Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie heeft er hier een echte bontkraag?

+25
Rush
VeryCherry
Jeanette
Alex
Monte
Liz
Truttebol
rapa nui
Blond
SuperGrover
Mamsie
Raindrop
loura
Caribbeanlover
Lady Starstruck
Kabouter
Rovine
Ayla
TGR
Siamsa
Rev3rie
Alias
Antibes
Susan
Muurvlindertje
29 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  silly-one zo 4 dec 2011 - 23:44

Al zou ik bont dragen, dat is dan toch mij keuze.
De mens is het egoïstische dier wat er rond loopt op aarde. Ook al willen we een hoop doen voor het milieu we maken hem toch kapot aangezien we met teveel mensen rondlopen. De aarde putten wij uit door het zoeken naar goud, gas, olie etc. De vruchtbaarheid verminderen wij door het verbouwen van eten voor ons. Maar we verbouwen meer dan dat we verbruiken dus een hoop gaat weer weg op de verkeerde manier.
In de prehistorie doodde de mens al dieren voor voedsel en hun vacht en omdat we tegenwoordig alles van kunststof maken ( waar een hoop mensen niet eens goed op reageren) mogen we deze oerdrift niet meer uitoefenen?
De meeste mensen willen en huisdier om die vervolgens in een hokje te stoppen of als het om een hond gaat de halve dag thuis te laten en op tijden dat wij als mens kunnen uit te laten. Dat is dan niet zielig voor die dieren, maar gefokt worden voor hun velletje wel. Sorry, maar in mijn ogen is het beide dier onvriendelijk. Maar beide ook een stukje oerdrift.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Raindrop ma 5 dec 2011 - 0:35

Mamsie schreef:
Raindrop schreef:Als ik bont zou kopen in de veronderstelling dat het nep is en ik kom erachter dat het toch echt is dan breng ik het meteen terug.
Dat ging in mijn geval niet want het was een outlet.

Bij een outlet kan dat inderdaad niet nee.
Ik vind sowieso dat ze een label moeten hangen aan artikelen van echt bont. Net zoals ze bij leer doen. Of dat ze bont gewoon onbetaalbaar maken.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Raindrop ma 5 dec 2011 - 0:48

silly-one schreef:Al zou ik bont dragen, dat is dan toch mij keuze.
De mens is het egoïstische dier wat er rond loopt op aarde. Ook al willen we een hoop doen voor het milieu we maken hem toch kapot aangezien we met teveel mensen rondlopen. De aarde putten wij uit door het zoeken naar goud, gas, olie etc. De vruchtbaarheid verminderen wij door het verbouwen van eten voor ons. Maar we verbouwen meer dan dat we verbruiken dus een hoop gaat weer weg op de verkeerde manier.
In de prehistorie doodde de mens al dieren voor voedsel en hun vacht en omdat we tegenwoordig alles van kunststof maken ( waar een hoop mensen niet eens goed op reageren) mogen we deze oerdrift niet meer uitoefenen?
De meeste mensen willen en huisdier om die vervolgens in een hokje te stoppen of als het om een hond gaat de halve dag thuis te laten en op tijden dat wij als mens kunnen uit te laten. Dat is dan niet zielig voor die dieren, maar gefokt worden voor hun velletje wel. Sorry, maar in mijn ogen is het beide dier onvriendelijk. Maar beide ook een stukje oerdrift.

En dan moet je je maar nergens meer iets van aantrekken? Doen en laten wat je wilt? Dat vind ik pas egoistisch!
En wat wij met de aarde doen is inderdaad niet gezond. Maar voor zover wij er iets aan kunnen doen dan kunnen we dat toch doen?

Ik heb even een stukje vetgedrukt. Het is zielig om een dier de hele dag alleen in een hok te laten ja. En daar ben ik absoluut geen voorstander van.
Mijn kat kan wel naar buiten maar hij heeft een grote ren waar hij zelf in en uit kan lopen. Dat vind ik veel beter.
En daarnaast vind ik je vergelijking wel heel raar. Een huisdier wordt in de meeste gevallen lekker vertroeteld, geknuffeld, heeft een warm thuis en krijgt eten.
Een dier dat gebruikt wordt voor zijn vacht zit in een kooi, heeft het niet goed en wordt levend gevild.
Heb je je ooit proberen in te beelden hoe het zou zijn om in een kooi te zitten, gruwelijk behandeld te worden, te zien hoe jouw soortgenootjes op een gruwelijke wijze gedood te worden en waarna jij zelf ook levend gevild wordt?
Als je machteloos bent en helemaal niks kan doen? Een wond doet al vreselijk veel pijn, laat staan als heel je vel eraf wordt gehaald/gescheurd/gesneden.
(En in werkelijkheid is het nog vele malen gruwelijker!)
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 10:22

silly-one schreef:Al zou ik bont dragen, dat is dan toch mij keuze.
De mens is het egoïstische dier wat er rond loopt op aarde. Ook al willen we een hoop doen voor het milieu we maken hem toch kapot aangezien we met teveel mensen rondlopen. De aarde putten wij uit door het zoeken naar goud, gas, olie etc. De vruchtbaarheid verminderen wij door het verbouwen van eten voor ons. Maar we verbouwen meer dan dat we verbruiken dus een hoop gaat weer weg op de verkeerde manier.
In de prehistorie doodde de mens al dieren voor voedsel en hun vacht en omdat we tegenwoordig alles van kunststof maken ( waar een hoop mensen niet eens goed op reageren) mogen we deze oerdrift niet meer uitoefenen?
De meeste mensen willen en huisdier om die vervolgens in een hokje te stoppen of als het om een hond gaat de halve dag thuis te laten en op tijden dat wij als mens kunnen uit te laten. Dat is dan niet zielig voor die dieren, maar gefokt worden voor hun velletje wel. Sorry, maar in mijn ogen is het beide dier onvriendelijk. Maar beide ook een stukje oerdrift.

Sorry maar dit vind ik gewoon dom. Bont dragen en slachten uit oerdrift? Mag ik daaruit opmaken dat jij het weiland ingaat om je eigen (natuurlijk wilde) koe te slachten? En ook jaagt op dieren voor je jas?
Mijn inzieblns ben je ziek in je hoofd als je begint met slachten vanuit een drift.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  silly-one di 6 dec 2011 - 3:21

Dan is het misschien dom, maar wij mensen hebben in de oertijd geleerd vlees te eten. Vanaf dat moment zijn onze hersenen zich gaan ontwikkelen en is de mens slimmer geworden. Anders hadden wij hier nog steeds als halve apen rond gelopen. Iets wat snel wordt vergeten. Het is niet alleen de evolutie geweest, maar ook dat wat men toen is gaan eten.
In die tijd hebben wij de dieren volledig gebruikt voor het vlees, botten voor gereedschap en de vacht om ons mee te kleden. Nu doen we dat nog steeds maar omdat er meer behoefte voor is dan de aarde ons kan schenken fokken wij de dieren en gebruiken wij alleen dat wat we nodig hebben. We zijn selectiever geworden, maar het principe blijft in mijn ogen hetzelfde. We hebben de dieren nodig om ons te kleden, om te eten en dus om te overleven ( want iemand die geen vlees eet en ook al vlees vervangende producten eet is toch minder gezond dan iemand die vlees eet). Daarbij ben ik wel voor scharreldieren en daar let ik ook wel op, maar om mij hier nu heel druk om te maken. Nee, dat doe ik niet. Dat doen andere wel voor mij met minimaal succes.

Daarbij komt ook dat e beter vlees kunt eten en een hummer rijden, dan dat een vegetariër bent en een auto met een batterij erin rijdt. Want de vleesetende hummer rijders zijn beter voor het milieu dan de niet vlees etende batterij rijdende bevolking. Raar, maar het is zo.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Gast di 6 dec 2011 - 3:57

Omdat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  silly-one di 6 dec 2011 - 4:11

Vleesetende mensen met hun hummer beter voor het milieu zijn als je gaat kijken naar de volledige CO2 uitstoot, de uitstoot om alles te maken, om het te verwijderen en te recyclen etc.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Gast di 6 dec 2011 - 5:08

Want? Ik mis de logica hier

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Raindrop di 6 dec 2011 - 5:10

Jolicious schreef:Want? Ik mis de logica hier

Ik ook...
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Gast di 6 dec 2011 - 6:55

Wil je echt het vlees uit de oertijd vergelijken met hetgeen wat je nu in de supermarkt koopt?
En ja in de oertijd gebruiken mensen huiden om te dragen omdat ze niets anders hadden. Dat heeft niets met een drift te maken.
Een drift is een onbedwingbare, natuurlijke behoefte. Ik kan me niet voorstellen iemand een inbedwingbare natuurlijke behoefte heeft om te slachten voor bont, tenzij je ziek in je hoofd bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Caribbeanlover ma 12 dec 2011 - 22:43

Oreo schreef:jeetje, CBL, wat ben jij ontzettend kortzichtig! Hoe weet jij nou waar mijn familie vandaan komt en of het daar wel mogelijk is om met andere kleding BUITEN warm te blijven?

Heb respect voor de mening van een ander, wees niet zo kortzichtig.

Ik heb geen respect voor mensen die bont dragen!
Die zouden zelf zo gevild moeten worden, dan weten ze pas ook hoe het voelt!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Caribbeanlover ma 12 dec 2011 - 22:44

Mamsie schreef:
Raindrop schreef:Als ik bont zou kopen in de veronderstelling dat het nep is en ik kom erachter dat het toch echt is dan breng ik het meteen terug.
Dat ging in mijn geval niet want het was een outlet.

Nou en! Weggooien kan ook!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  silly-one ma 12 dec 2011 - 22:45

Hoezo gelijk iets weggooien omdat er bont aan zit? Echt als ik het niet zou weten en er van overtuigd zou zijn dat het nepbont is en daarom heb gekocht, ga ik het echt niet weggooien. Het geld groeit mij niet op de rug en als ik het niet had gekocht had iemand anders het wel gekocht. Dus uiteindelijk loopt er dan toch iemand mee rond.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Caribbeanlover ma 12 dec 2011 - 22:50

http://www.vegatopia.com/vega/vraagbaak/120-algemeen/10493-hoe-om-te-gaan-met-vervelende-collegas-en-andere-carnivoren

Silly one, dat hele oertijd gelul is bullshit! Lees dit eens zou ik zeggen. Dat mensen die geen vlees eten ongezonder zijn, dan mensen die dat wel doen is onzin!

Ja ik vind dat je bont dan weg moet gooien als je er op tegen bent al helemaal!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Caribbeanlover ma 12 dec 2011 - 22:51

silly-one schreef:Hoezo gelijk iets weggooien omdat er bont aan zit? Echt als ik het niet zou weten en er van overtuigd zou zijn dat het nepbont is en daarom heb gekocht, ga ik het echt niet weggooien. Het geld groeit mij niet op de rug en als ik het niet had gekocht had iemand anders het wel gekocht. Dus uiteindelijk loopt er dan toch iemand mee rond.

Jij bent net zo dom als mijn buurjongen toen ik vroeg of zijn bont echt was ''als ik het niet koop, dan koopt een ander het wel''. Dat is idd zo, maar beter is een andere jas te kopen, dan draag jij iig niet bij aan bontdragen.
Lekker nutteloos die opmerking eigenlijk!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  silly-one ma 12 dec 2011 - 22:54

Dan ben ik maar dom, maar ik hou mij daar ook niet constant mee bezig. Echt dierenleed hoort niet, maar we doen het nu eenmaal omdat er vraag naar is en die vraag zal er altijd blijven.
Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Dom_blondje
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  TGR ma 12 dec 2011 - 23:13

Als je verandert in een Caribbeanlover door te stoppen met vlees, dan stop ik liever met het eten van groenten.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 23:16

Caribbeanlover schreef:
Oreo schreef:jeetje, CBL, wat ben jij ontzettend kortzichtig! Hoe weet jij nou waar mijn familie vandaan komt en of het daar wel mogelijk is om met andere kleding BUITEN warm te blijven?

Heb respect voor de mening van een ander, wees niet zo kortzichtig.

Ik heb geen respect voor mensen die bont dragen!
Die zouden zelf zo gevild moeten worden, dan weten ze pas ook hoe het voelt!
Ik krijg last van plaatsvervangende schaamte. Dat jij erop tegen bent is je goed recht maar je draaft nu wel een beetje door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Caribbeanlover ma 12 dec 2011 - 23:40

Ik heb nog altijd en eigen mening en ik bepaal zelf wel hoe ik dat uit!!!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  VeryCherry ma 12 dec 2011 - 23:42

Ja, en die heeft iedereen, maar als een ander haar mening te heftig uit, zit jij boven op de kast te mokken.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  TGR ma 12 dec 2011 - 23:59

Laten we eens wat afspreken, CBL. Ik wil wel een potje discussiëren met je.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Caribbeanlover di 13 dec 2011 - 0:55

Ja gezellig l.o.l.!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 8:18

CB, al jaren lees ik hier op het forum dat je zo ontzettend tegen het lees van dieren bent. Je bent begaan, en probeert je in dieren in te leven. Ik vraag mezelf dan ook af of je hier ook echt iets mee doet ? Of je ergens lid van bent, in een asiel helpt, honden voor mensen uitlaat of vrijwilligerswerk doet ik je omgeving ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 10:34

Caribbeanlover schreef:
Oreo schreef:jeetje, CBL, wat ben jij ontzettend kortzichtig! Hoe weet jij nou waar mijn familie vandaan komt en of het daar wel mogelijk is om met andere kleding BUITEN warm te blijven?

Heb respect voor de mening van een ander, wees niet zo kortzichtig.

Ik heb geen respect voor mensen die bont dragen!
Die zouden zelf zo gevild moeten worden, dan weten ze pas ook hoe het voelt!

ik zal jou eens villen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Caribbeanlover di 13 dec 2011 - 10:57

Mama_van2 schreef:CB, al jaren lees ik hier op het forum dat je zo ontzettend tegen het lees van dieren bent. Je bent begaan, en probeert je in dieren in te leven. Ik vraag mezelf dan ook af of je hier ook echt iets mee doet ? Of je ergens lid van bent, in een asiel helpt, honden voor mensen uitlaat of vrijwilligerswerk doet ik je omgeving ?

Ik doneer regelmatig geld aan dierendoelen oa aan een doel die honden en katten in Spanje opvangt die uit dodingscentra komen. Als ik spullen heb, dan gaan die daar heen, want elke 3 mnd gaat er een vrachtwagen heen met spullen ook eten.
Nu is er een actie dat als je geld stort, dan word het door een anonieme gever verdubbeld en ook nu net als vorig jaar ga ik doneren.
Ik spaar al mijn kleingeld op, is het potje vol, dan doe ik het in zo stortbak bij de bank en het totaal bedrag is voor de dieren.

Genoeg?!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er hier een echte bontkraag? - Pagina 6 Empty Re: Wie heeft er hier een echte bontkraag?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum