uit de kast komen
+4
Marin
SuperGrover
Lady4
Evalynn
8 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: uit de kast komen
Inderdaad.
En eis staat niet voor niets tussen aanhalingstekens, SuperGrover.
En tot slot, blijf ik vinden dat als je seksueel actief bent en zelfs online date, maar je eigenlijk alleen op mannen richt, je dan wellucht niet ECHT (100%) biseksueel bent. Onder biseksueel versta ik namelijk dat je voorkeur niet met geslacht te maken heeft. Ik denk dat veel vrouwen wel eens (in verschillende mate) interesse in een andere vrouw gehad hebben, maar dat als je wek duidelijk voorkeur hebt voor vaker vrouwen/mannen, dat je dan dus homo/heteroseksueel bent en niet bi.
En tot slot, blijf ik vinden dat als je seksueel actief bent en zelfs online date, maar je eigenlijk alleen op mannen richt, je dan wellucht niet ECHT (100%) biseksueel bent. Onder biseksueel versta ik namelijk dat je voorkeur niet met geslacht te maken heeft. Ik denk dat veel vrouwen wel eens (in verschillende mate) interesse in een andere vrouw gehad hebben, maar dat als je wek duidelijk voorkeur hebt voor vaker vrouwen/mannen, dat je dan dus homo/heteroseksueel bent en niet bi.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Bi-schierig heet dat toch
Ik vind mezelf best bi-schierig. Maar ik zal er niet zo snel iets mee doen omdat ik mijn seksualiteit graag beperk tot binnen een relatie en ik geen relatie met een vrouw aan wil gaan.
Ik vind mezelf best bi-schierig. Maar ik zal er niet zo snel iets mee doen omdat ik mijn seksualiteit graag beperk tot binnen een relatie en ik geen relatie met een vrouw aan wil gaan.
Laatst aangepast door TGR op di 29 nov 2011 - 1:09; in totaal 1 keer bewerkt
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Hmm ok, dan snap ik het. Maar weet nog steeds niet of ik het er echt mee eens ben of niet. In mijn ogen is verliefd verliefd en bepaalt dat dus je geaardheid.
Kijk, die meisjes die zoenen met elkaar om te shockeren/experimenteren/gewoon omdat het kan en leuk is, denk ik niet dat zij echt bi zijn. Maar wanneer er gevoelens bij komen kijken, of dat nou emotioneel of seksueel is, vind ik het een ander verhaal.
Kijk, die meisjes die zoenen met elkaar om te shockeren/experimenteren/gewoon omdat het kan en leuk is, denk ik niet dat zij echt bi zijn. Maar wanneer er gevoelens bij komen kijken, of dat nou emotioneel of seksueel is, vind ik het een ander verhaal.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Kun je eigenlijk verliefd zijn zonder seksuele aantrekkingskracht? Ik heb dat namelijk nog nooit meegemaakt... Ik ben niet gauw verliefd, maar als ik het ben dan zit er gelijk een enorme dosis seksuele aantrekkingskracht bij
Overigens ben ik heel wat jaren terug wel eens een paar keer verliefd geweest op een vrouw, toen ik 18 was ofzo. Heel verwarrend vond ik dat toen, terwijl ik me nu er niet eens meer voor schaam, als ik eraan terug denk. Maar volgens mij was mijn gevoel zich toen echt aan het ontdekken, verder is het me ook nooit meer gebeurd. Ik zou mezelf daarom ook niet als bi willen bestempelen. En ergens geloof ik ook wel dat iedereen wel eens zo'n crush gehad heeft
Overigens ben ik heel wat jaren terug wel eens een paar keer verliefd geweest op een vrouw, toen ik 18 was ofzo. Heel verwarrend vond ik dat toen, terwijl ik me nu er niet eens meer voor schaam, als ik eraan terug denk. Maar volgens mij was mijn gevoel zich toen echt aan het ontdekken, verder is het me ook nooit meer gebeurd. Ik zou mezelf daarom ook niet als bi willen bestempelen. En ergens geloof ik ook wel dat iedereen wel eens zo'n crush gehad heeft
Gast- Gast
Maple schreef:Kun je eigenlijk verliefd zijn zonder seksuele aantrekkingskracht? Ik heb dat namelijk nog nooit meegemaakt... Ik ben niet gauw verliefd, maar als ik het ben dan zit er gelijk een enorme dosis seksuele aantrekkingskracht bij
Ja ik kon dat vroeger wel, toen ik echt nog lang niet toe was aan seks, maar echt wel gevoelens had. Dan wilde ik gewoon 'bij die persoon zijn'. Het voelt, in retrospect, wel anders dan verliefd zijn zoals ik nu ben, maar evengoed was ik wel echt puber-verliefd. Alleen dan op meisjes.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik denk hier dus echt volledig anders over. Begrijp ik goed dat je, wil je voldoen aan de criteria voor biseksualiteit ( ), een evenwicht in je man/vrouw verhouding moet hebben? En als je een voorkeur hebt voor mannen of vrouwen, dat je dan ofwel hetero ofwel homo bent? Dus als ik seks heb met 3 mannen en 2 vrouwen, ben ik hetero, maar als het andersom is, ben ik lesbisch? In dat geval zou je kunnen zeggen dat je geaardheid erg kan fluctueren.Antibes schreef:Inderdaad.
Volgens mij kan je prima biseksueel zijn, maar een voorkeur hebben voor mannen of vrouwen. Ik zie niet in waarom dat je gelijk homo of hetero moet maken. Helemaal omdat die voorkeur ook kan veranderen. Op het moment dat ik verliefd ben op een vrouw, vind ik vrouwen in het algemeen ook leuker dan mannen. Als ik verliefd ben op een man, is het precies andersom.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vind het een beetje mierenneukerig om dan 2/3 verhoudingen te gaan noemen, ik heb nu al 2 of 3x verwezen naar meiden die biseksueel zijn en vervolgens (bijna) nooit met vrouwen bezig zijn en duidelijk voorkeur hebben voor mannen. Dat is de situatie die ik omschrijf en op grond daar van geef ik een gesimplificeerde omschrijving van wat voor mij géén biseksualiteit is (namelijk een duidelijke voorkeur voor een bepaald geslacht). Jij bent intelligent genoeg om die nuances te volgen, dus trek het nou niet tot in extreme door.
Antibes- Ratel
Maar een voorkeur maakt je toch niet hetero/homo. Dan ben je nog steeds bi, als je óók op het andere geslacht valt. Er zijn meerdere grijstinten en niet alleen zwart/wit.
Marin- Lady Post-a-lot
Ugh, wat is dat toch een vreselijk woord. Maar mocht je het toch willen gebruiken, schrijf het dan als bi-sgierig. Aangezien je vast ook niet nieuwschierig bent.TGR schreef:Bi-schierig heet dat toch
En als je er een beetje technisch naar kijkt, zou het eigenlijk bi-gierig moeten zijn... Zucht, vreselijk woord dus.
Gast- Gast
freakielief schreef:Ugh, wat is dat toch een vreselijk woord. Maar mocht je het toch willen gebruiken, schrijf het dan als bi-sgierig. Aangezien je vast ook niet nieuwschierig bent.TGR schreef:Bi-schierig heet dat toch
En als je er een beetje technisch naar kijkt, zou het eigenlijk bi-gierig moeten zijn... Zucht, vreselijk woord dus.
Ja ahum, bi-gierig (alleen schrijft dat voor geen meter)
TGR- Kletskop
Joy_ schreef:Maar een voorkeur maakt je toch niet hetero/homo. Dan ben je nog steeds bi, als je óók op het andere geslacht valt. Er zijn meerdere grijstinten en niet alleen zwart/wit.
Nee, maar in mijn opinie is ook niet alles grijs..
Antibes- Ratel
Ben ik het volledig mee eens.TGR schreef:Ja ahum, bi-gierig (alleen schrijft dat voor geen meter)
Ach, als je toch niet naar dat soort contacten op zoek bent, hoef je het woord gelukkig niet eens te gebruiken.
Gast- Gast
Ik vind alles pimpelpaars.Antibes schreef:Nee, maar in mijn opinie is ook niet alles grijs..Joy_ schreef:Maar een voorkeur maakt je toch niet hetero/homo. Dan ben je nog steeds bi, als je óók op het andere geslacht valt. Er zijn meerdere grijstinten en niet alleen zwart/wit.
Gast- Gast
freakielief schreef:Ik vind alles pimpelpaars.Antibes schreef:Nee, maar in mijn opinie is ook niet alles grijs..Joy_ schreef:Maar een voorkeur maakt je toch niet hetero/homo. Dan ben je nog steeds bi, als je óók op het andere geslacht valt. Er zijn meerdere grijstinten en niet alleen zwart/wit.
Da's wel erg gay, Freakie
Marin- Lady Post-a-lot
Nou nou, dat vind ik wel erg zwart/wit.Joy_ schreef:Da's wel erg gay, Freakiefreakielief schreef:Ik vind alles pimpelpaars.Antibes schreef:Nee, maar in mijn opinie is ook niet alles grijs..Joy_ schreef:Maar een voorkeur maakt je toch niet hetero/homo. Dan ben je nog steeds bi, als je óók op het andere geslacht valt. Er zijn meerdere grijstinten en niet alleen zwart/wit.
Dus... ik ga even lekker lunchen.
Gast- Gast
Ik ben het alsnog niet met je eens, ook al bedoel je het genuanceerder. Om het even simplistisch te houden: Je voorkeur kan 95/5 zijn, in procenten, maar dat is volgens mij wat mensen bicurious (taalkundig vermijdingsgedrag haha) noemen. Maar een voorkeur van 60/40 of 70/30 is ook een voorkeur. En dat noem ik ook biseksueel.Antibes schreef:Ik vind het een beetje mierenneukerig om dan 2/3 verhoudingen te gaan noemen, ik heb nu al 2 of 3x verwezen naar meiden die biseksueel zijn en vervolgens (bijna) nooit met vrouwen bezig zijn en duidelijk voorkeur hebben voor mannen. Dat is de situatie die ik omschrijf en op grond daar van geef ik een gesimplificeerde omschrijving van wat voor mij géén biseksualiteit is (namelijk een duidelijke voorkeur voor een bepaald geslacht). Jij bent intelligent genoeg om die nuances te volgen, dus trek het nou niet tot in extreme door.
SuperGrover- Ratel
En 80/20? Hoe heet dat? Nie-biseksueel?
TGR- Kletskop
TGR schreef:En 80/20? Hoe heet dat? Nie-biseksueel?
Antraciet grijs is in mijn ogen nog steeds een tint van grijs, en niet zwart. Dus ik zou dat zelf als biseksueel benoemen, de percentages doen er in mijn ogen niet toe, alleen het feit dat je op beide geslachten valt en niet op 1 geslacht.
Marin- Lady Post-a-lot
Agree.Joy_ schreef:TGR schreef:En 80/20? Hoe heet dat? Nie-biseksueel?
Antraciet grijs is in mijn ogen nog steeds een tint van grijs, en niet zwart. Dus ik zou dat zelf als biseksueel benoemen, de percentages doen er in mijn ogen niet toe, alleen het feit dat je op beide geslachten valt en niet op 1 geslacht.
SuperGrover- Ratel
Of gewoon non-hetero. Problem solved. Nog meer moeilijke problemen? Als u bijvoorbeeld met handen wassen water in uw mouw heeft gekregen...TGR schreef:En 80/20? Hoe heet dat? Nie-biseksueel?
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Of gewoon non-hetero. Problem solved. Nog meer moeilijke problemen? Als u bijvoorbeeld met handen wassen water in uw mouw heeft gekregen...TGR schreef:En 80/20? Hoe heet dat? Nie-biseksueel?
Nu je er zelf over begint...
TGR- Kletskop
... Wacht dan gewoon even. Het droogt vaak vanzelf wel weer.TGR schreef:SuperGrover schreef:Of gewoon non-hetero. Problem solved. Nog meer moeilijke problemen? Als u bijvoorbeeld met handen wassen water in uw mouw heeft gekregen...TGR schreef:En 80/20? Hoe heet dat? Nie-biseksueel?
Nu je er zelf over begint...
SuperGrover- Ratel
Uitstekende samenvatting.Joy_ schreef:
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik vind dit iets wat je hooguit voor jezelf kan zeggen.TGR schreef:Bi, bla. Ik geloof niet zo in biseksualiteit. Je houdt toch altijd een voorkeur voor mannen of vrouwen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
om ook even een duit in het grijs-tinten zakje te doen.
ik noem mezelf 'niet-praktiserend bi'.
ik heb gewoon een relatie met een man, maar ik weet dat ik deze gevoelens heb en dat mocht het ooit uit gaan, ik net zo goed met een vrouw kan zijn hierna.
en in mijn ogen is emotionele aantrekkingskracht net zo belangrijk - zelfs nog wel belangrijker, dan lichamelijke aantrekkingskracht. sowieso heb ik dat lichamelijke minder, bij mijn huidige vriend ook. ik vind knuffelen en zoenen heel leuk, maar seksueel, ja dat heb ik niet zo. en bij vrouwen is dat voor mij het zelfde.
ik noem mezelf 'niet-praktiserend bi'.
ik heb gewoon een relatie met een man, maar ik weet dat ik deze gevoelens heb en dat mocht het ooit uit gaan, ik net zo goed met een vrouw kan zijn hierna.
en in mijn ogen is emotionele aantrekkingskracht net zo belangrijk - zelfs nog wel belangrijker, dan lichamelijke aantrekkingskracht. sowieso heb ik dat lichamelijke minder, bij mijn huidige vriend ook. ik vind knuffelen en zoenen heel leuk, maar seksueel, ja dat heb ik niet zo. en bij vrouwen is dat voor mij het zelfde.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ikea pax kast
» Wax verwijderen van kast
» Kast in woonkamer
» Wat op kast zetten?
» plankdragers in kast
» Wax verwijderen van kast