MBO Noorderpoort Groningen slecht georganiseerd
+3
Toet
silly-one
mii_joyce
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
MBO Noorderpoort Groningen slecht georganiseerd
Hallo dames,
Een tijdje geleden heb ik bij een vriend van mij, ROOD jong in de SP lid, aangegeven dat er heel veel zaken slecht geregeld waren op school. Deze klachten heeft hij gedurende 1,5 jaar al vaker aan moeten horen en omdat het echt te vaak voorkwam dat het op school niet goed ging besloten we een actie op te zetten.
In 1 pauze van 20 minuten hebben we meer dan 50 handtekeningen verzameld, van mensen die het eens waren dat het gewoon veel beter kan en vooral ook beter moet. Helaas was ROOD de 2e keer niet meer welkom en wilde de directrice een gesprek met zowel studenten als met ROOD erbij. Dat gesprek was vandaag..En! Het Dagblad Van Het Noorden was erbij Hier was de directrice niet zo happy mee, maar goed.. we leven allemaal nog en morgen wordt het artikel geplaatst, met foto van het overhandigen van de handtekeningen.
Grote problemen zijn o.a.:
- Het toegezegde gratis printen van 1,5 jaar terug werd dit jaar ineens teruggedraaid waardoor we ongeveer €10,- per WEEK kwijt zouden zijn aan printen. (Ontzettend hoge kosten voor eigen rekening, want er kwam maar €15,- op ons pasje)
- De roosters voor een toetsweek of nieuwe periode werden bekend gemaakt op de vrijdag voor die nieuwe periode of toetsweek (geen mogelijkheid tot plannen dus)
- Les op eigen niveau; Studenten die gaan uitstromen op niveau 3 of 4 krijgen momenteel allen les op niveau 4.. Er staan, nog, onbevoegde docenten voor de klas..
- Respect: Leraren verwachten dat we op tijd op school zijn met het huiswerk af, maar komen zelf vaak te laat of moeten nog even wat halen en hebben vaak zelf de boel niet op orde. Behandelen ons als kleine kinderen en zijn niet bereid vaker dan een keer de lesstof uit te leggen. Bovendien word, als we aangeven dat er van alles mis is, dat afgedaan met 'Jullie moeten niet zo negatief doen'.
- Duidelijke opdrachten ; docenten weten soms niet wat ze vragen, waardoor we 'vage' opdrachten krijgen..
- BHV ; We zijn 2 jaar achter elkaar niet opgehaald bij een brandoefening, mocht het dus echt zo zijn waren we al twee keer de ***
Dit alles is in het gesprek besproken en komt morgen dus in de krant te staan. De journalist kreeg de directrice niet te pakken telefonisch voor een interview na het gesprek, dus ben benieuwd of dat nog gaat komen en of het echt zin heeft gehad.
Vond het wel even leuk dit met jullie te delen..Morgen zal ik een link van het krantenartikel plaatsen
Hieronder links van publicaties op de ROOD site:
23-1-2013 : http://rood.groningen.sp.nl/?display=items&u_id=1049&topic=nieuws
17-2-2013 : http://rood.groningen.sp.nl/?display=items&u_id=1054&topic=nieuws
Hebben jullie zelf ook ervaringen met zo'n slechte organisatie of wat vinden jullie hier van
Een tijdje geleden heb ik bij een vriend van mij, ROOD jong in de SP lid, aangegeven dat er heel veel zaken slecht geregeld waren op school. Deze klachten heeft hij gedurende 1,5 jaar al vaker aan moeten horen en omdat het echt te vaak voorkwam dat het op school niet goed ging besloten we een actie op te zetten.
In 1 pauze van 20 minuten hebben we meer dan 50 handtekeningen verzameld, van mensen die het eens waren dat het gewoon veel beter kan en vooral ook beter moet. Helaas was ROOD de 2e keer niet meer welkom en wilde de directrice een gesprek met zowel studenten als met ROOD erbij. Dat gesprek was vandaag..En! Het Dagblad Van Het Noorden was erbij Hier was de directrice niet zo happy mee, maar goed.. we leven allemaal nog en morgen wordt het artikel geplaatst, met foto van het overhandigen van de handtekeningen.
Grote problemen zijn o.a.:
- Het toegezegde gratis printen van 1,5 jaar terug werd dit jaar ineens teruggedraaid waardoor we ongeveer €10,- per WEEK kwijt zouden zijn aan printen. (Ontzettend hoge kosten voor eigen rekening, want er kwam maar €15,- op ons pasje)
- De roosters voor een toetsweek of nieuwe periode werden bekend gemaakt op de vrijdag voor die nieuwe periode of toetsweek (geen mogelijkheid tot plannen dus)
- Les op eigen niveau; Studenten die gaan uitstromen op niveau 3 of 4 krijgen momenteel allen les op niveau 4.. Er staan, nog, onbevoegde docenten voor de klas..
- Respect: Leraren verwachten dat we op tijd op school zijn met het huiswerk af, maar komen zelf vaak te laat of moeten nog even wat halen en hebben vaak zelf de boel niet op orde. Behandelen ons als kleine kinderen en zijn niet bereid vaker dan een keer de lesstof uit te leggen. Bovendien word, als we aangeven dat er van alles mis is, dat afgedaan met 'Jullie moeten niet zo negatief doen'.
- Duidelijke opdrachten ; docenten weten soms niet wat ze vragen, waardoor we 'vage' opdrachten krijgen..
- BHV ; We zijn 2 jaar achter elkaar niet opgehaald bij een brandoefening, mocht het dus echt zo zijn waren we al twee keer de ***
Dit alles is in het gesprek besproken en komt morgen dus in de krant te staan. De journalist kreeg de directrice niet te pakken telefonisch voor een interview na het gesprek, dus ben benieuwd of dat nog gaat komen en of het echt zin heeft gehad.
Vond het wel even leuk dit met jullie te delen..Morgen zal ik een link van het krantenartikel plaatsen
Hieronder links van publicaties op de ROOD site:
23-1-2013 : http://rood.groningen.sp.nl/?display=items&u_id=1049&topic=nieuws
17-2-2013 : http://rood.groningen.sp.nl/?display=items&u_id=1054&topic=nieuws
Hebben jullie zelf ook ervaringen met zo'n slechte organisatie of wat vinden jullie hier van
mii_joyce- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Re: MBO Noorderpoort Groningen slecht georganiseerd
Niet lullig bedoeld, maar op meerdere scholen gaat het er zo aan toe. Of zelfs erger.
Ik heb op de hbo gezetten en in het laatste jaar kregen we als klas te horen dat we maar afstuderen omdat de school anders geen geld kreeg. Begeleiding kregen we bijna niet. En dit is nog maar 1 van de dingen die gebeurde.
Ik heb op de hbo gezetten en in het laatste jaar kregen we als klas te horen dat we maar afstuderen omdat de school anders geen geld kreeg. Begeleiding kregen we bijna niet. En dit is nog maar 1 van de dingen die gebeurde.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn MBO-school was net zo waardeloos. Wat ik nog het meest zorgelijk vind is het niveau van de opleiding vergeleken met anderen. Ik heb bijvoorbeeld in vier jaar tijd (mbo4) slechts 10 weken Nederlands gehad, nooit Engels en nooit een tentamen/toets/examen gemaakt.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
silly-one schreef:Niet lullig bedoeld, maar op meerdere scholen gaat het er zo aan toe. Of zelfs erger.
Ik zeg ook niet dat alleen onze school/hele MBO slecht is. Maar Dit is wat ik er van mee krijg
Natuurlijk zal universitair en op HBO ook niet alles goed gaan, maar ik denk dat hoe meer je kijkt naar de concurrentie tussen scholen, dat dit op het MBO heel groot is, zeker in Groningen. Je hebt hier 2 MBO's en op beide kun je dezelfde opleidingen volgen... Het is natuurlijk belachelijk dat je moet afstuderen voor het geld voor de school, en natuurlijk heb je alle recht op begeleiding .. Ik snap best dat het op heel veel plekken slecht is, maar wilde gewoon laten zien dat we met deze actie wellicht wat bereikt hebben!
toet schreef: Mijn MBO-school was net zo waardeloos. Wat ik nog het meest zorgelijk vind is het niveau van de opleiding vergeleken met anderen. Ik heb bijvoorbeeld in vier jaar tijd (mbo4) slechts 10 weken Nederlands gehad, nooit Engels en nooit een tentamen/toets/examen gemaakt.
Wat ontzettend waardeloos, Toet! Ook een MBO dus Maar wat slecht ook, zo weinig Nederlands en Engels.. Dat kan toch niet, zeker niet als je dan kijkt naar de waarde van je diploma. Maar het motiveert ook absoluut niet ...
En daar moet wat, vanuit de directie of wie dan ook, aan gedaan worden Daarom zijn we deze actie gestart
mii_joyce- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Zolang Bijsterveld over het ministerie van onderwijs gaat, zal het niet verbeteren. Aangezien er alleen maar bezuinigd wordt in het onderwijs.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind dit nu niet direct onwijs schokkende dingen waar zo'n stampij om gemaakt moet worden. Ja, het is vervelend, maar als ik het vergelijk met mijn opleiding valt het nog wel mee!
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik moet wel zeggen mii_joyce, dat ik de problemen die jij noemt niet echt concreet en objectief vind. Als je hier iets mee wil bereiken zul je ze anders moeten formuleren.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Sta er niet van te kijken hoor. Over mijn vorige school kan ik een heel boek schrijven en dan vallen die punten van jou nog best mee. Volgens mij schort het bij veel scholen aan niets hoor.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het knap dat je er wat aan doet! Het gaat op veel scholen inderdaad zo en iedereen klaagt erover, maar wie kan zeggen dat hij/zij er daadwerkelijk wat aan gedaan heeft. Hopelijk levert het jullie wat op!
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik heb zelf op het Noorderpoort College gezeten en die opleiding was ook super dramatisch. (Ook Diamantlaan) Ik ben regelmatig met mijn klasgenoten bij de directeur geweest maar ze doen er gewoon niks mee/aam
Maarreeeeh....Alfa College in Groningen is 100x erger. Ik wil niet eens meer een opleiding volgens op het Alfa College, ik kies dan liever voor het Noorderpoort
Maarreeeeh....Alfa College in Groningen is 100x erger. Ik wil niet eens meer een opleiding volgens op het Alfa College, ik kies dan liever voor het Noorderpoort
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Eerlijk gezegd zie ik geen verschil met wat ik hoor van andere scholieren en studenten... Ik heb zelf op die school m'n eindexamenjaar van het VWO gedaan en dat was eigenlijk heel goed geregeld, maar is ook al 300 jaar geleden. Op mijn eigen opleiding was mijn scriptiebegeleidster tot 2x toe mijn scriptie kwijtgeraakt en dat bracht mijn afstuderen in gevaar - ik mocht daardoor aanvankelijk van haar niet afstuderen en helaas was ze de directrice van de opleiding. Dat vind ik laakbaarder dan wat jij hebt benoemd...
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Thailand, georganiseerd reizen of zelfstandig?
» Groningen
» Wie wil mij meeten in Groningen
» Groningen en stappen
» High Tea in Groningen
» Groningen
» Wie wil mij meeten in Groningen
» Groningen en stappen
» High Tea in Groningen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: