Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

+9
Liz
Caro
RYW
Lavendel
Feline
silly-one
Beachgirl
Ibbeltje
Zininzon
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 3:35

Voor Sinterklaas kopen we dit jaar weer voor iedereen iets en nu heb ik gewoon echt geen idee wat ik voor m'n vader kan kopen. Die man heeft gewoon geen uitgesproken hobby, en de paar dingen die hij op z'n lijstje had staan hebben m'n zus en ik al gekocht. Nu hebben we dus ongeveer nog een budget van ongeveer 50 euro te besteden aan iets leuks, maar we weten het gewoon echt niet. M'n vader zelf ook niet, heel handig...

Kan iemand mij vertellen me misschien verder helpen met wat ideetjes? Paar jaar geleden heeft hij al eens van mij een abonnement gekregen op een tijdschrift dat hij leuk vond, maar ik vind het zo 'makkelijk' om dat weer te doen, ook al viel het in de smaak. Wat we tot nu toe hebben: goede gezichtscrème, Rituals doucheschuim, agenda, bodylotion, wit shirt. Dit is dus wat hij graag wilde.

Suggesties zijn welkom! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Zininzon zo 27 nov 2011 - 3:36

Wat voor type man is je vader?

Want als ik kijk naar wat jullie hebben gekocht, denk ik een verzorgd type.
Is een badjas met pantoffels wat? Een diner-bon, een boek?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Ibbeltje zo 27 nov 2011 - 3:38

Een bon dacht ik aan voor diner of zo? Maar goed niet iedereen vind bonnen leuk.
Een drank/eetpakket voor een gezellig avondje ofzo?

Pff moeilijk.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Beachgirl zo 27 nov 2011 - 3:41

Herkenbaar probleem, en dan niet alleen voor mn vader, maar ook voor mn 2 zwagers! Ik lees even mee...
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 3:44

Mijn vader is een heel rustige man, met een droog gevoel voor humor, ruimdenkend is en erg geïnteresseerd in de actualiteiten. Hij is in mijn ogen een soort van wandelende encyclopedie wat politiek(e) (aangelegenheden) betreft. Hij is nu wel veel bezig met een fotobewerkingsprogramma op de pc, heeft daar ook zo'n Dummy-boek voor, maar alleen een te slechte camera.;-)

Een dinerbon zou heel leuk zijn, maar vind ik toch een beetje lastig aangezien mijn moeder is aangewezen op min of meer vloeibaar eten - beetje confronterend dus. Een lezer is het niet trouwens, hij werkt wel veel in de tuin zodra het kan, maar volgens mij hebben ze daar alles wel voor.

Toen hij nog werkte reed hij veel, maar nu is dat ook een stuk minder, dus allerlei accessoires zijn ook niet meer nodig. Moeilijk hè...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  silly-one zo 27 nov 2011 - 3:46

Mijn moeder heeft voor mijn vader dan Ritualis de scheerzeep gekocht. Deze vind hij al jaren lekker maar om zomaar te kopen te duur, dus daarom krijgt hij deze altijd met sinterklaas en zijn verjaardag.

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 3:47

Hey, thanks voor de tip van scheerschuim. Kan ik wel even in gedachten houden.

O,ja... een goede badjas en sloffen heeft hij al.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Feline zo 27 nov 2011 - 3:48

Hij houdt niet van fietsen of wandelen ofzo? Want ik heb m'n ouders wel eens een boek met de mooiste fietsroutes gegeven (doen ze erg graag) of in jouw geval misschien wandelroutes?

Een staatslot smile

Een hele mooie boom voor in de tuin? Die symbool staat voor iets?
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Zininzon zo 27 nov 2011 - 3:49

Een scheurkalender voor 2012 met voor elke dag een flauwe grap?

De mannen in onze groep hebben het volgende op hun lijstjes staan:
- wijnalmanak, financieel tijdschrift, grote/stevige paraplu, parfum, sportasseccoires, beltegoed, winterpakket voor de auto, kerstcd, decemberkalender (kraslot)
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 3:49

Ben ik nog even: ze zoeken al jaren iets voor boven de schouw, maar voor +/- 50 euro koop je massaproduktie van de IKEA, wat ik absoluut niet mooi vind. Het hoeft niet eens per se een schilderij te zijn, het mogen ook posters zijn die ingelijst kunnen worden, maar het is wel lastig denk ik om dat in deze prijscategorie te vinden. Het liefst zou ik dan iets zoeken in de kleuren rood/zwart/wit/grijs/zilverachtig. Dat zou het beste passen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 3:50

Feline schreef:Hij houdt niet van fietsen of wandelen ofzo? Want ik heb m'n ouders wel eens een boek met de mooiste fietsroutes gegeven (doen ze erg graag) of in jouw geval misschien wandelroutes?

Een staatslot smile

Een hele mooie boom voor in de tuin? Die symbool staat voor iets?

Na de ziekte van mijn moeder is alles qua sportieve activiteiten ondernemen minder geworden tot amper nog voorkomend. Ze fietsten en wandelden heel veel tot een paar jaar geleden. Staatslot is een goede! Thanks!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Beachgirl zo 27 nov 2011 - 3:53

Drinkt je vader iets specifieks?

Afgezaagd misschien maar mijn vader krijgt meestal zo'n pakket met van die kleine flesjes whisky of verschillende biertjes.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Lavendel zo 27 nov 2011 - 3:54

Mijn vader kan ik volgens mij alleen blij maken met CD's (Bob Dylan, Van Morrisson etc) of politieke getinte/ geschiedkundige/ waargebeurde/ biografische boeken. Houdt hij van lezen/muziek?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 4:05

Mijn vader houdt niet heel erg van lezen, maar muziek wel. Daar kan ik ook eventueel even naar kijken.

Bedankt voor de tips!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  RYW zo 27 nov 2011 - 4:14

Ik heb altijd een paar standaardkadootjes voor als ik écht niets weet:
- sloffen (maar die heeft hij dus al)
- mooie warme sjaal
- iets uit het bad-douche-luchtje-scheerschuim-aftershave-assortiment
- kookboek (maar in het geval van jouw ouders dus niet zo gepast, waarschijnlijk)
- nieuwe agenda of kalender voor het volgende jaar

Staatslot is inderdaad een goeie!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 4:29

Een mooie gezinsfoto die nog gemaakt moet worden, voor boven de schouw?
Een bon van een tuinwinkel (intratuin ofzo) zodat hij daar dingen voor in de tuin kan kopen?
coachings-scheurkalender (staan vaak leuke dingen op waar je soms best wel over na moet/kunt denken)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Caro zo 27 nov 2011 - 4:33

Nour schreef:Ben ik nog even: ze zoeken al jaren iets voor boven de schouw, maar voor +/- 50 euro koop je massaproduktie van de IKEA, wat ik absoluut niet mooi vind. Het hoeft niet eens per se een schilderij te zijn, het mogen ook posters zijn die ingelijst kunnen worden, maar het is wel lastig denk ik om dat in deze prijscategorie te vinden. Het liefst zou ik dan iets zoeken in de kleuren rood/zwart/wit/grijs/zilverachtig. Dat zou het beste passen.

Je kan toch ook op zoek gaan naar stockfoto's op internet en die laten drukken? Of je vraagt aan een van de vele fotograferende forummers of ze nog iets hebben liggen wat voldoet aan jouw eisen. Dan heb je én iets unieks én je blijft binnen budget...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 4:34

Oeh, da's wel een goeie Caro. Thanks!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Caro zo 27 nov 2011 - 4:36

Ik ben zelf al even aan het denken of ik nog iets voor je heb, maar dan zou je even moeten specificeren of het bijvoorbeeld een landschap moet zijn, een 'bloemen' foto oid....
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 4:39

Joy heeft ooit eens van het jurkje dat ik aanhad bij aankomst in NL (en door mijn ouders dus eerst opgestuurd) een mooie foto gemaakt. Helaas is dat alleen van mij, die van m'n zus is toen niet gefotografeerd. Dat zou heel mooi zijn geweest, omdat het ook echt een bepaalde betekenis heeft.

Wat ze nu in de kamer hebben hangen (tegenover de schouw) is een heel mooi handgemaakt doek uit India, van een olifant in verschillende kleuren - basiskleur is donkerrood. Ik zou het mooi vinden als het wel enigszins met India te maken heeft, omdat die sfeer al een beetje in de kamer hangt, zegmaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Liz zo 27 nov 2011 - 5:06

Nour schreef:Ben ik nog even: ze zoeken al jaren iets voor boven de schouw, maar voor +/- 50 euro koop je massaproduktie van de IKEA, wat ik absoluut niet mooi vind. Het hoeft niet eens per se een schilderij te zijn, het mogen ook posters zijn die ingelijst kunnen worden, maar het is wel lastig denk ik om dat in deze prijscategorie te vinden. Het liefst zou ik dan iets zoeken in de kleuren rood/zwart/wit/grijs/zilverachtig. Dat zou het beste passen.

Op Ebay kijken? Daar kun je voor dat budget zeker wat vinden! Of een mooie foto op canvas van jullie gezin of een natuurfoto bijvoorbeeld..
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 5:14

De laatste foto die wij hebben van ons gezin dateert van 14 jaar geleden, geloof ik.;-) M'n zus en ik hebben een gruwelijke hekel aan die "burgerlijke" gezinsfoto's en al helemaal als die heel zichtbaar in de woonkamer hangen/staan. Als m'n ouders dit nou heeeeel erg zouden waarderen, zouden we het nog wel voor ze doen, maar in dit geval is het niet eens haalbaar, aangezien ze bijna 200 km verderop wonen en we ze pas zien op de dag dat we pakjesavond vieren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Curious zo 27 nov 2011 - 5:20

Nour schreef:Mijn vader is een heel rustige man, met een droog gevoel voor humor, ruimdenkend is en erg geïnteresseerd in de actualiteiten. Hij is in mijn ogen een soort van wandelende encyclopedie wat politiek(e) (aangelegenheden) betreft.

Nav dit is het misschien leuk om hem de 'het aanzien van' te geven? Elk jaar komt er een nieuw aanzien uit, waarin alle actualiteiten van het jaar met foto's en verhalen staan. Het boek van 2011 komt pas volgend jaar, maar dit jaar bestaat aanzien 50 Jaar en daarom is er een boek ' 50 jaar aanzien' .
Te koop voor een tientje geloof ik.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Caro zo 27 nov 2011 - 5:27

Nour schreef:Joy heeft ooit eens van het jurkje dat ik aanhad bij aankomst in NL (en door mijn ouders dus eerst opgestuurd) een mooie foto gemaakt. Helaas is dat alleen van mij, die van m'n zus is toen niet gefotografeerd. Dat zou heel mooi zijn geweest, omdat het ook echt een bepaalde betekenis heeft.

Wat ze nu in de kamer hebben hangen (tegenover de schouw) is een heel mooi handgemaakt doek uit India, van een olifant in verschillende kleuren - basiskleur is donkerrood. Ik zou het mooi vinden als het wel enigszins met India te maken heeft, omdat die sfeer al een beetje in de kamer hangt, zegmaar.

Heeft je zus dat jurkje nog? Is er geen kans dat iemand die anders nog op de foto kan zetten, even bij elkaar voegen in Photoshop en dat laten printen?

Want ik vind dat idee écht heel erg goed.

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Pompoen zo 27 nov 2011 - 5:49

Je kunt ook op Etsy kijken, er zitten steeds meer Nederlandse ontwerpers op die bijvoorbeeld zeefdrukken oid verkopen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.  Empty Re: Help!;-) inspiratieloos voor m'n vader.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum