Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

plankdragers in kast

2 plaatsers

Ga naar beneden

plankdragers in kast Empty plankdragers in kast

Bericht  Jerry di 14 feb 2012 - 9:24

Wij zijn vorige week eindelijk begonnen met het maken van onze inbouwkast Very Happy

De buitenkant is af, nu de binnenkant nog. Hiervoor nemen we geen kant en klare dingen, maar maken alles zelf vanuit mdf-platen enzo.
Nou vroeg ik me af of iemand me advies kan geven over hoe deze het beste op de achterwand (= muur) vast te maken. Ik had zelf bedacht om gewoon 'elleboogjes' te gebruiken

plankdragers in kast A342505

Maar m'n vader (= heel handig) kwam met 't idee om speciale plankdragers te gebruiken, wat 'n soort 'strips' op de muur zijn, waar je de plank 'inhangt' en door 't gewicht van de plank, z'n stevigheid krijgt. Dan is het allemaal mooi afgewerkt en heb je niet van die elleboogjes in je hele kast zitten.

Nou kwam ik vandaag bij de bouwmarkt en zag dat die strips bijna 30 euro per stuk zijn (zou er dan 3 nodig hebben, die ik door kan zagen)... M'n vriend heeft daar geen problemen mee, maar ik dacht, eens kijken voor 'n alternatief!

Had ook al bedacht om latjes aan de achterkant en zijkanten te maken en daar de planken op te laten rusten, maar denk dat dat er ook niet zo mooi uitziet (plus dat er dan plankjes op de zijkant van de kast moeten worden bevestigd, wat een dun plaatje is, een zijpaneel van de kast...)

Wie oh wie heeft dé oplossing? Of moet ik toch 90 euro gaan lappen om 't mooi afgewerkt te krijgen? angel
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

plankdragers in kast Empty Re: plankdragers in kast

Bericht  Issa di 14 feb 2012 - 9:57

Wat leuk! Een inbouwkast:D:D

Ik zou zelf toch voor de plankendragers gaan. Netjes afgewerkt dan, én je kan later gemakkelijker de indeling van je kast veranderen als je dat wilt.
Issa
Issa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 129
Registratiedatum : 18-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

plankdragers in kast Empty Re: plankdragers in kast

Bericht  Jerry di 14 feb 2012 - 10:42

Nou... Die strips gaan ook gewoon met lompe schroeven de muur in hoor :P En het zijn niet van die rails waar je van die horizontale leggers inhaakt waar je de planken oplegt (dáárvan kan ik me namelijk voorstellen dat je de indeling later nog kunt veranderen).

Of bedoelde je nóg weer iets anders?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

plankdragers in kast Empty Re: plankdragers in kast

Bericht  Issa di 14 feb 2012 - 10:54

Ow wat suf zeg, dacht dat je die rails bedoelde... ehm nou dan weet ik eigenlijk ook geen oplossing..
Issa
Issa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 129
Registratiedatum : 18-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

plankdragers in kast Empty Re: plankdragers in kast

Bericht  Jerry wo 15 feb 2012 - 4:02

We hebben nog eens goed rondgekeken en ons laten informeren en zijn toch voor de mooiste, duurste oplossing gegaan. wel bijna 100 euro kwijt alleen voor plankdragers, maargoed, gaat vast heel lang mee Rolling Eyes angel
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

plankdragers in kast Empty Re: plankdragers in kast

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum