Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

3 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:15

Niet quoten a.u.b. (het is misschien erg herkenbaar en wil het daarom weg kunnen halen)

Ik heb een (directe) collega die vooral afgelopen maand heel naar tegen mij doet.
Ze heeft al een paar keer tegen me gezegd dat zij mijn leidinggevende is, terwijl dit niet zo is. Zij staat gelijk aan mij, werkt er even lang als ik en is zeker niet mijn leidinggevende.
Nu hoorde ik in de wandelgangen dat ze tegen meer mensen heeft lopen verkondigen dat zij mijn leidinggevende is en dat zij mij wel "mag corrigeren". Waarop ze mij wil corrigeren is me trouwens een raadsel. Van de mensen voor wie ik werk heb ik nooit klachten gehad.

Een maand of twee geleden heb ik haar iets in vertrouwen verteld (niks bijzonders hoor, maar toch) en haar daarbij gevraagd om dit voor zich te houden, want niet iedereen hoefde het te weten. Ze zei dat ze dat zou doen en ik geloofde haar. Nu blijkt dat ze dit heeft lopen doorvertellen.

Daar bovenop heeft ze afgelopen woensdag, toen ik er niet was, tegen mijn andere directe collega gezegd dat ze het zonder mij veel lekkerder vindt werken.

Voor de duidelijkheid: met andere collega's heb ik nooit problemen gehad. Ik kan het met iedereen goed vinden en volgens mij vindt iedereen mij wel aardig. Ik heb nooit klachten over mijn kwaliteiten o.i.d. gehad.

Ik heb het hier over gehad met een van de mensen voor wie ik werk en zij geeft ook aan dat bovenstaande echt niet door de beugel kan, maar dat het misschien wel het verstandigste is als ik eerst zélf met haar ga praten in plaats van direct Personeel & Organisatie erbij te betrekken.

Ik wil mijn collega maandag dus op haar gedrag gaan aanspreken. Ik weet alleen niet zo goed hoe. Maar ik wil wél dat ze weet dat ik het niet echt waardeer dat ze achter mijn rug om vertelt dat ze mijn leidinggevende is, terwijl dit niet zo is, én dat ze dingen doorvertelt die ik haar in vertrouwen heb verteld (dit heeft trouwens geen betrekking op het bedrijf, is iets persoonlijks (gelukkig niet TE persoonlijk)).

Ik zit er zelf aan te denken om morgen aan haar te vragen of ze even tijd heeft en dan samen even in een leeg kantoortje te gaan zitten om dit te bespreken. Is dit handig? Of kan ik beter niks zeggen en kijken hoe het verder gaat en mocht er zich nog eens zoiets voor doen, dan P&O inschakelen?

En het naarste van alles vind ik eigenlijk nog dat zij continu te laat komt en daarvan maar denkt dat het kan en mag en dan ook nog eens zich zo gedraagt, alsof ze de koningin is.

Excuus voor deze enorme klaagzang, maar ik heb er echt een beetje de balen van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Zora zo 2 jan 2011 - 6:39

Wow, wat een irritant mens lijkt het zo zeg! Ik zou zeker proberen met haar te praten, voordat je verdere stappen onderneemt. Het moet al wat schelen dat je 'echte' leidinggevende het wel met je eens is, je staat niet alleen. Ik zou inderdaad morgen kijken of je haar even alleen kunt spreken. Als dat lukt zou ik wel oppassen dingen aan te halen die je in je een na laatste alinea aanhaalt. Dus niet haar gaan beschuldigen van dingen die zij fout doet, hou het bij jezelf.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:41

Precies, wat Zora zegt, en wat ik op msn ook al zei: haar naam gebruiken, dan maak je het persoonlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:41

Als jij je ergert aan je collega, zou JIJ met haar moeten gaan praten.
Je bent toch intelligent genoeg om je gevoel en je ergernissen over haar te kunnen uiten naar haar?
Ik vraag me af waarom zij denkt dat zij jou leidinggevende is.

En, als ik jou was zou ik me 0,0 storen aan het feit dat iemand altijd te laat komt. Jij bent haar leidinggevende niet en als ze niet aangesproken wordt door haar meerdere doordat ze altijd te laat is, dan moet jij dat ook niet doen. Gaat je namelijk HELEMAAL niets aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:42

Zora schreef:Wow, wat een irritant mens lijkt het zo zeg! Ik zou zeker proberen met haar te praten, voordat je verdere stappen onderneemt. Het moet al wat schelen dat je 'echte' leidinggevende het wel met je eens is, je staat niet alleen. Ik zou inderdaad morgen kijken of je haar even alleen kunt spreken. Als dat lukt zou ik wel oppassen dingen aan te halen die je in je een na laatste alinea aanhaalt. Dus niet haar gaan beschuldigen van dingen die zij fout doet, hou het bij jezelf.

Thanks voor je reactie!

Inderdaad, daar moet ik wel op letten. Ik ben bang dat ik in mijn woede die dingen erbij ga halen, terwijl die er nu helemaal niet toe doen.

Ik hoop echt dat er morgen een kantoortje vrij is waar we even kunnen zitten. En anders gaan we wel even op de gang staan. Ik wil zo graag aan haar laten weten wat ik hiervan vind.
Het zóu kunnen dat ze dit onbewust doet, maar daar twijfel ik wel aan hoor...
Ik verwacht wel een soort quasi-onschuldige reactie van haar: "Oh... echt? Oh maar dat is helemáál niet mijn bedoeling hoor, écht niet! Ik had het niet zo willen over laten komen!" :S Maar daar kan ik zo weinig mee, het is immers wel gebeurd. Meerdere malen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:44

CKC: Ja, ik ga dus ook wel met haar praten, en iets zeggen over haar te laat komen doe ik niet, nooit gedaan ook. Maar het irriteert me wel. Dat iedereen al hard aan het werk is en dat zij om 08.50 uur binnen komt wandelen. Maar goed, dat ga ik er wel buiten houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:47

CKC schreef:Als jij je ergert aan je collega, zou JIJ met haar moeten gaan praten.
Je bent toch intelligent genoeg om je gevoel en je ergernissen over haar te kunnen uiten naar haar?
Ik vraag me af waarom zij denkt dat zij jou leidinggevende is.

En, als ik jou was zou ik me 0,0 storen aan het feit dat iemand altijd te laat komt. Jij bent haar leidinggevende niet en als ze niet aangesproken wordt door haar meerdere doordat ze altijd te laat is, dan moet jij dat ook niet doen. Gaat je namelijk HELEMAAL niets aan.

Als iemand constant over mij zit te vitten en doet of ze beter is dan mij, dan zou ik me wel ergeren aan het feit dat ze zélf te laat komt.

Edit: oh en ik zou het ook wel eng vinden om iemand aan te spreken op haar gedrag, dat heeft toch niet echt iets met intelligentie te maken? Misschien ben jij daarin gewoon assertiever CKC smile Dat is niet iedereen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:48

Sushi schreef:CKC: Ja, ik ga dus ook wel met haar praten, en iets zeggen over haar te laat komen doe ik niet, nooit gedaan ook. Maar het irriteert me wel. Dat iedereen al hard aan het werk is en dat zij om 08.50 uur binnen komt wandelen. Maar goed, dat ga ik er wel buiten houden.


Ja, daar moet je je niet mee bemoeien, want WIE ben jij?
En, denk niet voor andere mensen Sushi, je wil haar aanspreken om jouw hart te luchten, het doet er niet toe hoe zij reageert en ze quasi verbaasd zal doen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Zora zo 2 jan 2011 - 6:50

Sushi schreef:
Zora schreef:Wow, wat een irritant mens lijkt het zo zeg! Ik zou zeker proberen met haar te praten, voordat je verdere stappen onderneemt. Het moet al wat schelen dat je 'echte' leidinggevende het wel met je eens is, je staat niet alleen. Ik zou inderdaad morgen kijken of je haar even alleen kunt spreken. Als dat lukt zou ik wel oppassen dingen aan te halen die je in je een na laatste alinea aanhaalt. Dus niet haar gaan beschuldigen van dingen die zij fout doet, hou het bij jezelf.

Thanks voor je reactie!

Inderdaad, daar moet ik wel op letten. Ik ben bang dat ik in mijn woede die dingen erbij ga halen, terwijl die er nu helemaal niet toe doen.

Ik hoop echt dat er morgen een kantoortje vrij is waar we even kunnen zitten. En anders gaan we wel even op de gang staan. Ik wil zo graag aan haar laten weten wat ik hiervan vind.
Het zóu kunnen dat ze dit onbewust doet, maar daar twijfel ik wel aan hoor...
Ik verwacht wel een soort quasi-onschuldige reactie van haar: "Oh... echt? Oh maar dat is helemáál niet mijn bedoeling hoor, écht niet! Ik had het niet zo willen over laten komen!" :S Maar daar kan ik zo weinig mee, het is immers wel gebeurd. Meerdere malen...

Ik zou me er ook aan irriteren als iemand steeds te laat komt hoor. Dat heb je niet in de hand, zeker als je al wat negatief tegenover diegene staat. Gaat gewoon vanzelf...

Mocht het mens morgen echt zo reageren, dan zou ik nog eenmaal proberen uit te leggen wat je dwars zit, en wat je gehoord hebt. Dan weet je in ieder geval voor jezelf dat je duidelijk bent geweest en dat het dus blijkbaar niet heeft mogen baten. Vervolgens ligt de bal bij haar, of bij jouw leidinggevenden als het door blijft gaan.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:51

CKC schreef:
Ja, daar moet je je niet mee bemoeien, want WIE ben jij?
En, denk niet voor andere mensen Sushi, je wil haar aanspreken om jouw hart te luchten, het doet er niet toe hoe zij reageert en ze quasi verbaasd zal doen..

Nou, ik ben mezelf en ik wens toch wel met een beetje respect behandeld te worden door haar.

Ik denk niet voor andere mensen, ik wéét dat ze zo gaat reageren, dat doet ze namelijk continu. Ik zie ook wel eens andere collega's die haar ergens op aanspreken en elke keer reageert ze hetzelfde.
Het doet er voor mij overigens wel toe hoe zij reageert. Ze is mijn directe collega en ik wil graag werken in een prettige sfeer en haar reactie zal daar dus ook wel of niet aan bijdragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:52

Zora schreef:
Ik zou me er ook aan irriteren als iemand steeds te laat komt hoor. Dat heb je niet in de hand, zeker als je al wat negatief tegenover diegene staat. Gaat gewoon vanzelf...

Mocht het mens morgen echt zo reageren, dan zou ik nog eenmaal proberen uit te leggen wat je dwars zit, en wat je gehoord hebt. Dan weet je in ieder geval voor jezelf dat je duidelijk bent geweest en dat het dus blijkbaar niet heeft mogen baten. Vervolgens ligt de bal bij haar, of bij jouw leidinggevenden als het door blijft gaan.

Ik hoop wel dat ik er morgen samen met haar uitkom want ik zo me ook naar voelen als ik P&O erbij moet gaan halen.

Ik probeer trouwens mijn plezier in mijn werk niet door haar te laten verpesten. Ik ga gelukkig niet met tegenzin naar mijn werk, want wat ik doe vind ik verder hartstikke leuk smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:52

Darcy schreef:
CKC schreef:Als jij je ergert aan je collega, zou JIJ met haar moeten gaan praten.
Je bent toch intelligent genoeg om je gevoel en je ergernissen over haar te kunnen uiten naar haar?
Ik vraag me af waarom zij denkt dat zij jou leidinggevende is.

En, als ik jou was zou ik me 0,0 storen aan het feit dat iemand altijd te laat komt. Jij bent haar leidinggevende niet en als ze niet aangesproken wordt door haar meerdere doordat ze altijd te laat is, dan moet jij dat ook niet doen. Gaat je namelijk HELEMAAL niets aan.

Als iemand constant over mij zit te vitten en doet of ze beter is dan mij, dan zou ik me wel ergeren aan het feit dat ze zélf te laat komt.

Edit: oh en ik zou het ook wel eng vinden om iemand aan te spreken op haar gedrag, dat heeft toch niet echt iets met intelligentie te maken? Misschien ben jij daarin gewoon assertiever CKC smile Dat is niet iedereen.

Ik bedoel, intelligent genoeg om zelf d'r collega aan te spreken. Wij horen toch alleen maar Sushi's verhaal, misschien is sushi wel irritant op het werk? Weet jij veel.

Dat haar collega elke dag te laat komt, is niet haar pakkie an. Snap je? Je kan haar aanspreken over haar gedrag naar jou toe, maar niet dat ze zelf te laat komt. Dat is echt iets voor haar manager of leidinggevende. En waarom erger je je daar nou aan?

Oh, ik ben zeker assertiever daarin, maar ik werk ook enkel met kerels. Ik zeg gewoon wat ik wil zeggen zonder dat er emotionele vrouwen zijn die gaan janken en zich zoooooooooooooooooo kut voelen. Ik zou echt nooit meer met vrouwen willen werken. Zeikerds!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Zora zo 2 jan 2011 - 6:53

CKC, wat reageer jij apart. Ik vind het niet meer dan een menselijke reactie om het irritant te vinden als iemand continu te laat komt, terwijl diegene wel op- en aanmerkingen op jou heeft. Dat je je ergens aan irriteert staat nog niet gelijk aan ook meteen actie ondernemen toch? En WIE Sushi dan is? Een collega, een onderdeel van een team (denk ik smile ), dat met z'n allen werkt. Dan is het toch echt vervelend als er iemand is die de kantjes ervan af loopt.

Daarnaast doet het er wel toe hoe zij zal reageren. Er moet toch iets veranderen aan de situatie?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:55

Maar je hoeft toch niet per se "sushi's kant" te kiezen om haar gewoon advies te geven over hoe ze het het beste kan aanpakken?

Ik ben het wel eens met je dat het niet Sushi's taak is om haar aan te spreken over het te laat komen, volgens mij is dze dat ook niet van plan?? Maar ik snap wel dat ze zich daaraan ergert, dat zou ik ook doen. Wat Zora al zegt, volgens mij gaat dat onbewust, zeker als je iemand uberhaupt al niet mag. Verder kunnen vrouwen inderdaad lastig zijn, net als mannen trouwens, maar ik snap wel goed dat Sushi het moeilijk vind om haar aan te spreken. Uiteindeljk zal ze het toch zelf moeten doen, maar ik zou dat wel lastig vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:56

CKC: misschien vindt mijn collega mij irritant, ik heb geen idee. Maar dat is toch niet zo'n reden om zo tegen mij te doen? Ze houdt het niet erg professioneel op deze manier vind ik. Nogmaals: met andere collga's heb ik nooit problemen, met haar wel.

En dan ook weer nogmaals: ik ga mijn collega NIET aanspreken op haar te laat komen, maar ik erger me er wel aan. Dat mag toch wel? Ik zeg er verder toch niks over?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:57

Zora schreef:CKC, wat reageer jij apart. Ik vind het niet meer dan een menselijke reactie om het irritant te vinden als iemand continu te laat komt, terwijl diegene wel op- en aanmerkingen op jou heeft. Dat je je ergens aan irriteert staat nog niet gelijk aan ook meteen actie ondernemen toch? En WIE Sushi dan is? Een collega, een onderdeel van een team (denk ik smile ), dat met z'n allen werkt. Dan is het toch echt vervelend als er iemand is die de kantjes ervan af loopt.

Daarnaast doet het er wel toe hoe zij zal reageren. Er moet toch iets veranderen aan de situatie?

Als jij iemand aanspreekt over haar te laat komen, moet je ook niet gek kijken als iemand dat ook naar jou toe doet over whatever je doet op je werk. (in dit geval is de collega van Sushi ook zonder dat Sushi dr heeft aangesproken over dat te laat komen lekker bezig) maar ik weet uit ervaring dat je niet moet zeggen:
Luister, jij zit dingen te zeggen over mij, maar jij komt ELKE dag te laat. Dat wordt een gebed zonder end snap je? Dat moet je bespreken met je meerdere en zo'n meerdere kan dan naar de desbetreffende collega gaan en een waarschuwing geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:57

Ik vind het gewoon "eng" om haar aan te spreken omdat ik bang ben dat onze werkrelatie (nog meer) verslechtert. En dat zou ik erg vervelend vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:59

CKC: ik heb haar nooit aangesproken over haar te laat komen en ga dat ook niet doen!! (dat heb ik toch ook nergens gezegd?!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:59

CKC schreef:
Zora schreef:CKC, wat reageer jij apart. Ik vind het niet meer dan een menselijke reactie om het irritant te vinden als iemand continu te laat komt, terwijl diegene wel op- en aanmerkingen op jou heeft. Dat je je ergens aan irriteert staat nog niet gelijk aan ook meteen actie ondernemen toch? En WIE Sushi dan is? Een collega, een onderdeel van een team (denk ik smile ), dat met z'n allen werkt. Dan is het toch echt vervelend als er iemand is die de kantjes ervan af loopt.

Daarnaast doet het er wel toe hoe zij zal reageren. Er moet toch iets veranderen aan de situatie?

Als jij iemand aanspreekt over haar te laat komen, moet je ook niet gek kijken als iemand dat ook naar jou toe doet over whatever je doet op je werk. (in dit geval is de collega van Sushi ook zonder dat Sushi dr heeft aangesproken over dat te laat komen lekker bezig) maar ik weet uit ervaring dat je niet moet zeggen:
Luister, jij zit dingen te zeggen over mij, maar jij komt ELKE dag te laat. Dat wordt een gebed zonder end snap je? Dat moet je bespreken met je meerdere en zo'n meerdere kan dan naar de desbetreffende collega gaan en een waarschuwing geven.

Maar Sushi gaat haar niet aanspreken over het te laat komen. Ze gaat haar aanspreken op het gedrag tegen Sushi en het gepraat over Sushi.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 7:00

Darcy schreef:Maar Sushi gaat haar niet aanspreken over het te laat komen.
En ik zal haar daar ook nooit over aanspreken, omdat ik zelf ook wel weet dat dat inderdaad niet mijn taak is. Dat is de taak van haar leidinggevende(n) en P&O, en niet van mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 7:02

Sushi schreef:Ik vind het gewoon "eng" om haar aan te spreken omdat ik bang ben dat onze werkrelatie (nog meer) verslechtert. En dat zou ik erg vervelend vinden.

Niet bang zijn,als jij weet dat deze dingen kloppen die ze zegt over jou, heb je niets te vrezen. Ik had even gemist dat je niet wilde zeggen dat zij altijd te laat komt, sorry. Ik dacht dat je haar ging aanspreken en ging zeggen, je moet je bek houwen wat je komt zelf elke dag te laat, gek! Haha.

Stuur haar gewoon een mail morgen, Collega, heb jij straks even 5 minuten voor mij? En dan zorg je snel dat er een kamertje is waar je even kunt zitten. En dan zeg je, hey, moet je horen.. ik vind jou een aardige collega maar ik hoor hier en daar dat jij mij niet zo aardig vindt. Heb ik iets gedaan? EN laat HAAR het woord doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 7:04

CKC schreef:
Sushi schreef:Ik vind het gewoon "eng" om haar aan te spreken omdat ik bang ben dat onze werkrelatie (nog meer) verslechtert. En dat zou ik erg vervelend vinden.

Niet bang zijn,als jij weet dat deze dingen kloppen die ze zegt over jou, heb je niets te vrezen. Ik had even gemist dat je niet wilde zeggen dat zij altijd te laat komt, sorry. Ik dacht dat je haar ging aanspreken en ging zeggen, je moet je bek houwen wat je komt zelf elke dag te laat, gek! Haha.

Stuur haar gewoon een mail morgen, Collega, heb jij straks even 5 minuten voor mij? En dan zorg je snel dat er een kamertje is waar je even kunt zitten. En dan zeg je, hey, moet je horen.. ik vind jou een aardige collega maar ik hoor hier en daar dat jij mij niet zo aardig vindt. Heb ik iets gedaan? EN laat HAAR het woord doen.
Haha oooh oké even een miscommunicatie hier dus :P
Goeie tip van jou. Dat ze inderdaad kan uitleggen waaróm ze zo over me praat.

Ik schrok al een beetje van je hoor CKC! Ik dacht: vind je me stom? Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 7:12

Sushi schreef:
CKC schreef:
Sushi schreef:Ik vind het gewoon "eng" om haar aan te spreken omdat ik bang ben dat onze werkrelatie (nog meer) verslechtert. En dat zou ik erg vervelend vinden.

Niet bang zijn,als jij weet dat deze dingen kloppen die ze zegt over jou, heb je niets te vrezen. Ik had even gemist dat je niet wilde zeggen dat zij altijd te laat komt, sorry. Ik dacht dat je haar ging aanspreken en ging zeggen, je moet je bek houwen wat je komt zelf elke dag te laat, gek! Haha.

Stuur haar gewoon een mail morgen, Collega, heb jij straks even 5 minuten voor mij? En dan zorg je snel dat er een kamertje is waar je even kunt zitten. En dan zeg je, hey, moet je horen.. ik vind jou een aardige collega maar ik hoor hier en daar dat jij mij niet zo aardig vindt. Heb ik iets gedaan? EN laat HAAR het woord doen.
Haha oooh oké even een miscommunicatie hier dus :P
Goeie tip van jou. Dat ze inderdaad kan uitleggen waaróm ze zo over me praat.

Ik schrok al een beetje van je hoor CKC! Ik dacht: vind je me stom? Sad
Nee hoor, ik vind je collega stom! En ik vind dat je niet over je heen moet laten lopen en wat meer haar op je tanden moet krijgen. Als je zulke mensen niet aanspreekt, dan gaan ze maar door! En dan worden ze nog boos ook dat je het via je leidinggevende of P&O speelt. Gewoon zeggen, ey, wat is je probleem?! (en dan iets genuanceerder!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 7:14

CKC schreef:Nee hoor, ik vind je collega stom! En ik vind dat je niet over je heen moet laten lopen en wat meer haar op je tanden moet krijgen. Als je zulke mensen niet aanspreekt, dan gaan ze maar door! En dan worden ze nog boos ook dat je het via je leidinggevende of P&O speelt. Gewoon zeggen, ey, wat is je probleem?! (en dan iets genuanceerder!)
Ga ik morgen doen! Ik ben wel een echt wijf op dit gebied hoor. En maar twijfelen en uren nadenken hoe ik het het beste kan aanpakken. Moet op dit gebied inderdaad nog wat zekerder worden denk ik :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 7:14

Eens met de laatste reactie van CKC!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken? Empty Re: Hoe kan ik mijn collega hier het beste op aanspreken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum