat om te werken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 21:45

ik liet de hond juist vaak tijdens een slaapje uit. Ik vond het altijd zo'n gedoe om haar helemaal warm in te pakken voor een paar minuutjes hond uitlaten. Ik nam de babyfoon gewoon mee, loop rond het blok en ga dan weer naar binnen. Het duurt maar een paar seconden langer voordat ik bij haar ben als ze begint te huilen en het scheelt een hoop gedoe en getrek voor haar.

Gast
Gast

Bericht  woezel di 29 nov 2011 - 21:45

mama2be schreef:
woezel schreef:Hier geen hond, maar moeten s'morgens er uit om naar school te gaan.

Ik heb ook altijd gezegd dat we zouden proberen dat ons kindje zich moet aanpassen aan ons ritme. Maar in de praktijk nu blijkt dat niet altijd makkelijk. Hij begint wakker te worden rond 5 uur. Dan kan ik hem nog laten liggen tot 6 uur of half 7 en als ik hem dan moet voeden, aankleden, zelf moet eten en aankleden dan ben ik zo weer een hele poos verder. Dan leg ik hem graag weer in zijn bedje. Moet toch maar eens gaan bedenken hoe ik dat het beste kan doen. Moet binnenkort ook weer aan het werk, dus dan kan ik er ook niet op wachten tot hij wakker is.

Wel lastig nu, ik slaap zelf ook niet heel veel nog dus ben vaak nog behoorlijk moe. En 's nachts gaat hier ook de wekker nog eens voor mijn vriend die eruit moet voor zijn werk. Dat draagt ook niet echt bij aan een goede nachtrust.

Moeilijk he, hier is het niet anders, nadeel van nummer 3 in het gezin.
Kan me voorstellen dat je het ook nog lekker vind om er niet gelijk uit te gaan.
Wie laat de hond smorgens uit als jij weer gaat werken?

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 21:53

Rejoy. schreef:ik liet de hond juist vaak tijdens een slaapje uit. Ik vond het altijd zo'n gedoe om haar helemaal warm in te pakken voor een paar minuutjes hond uitlaten. Ik nam de babyfoon gewoon mee, loop rond het blok en ga dan weer naar binnen. Het duurt maar een paar seconden langer voordat ik bij haar ben als ze begint te huilen en het scheelt een hoop gedoe en getrek voor haar.

Tussen de middag doe ik dat ook zo, alleen dan zonder babyfoon. Dan loop ik alleen even naar het gras en weer terug. Dan hoeven ze ook alleen maar te plassen. Maar 's morgens zijn ze altijd zo lang bezig, dat ik het niet zo'n fijn idee vind om hem dan alleen in zijn bedje te laten liggen. Maar het is idd altijd zo'n gedoe ja om hem warm in te pakken om dan even de honden uit te laten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 21:55

woezel schreef:
mama2be schreef:

Moeilijk he, hier is het niet anders, nadeel van nummer 3 in het gezin.
Kan me voorstellen dat je het ook nog lekker vind om er niet gelijk uit te gaan.
Wie laat de hond smorgens uit als jij weer gaat werken?

Ja als je nummer 3 in het gezin bent, dan wordt het idd al anders. Dan is er niet zoveel keus. Het zal straks wel wat beter worden als ik wat meer weer kan slapen, maar kan mijn ogen af en toe 's morgens amper open krijgen. Laat staan dat ik er dan al voor mijn zoontje uitga om de honden uit te laten en mezelf aan te kleden enzo. Daar heb ik nog even de energie niet voor. Ik moet zelf ook de honden uitlaten als ik ga werken. Mijn vriend begint altijd 's nachts al met werken dus ben dan 'smorgens alleen thuis.

Gast
Gast

Bericht  liesje di 29 nov 2011 - 22:02

Mijn man laat de honden uit. wij hebben dat zo aangepakt en mn man kan altijd in z'n pauze even weg van zijn werk is 5 min van ons huis nml. het is eigenlijk ook wel de taak van me man ik doe veel met het huishouden en zo compenseren we dat een beetje.

gr liesje

liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Star007 di 29 nov 2011 - 22:15

Ik vraag me ook af hoe wij dat gaan doen, als ik weer aan het werk ga. Ik werk ook slaapdiensten en ben dan van 15.00 tot volgende ochtend 10.30 weg. Onze hond gaat normaal altijd rond 17.30 en 22.00 uit. om 17.30 kan mijn vriend hem samen met D. uitlaten , maar om 22.00 waarschijnlijk niet, omdat ze dan in bed ligt. Ik vind het toch een eng idee om haar alleen in haar bedje te laten liggen. Wij wonen in een flat , dus het is vaak niet even snel naar buiten. Maar mijn vriend heeft laatst de babyfoon mee naar buiten genomen om uit te proberen tot hoever hij kan. En als hij op het veldje bij de flat blijft , dan kan hij haar ook nog horen. Toch blijft de angst dat mijn vriend bijvoorbeeld iets overkomt, of vast zit in de lift ( die is vaak kapot) en dat de kleine dan alleen ligt! Maar ik bel s'avonds meestal toch wel even naar huis als ik slaapdienst heb. Dan weet ik meteen dat hij weer veilig thuis bij D. is haha.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 22:34

mama2be schreef:
Rejoy. schreef:ik liet de hond juist vaak tijdens een slaapje uit. Ik vond het altijd zo'n gedoe om haar helemaal warm in te pakken voor een paar minuutjes hond uitlaten. Ik nam de babyfoon gewoon mee, loop rond het blok en ga dan weer naar binnen. Het duurt maar een paar seconden langer voordat ik bij haar ben als ze begint te huilen en het scheelt een hoop gedoe en getrek voor haar.

Tussen de middag doe ik dat ook zo, alleen dan zonder babyfoon. Dan loop ik alleen even naar het gras en weer terug. Dan hoeven ze ook alleen maar te plassen. Maar 's morgens zijn ze altijd zo lang bezig, dat ik het niet zo'n fijn idee vind om hem dan alleen in zijn bedje te laten liggen. Maar het is idd altijd zo'n gedoe ja om hem warm in te pakken om dan even de honden uit te laten.

's ochtends en na het eten doet m'n man, dan gaat de hond een grotere ronde. Tussen de middag en voor het slapen een kleinere ronde.

Gast
Gast

Bericht  Steep di 29 nov 2011 - 22:39

Onze hond is zo geconditioneerd dat hij gelijk plast en poept, daarna een paar stokken gooien en weer naar binnen. Allemaal als R. Slaapt. Als hij wakker is gaat hij mee in de draagzak of kinderwagen. Onze hond is erg beschermend naar de kinderwagen (naar andere honden, niet naar mensen), maar ik wil juist dat hij rent en speelt met andere honden ipv rondjes om de kinderwagen te lopen. Dus vaker de draagdoek.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  loesje di 29 nov 2011 - 22:53

onze hond is inmiddels al een paar maanden overleden maar ze kon het goed ophouden tot 8.45 en dan ging ik met haar en alex een rondje wandelen en dat ging prima en zo ook smiddags.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 23:00

Steep schreef:Onze hond is zo geconditioneerd dat hij gelijk plast en poept, daarna een paar stokken gooien en weer naar binnen. Allemaal als R. Slaapt. Als hij wakker is gaat hij mee in de draagzak of kinderwagen. Onze hond is erg beschermend naar de kinderwagen (naar andere honden, niet naar mensen), maar ik wil juist dat hij rent en speelt met andere honden ipv rondjes om de kinderwagen te lopen. Dus vaker de draagdoek.

Dat is wel fijn dat jullie hond gelijk alles doet. Hier dus helemaal niet. De oudste daar hebben we niet zoveel problemen mee,die doet wel vrij snel wat hij moet doen. Maar de jongste hond pfff. Ik heb ze daarstraks uitgelaten maar die jongste heeft dus helemaal niks gedaan. Echt zo irritant. Die is dan bang dat ze vieze pootjes krijgt, omdat het gras nat is :shock: En ik doe ze daar ook niet zo vaak los ( dan doet ze wel vrij snel wat) want er wordt regelmatig gecontroleerd en heb niet zoveel zin in een dikke bekeuring.

Ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat je hond te beschermend naar de kinderwagen is. Dat is hier gelukkig niet het geval. Dat gaat verder wel goed

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 23:02

Star007 schreef:Ik vraag me ook af hoe wij dat gaan doen, als ik weer aan het werk ga. Ik werk ook slaapdiensten en ben dan van 15.00 tot volgende ochtend 10.30 weg. Onze hond gaat normaal altijd rond 17.30 en 22.00 uit. om 17.30 kan mijn vriend hem samen met D. uitlaten , maar om 22.00 waarschijnlijk niet, omdat ze dan in bed ligt. Ik vind het toch een eng idee om haar alleen in haar bedje te laten liggen. Wij wonen in een flat , dus het is vaak niet even snel naar buiten. Maar mijn vriend heeft laatst de babyfoon mee naar buiten genomen om uit te proberen tot hoever hij kan. En als hij op het veldje bij de flat blijft , dan kan hij haar ook nog horen. Toch blijft de angst dat mijn vriend bijvoorbeeld iets overkomt, of vast zit in de lift ( die is vaak kapot) en dat de kleine dan alleen ligt! Maar ik bel s'avonds meestal toch wel even naar huis als ik slaapdienst heb. Dan weet ik meteen dat hij weer veilig thuis bij D. is haha.

Gelukkig is het bij ons bij het laatste rondje echt een kort rondje, met alleen plassen. Dan laat ik ons zoontje altijd in bed, want dan is mijn vriend thuis, die ligt dan ook al in bed. Ik heb hem op avonden dat ik alleen was dan wel in bed gelaten, want dan vond ik het zo laat en veel te koud om hem mee naar buiten te nemen. Maar dat is dan alleen heen en weer naar het gras. Dus dat durf ik dan nog wel te doen. Maar het is best lastig ja. Want het zal niet zo heel snel zijn dat er wat met je kindje gebeurt, maar er kan natuurlijk altijd wat met jezelf buiten op straat gebeuren. En dan weten mensen niet dat je nog een kindje alleen thuis hebt.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 0:35

's Morgens laat mijn vriend hem uit maar als hij 's middags en 's avonds weg is, laat ik de kinderen even op bed liggen of ze spelen even alleen binnen. Ik ben op dat moment aan de overkant van de straat en binnen no time weer in huis.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 0:44

Hier liet degene die van thuis wegging om te werken de hond uit voordat die wegging. Heb nooit met kinderwagen de hond uitgelaten of er iemand voor wakker hoeven maken.

Hier hoefde de hond ook maar 3x per dag uitgelaten te worden. 's Morgens, 's avonds als je thuiskwam en voordat je naar bed ging.

Gast
Gast

Bericht  Flemy wo 30 nov 2011 - 2:03

Mijn man laat de hond uit voordat hij gaat werken. Ik doe het tussen de middag als de jongste slaapt, of soms als het uitkomt daarvoor met de meiden samen. Na het eten doe ik het weer en brengt mijn man de meiden naar bed. De laatste ronde voordat we zelf gaan slapen doet mijn man weer.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  Ayla wo 30 nov 2011 - 4:07

Ik laat de hond uit als ze ligt te slapen, altijd met babyfoon + telefoon op zak, dan weten mensen dat er nog een kleintje alleen op bed ligt. Ze weten dan niet precies waar (mocht me iets overkomen) maar denk dat het wel makkelijk te vinden is, en anders heb ik nog altijd mijn telefoon bij. Ik heb babyfoon met camera kan haar dus zien en horen. En loop altijd alleen maar even heen en weer om hem te laten poepen en plassen. 's middags gaat ze altijd mee ik loop ik verder.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud