Wie heeft er hier een echte bontkraag?
+25
Rush
VeryCherry
Jeanette
Alex
Monte
Liz
Truttebol
rapa nui
Blond
SuperGrover
Mamsie
Raindrop
loura
Caribbeanlover
Lady Starstruck
Kabouter
Rovine
Ayla
TGR
Siamsa
Rev3rie
Alias
Antibes
Susan
Muurvlindertje
29 plaatsers
Pagina 5 van 7
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?
Opeens weet ik het; ik ga bont dragen
CBL, je moet niet zo onnozel doen.
CBL, je moet niet zo onnozel doen.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Oh nee, sorry "Zou je alsjeblieft niet zo onnozel willen doen?"
Was even vergeten dat jij niets moet.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Jullie maken het wel bont hier!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Jullie maken het wel bont hier!
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Ik draag principieel geen bont, maar eet wel vlees. Al vind ik wel dat mensen minder vlees zouden moeten eten en vlees ook duurder moet worden.
Een belangrijk verschil tussen vlees en bont wat je niet zo vaak hoort, is dat bont meestal van dieren wordt gemaakt die niet gedomesticeerd zijn.
Koeien, varkens en kippen worden vaak op een vreselijke manier behandeld (en daar moet wat aan gedaan worden), maar ze zouden naar mijn mening in principe wel gelukkig kunnen worden op een boerderij. Het zijn immers groepsdieren en ze zijn gedomesticeerd. Voor nertsen en vossen en dat soort dieren ligt dat heel anders. Deze dieren leven veelal solitair, en zijn ook niet gedomesticeerd. Waarschijnlijk voelen ze zich per definitie dus niet op hun gemak bij een pelsfokkerij.
Kortom, de dieren die voor vlees worden gehouden kun je, voor hun slacht, best een goed leven geven. Dieren die voor hun pels worden geslacht niet. Dat is voor mij een belangrijke reden om geen bont te dragen.
Een belangrijk verschil tussen vlees en bont wat je niet zo vaak hoort, is dat bont meestal van dieren wordt gemaakt die niet gedomesticeerd zijn.
Koeien, varkens en kippen worden vaak op een vreselijke manier behandeld (en daar moet wat aan gedaan worden), maar ze zouden naar mijn mening in principe wel gelukkig kunnen worden op een boerderij. Het zijn immers groepsdieren en ze zijn gedomesticeerd. Voor nertsen en vossen en dat soort dieren ligt dat heel anders. Deze dieren leven veelal solitair, en zijn ook niet gedomesticeerd. Waarschijnlijk voelen ze zich per definitie dus niet op hun gemak bij een pelsfokkerij.
Kortom, de dieren die voor vlees worden gehouden kun je, voor hun slacht, best een goed leven geven. Dieren die voor hun pels worden geslacht niet. Dat is voor mij een belangrijke reden om geen bont te dragen.
Aletta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11
Caribbeanlover schreef:Mamsie schreef:Caribbeanlover schreef:Mamsie schreef:Caribbeanlover schreef:Mamsie, ik vind al helemaal stom bezig.
Herinner me die foto van jou met een heel dood beest om je nek ofzo. Ik zie toen dat ik dat niet vond kunnen ofzo en jij had als excuus dat het ''heel oud was''. WTF, doet dat er nou toen hoe lang dat dier dood is?!
Het is net zo goed gedood alleen voor de mode, net als die bontkragen nu.
Dus nu ben jij net zo fout bezig!
Bah ik kots op zulke mensen.
Die lui die je nu allemaal ziet met zo kraag weten niet eens denk ik hoe dat dier gedood word.
Levend gevild, vergast, geelectroduceerd in de anus omdat de vacht dat zogenaamd beter tot het recht komt (mooier oogt).
Dus nu doe jij er net zo hard aan mee en ben je net zo fout als toen op die foto!!!
you made my day!
Jij bent raar zeg! Je had als smoes toen met die foto dat het oud was (WTF doet dat ertoe), maar koopt het wel voor je kinderen.
Belachelijk en zeker als je zoveel geld uitgeeft alleen aan een jas waar ze maar 1 jaar mee doen ofzo.
Kids met bont is echt not done! Straks gaan ze nog vragen waar het vandaan komt, nou ga jij dat dan maar eens uitleggen he of beter laat die filmpjes maar eens zien.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?
Trouwens ook beter lezen mupke, de jassen die ik heb gekocht waren niet zo duur, die hadden juist de prijs van een gewone jas zonder echt bont en ging er dus vanuit dat dat ook zo was.
Ik denk trouwens dat jouw oma ook vast wel iets van bont heeft gehad, of haar moeder en ja als dat dan nog in de familie is waarom mag je dat dan niet een x gebruiken voor een foto. Verder echt... hou je lip!
Waarom excuseerde jij je er voor die foto dan min of meer voor?
Je zei het nl alsof het wel kon en ik had het idee dat je het zelf nooit zou kopen, zo kwam het echt over hoor. Dat je het nu gekocht hebt voor je kids notabene vind ik gewoon echt niet kunnen!
Je blijft het verkeerd lezen he... Mamsie heeft het niet bewust als bont gekocht, ze wist het niet....
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Caribbeanlover schreef:anus
Hihihi, ze zei anus.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Hahaha, ik ga zowat over m`n nek van het lachen.Nobucta schreef:Caribbeanlover schreef:anus
Hihihi, ze zei anus.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Aletta schreef:Ik draag principieel geen bont, maar eet wel vlees. Al vind ik wel dat mensen minder vlees zouden moeten eten en vlees ook duurder moet worden.
Wat denk je zelf! Tuurlijk voelen die dieren zich niet fijn in zo fokkerij.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Gizmo schreef:Caribbeanlover schreef:Mamsie schreef:Caribbeanlover schreef:Mamsie schreef:Caribbeanlover schreef:Mamsie, ik vind al helemaal stom bezig.
Herinner me die foto van jou met een heel dood beest om je nek ofzo. Ik zie toen dat ik dat niet vond kunnen ofzo en jij had als excuus dat het ''heel oud was''. WTF, doet dat er nou toen hoe lang dat dier dood is?!
Het is net zo goed gedood alleen voor de mode, net als die bontkragen nu.
Dus nu ben jij net zo fout bezig!
Bah ik kots op zulke mensen.
Die lui die je nu allemaal ziet met zo kraag weten niet eens denk ik hoe dat dier gedood word.
Levend gevild, vergast, geelectroduceerd in de anus omdat de vacht dat zogenaamd beter tot het recht komt (mooier oogt).
Dus nu doe jij er net zo hard aan mee en ben je net zo fout als toen op die foto!!!
you made my day!
Jij bent raar zeg! Je had als smoes toen met die foto dat het oud was (WTF doet dat ertoe), maar koopt het wel voor je kinderen.
Belachelijk en zeker als je zoveel geld uitgeeft alleen aan een jas waar ze maar 1 jaar mee doen ofzo.
Kids met bont is echt not done! Straks gaan ze nog vragen waar het vandaan komt, nou ga jij dat dan maar eens uitleggen he of beter laat die filmpjes maar eens zien.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?
Trouwens ook beter lezen mupke, de jassen die ik heb gekocht waren niet zo duur, die hadden juist de prijs van een gewone jas zonder echt bont en ging er dus vanuit dat dat ook zo was.
Ik denk trouwens dat jouw oma ook vast wel iets van bont heeft gehad, of haar moeder en ja als dat dan nog in de familie is waarom mag je dat dan niet een x gebruiken voor een foto. Verder echt... hou je lip!
Waarom excuseerde jij je er voor die foto dan min of meer voor?
Je zei het nl alsof het wel kon en ik had het idee dat je het zelf nooit zou kopen, zo kwam het echt over hoor. Dat je het nu gekocht hebt voor je kids notabene vind ik gewoon echt niet kunnen!
Je blijft het verkeerd lezen he... Mamsie heeft het niet bewust als bont gekocht, ze wist het niet....
Dan had ze beter kunnen vragen of het echt was of daarna alsnog terug brengen.
Door het niet zeker te weten had ze net zo goed andere jassen kunnen kopen, dat vind ik nou echt dom!
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Omg ik ga stukNobucta schreef:Caribbeanlover schreef:anus
Hihihi, ze zei anus.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:_Leaf_ schreef:Sjonge, ik zou bijna bont gaan dragen vanwege de reactie van CBL
Mijn hond heeft laatst ook een bolletje van de bontsjaal van mijn moeder opgegeten, ik snap nu dus waarom...
Dus zij draagt bont. Fijne familie hebben veel meiden hier. Mijn moeder moet dat niet wagen hoor zeker als ze weet dat ik ertegen ben. Jij bent er ook tegen en als zij dat weet vind ik het niet kunnen.
Hahahaha ja nee tuurlijk, ik zal even die bontsjalen weggooien...En die dikke nertsenjas (een ERFSTUK) ook.
Nee tuurlijk, mijn moeder ziet me aankomen.
Gast- Gast
Oh en trouwens, die bontsjaaltjes waren 5 euro per stuk. Dus Mamsie's verhaal klopt gewoon, echt bont is helemaal niet zo duur meer en je kunt het best per ongeluk kopen.
Ik was vroeger fan van het merk Morgan Du Toit, tot ik erachter kwam dat ze konijnenbont gebruikten. Nooit meer wat van gekocht, ook al gebruiken ze het al jaren niet meer.
Ik was vroeger fan van het merk Morgan Du Toit, tot ik erachter kwam dat ze konijnenbont gebruikten. Nooit meer wat van gekocht, ook al gebruiken ze het al jaren niet meer.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Oh en trouwens, die bontsjaaltjes waren 5 euro per stuk. Dus Mamsie's verhaal klopt gewoon, echt bont is helemaal niet zo duur meer en je kunt het best per ongeluk kopen.
Hahaha ik had een paar weken geleden een jasje van Indain Rose aan, daar zat volgens mij een dooie kat in ofzo. Weet niet wat voor beest het was, maar was wel lekker zacht. Voor die prijs zou je ook niet verwachten dat het echt bont zou zijn want ze waren 35 euro. Ik hem overigens niet gekocht.
Gast- Gast
jeetje, CBL, wat ben jij ontzettend kortzichtig! Hoe weet jij nou waar mijn familie vandaan komt en of het daar wel mogelijk is om met andere kleding BUITEN warm te blijven?
Heb respect voor de mening van een ander, wees niet zo kortzichtig.
Heb respect voor de mening van een ander, wees niet zo kortzichtig.
Gast- Gast
Stuiterbal schreef:Het is weer bijna kerstmis ......
Gourmetten op aarde!
Gast- Gast
Weetjewel schreef:Stuiterbal schreef:Het is weer bijna kerstmis ......
Gourmetten op aarde!
SAY HALLELUHJA !!!!
Gast- Gast
Stuiterbal schreef:Weetjewel schreef:Stuiterbal schreef:Het is weer bijna kerstmis ......
Gourmetten op aarde!
SAY HALLELUHJA !!!!
Gast- Gast
Weetjewel schreef:Stuiterbal schreef:Weetjewel schreef:Stuiterbal schreef:Het is weer bijna kerstmis ......
Gourmetten op aarde!
SAY HALLELUHJA !!!!
Gast- Gast
Natuurlijk wel met Vega-burgers, mjammmmie wat zal dat smaken!!
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Natuurlijk wel met Vega-burgers, mjammmmie wat zal dat smaken!!
Wat is er mis met gourmetten met vegaburgers?
Gast- Gast
Als ik bont zou kopen in de veronderstelling dat het nep is en ik kom erachter dat het toch echt is dan breng ik het meteen terug.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Dat ging in mijn geval niet want het was een outlet.Raindrop schreef:Als ik bont zou kopen in de veronderstelling dat het nep is en ik kom erachter dat het toch echt is dan breng ik het meteen terug.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Stelling: Een echte vent heeft..
» Zou hij hier te jong voor zijn? (echte Sinterklaas thuis)
» Wie heeft hier 'Simpel' ?
» Wie heeft er hier PCOS?
» Wie heeft hier van vtech...
» Zou hij hier te jong voor zijn? (echte Sinterklaas thuis)
» Wie heeft hier 'Simpel' ?
» Wie heeft er hier PCOS?
» Wie heeft hier van vtech...
Pagina 5 van 7
Permissies van dit forum: