Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

uit de kast komen

+4
Marin
SuperGrover
Lady4
Evalynn
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

uit de kast komen Empty uit de kast komen

Bericht  Evalynn ma 28 nov 2011 - 11:18

ja ik heb het vandaag eigenlijk op een soort 'definitieve' manier gedaan.
had wel al eerder gedaan voor wat vriendinnen van me, maar uiteindelijk waren er veel mensen die er over roddelen en het aan me kwamen vragen.
en steeds vragen 'ben je biiiii?' werd ik zat.
heb dus daarnet op mijn facebook status gepost

voor eens en altijd, já ik ben bi en ik ben er trots op. en als je er over wilt roddelen, betrek me dan maar gewoon bij het gesprek want ik denk dat je dan sneller antwoord hebt op al je vragen. zijn we daar ook weer van af.




... en het lucht op.

zijn er hier nog meer meiden die uit de kast zijn gekomen, en hoe hebben jullie het aangepakt?
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 11:28

Ik geloof dat ik het iets minder bot had neergezet, al kan ik me wel voorstellen dat je de vragen zat wordt.
Niet dat er sprake van is, maar zou ik bi zijn (lesbisch sowieso al niet, vind jongens té leuk haha angel ) dan zou ik uit de kast komen op een manier waar ik later op een hele prettige manier op terug zou kijken. Misschien idd ook wel dmv een status op facebook, maar wel dat ik naaste familie en vrienden het eerst face to face vertel.

Maar ik vind het stoer van je!


Laatst aangepast door Maple op ma 28 nov 2011 - 11:44; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Evalynn ma 28 nov 2011 - 11:34

mijn familie wist het ook al, en mijn vriendinnen die dichterbij staan heb ik het ook apart verteld smile
maar voor de rest dacht ik, nou dan is het in een keer duidelijk!
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 11:35

Haha, ja, da's waar smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Lady4 ma 28 nov 2011 - 11:41

Eens met Maple, het komt een beetje defensief over nu. Maar toch ook wel begrijpelijk. Gefeliciteerd met je outcoming. Wink
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  SuperGrover ma 28 nov 2011 - 21:15

Goed dat je het nu voor iedereen bekend gemaakt hebt! Dat moet een hele stap zijn geweest smile

Ik ben zelf ook bi, maar ik heb niet zo'n hele duidelijke coming-out gehad. Ik heb het mijn moeder verteld (2 keer zelfs), die reageerde nogal laconiek en geloofde het niet echt. Mijn beste vriendinnen heb ik het verteld toen ik verliefd was op een meisje. Daar hadden ze geen problemen mee, eigenlijk vonden ze daar gewoon niets van, of in ieder geval weinig anders dan een jongen. Mjn oude VWO-klas wist het ook, maar pas aan het einde van VWO 6. Het kwam toevallig ter sprake tijdens een schoolreisje, dus dat was makkelijk. En tja, er zijn eigenlijk vrij veel mensen in mijn omgeving die er niet van weten, omdat het nog niet ter sprake is gekomen. En ik heb zelf niet de behoefte om echt een coming-out te beleven. Mocht het op een gegeven moment relevant zijn (als ik een relatie krijg met een vrouw, of whatever), komen ze er vanzelf wel achter. Ik verzwijg het niet bewust, wellicht met uitzondering van mijn zus, omdat ik niet denk dat zij hier echt achter staat.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Marin ma 28 nov 2011 - 21:24

Wat goed van je, dat toont wel lef dat je t zo neer zet. Hopelijk roddelen mensen er niet verder over.

Ik heb op m'n 16e m'n coming Out naar m'n ouders gehad en dat was echt doodeng. Al vanaf m'n 14e had ik t aan vriendinnen gezegd, stuk voor stuk. Ik vond dat eigenlijk stiekem heel erg leuk en gaf altijd zo'n enorme adrenaline kick. En zo fijn om gewoon te vertellen dat ik óók verliefd was, maar dan op een meisje.
Of ik nu uiteindelijk hetero of bi ben weet ik niet. Sinds m'n 19e (nu zo'n 8 jaar) val ik toch wel echt op mannen en voel ik me seksueel tot hen aangetrokken. Maar ik blijf een zwak voor (bepaalde) vrouwen hebben. Ik plak er zelf maar geen labeltje op. Met m'n vriend en vriendinnen heb ik t er gewoon over maar met m'n ouders nooit meer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  TGR ma 28 nov 2011 - 23:12

Bi, bla. Ik geloof niet zo in biseksualiteit. Je houdt toch altijd een voorkeur voor mannen of vrouwen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Evalynn ma 28 nov 2011 - 23:28

TGR schreef:Bi, bla. Ik geloof niet zo in biseksualiteit. Je houdt toch altijd een voorkeur voor mannen of vrouwen.
dat denk ik niet...
de ene keer val ik op een man, de andere keer op een vrouw.
moet wel toegeven dat ik met een man eerder geneigd ben om er iets mee te doen, maar dat is omdat het plaatje dan klopt.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  TGR ma 28 nov 2011 - 23:32

Lissa schreef:
TGR schreef:Bi, bla. Ik geloof niet zo in biseksualiteit. Je houdt toch altijd een voorkeur voor mannen of vrouwen.
dat denk ik niet...
de ene keer val ik op een man, de andere keer op een vrouw.
moet wel toegeven dat ik met een man eerder geneigd ben om er iets mee te doen, maar dat is omdat het plaatje dan klopt.

Prima toch? Ik denk alleen dat je uiteindelijk toch kiest voor het een of het ander.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 23:36

TGR schreef:
Lissa schreef:
TGR schreef:Bi, bla. Ik geloof niet zo in biseksualiteit. Je houdt toch altijd een voorkeur voor mannen of vrouwen.
dat denk ik niet...
de ene keer val ik op een man, de andere keer op een vrouw.
moet wel toegeven dat ik met een man eerder geneigd ben om er iets mee te doen, maar dat is omdat het plaatje dan klopt.

Prima toch? Ik denk alleen dat je uiteindelijk toch kiest voor het een of het ander.

Lijkt me logisch, you can't have 'em both Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  TGR ma 28 nov 2011 - 23:38

Maple schreef:
TGR schreef:
Lissa schreef:
TGR schreef:Bi, bla. Ik geloof niet zo in biseksualiteit. Je houdt toch altijd een voorkeur voor mannen of vrouwen.
dat denk ik niet...
de ene keer val ik op een man, de andere keer op een vrouw.
moet wel toegeven dat ik met een man eerder geneigd ben om er iets mee te doen, maar dat is omdat het plaatje dan klopt.

Prima toch? Ik denk alleen dat je uiteindelijk toch kiest voor het een of het ander.

Lijkt me logisch, you can't have 'em both Wink

Ik ken een vrouw die allebei heeft. Ze is getrouwd met een man waar ze 3 kinderen mee heeft. Ze wilde met hem trouwen mits ze nog met vrouwen mocht afspreken. Nu krijg ik de indruk dat ze is getrouwd met hem voor de vorm, want echt gelukkig en tevreden komt ze niet op me over.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Antibes ma 28 nov 2011 - 23:39

Ik denk dat wat TGR bedoelt (en ikzelf ook vaker zie, ook hier op het forum) dat meiden aangeven bi te zijn. Maar wel altijd relaties/dates/affaires met mannen aangaan. Dat ze zich dan wel eens aangetrokken voelen tot vrouwen, of er zelfs verliefd op worden, maar niet echt biseksueel zijn.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 23:56

Antibes schreef:Ik denk dat wat TGR bedoelt (en ikzelf ook vaker zie, ook hier op het forum) dat meiden aangeven bi te zijn. Maar wel altijd relaties/dates/affaires met mannen aangaan. Dat ze zich dan wel eens aangetrokken voelen tot vrouwen, of er zelfs verliefd op worden, maar niet echt biseksueel zijn.
Het is maar net hoe je biseksueel definieert denk ik. Van Dale zegt:
1bi·sek·su·eel bn, bw geslachtelijk aangetrokken tot beide seksen

Als je er maar geil van wordt dus plat gezegd. En dat kan mijns inziens ook prima zonder dat je een relatie met iemand hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Antibes di 29 nov 2011 - 0:00

Ik heb af en toe het idee dat sommigen juist eerder bi-emotioneel zijn ipv bi-seksueel.


Laatst aangepast door Antibes op di 29 nov 2011 - 0:00; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  TGR di 29 nov 2011 - 0:00

freakielief schreef:
Antibes schreef:Ik denk dat wat TGR bedoelt (en ikzelf ook vaker zie, ook hier op het forum) dat meiden aangeven bi te zijn. Maar wel altijd relaties/dates/affaires met mannen aangaan. Dat ze zich dan wel eens aangetrokken voelen tot vrouwen, of er zelfs verliefd op worden, maar niet echt biseksueel zijn.
Het is maar net hoe je biseksueel definieert denk ik. Van Dale zegt:
1bi·sek·su·eel bn, bw geslachtelijk aangetrokken tot beide seksen

Als je er maar geil van wordt dus plat gezegd. En dat kan mijns inziens ook prima zonder dat je een relatie met iemand hebt.

Maar echt iets blijvends is het niet dat gegeil. Ik denk dat de meeste mensen toch zoeken naar iemand waar ze bij willen blijven en gelukkig mee zijn. Wat je verder opwindend vindt en wat kan in die relatie weet ik niet. Maar de meeste mensen maken uiteindelijk een keus.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Antibes di 29 nov 2011 - 0:01

Dan zijn trio's dus alleen voor biseksuelen?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 0:12

TGR schreef:Maar echt iets blijvends is het niet dat gegeil. Ik denk dat de meeste mensen toch zoeken naar iemand waar ze bij willen blijven en gelukkig mee zijn. Wat je verder opwindend vindt en wat kan in die relatie weet ik niet. Maar de meeste mensen maken uiteindelijk een keus.
Ik snap wat je bedoelt, jij bekijkt het gewoon op een andere manier.

Antibes: ik zou persoonlijk niet allerlei seksuele handelingen uitvoeren met iemand tot wie ik me totaal niet aangetrokken voel. Nou heb je bij een trio natuurlijk allerlei mogelijkheden qua wie wat precies doet met wie, dus zo zwart/wit zie ik het niet. Maar ik ik vind het wel gek bv. als een vrouw regelmatig met vrouwen zoent of meer, maar stellig ontkent dat ze biseksueel is. Want er zijn in mijn hoofd twee redenen om dat te doen:
1. je bent wèl biseksueel want je voelt je seksueel aangetrokken tot die andere vrouw
2. je bent gewoon een beetje raar/aandachtsgeil, want waarom zou je anders zoenen met iemand die je niét geil vindt?

Maar goed, ik vind het wel interessant om de gedachtengang erachter te lezen, maar uiteindelijk niet zo belangrijk hoe iemand z'n geaardheid wil classificeren. Als diegene zich er maar prettig bij voelt, ik heb er verder geen last van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  TGR di 29 nov 2011 - 0:15

Wat doe jij vanavond, freakielief? Ik heb altijd al eens seks willen hebben met een zwangere vrouw :P

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Antibes di 29 nov 2011 - 0:17

Ik sta er hetzelfde in als jij hoor. Maar ik vind het willen uitvoeren van seksuele handelingen met vrouwen (en dát dus ook zo nu en dan doen) wel een 'eis' voor biseksualiteit. Een keertje een trio of fantaseren over een vrouw maakt je volgens mij niet biseksueel. En puur emotioneel verliefd zijn ook niet.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 0:19

TGR schreef:Wat doe jij vanavond, freakielief? Ik heb altijd al eens seks willen hebben met een zwangere vrouw :P
Very Happy Zou dat ook weer van je lijstje af kunnen.:P Ik moet je helaas teleurstellen, onafhankelijk van mijn geaardheid ben ik tegenwoordig vooral heel erg monogaam.angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  SuperGrover di 29 nov 2011 - 0:46

Eisen stellen aan geaardheid? Oké... Als je als heterodame geen seks hebt met mannen (en ook niet met vrouwen), ben je dan ook gelijk niet meer hetero? Ik mag wel gauw eens gaan daten, ongeacht het geslacht, voor ik het risico loop op geen enkele geaardheid meer aanspraak te mogen doen.

Ik vind dat geaardheid los staat van seksuele handelingen. Een homoseksueel die ervoor kiest om daar niet aan toe te geven en een liefdeloze relatie aangaat met iemand van het andere geslacht, vind ik daarmee niet hetero geworden. Net zo min als een keertje zoenen/seks hebben met iemand van hetzelfde geslacht je gelijk homo maakt.

Het gaat wat mij betreft om gevoelens. Ik noem mezelf biseksueel omdat ik zowel op mannen als op vrouwen verliefd kan worden. Als ik in de toekomst kijk, dan hoop ik uiteindelijk lang en gelukkig te leven met een partner, maar dat kan zowel een man als een vrouw zijn, afhankelijk van hoe het loopt. Het lijken mij allebei even waarschijnlijke opties. Maar als ik uiteindelijk trouw/samenleef met een vrouw, word ik m.i. niet lesbisch, en mocht ik met een man eindigen, ben ik daarmee niet per definitie hetero geworden.

Oh ja, en in de praktijk heb ik nauwelijks ervaring met vrouwen en wel meer met mannen, maar dat is puur uit praktische overwegingen. De meeste vrouwen zijn hetero, dus dan kun je nog zo verliefd zijn, dat heeft geen consequenties als the object of my affection hetero is. Mannen zijn meestal ook hetero, en gezien het feit dat ik een vrouw ben, is de kans dat het dan wél iets wordt, gewoon veel groter.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Susan di 29 nov 2011 - 0:46

Waarom zou je niet bi kunnen zijn? Natuurlijk heb je over het algemeen maar met één persoon tegelijk een relatie, maar je hebt toch niet maar één relatie in je leven?

Meiden die een keer met hun vriendin zoenen zijn niet per definitie meteen bi, dat niet. Maar het kan wel. Het kan denk ik ook wel dat je je hele leven alleen relaties met jongens/mannen hebt, maar toch bi bent.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Marin di 29 nov 2011 - 0:58

Antibes schreef:Ik sta er hetzelfde in als jij hoor. Maar ik vind het willen uitvoeren van seksuele handelingen met vrouwen (en dát dus ook zo nu en dan doen) wel een 'eis' voor biseksualiteit. Een keertje een trio of fantaseren over een vrouw maakt je volgens mij niet biseksueel. En puur emotioneel verliefd zijn ook niet.

Met dat laatste ben ik het dus niet eens. Stel je hebt pech dat degene op wie je valt hetero is, of niet verliefd op jou. Dan kan het toch zijn dat je wel verliefd bent, maar geen seksuele ervaring hebt? Je bent toch ook niet a-seksueel als je verliefd op een jongen bent, maar nog nooit gezoend hebt. Dat maakt je ook hetero, want je valt op die jongen.
Je geaardheid hangt niet af van het feit of je seks hebt ja of nee, maar of die intentie er is.
Toen ik puber was en op meisjes verliefd was, was ik uberhaupt nog niet aan zoenen toe, met geen enkel geslacht. Wel was ik verliefd, meestal op meisjes maar had ook wel enige interesse in jongens. Ik zag mezelf toen echt als bi en zag ook echt een toekomst met een vrouw voor me. Of ik mezelf nog steeds als bi zie weet ik niet, want ik weet intussen dat ik seksueel gezien alleen voor een man zou gaan. Er is maar een klein aantal vrouwen voor wie ik seksuele gevoelens heb.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 1:00

Joy, over je eerste alinea: ik vat hem anders op, ze heeft het niet over het ontbreken van seks, maar volgens mij wordt er met emotioneel verliefd zijn bedoeld dat je wel verliefd bent maar geen seksuele aantrekkingskracht voelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

uit de kast komen Empty Re: uit de kast komen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum