Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'(

+3
joyce0606
Rovine
Niekske
7 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'( Empty Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'(

Bericht  Niekske ma 12 sep 2011 - 0:34

Ik schrok me dood toen ik het hoorde vanmorgen! Ze had een bultje op haar voorhoofd en omdat ze het lelijk vond, heeft ze het weg laten halen. Nu blijkt het basaalcelcarcinoom, een (gelukkig) hele milde vorm van huidkanker. Er komen vrijwel nooit uitzaaiingen voor, maar het groeit wel en nu zal met een operatie de rest weggehaald moeten worden. Ze was er erg nuchter onder, het is zelden dodelijk, het zal alleen een litteken worden. Ik ben toch wel een beetje van slag, kanker klinkt meteen zo erg! Hopelijk is ze snel weer genezen...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'( Empty Re: Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'(

Bericht  Rovine ma 12 sep 2011 - 0:36

Mijn moeder heeft dat ook gehad, al weet ik niet of het ook die vorm was. Die is bestraald omdat ze anders een te groot litteken zou krijgen. Dat is een aantal jaar geleden inmiddels, niet meer teruggekomen.

Denk dat je je niet enorm veel zorgen hoeft te maken, toch sterkte!
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'( Empty Re: Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'(

Bericht  joyce0606 ma 12 sep 2011 - 1:36

jeetje, is zeker schrikken, het woord kanker, klinkt altijd zo heftig en dodelijk. gelukkig is het een milde vorm en komen er zelden uitzaaiingen voor! dat is wel erg fijn om te weten.

sterkte!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'( Empty Re: Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'(

Bericht  Oasis ma 12 sep 2011 - 3:33

Jeetje meid, dat is even schrikken!! Maar ik denk dat het wel goed komt. Ben er voor haar als ze je nodig heeft, en voor jou nu ook een dikke knuffel hug
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'( Empty Re: Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'(

Bericht  minoessepoes ma 12 sep 2011 - 3:37

Dat heeft mijn vader ook gehad, ze hebben bij hem het plekje weg gebrand en het is door een plastisch chirurg gehecht omdat het onder zijn oor zat en dus op een opvallende plek, het is heel mooi geheelt en je ziet er helemaal niks meer van. Verder hoefde hij geen behandeling te ondergaan. Het klinkt inderdaad heel heftig omdat het kanker is maar voor mijn vader stelde het niet veel meer voor dan bijvoorbeeld een moedervlek verwijderen.

Mijn vader is sindsdien onder controle bij een dermatoloog, eerst werd zijn gezicht en bovenlichaam elk half jaar gecontroleerd en inmiddels is het nog maar 1 keer in het jaar. Ze hebben sindsdien nooit meer plekjes gevonden en het is nu zo'n 5, 5 jaar geleden.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'( Empty Re: Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'(

Bericht  Droopy28 ma 12 sep 2011 - 3:41

Ik word hier een beetje benauwd van, ik heb namelijk afgelopen vrijdag ook een bultje in mijn nek weglaten halen.. volgende week de uitslag...

Droopy28
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'( Empty Re: Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'(

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 5:00

Wat pittig om er op zo'n manier, bijna bij toeval, achter te komen dat ze kanker heeft. Gelukkig is het niet een zeer ernstige vorm, maar wel schrikken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'( Empty Re: Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'(

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 5:05

Ik ken het, mijn opa had dit ook. Je schrikt enorm, maar het is inderdaad een goed behandelbare vorm.

Sterkte voor je vriendin, en ook voor jou!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'( Empty Re: Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'(

Bericht  Alias ma 12 sep 2011 - 10:30

Pfoe dat is wel even schrikken zeg! Goed dat ze er nu wel achter is gekomen en dat uitzaaiingen zelden voorkomen. In elk geval veel sterkte!
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'( Empty Re: Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'(

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 6:12

Natuurlijk schrik je daar van! Maar het komt vast goed. Ze zijn er vast op tijd achter gekomen. Toch wens ik je sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'( Empty Re: Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'(

Bericht  Niekske di 13 sep 2011 - 21:51

Thanks voor jullie berichtjes!

Mijn vriendin is helemaal niet bezig met het woord 'kanker', ze heeft een paar mensen in haar omgeving die ook zoiets gehad hebben en waar het ook helemaal goed gekomen is. Ze maakt zich wel heel erg zorgen om een 'harry-potter-achtig' litteken op haar voorhoofd smile komende week gaat ze naar de plastisch chirurg en die gaat bekijken hoe hij alles het beste en mooiste kan weghalen. Daarna zit ze wel nog een paar jaar aan controles enzo vast. Ik ben echt blij dat de prognose zo goed is! Was wel even schrikken, maar het komt nu vast helemaal goed!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'( Empty Re: Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'(

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 0:10

Jeetje wat erg! Maar gelukkig is het bijna altijd wel goed te genezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'( Empty Re: Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'(

Bericht  Gast wo 14 sep 2011 - 1:58

Zo dan schrik je wel even. Gelukkig is het te genezen. Ik hoop dat het bij haar ook goed komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'( Empty Re: Mijn beste vriendin heeft huidkanker :'(

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum