Baby en hond
+3
Stranger
Annemie
Jezzie
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Baby en hond
Hoe doen jullie dat. Sinds L kan kruipen kruipt ze steeds naar de hond toe.
Gaat gelukkig heel goed, hij laat heel veel toe wat ze doet. Slaan, aan Oren trekken enz. Hij vindt het allemaal prima. Ik laat ze zeker niet samen op de grond, dan gaat L in de box of hond in de bijkeuken.
Maar ze doet steeds haar mond open en wil hem likken! Herkenbaar? Want dat vind ik een beetje vies. Hoe hebben jullie dat opgelost/afgeleerd? L is 9 maanden...
Gaat gelukkig heel goed, hij laat heel veel toe wat ze doet. Slaan, aan Oren trekken enz. Hij vindt het allemaal prima. Ik laat ze zeker niet samen op de grond, dan gaat L in de box of hond in de bijkeuken.
Maar ze doet steeds haar mond open en wil hem likken! Herkenbaar? Want dat vind ik een beetje vies. Hoe hebben jullie dat opgelost/afgeleerd? L is 9 maanden...
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Baby en hond
Ik neem aan dat je je kindje wel corrigeert als ze je hond aan de oren trekt en slaat??
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Annemie schreef:Ik neem aan dat je je kindje wel corrigeert als ze je hond aan de oren trekt en slaat??
Dat hoop ik ook.. Anders kan je er op wachten tot de hond er een keer zat van is.
Stranger- Fluisteraar
- Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13
Volgens mij is dat likken soort van fase. De oudste heeft dat ook gedaan en de jongste begint nu al spontaan te kwijlen als ze 1 van de huisdieren ziet.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Natuurlijk doe ik dat! Ben idd veel te bang dat de hond een keer naar haar uithaald omdat hij het zat is!Stranger schreef:Annemie schreef:Ik neem aan dat je je kindje wel corrigeert als ze je hond aan de oren trekt en slaat??
Dat hoop ik ook.. Anders kan je er op wachten tot de hond er een keer zat van is.
Ik zit er altijd bovenop als ze naar hem toe kruipt.
Jezzie- Ratel
EDC schreef:Volgens mij is dat likken soort van fase. De oudste heeft dat ook gedaan en de jongste begint nu al spontaan te kwijlen als ze 1 van de huisdieren ziet.
Haha, op zich snap ik het wel...alles gaat haar mond in. Ze had vanmiddag ook al een hapje zand geproefd buiten
Jezzie- Ratel
Wij hebben altijd gezegd tegen D dat hij lief moest doen en de hond moet aaien, nu gaat het redelijk goed. Als hij te wild doet zeggen we het en zegt ie zelf al meteen 'aai'.
En dan mond open kennen we ook, maar dan corrigeerde we beiden. Nu is een van onze honden ook een lebbergat dus het was van beide kanten erg. Het is nu minder :-)
En dan mond open kennen we ook, maar dan corrigeerde we beiden. Nu is een van onze honden ook een lebbergat dus het was van beide kanten erg. Het is nu minder :-)
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Onze dochter heeft de hond ook een hele tijd 'geslagen'. Dat mocht dus ook niet. Wij gingen dan samen met haar de hond aaien en dan zeiden we 'zachtjes aaien, voorzichtig aaien' erbij. Nu gaat ze dus naar de hond toe en zegt ze 'aai aai aai'. Ze doet het nu in ieder geval voorzichtig.
Verder mag ze niet naar de hond toe als hij op zijn plaats ligt. Dan leg ik haar uit dat het zijn slaapplekje is en ze hem met rust moet laten. Ik weet niet wat ze ervan begrijpt, maar ik ben en wel consequent in. En soms laat ik de hond ook gewoon even op het balkon als ze teveel naar hem toetrekt. Dan ligt hij lekker rustig in de zon (of in de wind).
Verder mag ze niet naar de hond toe als hij op zijn plaats ligt. Dan leg ik haar uit dat het zijn slaapplekje is en ze hem met rust moet laten. Ik weet niet wat ze ervan begrijpt, maar ik ben en wel consequent in. En soms laat ik de hond ook gewoon even op het balkon als ze teveel naar hem toetrekt. Dan ligt hij lekker rustig in de zon (of in de wind).
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Vanaf baby geleerd dat de niet aan de hond mag komen als hij in zijn mand ligt, of ergens ligt slapen..
Dit ging prima. Als de hond uit zijn mand was ging zij er in kruipen. Dit wad gelukkig maar één paar weken.
Dit ging prima. Als de hond uit zijn mand was ging zij er in kruipen. Dit wad gelukkig maar één paar weken.
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Soortgelijke onderwerpen
» Baby en hond
» Onze hond aangevallen door een andere hond.
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Wat is je hond dik!
» Onze hond aangevallen door een andere hond.
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Wat is je hond dik!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: