Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ik voel baby niet meer zoveel...

+6
Steep
Tania
Floor
Pien
Susan
Supertalentje
10 plaatsers

Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Supertalentje wo 21 sep 2011 - 21:06

Ik ben echt geen paniek-vogel, maar ik ben wel gewend geraakt aan het getrappel, maar sinds gister doet ie dat niet meer zoveel en veel zachter. Steeds als ik dingen gedaan heb en ik ga dan zitten dan begon ie te trappelen, maar nu dus niet meer. Gister heb ik 'm 5 keer zachtjes gevoeld terwijl ie voorheen veel harder trappelde.
Als ik erover nadenk krijgt ie toch steeds minder ruimte en moet ik 'm toch vaker en harder voelen?

Heeft iedereen dit weleens een dagje of paar dagen gehad? 'Hoort dit'? Als het hoort dat kijk ik het nog wel even aan, anders ga ik nu naar het ziekenhuis.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Susan wo 21 sep 2011 - 21:07

Bij minder beweging zou ik altijd even bellen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 21:08

meteen verlos/gyn bellen!! Beter het zekere voor het onzekere!! (dat zeggen mijn verloskundige altijd)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Pien wo 21 sep 2011 - 21:08

Ik zou zelf de vk bellen! Tegen mij is altijd gezegd dat ik haar minstens 8 keer op een dag moet voelen. Om contact te krijgen moest ik altijd op mn linkerzij gaan liggen voor 30 minuten en dan veel met mijn handen over mn buik voelen. 9 van de 10 keer kreeg ik dan goede reactie zeg maar...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Floor wo 21 sep 2011 - 21:09

Ik heb het ook gehad rond die tijd en heb toen uiteindelijk gebeld. Bleek dat de baby met de voeten/handen naar achter lag (richting mijn ruggewervel) en daardoor voelde is dus bijna niks meer. Maar ik zou dus bellen (en niet zo lang wachten als ik deed angel )
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 21:10

Als ik jouw was, zou ik voor de zekerheid even bellen naar de vk/ gyn. Dan weet je het zeker of je het aan kan kijken.
Als je het niet doet en er is iets mis, blijf je het jezelf misschien kwalijk nemen!

Ik voelde S op een gegeven moment ook minder, maar hij lag al heel vroeg ingedaald en had heel weinig vruchtwater, dus kon ook niet meer zoveel bewegen.
En zijn dikke broer nam veel meer ruimte in beslag, S zat gewoon een beetje in de knel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Tania wo 21 sep 2011 - 21:10

Gewoon bellen hoor. De kans is groot dat er niks aan de hand is. Maar je kan het maar beter zeker weten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Steep wo 21 sep 2011 - 21:11

Volg asjeblieft je eigen gevoel! Vertrouw je het niet, bel je VK. Beter 1 keer te vaak.. Ik kreeg van de VK mee dat ik 'm sowieso 10 keer per dag moest voelen. Kun je de kleine wakker maken?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  blondje1313 wo 21 sep 2011 - 21:12

Rond die tijd voelde ik het meestal nog niet zo veel, maar als dat bij jou normaal gesproken wel zo is zou ik ook even bellen.
En even rustig gaan liggen en met je handen je buik masseren, misschien voel je dan ook wel wat.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Supertalentje wo 21 sep 2011 - 21:12

Sochtends lig ik altijd nog even te draaien (linkerzij-rechterzij) voordat ik eruit ga en misschien schrikt ie wel van de wekker, maar dan voel ik 'm dus altijd. Vanochtend dacht ik gewoon dat ie misschien nog vast sliep ofzo...

Maar waarom beweegt ie minder? Is ie druk met groeien? Of wordt het gewoon geen voetballer?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Jasmine wo 21 sep 2011 - 21:13

Idd. gewoon bellen hoor. Waarschijnlijk is er niks aan de hand. Je bent nog niet zo ver dat de baby zich niet meer kan 'verstoppen', dus waarschijnlijk is hij gewoon anders gaan liggen.

Maar beter het zekere voor het onzekere nemen!
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  SarahKey wo 21 sep 2011 - 21:16

Ik denk dat de baby zich omgedraaid heeft tijdelijk. Maar als je het echt niet vetrouwd, idd bellen!

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Supertalentje wo 21 sep 2011 - 21:20

Ik probeer 'm wakker te porren en ik ben om mijn linkerzij gaan liggen, maar geen reactie. Ik ga ff bellen en verder nergens aan denken, anders kun je me over een kwartier opvegen ;-)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 21:23

Succes, ik kan me voorstellen dat je jezelf ongerust gaat maken. Ik hoop dat hij lekker aan het slapen is, en straks weer schoppend wakker wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Supertalentje wo 21 sep 2011 - 21:32

Ik heb de VK gebeld en het schijnt heel normaal te zijn je baby een dagje niet te voelen. Ik heb gevraagd na hoeveel dagen ik dan opnieuw moet bellen als ik baby nog steeds niet voel en toen nodigde ze me uit even naar het hartje te gaan luisteren. Een hartfilmpje kan nog niet en tot die tijd kunnen ze weinig. Toch vind ik het een geruststelling zo even zijn hartje te horen, ik mag om half 12 even tussendoor, dus dan laat ik het goede nieuws wel even weten, zijn hartje doet het vast gewoon nog!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 21:58

Supertalentje schreef:Ik heb de VK gebeld en het schijnt heel normaal te zijn je baby een dagje niet te voelen. Ik heb gevraagd na hoeveel dagen ik dan opnieuw moet bellen als ik baby nog steeds niet voel en toen nodigde ze me uit even naar het hartje te gaan luisteren. Een hartfilmpje kan nog niet en tot die tijd kunnen ze weinig. Toch vind ik het een geruststelling zo even zijn hartje te horen, ik mag om half 12 even tussendoor, dus dan laat ik het goede nieuws wel even weten, zijn hartje doet het vast gewoon nog!

fijn dat ze in ieder geval het hartje even laat luisteren!! Ik moet wel zeggen dat ik het zeer vreemd vind dat een verlos het zegt dat het normaal is als je de kleine 1 dagje niet voelt.. (maar goed dat is meer mijn gevoel erbij)
Ik heb dit bij Indy ook gehad en de verlos kwam toen aan huis om het hartje te controleren en mocht daarna door naar het zh voor een ctg, dat schijnen ze bij ons altijd te doen als je de kleine minder voelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Tania wo 21 sep 2011 - 21:59

De verloskundigen hier vonden het ook niet raar als je je kindje een keer wat minder voelde of een dag niet. Pas vanaf 28 weken moest ik m'n zoontje minimaal 10 keer per dag voelen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 22:04

Ik zie nu inderdaad dat ze ''pas'' 23.5 is... dat scheelt natuurlijk wel. Al denk ik dat als je de kleine eenmaal gevoeld hebt het erg vervelend is als deze dan 1 dag minder/niet aanwezig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  blondje1313 wo 21 sep 2011 - 22:06

Fijn dat de vk het serieus neemt en dat je meteen langs kunt komen!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 22:18

BeeGee: Ctg is bijna geen doen met 23+5 weken.

Ik kreeg CTG's vanaf mijn opname met 25+6 ivm weeen, maar dan zijn de kindjes iedere keer weg, en dan zaten ze bij mij nog samen dus minder ruimte.
In V waren ze er trouwens heel goed in, en bleven ze gewoon een half uur bij mij op bed zitten om de kindjes 'vast' te houden als het niet lukte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 22:26

ProudMama schreef:BeeGee: Ctg is bijna geen doen met 23+5 weken. klopt ik had er ook onder gezet dat ik ineens zag dat ze ''pas'' 23.5 is/was. :-)

Ik kreeg CTG's vanaf mijn opname met 25+6 ivm weeen, maar dan zijn de kindjes iedere keer weg, en dan zaten ze bij mij nog samen dus minder ruimte.
In V waren ze er trouwens heel goed in, en bleven ze gewoon een half uur bij mij op bed zitten om de kindjes 'vast' te houden als het niet lukte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 22:34

BeeGee schreef:
ProudMama schreef:BeeGee: Ctg is bijna geen doen met 23+5 weken. klopt ik had er ook onder gezet dat ik ineens zag dat ze ''pas'' 23.5 is/was. :-)

Ik kreeg CTG's vanaf mijn opname met 25+6 ivm weeen, maar dan zijn de kindjes iedere keer weg, en dan zaten ze bij mij nog samen dus minder ruimte.
In V waren ze er trouwens heel goed in, en bleven ze gewoon een half uur bij mij op bed zitten om de kindjes 'vast' te houden als het niet lukte.
En dat had ik weer over het hoofd gezien, sorry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Supertalentje wo 21 sep 2011 - 23:56

Ik heb het hartje gehoord en de vk zei dat hij ook nog gegroeid was, ik was vorige week dinsdag bij haar, dus ik ben gerustgesteld.

Mijn vk was ook verbaasd dat ik zo vroeg al aangaf dat ik baby minder voelde, het komt minder vaak voor dat je hem zo vroeg al vaak voelt en helemaal omdat mijn placenta aan de voorkant zit. Maar daar schopte hij dus altijd 'langs', ik voelde hem ook alleen maar aan de boven-, onder- en zijkanten, maar dus wel vaak. Maar blijkbaar zit ie nu precies achter de placenta of heeft ie even geen zin om te bewegen.

Thanx voor alle lieve reacties, ik ben blij dat ik gegaan ben en het hartje heb gehoord!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  mickey do 22 sep 2011 - 0:12

Oh wat fijn dat je het hartje hebt gehoord! Is toch inderdaad een geruststelling.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik voel baby niet meer zoveel... Empty Re: ik voel baby niet meer zoveel...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum