Wie heeft er hier een echte bontkraag?
+25
Rush
VeryCherry
Jeanette
Alex
Monte
Liz
Truttebol
rapa nui
Blond
SuperGrover
Mamsie
Raindrop
loura
Caribbeanlover
Lady Starstruck
Kabouter
Rovine
Ayla
TGR
Siamsa
Rev3rie
Alias
Antibes
Susan
Muurvlindertje
29 plaatsers
Pagina 3 van 7
Pagina 3 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?
Sunprincess schreef:loura schreef:Je kan natuurlijk ook eco mayo kopen... Het is net waar je voor kiest...
Precies, die hebben wij ook altijd. Maar ik vind dat je de vergelijking niet kan stellen. Het is niet zo dat je alles maar moet tollereren omdat er nu eenmaal nare dingen gebeuren.
Inderdaad. Ik probeer het zelf zo goed mogelijk te doen, geen bont te dragen (tenzij het diervriendelijk is, bijvoorbeeld van Chick on a Mission) zelden vlees te eten en als ik het doe biologisch, biologische eieren te halen of vrije uitloop, enz.
Gast- Gast
Mijn zusje heeft een echte bontjas. Gekocht op Marktplaats.
Mijn moeder en ik noemen het 'de bever'
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Mamsie schreef:Mijn oudste 2 hebben een jas met een echte bondkraag. Tja ik kocht wel vaker jassen van dt merk en dat was nep. Nu kocht ik er 2 van rond dezelfde prijs en bleek het echt te zijn terwijl normaal de prijs dan veel hoger ligt ( lees 300 tot 500 euro ).
Toen waren ze al gekocht. Ik heb overigens zelf ook een jas van dat merk en daarvan is de kraag wel nep.
Wie zegt dat die jassen van je kids nu wel echt bont bevatten als het eerst nep was? Als het echt echt is ben jij fout bezig.
Toen ik laatst vroeg aan mijn buurjongen of de kraag op zijn jas echt bont was zei hij ''ja'' en toen zei ik dat dat niet zo best was zegt hij ''als ik het niet koop, dan koopt iemand anders het wel''. Foute opmerking, net als die van jou.
Wilde nog zeggen dat hij net zo goed een andere jas had kunnen kiezen. Waarom perse echt bont als er zoveel anderen jassen zijn?!
Kids die er mee lopen vind ik helemaal belachelijk!
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Caribbeanlover schreef:Mamsie schreef:Mijn oudste 2 hebben een jas met een echte bondkraag. Tja ik kocht wel vaker jassen van dt merk en dat was nep. Nu kocht ik er 2 van rond dezelfde prijs en bleek het echt te zijn terwijl normaal de prijs dan veel hoger ligt ( lees 300 tot 500 euro ).
Toen waren ze al gekocht. Ik heb overigens zelf ook een jas van dat merk en daarvan is de kraag wel nep.
Wie zegt dat die jassen van je kids nu wel echt bont bevatten als het eerst nep was? Als het echt echt is ben jij fout bezig.
Toen ik laatst vroeg aan mijn buurjongen of de kraag op zijn jas echt bont was zei hij ''ja'' en toen zei ik dat dat niet zo best was zegt hij ''als ik het niet koop, dan koopt iemand anders het wel''. Foute opmerking, net als die van jou.
Wilde nog zeggen dat hij net zo goed een andere jas had kunnen kiezen. Waarom perse echt bont als er zoveel anderen jassen zijn?!
Kids die er mee lopen vind ik helemaal belachelijk!
He, je bent terug!!! Je zult me wel niet kennen maar ik vond het wel jammer dat je er een poosje niet was, ik miste je bijdragen aan het forum en bovenstaande reactie ziet er weer als vanouds uit. Leuk
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
SuperGrover schreef:Of vlees nodig is, daar verschillen de meningen over. Vegetariërs kampen vaak met vitamine B12-tekorten, véél meer dan vleeseters. Ook is er een wetenschappelijke theorie die stelt dat de mens zich heeft kunnen ontwikkelen tot zo'n intelligente levensvorm doordat we vlees zijn gaan eten.
Maar ik vind vlees eten en bont dragen twee heel verschillende dingen. Ik eet wel vlees (niet elke dag), maar bont zou ik nooit dragen.
Ik ken helemaal geen vegetariers die kampen met B12 tekorten. De meeste mensen die al jaren vegetarier zijn, kunnen zo uit hun mouw schudden hoeveel B12 er in bijvoorbeeld een ei, een glas melk of een bak yoghurt zit en eten daardoor misschien nog wel uitgebalanceerder dan vleeseters. Bovendien legt het menselijk lichaam een enorme B12 voorraad aan, soms wel genoeg voor dertig jaar, waardoor het eigenlijk bijzonder moeilijk is (voor een gemiddeld persoon) een B12 tekort te ontwikkelen.
De mensen bij wie het wel voorkomt, zijn vaak personen waarbij de darmen slecht B12 kunnen opnemen.
Verder helemaal met je eens . Ik zou nog geen bont dragen als ik het gratis kon krijgen.
Gast- Gast
TGR schreef:Ik heb ooit een bontjas aangehad. Vreselijk zwaar, maar wel heerlijk warm. Ik vind sommige slachtmethodes niet bepaald charmant, maar ja dood is dood.
Dat is nog eens een non-argument. Er is vraag en aanbod..Zonder vraag ook geen aanbod. Oftewel; dan is het ook niet nodig die dieren onnodig te slachten voor ons plezier in de mode. Hetzelfde geldt trouwens voor mensen die zeggen dat ze het onzin vinden dat zij alleen vegetariër worden. Je ziet het vega aanbod bijna wekelijks groeien in de schappen. Alle eenlingen samen maakt ook een groep..
Truttebol- Fluisteraar
- Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11
Maar hoe zit het met leren jassen dan?
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vind het uitmaken hoe een dier aan zn einde komt. Bij een koe of varken gaat dat (meestal) heel wat humaner dan bij een zeehond, wasbeerhond, schaap (offers). Van de manier waarop walg ik.
Op die manier hoeft het niet. Het kan heel wat minder gruwelijk.
Op die manier hoeft het niet. Het kan heel wat minder gruwelijk.
Gast- Gast
Nobucta schreef:Maar hoe zit het met leren jassen dan?
Leer is een bijproduct van vlees (in de meeste gevallen). Voor leer worden dus niet per definitie dieren geslacht.
Je steunt wel de vleesindustrie door leer te dragen, omdat dit schijnbaar toch voor een ruim deel inkomsten bedraagt.
Truttebol- Fluisteraar
- Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11
Sunprincess schreef:Ayla schreef:Hoezo vlees niet nodig? Zijn koeien en varkens dan ontstaan omdat ze zo leuk/lief zijn? Als we geen vlees nodig hadden waren we wel gorilla's ofzo geweest. Met zo'n dikke buik omdat we meer darm als wat anders in onze buik hebben...
Fiets hebben we gewoon niet meer nodig.vroeger had men vlees nodig vanwege de zwaarte lichamelijke arbeid die men verrichtte. Nu slaan we het alleen maar met als gevolg overgewicht.
Daarnaast is ons lichaam helemaal niet in staat grote hoeveelheden vlees te verteren. Daardoor wordt de kans op darmkanker een stuk groter plus dat je tegenwoordig meer antibiotica als voedingsstoffen binnenkrijgt via vlees vlees.
Hm goeie argumenten, nu ben ik uitgel*ld. Ik eet overigens ook niet veel vlees hoor, maar ik dacht echt dat we nog wel vlees nodig hebben, gewoon omdat je lijf het nodig heeft zeg maar. Ik vind het ook te lekker om te laten staan, we eten wel vlees waar goed voor gezorgd is
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Mamsie, ik vind al helemaal stom bezig.
Herinner me die foto van jou met een heel dood beest om je nek ofzo. Ik zie toen dat ik dat niet vond kunnen ofzo en jij had als excuus dat het ''heel oud was''. WTF, doet dat er nou toen hoe lang dat dier dood is?!
Het is net zo goed gedood alleen voor de mode, net als die bontkragen nu.
Dus nu ben jij net zo fout bezig!
Bah ik kots op zulke mensen.
Die lui die je nu allemaal ziet met zo kraag weten niet eens denk ik hoe dat dier gedood word.
Levend gevild, vergast, geelectroduceerd in de anus omdat de vacht dat zogenaamd beter tot het recht komt (mooier oogt).
Dus nu doe jij er net zo hard aan mee en ben je net zo fout als toen op die foto!!!
Herinner me die foto van jou met een heel dood beest om je nek ofzo. Ik zie toen dat ik dat niet vond kunnen ofzo en jij had als excuus dat het ''heel oud was''. WTF, doet dat er nou toen hoe lang dat dier dood is?!
Die lui die je nu allemaal ziet met zo kraag weten niet eens denk ik hoe dat dier gedood word.
Levend gevild, vergast, geelectroduceerd in de anus omdat de vacht dat zogenaamd beter tot het recht komt (mooier oogt).
Dus nu doe jij er net zo hard aan mee en ben je net zo fout als toen op die foto!!!
Caribbeanlover- Ratel
Susan schreef:Nee, ik heb wel een keer een sjaal gehad van allemaal kleine bolletjes echt bont. Dat wist ik overigens niet, het was ook een heel goedkoop ding, pas toen de hond van mijn nichtje mijn sjaal had opgegeten realiseerde ik me dat het echt bont was.
Ja heel logisch ook dat als die hond het opat je ineens wist dat het echt was. Hoezo?
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Mamsie, ik vind al helemaal stom bezig.
Aaaand she'e back!
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Alias schreef:Nee zowel nep als echt bont heb ik niet en dat zou ik ook niet willen. Ik vind het trouwens niet hypocriet, voeding en mode zijn voor mij echt verschillende dingen.
Je bedoeld dat je het wel hypocriet vind omdat je tegen bont bent.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover; ik dacht dat je het bij dat ene topic zou houden?
Gast- Gast
TGR schreef:Ik heb ooit een bontjas aangehad. Vreselijk zwaar, maar wel heerlijk warm. Ik vind sommige slachtmethodes niet bepaald charmant, maar ja dood is dood.
Een skijack is net zo goed warm. Hoe kan een bontjas nou ''lekker warm zijn'' het zit toch aan de buitenkant waardoor het niet tegen je lijf zit dus warmte krijg je er niet echt van, dan ligt aan de voering van dikte.
Caribbeanlover- Ratel
Yasmin schreef:Ik heb wel een bontjas, die heb ik van mn oma geërfd. Ik draag hem overigens nooit.
Het is inderdaad zielig hoe die dieren behandeld worden, maarja dat is eigenlijk met zoveel dingen zo, dan moet je zo'n beetje veganist gaan worden..
Weg doen die jas!!!
Caribbeanlover- Ratel
Lady Starstruck schreef:Nee want ik vind jassen met bontkragen oerlelijk (sorry voor de mensen die er wel 1 hebben)
Hoezo excuseren!? Belachelijk dat je dat doet!
Caribbeanlover- Ratel
Eh? Een erfstuk wég doen?Caribbeanlover schreef:Yasmin schreef:Ik heb wel een bontjas, die heb ik van mn oma geërfd. Ik draag hem overigens nooit.
Het is inderdaad zielig hoe die dieren behandeld worden, maarja dat is eigenlijk met zoveel dingen zo, dan moet je zo'n beetje veganist gaan worden..
Weg doen die jas!!!
Gast- Gast
_Chance schreef:Mijn zusje heeft een echte bontjas. Gekocht op Marktplaats.
Nou als het mijn zusje was, dan praatte ik daardoor niet meer met haar zeker als ze weet dat ik ergtegen ben.
Caribbeanlover- Ratel
Maple schreef:Eh? Een erfstuk wég doen?Caribbeanlover schreef:Yasmin schreef:Ik heb wel een bontjas, die heb ik van mn oma geërfd. Ik draag hem overigens nooit.
Weg doen die jas!!!
Waarom niet?! Mijn tante heeft er ook een geerfd en weggedaan, zij weet wel hoe het hoort!
Caribbeanlover- Ratel
Wij (lees: mijn moeder en oma) hebben veel echt bont in huis. Waarom? Omdat het land waar mijn moeder en oma vandaan komen steenkoud is in de winter, daar kan geen ski-jack tegenop. Dus daar wordt bont gedragen, en veel ook!
Ik moet er ook niets van weten, houd er niet van. Maar ik moet toegeven dat het wel onwijs lekker warm is en dat als ik echt zou vernikkelen van de kou, ik een dergelijke jas wel aan zou trekken!
Ik moet er ook niets van weten, houd er niet van. Maar ik moet toegeven dat het wel onwijs lekker warm is en dat als ik echt zou vernikkelen van de kou, ik een dergelijke jas wel aan zou trekken!
Gast- Gast
Mwah, ik weet ook hoe het hoort en een erfstuk is een erfstuk, die hoor je niet weg te doen. Je erft iets van je oma omdat er emotionele waarde aan zit en omdat je oma graag ziet dat het in de familie blijft. Gelukkig is niet iedereen even harteloos richting andere mensen als jij.Caribbeanlover schreef:Maple schreef:Eh? Een erfstuk wég doen?Caribbeanlover schreef:Yasmin schreef:Ik heb wel een bontjas, die heb ik van mn oma geërfd. Ik draag hem overigens nooit.
Weg doen die jas!!!
Waarom niet?! Mijn tante heeft er ook een geerfd en weggedaan, zij weet wel hoe het hoort!
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:TGR schreef:Ik heb ooit een bontjas aangehad. Vreselijk zwaar, maar wel heerlijk warm. Ik vind sommige slachtmethodes niet bepaald charmant, maar ja dood is dood.
Een skijack is net zo goed warm. Hoe kan een bontjas nou ''lekker warm zijn'' het zit toch aan de buitenkant waardoor het niet tegen je lijf zit dus warmte krijg je er niet echt van, dan ligt aan de voering van dikte.
Bont is gemaakt om een dier warm te houden, dus als jij een bontjas draagt, houdt die jou ook warm. Bij een dier zitten de haren toch ook niet aan de binnenkant?
Ik draag geen bont. Ik vind het onzin dat een dier alleen maar voor zijn pels geslacht wordt. Als je ze dan slacht, gebruik dan ook alles van het dier. Ik heb wel ooit een lammy gehad, die was heerlijk warm.
Gast- Gast
Ik zou toch bijna een jas met bont gaan kopen alleen maar om te provoceren. En trouwens CBL en zijn ook genoeg mensen die jou om te kotsen vinden(om maar even in je eigen taalgebruik te blijven)
Oreo: ik denk dus ook mensen in bepaalde landen echt niet zonder bont kunnen, anders vries je letterlijk dood. Uit welk land komen je moeder en oma?
Oreo: ik denk dus ook mensen in bepaalde landen echt niet zonder bont kunnen, anders vries je letterlijk dood. Uit welk land komen je moeder en oma?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 3 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Stelling: Een echte vent heeft..
» Zou hij hier te jong voor zijn? (echte Sinterklaas thuis)
» Wie heeft hier 'Simpel' ?
» Wie heeft er hier PCOS?
» Wie heeft hier van vtech...
» Zou hij hier te jong voor zijn? (echte Sinterklaas thuis)
» Wie heeft hier 'Simpel' ?
» Wie heeft er hier PCOS?
» Wie heeft hier van vtech...
Pagina 3 van 7
Permissies van dit forum: