Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kinderen en een hond?

4 plaatsers

Ga naar beneden

kinderen en een hond? Empty kinderen en een hond?

Bericht  JD ma 20 dec 2010 - 10:59

hoi meiden!

ik zit een beetje in een dilemma....
wij twijfelen al een tijdje of we een hond willen of niet.... de laatste tijd hebben we het er niet meer zovaak over, maar nu wil een kennis van ons zijn hond wegdoen. zij krijgen binnenkort hun 2e kindje, en omdat hij overdag werkt, en zij dan met 2 kleine kindjes de deur uitmoet om de hond uit te laten, vinden ze het niet meer te doen..(hun oudste is nu ook pas 14 maanden, dus loopt ook nog niet zo goed). t is een hond van 6 jaar, puppycursus enzo gehad, superlief, die kleine van hun kan ook alles bij dr doen, ze is superlief met kindjes.....

maar goed...bij ons gaat erges in 2011 de pil de deur uit (we hebben nu nog geen kids)....en een hond lijkt me suoerleuk, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen....is het te combineren met kleine kids? dat ik niet straks in dezelfde situatie zit en de hond weer een nieus huis moet zoeken.......

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen en een hond? Empty Re: kinderen en een hond?

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 21:11

Wij hebben zelf ook een hondje en dat gaat prima. Hij is nooit jaloers geweest, vond en vindt de baby zelfs niet/nauwelijks interessant. Ik kan haar rustig op het speelkleed op de vloer leggen en de hond kijkt er niet eens naar om. Ik laat ze natuurlijk niet alleen, want een hond blijft een dier en een kind blijft onvoorspelbaar, maar tot nu toe gaat het heel goed.

Ik laat de hond uit als mijn dochter slaapt, mijn man laat 'm eerst 's ochtends uit, ik twee keer overdag een kort rondje en dan 's avonds een grote ronde. Toen het nog mooi weer was heb ik kilometers gewandeld met de hond en mijn kindje in de draagdoek of wandelwagen. Zodra het weer mooier weer wordt wil ik dat weer gaan doen, met de sneeuw en kou is dat nu niet wat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen en een hond? Empty Re: kinderen en een hond?

Bericht  nillis ma 20 dec 2010 - 22:43

Wij hebben onze hond helaas net voor de bevalling moeten laten inslapen, maar anders had ik het graag willen combineren. Onze hond was ook erg lief voor kindjes en ik verwachtte dat het ook goed samen zou gaan. Wij missen hier nog elke dag een hond over de vloer en volgend zomer willen we waarschijnlijk weer een nieuwe pup aanschaffen, zodat T en de hond samen opgroeien. Ik vind het belangrijk dat kinderen met dieren opgroeien.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen en een hond? Empty Re: kinderen en een hond?

Bericht  Kat1980 di 21 dec 2010 - 1:32

Wij hebben een mechelse herder en dat gaat super goed met onze zoon. In huis is het ook echt een schat van een beest, alleen buiten is hij erg beschermend en waaks. Uitlaten kan ik hem daarom ook niet, maar dat heeft in dit geval meer met zijn kracht te maken dan het feit dat ik ook nog een kind mee zou moeten nemen tijdens het uitlaten. Mijn schoonvader laat hem dus overdag uit als mijn vriend werkt.
Ik denk dat het prima kan samen als je je kind in de wandelwagen doet of in een draagdoek, alleen zou ik dan niet voor zo'n grote sterke hond gaan Wink
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen en een hond? Empty Re: kinderen en een hond?

Bericht  Lilypie di 21 dec 2010 - 3:33

Toen onze hond bijna een jaar was is mijn dochtertje geboren.
En het gaat hartstikke goed tussen die twee, ze kan hem gewoon lekker knuffelen en er mee spelen.
Het is trouwens een jack russel, alleen kan ie af en toe iets te blij zijn en dan springt ie iets te ruw tegen haar aan,
maar dat is ook het enige eigenlijk.
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen en een hond? Empty Re: kinderen en een hond?

Bericht  Lilypie di 21 dec 2010 - 3:36

En wat betreft met de hond uitlaten, toen ze nog veel sliep, deed ik dat wanneer ze net wakker was.
En nu laat mijn vriend de hond uit voor hij gaat werken en ik samen met mijn dochtertje dan overdag 2 keer en savonds mijn vriend weer.
Dus dat is goed te doen.
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderen en een hond? Empty Re: kinderen en een hond?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum