Mooie Hollandse namen die je niet zoveel hoort
+26
Lady4
Mamasapje
Burn
Raven
Filoria
Coccinelle
Blond
MamaCa
Fiwen
JD
juffie001
Tazz
Bosjesvrouw
minoessepoes
Mamsie
Zininzon
Floor
Monte
PiP
2lingmama
Happydobby
Koeboe82
maiadebij
Susan
Flip Fluitketel
yes1984
30 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Mooie Hollandse namen die je niet zoveel hoort
Als je daar ook al rekening mee moet gaan houden...
Gast- Gast
Ik zie hier echt heel veel namen tussen staan welke geen typische Nederlandse namen zijn.
Wat verstaat men eigenlijk onder Nederlandse namen?
Gast- Gast
CKC schreef:Mmm, ik heb een vraag voor mama's die hun kinds oerhollandse namen geven.. zijn jullie niet bang dat je kinderen later problemen krijgen met hun naam als ze gaan werken voor internationale bedrijven?
Ik heb een collega die door het leven gaat met zijn achternaam omdat zijn voornaam (coen) in het engels een vrij ernstig scheldwoord is..
Huh? Ik heb toch Engels gestudeerd maar geen idee wat dat dan betekent?
Gast- Gast
Ik vind maar heel weinig ECHT nederlandse namen mooi.
Zoals Coco ook al zegt vind ik veel namen die hier opgenoemd worden geen typische hollandse namen.
Zoals Coco ook al zegt vind ik veel namen die hier opgenoemd worden geen typische hollandse namen.
Gast- Gast
Darcy schreef:CKC schreef:Mmm, ik heb een vraag voor mama's die hun kinds oerhollandse namen geven.. zijn jullie niet bang dat je kinderen later problemen krijgen met hun naam als ze gaan werken voor internationale bedrijven?
Ik heb een collega die door het leven gaat met zijn achternaam omdat zijn voornaam (coen) in het engels een vrij ernstig scheldwoord is..
ik heb even gezocht, maar ik kan het ook niet vinden!
Gast- Gast
Karst,Jorrit,Jelmer,Jelle,Eelco/Eelke,Arend,Toon,Sietze,Peter,Henk,Jannes,Anton,Erwin
Sanne,Jildou(au),Ingrid,Hester,L(T)(n)(m)(s)inneke,Suzanne,Margiet,Merel,Elbrich
Sanne,Jildou(au),Ingrid,Hester,L(T)(n)(m)(s)inneke,Suzanne,Margiet,Merel,Elbrich
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Dromertje schreef:Darcy schreef:CKC schreef:Mmm, ik heb een vraag voor mama's die hun kinds oerhollandse namen geven.. zijn jullie niet bang dat je kinderen later problemen krijgen met hun naam als ze gaan werken voor internationale bedrijven?
ik heb even gezocht, maar ik kan het ook niet vinden!
ik weet het al.. Coen of Koen wordt in het engels uitgesproken als 'coon' en dat kan vertaald worden als: 'roetmop' of 'nikker.'
Gast- Gast
In vind dat geen reden om geen Nederlandse naam te nemen. Ik vind Nederlande namen erg mooi. Al zie ik in mijn omgeving ook dat mensen rekening houden met de uitspraak in het Engels.
Gast- Gast
Tja ik ben nou eenmaal Nederlands en dat worden mijn kinderen dan ook, zeker als ik ze krijg met een Nederlandse vader, dus dan vind ik het niet vreemd om mijn kinderen in de toekomst een Hollandse naam te geven, als ze bij een Internationaal bedrijf gaan werken dan kan je daar altijd nog wel een mouw aanpassen.
Zo heet mijn vriend T. hijmen maar wordt door zijn collega's Tim genoemd, die naam is erin geslopen toen hij nog in Engeland woonde, die gebruikte hij in Zuid Afrika en nu ook weer, prima oplossing zo. Ik heet zelf A.nnemiek en word door zijn buitenlanse collega's Ann genoemd, ook prima. Dus daar zou ik mijn keus niet vanaf laten hangen.
Zo heet mijn vriend T. hijmen maar wordt door zijn collega's Tim genoemd, die naam is erin geslopen toen hij nog in Engeland woonde, die gebruikte hij in Zuid Afrika en nu ook weer, prima oplossing zo. Ik heet zelf A.nnemiek en word door zijn buitenlanse collega's Ann genoemd, ook prima. Dus daar zou ik mijn keus niet vanaf laten hangen.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Dan lijkt de naam Dick me erger..
Bram, Bent, Daan.
Juul, Fleur, Floor, Mieke
Bram, Bent, Daan.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
CKC schreef:Mmm, ik heb een vraag voor mama's die hun kinds oerhollandse namen geven.. zijn jullie niet bang dat je kinderen later problemen krijgen met hun naam als ze gaan werken voor internationale bedrijven?
Je mag jezelf gewoon een andere roepnaam geven als je dat wil, alleen op officiële papieren hou je altijd je eigen voornaam of voornamen. Ik ken iemand met een Hollandse naam die veel zaken doet in het buitenland en hij heeft gewoon voor zichzelf een andere naam gekozen, een Engelse versie van zijn eigen naam. Inmiddels noemt iedereen hem zo, ik wist eerst niet eens dat hij eigenlijk anders heet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Coco schreef:Ik zie hier echt heel veel namen tussen staan welke geen typische Nederlandse namen zijn.
je hebt verschil in hollandse en oud-hollandse namen. Onder dat laatste versta ik: Guus/Gijs/Bert/Jan/Mieke/Anne e.d. Hollandse namen kunnen ook modern zijn.
Gast- Gast
Bosjesvrouw schreef:L(T)(n)(m)(s)inneke
Deze vind ik een beetje ingewikkeld geloof ik.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Tazz schreef:Dan lijkt de naam Dick me erger..
Bram, Bent, Daan.
Laatst aangepast door Smikkell op zo 2 jan 2011 - 8:02; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
*Proest*Susan schreef:Bosjesvrouw schreef:L(T)(n)(m)(s)inneke
Gast- Gast
Smikkell schreef:*Proest*Susan schreef:Bosjesvrouw schreef:L(T)(n)(m)(s)inneke
Gast- Gast
Bwhaha...roetmop..Dromertje schreef:
ik weet het al.. Coen of Koen wordt in het engels uitgesproken als 'coon' en dat kan vertaald worden als: 'roetmop' of 'nikker.'
Gast- Gast
Storm schreef:Bwhaha...roetmop..Dromertje schreef:
Ooooh vandaar. Ik ken trouwens een meisje dat Willy heet. Er was een grote kans dat zij in Engeland ging wonen. Das ook lullig (hihi).
Gast- Gast
Ik ben trouwens fan van Ciske op alle mogelijke manieren
Verder: Merlijn, Marijn, Rembrandt, Pier, Pepijn, Lena, Lola, Dientje
Verder: Merlijn, Marijn, Rembrandt, Pier, Pepijn, Lena, Lola, Dientje
Gast- Gast
ik heb niet het hele topic doorgelezen dus geen idee of ze al genoemd zijn..
ik vind Stan, Stef, en Daan erg leuke jongensnamen.
ik vind Stan, Stef, en Daan erg leuke jongensnamen.
juffie001- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 543
Fenne en Thije natuurlijk (oke,toegegeven; ze zijn meer Fries dan Hollands, maar volgens mij geldt dat voor een groot deel van de genoemde namen in dit topic).
Gast- Gast
minoessepoes schreef:
Je noemt mijn halve familie op haha!
Haha wat grappig! Deze namen komen ook uit mijn familie/vrienden/buurt!
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Er zitten mooie namen bij hoor dames! Ik bedoelde ook niet van die oerhollandse namen van vroeger. Maar wel redelijk Nederlandse namen die bij voorkeur niet in de top 20 staan. Friese namen zijn ook welkom ;-)
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Koeboe82 schreef:
Ik vind je ouwerwetste namen niet zo mooi Zoals Marietje Jantje Aukje piet
pardonnnn?? ik voel me aangesproken....
hahahaha grapje hoor! en gelukkig heet ik ook geen marietje....maar is het een afkorting van mijn naam....
ik vind: jelle,tibbe,tijs,ties,gies,mees,jur of jurre, mats/mads,jens,hidde,gijs,kas,tieme,tim,thijn leuk voor een jongen....en ik hoorde laatst iemand die heette "Yann".....dus van het oudhollandse JAN, maar dan hip geschreven....vond ik ook erg leuk!
voor meiden....
jet,floor,fien,noor....en heel veel verder kom ik niet....vind t lastig voor een meisje....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Namen die je niet zo vaak hoort
» ik voel baby niet meer zoveel...
» We komen er niet uit - namen
» Wanneer passen 2 namen niet bij elkaar?
» Hoort dit?
» ik voel baby niet meer zoveel...
» We komen er niet uit - namen
» Wanneer passen 2 namen niet bij elkaar?
» Hoort dit?
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: