Thailand, georganiseerd reizen of zelfstandig?
+2
TukTuk
Smurf
6 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Thailand, georganiseerd reizen of zelfstandig?
Helemaal eens met bovenstaande reactie! Ze probeerden ons wijs te maken dat de Wat Pho (met enorme liggende Boeddha) dicht was, gelukkig niet ingetrapt.
P.S. Weet dat jij het niet zei dat Smurf geen tuktuk moest nemen, maar ze zei het zelf in een van haar posts
P.S. Weet dat jij het niet zei dat Smurf geen tuktuk moest nemen, maar ze zei het zelf in een van haar posts
iloverocknroll1984- Fluisteraar
- Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10
iloverocknroll1984 schreef:Helemaal eens met bovenstaande reactie! Ze probeerden ons wijs te maken dat de Wat Pho (met enorme liggende Boeddha) dicht was, gelukkig niet ingetrapt.
Ohh sorry dat heb ik dan verkeerd begrepen!
Maar je moet zeker een keer een tuktuk mee maken, maar dan zou ik hem eerder in Chiang Mai ofzo pakken. Daar wordt je minder afgezet haha.
Zo hadden wij een hostel geboekt in Chiang Mai, deden we normaal nooit op voorhand, maar kreeg dan als je online boekte korting met mijn youth travel card en aangezien we er lang wilden blijven scheelde dat toch. Was ik het adres vergeten mee te nemen en kwam ik dus smiddags in de trein achter.. Dus Uit wanhoop maar mijn moeder gesmst vanuit de trein in Thailand, of zij het adres even wilde googlen. (was het 6 uur smorgens in NL , m'n lieve moeder met haar slaapdronken kop achter de computer gekropen ) Nouja aangekomen in Chiang Mai, namen we een tuktuk, want er reden bijna geen normale taxi's. Adres laten lezen, maarja die stond er natuurlijk niet in het Thais, maar in het engels, die man nog aan 3 andere tuk tuk chauffeurs nagevraagd, en hij zou de weg wel weten. Onderweg heeft hij nog 2x moeten bellen met zijn collega's, maar uiteindelijk kwamen we er Lag ook een beetje achteraf dat hostel, waren hele mooie kamers overigs, smorgens gratis ontbijt (nouja toast met jam en thee, maar toch! Je mocht zoveel pakken als je wilde), en hele mooie ruime kamers, we bleven daar 2 weken, en na enkele dagen vroeg het meisje of ze onze kamer anders schoon moest maken.
Maar het lag wel buiten het echte centrum, overigs maar 10 min lopen hoor, en met de tuktuk hadden we er in 5 minuten kunnen zijn, maar dat duurde dus een half uur
Overigs is dat wel een beetje Thais. Ze willen geen gezichtsverlies lijden, dus als je bijvoorbeeld de weg vraagt en ze weten het niet, zullen ze nooit zeggen "sorry ik weet het niet", maar altijd maar gewoon ergens heen wijzen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Ok heb ik het ook even te snel gelezen over de tuktuk. Maar weet ik in iedergeval waar ik op moet letten.
Leuk om de verhalen zo te lezen.
Wat voor soort activiteiten hebben jullie overigens gedaan? Wat is echt leuk om te doen?
Ik heb al snorkelen gehoord, en helpen bij de olifanten (wat me ook echt supervet lijkt!)
Ik heb er nu al onwijs veel zin in door jullie verhalen...
Leuk om de verhalen zo te lezen.
Wat voor soort activiteiten hebben jullie overigens gedaan? Wat is echt leuk om te doen?
Ik heb al snorkelen gehoord, en helpen bij de olifanten (wat me ook echt supervet lijkt!)
Ik heb er nu al onwijs veel zin in door jullie verhalen...
Smurf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 63
Punten : 93
Registratiedatum : 22-02-11
Ik heb in Chiang Mai de zogeheten "Flight of the gibbon" gedaan. Dat is tokkelen door de boomtoppen, ook wel ziplinen genoemd. Was erg leuk, nadien nog een aantal keer in Costa Rica gedaan maar de eerste keer was toch wel het meest spannend omdat het nieuw was.
De zoo in Chiang Mai is ook leuk als je tijd over hebt, mooi ruim opgezet en met flink wat hoogteverschillen af en toe een eind wandelen van dier naar dier
Snorkelen is zeker een aanrader, zou even via internet uitzoeken waar je het beste kunt snorkelen als jullie daar zijn, want kan per plaats en vooral ook per maand (afhankelijk van het weer enzo) verschillen of er veel te zien is.
In Bangkok vond ik fietsen met Co van Kessel erg leuk, dan ga je ook grote delen door buitenwijken en neem je je fiets mee op een kleine tocht door de kanalen (klongs) van de stad. Verder dus de Wat Pho, met de enorme liggende Boeddha. En natuurlijk het Koninklijk Paleis.
Ik heb destijds nog veel meer gedaan, maar kan het me zo gauw even niet herinneren. Als ik nog op iets kom wat ook echt heel leuk is, dan vul ik het hier aan
De zoo in Chiang Mai is ook leuk als je tijd over hebt, mooi ruim opgezet en met flink wat hoogteverschillen af en toe een eind wandelen van dier naar dier
Snorkelen is zeker een aanrader, zou even via internet uitzoeken waar je het beste kunt snorkelen als jullie daar zijn, want kan per plaats en vooral ook per maand (afhankelijk van het weer enzo) verschillen of er veel te zien is.
In Bangkok vond ik fietsen met Co van Kessel erg leuk, dan ga je ook grote delen door buitenwijken en neem je je fiets mee op een kleine tocht door de kanalen (klongs) van de stad. Verder dus de Wat Pho, met de enorme liggende Boeddha. En natuurlijk het Koninklijk Paleis.
Ik heb destijds nog veel meer gedaan, maar kan het me zo gauw even niet herinneren. Als ik nog op iets kom wat ook echt heel leuk is, dan vul ik het hier aan
Ik vertrek volgende week en ik ga niet georganiseerd.
Is, iemand hierboven..., met de trein of bus de grens overgegaan naar Maleisie of vliegend?
En wat malaria betreft...als je de binnenlanden niet in gaat dan zijn malariapillen niet nodig. De malariamuggen die nog in de 'toeristen'gebieden zijn, zijn inmiddels resistent voor anti-malaria middelen. Wel goede anti-mug spray oid kopen met genoeg DEET erin en spuit dit ook een beetje op dunne kleding..
Is, iemand hierboven..., met de trein of bus de grens overgegaan naar Maleisie of vliegend?
En wat malaria betreft...als je de binnenlanden niet in gaat dan zijn malariapillen niet nodig. De malariamuggen die nog in de 'toeristen'gebieden zijn, zijn inmiddels resistent voor anti-malaria middelen. Wel goede anti-mug spray oid kopen met genoeg DEET erin en spuit dit ook een beetje op dunne kleding..
Gast- Gast
Jip83 schreef:Ik vertrek volgende week en ik ga niet georganiseerd.
Wij zijn met de bus de grens over gegaan naar Maleisië, vanaf Krabi naar Kuala Lumpur. Ging heel soepel, luxe bus waar je goed in kon slapen en we kregen een visum voor 90 dagen gratis on arrival. Enige nadeel is dat we 'snachts in KL aankwamen, en volgens de planning zou dat 's morgens zijn. En het andere nadeel, als je daarna weer met de bus terug gaat naar Thailand, krijg je maar een visum van 15 dagen. Of je moet in Maleisië een visum voor 60 dagen (geloof ik, of 30) aanvragen.
Overigs, werkt anti muggen spul met DEET echt totáál niet. Je kan beter daar terplekke anti muggen spul kopen, vaak ook niet van die chemische troep en werkt nog beter ook. Tegen de jeuk kan je tijgerbalsem smeren op de muggenbulten.
TukTuk- Ratel
Ik heb een double entry visum voor Thailand, dus ik mag 2x60 dagen blijven. Maar voor Maleisië is het een goed idee.
Ik neem toch wat muggenspul mee. Als is het voor de eerste dagen. Ik word meestal wel lekgeprikt :-(
Ik neem toch wat muggenspul mee. Als is het voor de eerste dagen. Ik word meestal wel lekgeprikt :-(
Gast- Gast
Jip83 schreef:Ik heb een double entry visum voor Thailand, dus ik mag 2x60 dagen blijven. Maar voor Maleisië is het een goed idee.
Oh dat is ideaal. Dan kan je gewoon de grens over naar Maleisië, je betaald daar niks voor je visum en mag gewoon 90 dagen blijven. Die hoef je dus ook niet van te voren aan te vragen maar wordt bij de grens geregeld. Je krijgt gewoon een stempel in je paspoort, echt perfect gewoon.
Ja je kan altijd muggenspul mee nemen, maar DEET is helaas geen wondermiddel..
Ik gebruikte deze in thailand:
Gewoon te koop bij iedere 7Eleven en andere winkels/apotheken.
Ook geen wondermiddel, maar het werkte een stuk beter dan DEET. Bij ons was binnen 2 dagen het flesje DEET op.. En zat nog helemaal onder.. Deze zijn tenminste ook nog betaalbaar. Een flesje DEET 50 was geloof ik 10 euro, dit flesje nog geen 2 euro.
TukTuk- Ratel
Ik ben ook met de bus de grens over gegaan Vanaf Phuket 11 uur in de bus naar sungai golok en toen door gegaan naar Perhentian Islands.
*Noosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11
Ik ben met de boot overgegaan van Maleisië naar Thailand (je komt dan aan in Satun). Over het algemeen wordt dat aangeraden omdat de grensprovincies niet veilig zijn en het afgeraden wordt over land de grens over te steken.
iloverocknroll1984 schreef:Ik ben met de boot overgegaan van Maleisië naar Thailand (je komt dan aan in Satun). Over het algemeen wordt dat aangeraden omdat de grensprovincies niet veilig zijn en het afgeraden wordt over land de grens over te steken.
Schijnt dat dat echt onzin is. Ze raden af om met de trein te gaan omdat er 1x een bom is ontploft. Maar we hebben met een Amerikaan gesproken die in Krabi een hostel runde, en hij zei dat je gewoon zonder problemen over land de grens over kon.
TukTuk- Ratel
Wat ik destijds heb gelezen op de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, was dat er met name gevechten waren tussen lokale bevolking en niet zozeer gericht tegen toeristen, maar dat je wel dus de pech kan hebben er net tussen te zitten en dat er dus ook wel toeristen zijn omgekomen in die regio's omdat het er erg onrustig i. Persoonlijk vond ik het fijn om daarom per boot te gaan, omdat het qua tijd niet echt uitmaakte en ik me dan toch wat meer op me gemak voelde dan dat ik in een bus of trein zou zitten. Maar dat is ieder z'n keuze natuurlijk en het is goed om te horen dat het advies kennelijk gebaseerd is op slechts enkele gevallen in het verleden.
Ik zweer juist bij DEET trouwens!
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Polly schreef:Ik zweer juist bij DEET trouwens!
Dan zullen wij wel extra lekker bloed hebben gehad Nee toch raar dat de ene er wel echt veel aan heeft, en zoals wij echt totaal niet.. Misschien ligt het er ook een beetje aan waar je bent ? De eerste dagen zaten wij in Bangkok en omdat het daar al zo'n ramp was hebben we daarna alleen nog maar die andere gekocht.
Maar het is altijd het proberen waard, terplekke kan je ook altijd nog wel middeltjes met DEET kopen, ik zou dus niet een hele voorraad mee nemen aangezien het hier zo duur is.
TukTuk- Ratel
Smurf schreef:Wie is er hier weleens vaker naar Thailand geweest? Ik wil volgend jaar met mijn vriend naar Thailand en we willen daar een beetje rond gaan reizen. Dit is de eerste keer voor ons in Thailand.
Ik heb wat sites gevonden over georganiseerd rondreizen (niet in een groep, maar samen), en zelfstandig. Wat zouden jullie aanraden?
En welke plekken moeten we zeker naartoe? We hebben namelijk nog geen idee welk gedeelte we willen zien. We willen 3 weken gaan.
En wat is de beste periode om te gaan? Wanneer is het regenseizoen? En is dit erg heftig?
Ik ga zo het topci doorlezen maar eerst even dit.
Mijn vriend en ik vertrekken over een kleine 2 weken voor een maand naar Thailand. We hebben ook getwijfeld tussen een georganiseerde reis of zelf rondtrekken, we hebben dus voor het laatste gekozen. We hebben een globaal reisschema maar op het eerste hotel in Bangkok en het hotel voor de Fullmoonparty na, hebben we nog niks geboekt.
Wij hebben onze tickets geboekt via NRV reizen, stuk goedkoper dan andere aanbieders. Op NRV kan je ook je eigen reis samenstellen maar wij boeken ook de excursies pas ter plekke.
Ik ga nu even verder lezen
Kruidkoek- Fluisteraar
- Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11
Kruidkoek schreef:Smurf schreef:Wie is er hier weleens vaker naar Thailand geweest? Ik wil volgend jaar met mijn vriend naar Thailand en we willen daar een beetje rond gaan reizen. Dit is de eerste keer voor ons in Thailand.
Ik heb wat sites gevonden over georganiseerd rondreizen (niet in een groep, maar samen), en zelfstandig. Wat zouden jullie aanraden?
En welke plekken moeten we zeker naartoe? We hebben namelijk nog geen idee welk gedeelte we willen zien. We willen 3 weken gaan.
En wat is de beste periode om te gaan? Wanneer is het regenseizoen? En is dit erg heftig?
Ik ga zo het topci doorlezen maar eerst even dit.
Mijn vriend en ik vertrekken over een kleine 2 weken voor een maand naar Thailand. We hebben ook getwijfeld tussen een georganiseerde reis of zelf rondtrekken, we hebben dus voor het laatste gekozen. We hebben een globaal reisschema maar op het eerste hotel in Bangkok en het hotel voor de Fullmoonparty na, hebben we nog niks geboekt.
Wij hebben onze tickets geboekt via NRV reizen, stuk goedkoper dan andere aanbieders. Op NRV kan je ook je eigen reis samenstellen maar wij boeken ook de excursies pas ter plekke.
Ik ga nu even verder lezen
Ok dankje, ik ga het onthouden.
Super dat jij al bijna gaat. Laat je weten hoe het was als je terugbent?
Smurf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 63
Punten : 93
Registratiedatum : 22-02-11
@Kruidkoek Misschien kom ik je nog wel tegen?! Ik vertrek volgende week!
Gast- Gast
Heel erg veel plezier Jip! Ik benijd je wat deze reis wat je gaat maken lijkt me zo gaaf. Ik hoop ooit deze reis te maken, helaas gaat het volgend jaar niet lukken, maar wie weet!!
Gast- Gast
Ik gebruik ook altijd DEET Bij de Kruidvat heb ik toen deze gekocht:
Schijnt niet zo heel erg goed te zijn omdat het deet percentage zo hoog is, maar ik heb echt geen enkele muggenbult gezien!
Schijnt niet zo heel erg goed te zijn omdat het deet percentage zo hoog is, maar ik heb echt geen enkele muggenbult gezien!
Gast- Gast
Yasmin, die heb ik op het moment ook, die is inderdaad sterk pffff! Nog steeds word ik wel eens af en toe gebeten, maar volgens mij toch wel een stuk minder dan met ander spul.
AN, ik heb in Azië sowieso super veel last gehad van de muggen, ik zou niet weten waar het erger is dan daar (en dan voornamelijk de eilanden in ZO Azië). In het Caribisch gebied heb ik ook wel eens onder de muggenbulten gezeten, hier in Zuid-Amerika moet ik ook uitkijken, maar Azië was echt extreem
AN, ik heb in Azië sowieso super veel last gehad van de muggen, ik zou niet weten waar het erger is dan daar (en dan voornamelijk de eilanden in ZO Azië). In het Caribisch gebied heb ik ook wel eens onder de muggenbulten gezeten, hier in Zuid-Amerika moet ik ook uitkijken, maar Azië was echt extreem
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Polly schreef:Yasmin, die heb ik op het moment ook, die is inderdaad sterk pffff! Nog steeds word ik wel eens af en toe gebeten, maar volgens mij toch wel een stuk minder dan met ander spul.
Ja het is in Azië ook echt extreem inderdaad. Wij hadden er in australie ook weinig last van, Fiji wel weer wat meer, maar vooral in Thailand was het echt erg. Maarja de omgeving en dergelijke maakt een hoop goed
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Polly schreef:Yasmin, die heb ik op het moment ook, die is inderdaad sterk pffff! Nog steeds word ik wel eens af en toe gebeten, maar volgens mij toch wel een stuk minder dan met ander spul.
Ja het is in Azië ook echt extreem inderdaad. Wij hadden er in australie ook weinig last van, Fiji wel weer wat meer, maar vooral in Thailand was het echt erg. Maarja de omgeving en dergelijke maakt een hoop goed
Misschien moet ik dan maar niet meer gaan. Ik word echt ALTIJD helemaal lekgeprikt.... :-(
Gast- Gast
Jip83 schreef:AngelNyn schreef:Polly schreef:Yasmin, die heb ik op het moment ook, die is inderdaad sterk pffff! Nog steeds word ik wel eens af en toe gebeten, maar volgens mij toch wel een stuk minder dan met ander spul.
Misschien moet ik dan maar niet meer gaan. Ik word echt ALTIJD helemaal lekgeprikt.... :-(
Gewoon met tijgerbalsem smeren op de bulten, werkt erg goed tegen de jeuk En het went ook wel
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Jip83 schreef:AngelNyn schreef:Polly schreef:Yasmin, die heb ik op het moment ook, die is inderdaad sterk pffff! Nog steeds word ik wel eens af en toe gebeten, maar volgens mij toch wel een stuk minder dan met ander spul.
Gewoon met tijgerbalsem smeren op de bulten, werkt erg goed tegen de jeuk En het went ook wel
Tijgerbalsem...meteen kopen daar dan! Heb wel zalf mee maar zal niet helpen. En anders lekker teentjes knoflook eten. Toen dat in Canada mijn porien uikwam...geen last meer van muggen! Ik stonk wel een uur in de wind, maar die Thai doen dat volgens mij ook ;-) En ik hoef geen man aan de haak te slaan, wie weet hou ik ze dan zo op afstand.
jaja jeuk is leuk, bloed is goed en pijn is fijn...
Gast- Gast
Jip83 schreef:AngelNyn schreef:Jip83 schreef:AngelNyn schreef:Polly schreef:Yasmin, die heb ik op het moment ook, die is inderdaad sterk pffff! Nog steeds word ik wel eens af en toe gebeten, maar volgens mij toch wel een stuk minder dan met ander spul.
Tijgerbalsem...meteen kopen daar dan! Heb wel zalf mee maar zal niet helpen. En anders lekker teentjes knoflook eten. Toen dat in Canada mijn porien uikwam...geen last meer van muggen! Ik stonk wel een uur in de wind, maar die Thai doen dat volgens mij ook ;-) En ik hoef geen man aan de haak te slaan, wie weet hou ik ze dan zo op afstand.
jaja jeuk is leuk, bloed is goed en pijn is fijn...
Haha om de knoflook zit je daar idd niet verlegen!
TukTuk- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Canada/Thailand/andere leuke reizen
» MBO Noorderpoort Groningen slecht georganiseerd
» Wanneer zelfstandig
» zelfstandig zitten!
» Zelfstandig aan- en uitkleden..
» MBO Noorderpoort Groningen slecht georganiseerd