Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Thailand, georganiseerd reizen of zelfstandig?

+2
TukTuk
Smurf
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Thailand, georganiseerd reizen of zelfstandig? Empty Thailand, georganiseerd reizen of zelfstandig?

Bericht  Smurf zo 27 nov 2011 - 0:00

Wie is er hier weleens vaker naar Thailand geweest? Ik wil volgend jaar met mijn vriend naar Thailand en we willen daar een beetje rond gaan reizen. Dit is de eerste keer voor ons in Thailand.
Ik heb wat sites gevonden over georganiseerd rondreizen (niet in een groep, maar samen), en zelfstandig. Wat zouden jullie aanraden?
En welke plekken moeten we zeker naartoe? We hebben namelijk nog geen idee welk gedeelte we willen zien. We willen 3 weken gaan.
En wat is de beste periode om te gaan? Wanneer is het regenseizoen? En is dit erg heftig?

Smurf
Smurf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 63
Punten : 93
Registratiedatum : 22-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thailand, georganiseerd reizen of zelfstandig? Empty Re: Thailand, georganiseerd reizen of zelfstandig?

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 0:19

Ik kan je geen tips geven, maar ook ik ga dit topic even in de gaten houden.

Gast
Gast

Thailand, georganiseerd reizen of zelfstandig? Empty Re: Thailand, georganiseerd reizen of zelfstandig?

Bericht  TukTuk zo 27 nov 2011 - 0:22

Ik zou zeker voor zelfstandig gaan! Het scheelt zoveel kosten, plus je kan lekker doen wat je zelf wilt.

Zeker in een land als Thailand is het gewoon zo makkelijk om zelfstandig rond te reizen. Wij zijn ruim 2 maanden bij elkaar in Thailand geweest (tussendoor in Maleisie en Laos geweest), en behalve het hotel voor de eerste nacht, en het hostel voor de 3 nachten er na, in Bangkok, hadden wij níks geboekt, maar dan ook echt níks. Het enige wat vast stond was de vlucht 3,5 maand later, door naar Australië.

Wij zijn begonnen in Bangkok, vanaf daar naar een klein eilandje gegaan, small Koh Chang, aan de kant van Myanmar. Iedere keer als we ergens aan kwamen, gingen we daarna pas kijken waar we daarna weer heen wilden. Wilden we ergens heen, gingen we gewoon terplekke een bus of mini van boeken voor bijvoorbeeld de dag er na.
We hadden ook totaal geen planning toen we vertrokken. We wisten niet eens van het bestaan van small Koh Chang, tot dat we hoorden dat de eigenaren van het hostel in Bangkok daar ook wat huisjes hadden. Daar zijn we uiteindelijk 8 dagen geweest, en zijn gewoon met de boot terug naar het vaste land. Tuktuk genomen naar het busstation en daar gewoon gekeken wanneer er die dag een bus zou vertrekken richting Krabi.
Vaak gaat er minimaal wel 1 bus per dag naar alle bekende plaatsen, maar vaak ook veel meer.

We boekten ook nooit op voorhand een hostel. Gingen gewoon ergens geen en zagen terplekke wel. Bevalt na 1 dag het eerste hostel niet, ga je opzoek de volgende dag naar de volgende.

We hebben 1x gehad dat we geen slaapplek konden vinden en dat was tijdens een nationale feestdag. Uiteindelijk hebben we in de soort van lobby geslapen op een matras, en hadden de goedkoopste slaapplek van iedereen daar die nacht Very Happy

Ik was er zelf overigs ook heel erg huiverig voor hoor, maar mijn vriend wilde persee op die manier de reis doen en heb me dus over laten halen. Ik wilde veel liever vast leggen waar we heen gingen, van te voren. Maar ben zo blij dat we dit hebben gedaan op deze manier! We konden alles zelf bepalen, als we ergens na een dag weer weg wilden deden we dag, als we 2 weken wilden blijven hangen kon dat ook. Niemand die ons vertelde wat we moesten doen. Heerlijk!
We huurden van een scooter, en dat gaf ons zoveel vrijheid. Zo wilden we naar de hotsprings, "vlakbij" krabi, zo'n 50Km verderop. Kosten voor het huren van een scooter: 200 baht, benzine, 20 baht.
We raakten daar terplekke aan de praat met een amerikaans stel, die hadden een taxi genomen, en die bleef ook op hun wachten, kosten: 2000 baht (dat was voor ons 2x een dagbudget!)
Wij konden gaan wanneer we wilden, onderweg stoppen waar we wilden etc. Zelfs nog een lekke band gekregen op de snelweg, waar we al 20km geen afslag hadden gehad. Juist op dat punt wél een afslag, en daar zat een politie kantoortje. Die agent heeft een collega laten komen met een pick-up truck, scooter achterin geladen en naar het eerst volgende grote dorp gereden, want in het eerste dorp was alles dicht. Kostte ons niks dat ritje, en de kosten voor het laten maken van de lekke band was 120 baht.
Telkens als ik terug denk aan toen, en aan hoeveel geluk we hebben gehad, net op die plek een afslag, net daar een politie kantoortje, ben altijd bang dat mensen het niet geloven, en kan het zelf soms ook niet geloven dat we zoveel geluk hadden. Maar dat zijn wel de leuke dingen die je blijft onthouden smile

Sowieso wat echt aanraders zijn:
Ayuthaya
Met de nachttrein naar Chiang Mai
Krabi
Small Koh Chang, maar daar moet je van houden, het is echt basic basic, 2 uur per dag stroom, geen echt stromend water etc. We vermaakten ons met spelletjes, lezen, nog meer lezen, eten (Het eten was daar ZO goddelijk, dat we van maaltijd naar maaltijd leefden soms Embarassed ) en kletsen met andere backpackers.

Als je maar 3 weken gaat zou ik wel een keuze maken tussen het noorden of het zuiden. Wij hebben helaas weinig van het noorden kunnen zien, behalve Chiang Mai. Volgende keer zou ik meer voor het noorden gaan.

Beste reistijd is november tot februari ongeveer. Na februari komt het hitte seizoen, dan wil je daar echt niet zijn. De luchtvochtigheid ligt heel hoog, dus naast dat het 40 graden is, is het ook super benauwd. Het regenseizoen hebben wij alleen de laatste dagen van mee gemaakt, en ik zou gek geworden zijn als we dat 2 maanden lang gehad hadden. Wordt je getroffen door een regenbui, ben je ook in 2 seconden door en door nat.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Smurf zo 27 nov 2011 - 0:35

AngelNyn, bedankt voor de tips, hier heb ik echt iets aan!
Mij lijkt het namelijk ook eng om zelfstandig te gaan, maar volgens mijn vriend moet het in Thailand allemaal zo makkelijk gaan. Denk maar dat ik daarop moet vertrouwen als ik jouw verhaal zo lees.
Helaas kunnen wij ook maar 3 weken gaan, maar lijkt me heerlijk om daar veel langer te zijn, zoals jij hebt gedaan.

Misschien een beetje een domme vraag. Als je daar een scooter huurt, moet je die dan ook weer op dezelfde plek terugbrengen als waar je hem gehuurd hebt? En moet je hiervoor je rijbewijs meenemen daar naar toe?

Zijn er nog meer dingen waar je rekening mee moet houden als je naar Thailand gaat?
En weet jij wanneer de beste periode is om te gaan?
Smurf
Smurf
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  TukTuk zo 27 nov 2011 - 0:47

Smurf schreef:AngelNyn, bedankt voor de tips, hier heb ik echt iets aan!
Mij lijkt het namelijk ook eng om zelfstandig te gaan, maar volgens mijn vriend moet het in Thailand allemaal zo makkelijk gaan. Denk maar dat ik daarop moet vertrouwen als ik jouw verhaal zo lees.
Helaas kunnen wij ook maar 3 weken gaan, maar lijkt me heerlijk om daar veel langer te zijn, zoals jij hebt gedaan.

Misschien een beetje een domme vraag. Als je daar een scooter huurt, moet je die dan ook weer op dezelfde plek terugbrengen als waar je hem gehuurd hebt? En moet je hiervoor je rijbewijs meenemen daar naar toe?

Zijn er nog meer dingen waar je rekening mee moet houden als je naar Thailand gaat?
En weet jij wanneer de beste periode is om te gaan?

Ik snap je gevoel hoor! Maar je kan er écht heel goed zelfstandig rondreizen.
Ook bijvoorbeeld nog een stomme tip misschien, maar veel mensen zijn angstig voor taxi's, maar als je in Thailand gewoon een meter taxi neemt, ben je vaak goedkoper uit dan een tuktuk. Neem dus gerust vanaf het vliegveld een taxi, je wordt dan gevraagd of hij de tolwegen moet nemen, kost je 40 baht extra geloof ik, maar dan ben je wel veel sneller en dus uiteindelijk goedkoper op je plaats van bestemming

Ja als je een scooter huurt dan moet je hem idd op dezelfde plek inleveren. Maar je hebt geen rijbewijs er voor nodig, ze vragen er niet eens om. Je moet alleen oppassen dat je niet je paspoort inlevert daar. Want er zijn verhalen van mensen dat ze genaaid worden, dat er zogenaamd schade aan die scooter is en dat ze dan je paspoort niet terug geven. Hebben we zelf gelukkig niet mee gemaakt. We huurden trouwens altijd een Honda Click.

Er zijn niet echt dingen waar je rekening mee moet houden, je gaat maar 3 weken dus je krijgt een visa on arrival.
Ik zou alleen wel zorgen dat je al je inentingen hebt. En malaria tabletten slikken. (Die zou ik van de voren wel even testen hoe je er op reageerd)

En de beste reistijd is dus november tot februari smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Smurf zo 27 nov 2011 - 0:55

Bedankt voor de tips, iik heb hier echt iets aan.
Weet ik in iedergeval dat ik niet meer verder hoef te zoeken naar georganiseerd reizen. Wink
Smurf
Smurf
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  TukTuk zo 27 nov 2011 - 0:59

Smurf schreef:Bedankt voor de tips, iik heb hier echt iets aan.
Weet ik in iedergeval dat ik niet meer verder hoef te zoeken naar georganiseerd reizen. Wink

Haha idd, dat scheelt weer! Weet niet hoe luxe je wilt rond reizen, maar je zou al met 750 euro daar rond moeten kunnen komen smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Smurf zo 27 nov 2011 - 1:22

Je bedoeld 750 pp denk ik he? Incl slaapplekken?
Smurf
Smurf
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Smurf zo 27 nov 2011 - 1:23

Smurf schreef:Je bedoeld 750 pp denk ik he? Incl slaapplekken?

En heel luxe hoeven we niet, een bedje alleen al is prima. Jij hebt in 'huisjes' geslapen dacht ik ergens te lezen? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Is dat gewoon van de lokale bevolking?
Smurf
Smurf
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 1:24

Angelnyn, weet jij toevallig nog verschillende site"s waarin je allerlei informatie krijgt over backpacken?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 27 nov 2011 - 1:56

Smurf schreef:Je bedoeld 750 pp denk ik he? Incl slaapplekken?

Nee ik bedoel totaal voor 2 personen smile

Wij hadden een dagbudget van 25 euro per dag, waren per maand tussen de 750 en 1000 euro kwijt totaal inclusief slapen, eten, scooterhuur, reizen etc.
Het kan zijn dat het nu iets duurder is geworden omdat de euro iets minder gunstig staat t.o.v. de baht.

En die huisjes, was op een "resort" , waren gewoon bungalowtjes aan het strand. Die waren echt heel low budget, omdat er geen stroom was op dat eilandje smile
Was dus niet bij de lokale bevolking, was wel voor toeristen. Maar het was daar echt gewoon heel basic. Er was 1 "resort" waar ze wel stroom hadden en waar je op de computer kon, maar dat was echt een computer uit het jaar nul smile Daar waren het ook stenen huisjes, ipv houten bungalowtjes. Maar wij vonden het op het ene resort gewoon heel leuk door de jongens die daar werkten, dus bleven we daar en kwamen we ook terug met kerst en oud en nieuw, maar de bungalows zelf waren niet echt heel super.. We sliepen er en verder ook niks. Het was heerlijk om na 2 weken weer een warme douche te kunnen hebben op het vaste land smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 2:04

Cimic: Je kunt eens kijken op het forum van www.wereldwijzer.nl smile

ik wilde rond april gaan naar thailand en maleisie, en ik heb begrepen dat je voor 1000 euro ongeveer een maand in azie kan verblijven incl ticket. als je met een georganiseerde reis gaat ben je minstens het dubbele kwijt. en het is zonde van het avontuur vind ik altijd persoonlijk

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 27 nov 2011 - 2:07

Yasmin schreef:Cimic: Je kunt eens kijken op het forum van www.wereldwijzer.nl smile

ik wilde rond april gaan naar thailand en maleisie, en ik heb begrepen dat je voor 1000 euro ongeveer een maand in azie kan verblijven incl ticket. als je met een georganiseerde reis gaat ben je minstens het dubbele kwijt. en het is zonde van het avontuur vind ik altijd persoonlijk

Het is niet inclusief ticket, of je moet een ticket van hooguit 400 euro kunnen vinden. Met 2 personen reizen is vaak niet eens zo heel veel duurder dan met 1 persoon. Vaak zijn de 1 persoonskamers even duur als een twin of double.
Reken dus voor 1 persoon op zo'n 500/600 euro per maand kunnen vinden. Overigs is Maleisie wel ietsje duurder als Thailand.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 2:19

Ik heb tickets gevonden voor 600 euro, en het schijnt dat je dan voor 400 euro een maand kunt rondkomen in Thailand. Ik ben er zelf nog niet geweest maar dit zie ik op internet, Maleisie schijnt idd duurder te zijn, is het echt veel duurder?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 2:20

Dank je wel, hier heb ik wat aan. Wil dit al zo lang doen, nu even kijken of het volgend jaar haalbaar is ivm met het werk en vakantie.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 2:23

Neem trouwens wel aan dat het voor 400 a 500 euro wel primitief is?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 27 nov 2011 - 2:53

Cimic schreef:Neem trouwens wel aan dat het voor 400 a 500 euro wel primitief is?

Wij hielden dus 1000baht per dag aan voor 2 personen, daarvan was meestal 300 bath voor de slaapplek (we zochten wel goedkope slaapplekken, maar wel vaak met een warme douche), ontbijt was vaak in het hostel, zo'n 50 tot 100 baht, lunch was gewoon op straat of bij een 7-eleven iets halen, tussen de 50 en 100 baht, diner, uit eten, vaak rond de 200 tot 300 baht, en dan nog entree kosten/taxi/bus etc etc. De scooter kostte rond de 250 baht per dag, maar die hadden we niet altijd, en daarbij bespaarden we dus wel weer op kosten van bussen en taxi's etc. De ene dag waren we 1500 baht kwijt omdat we bijvoorbeeld wat duurdere dingen gedaan hadden, de andere dag weer minder dan die 1000.

Je zou ook 1500 baht per dag kunnen aanhouden, dan heb je het zeker wel ruim. Zie ook wel dat de wisselkoers nu anders is, toen wij in Thailand waren was 1000 bath zo'n 21/22 euro, nu is dat 24 euro.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk zo 27 nov 2011 - 2:55

Yasmin schreef:Ik heb tickets gevonden voor 600 euro, en het schijnt dat je dan voor 400 euro een maand kunt rondkomen in Thailand. Ik ben er zelf nog niet geweest maar dit zie ik op internet, Maleisie schijnt idd duurder te zijn, is het echt veel duurder?

Mwah niet heel veel duurder, vond vooral de slaapplekken wat duurder. Maar waar we in Thailand bijvoorbeeld 22 euro kwijt waren per dag zonder gekke dingen dingen te doen, was dat daar rond de 25/26 euro.
Lijkt nu niet veel, maar over een lange tijd tikt dat toch aan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  *Noosa zo 27 nov 2011 - 7:10

Leuk dat jullie plannen hebben om naar Thailand te gaan smile Mag ik je de tip geven om na te denken of Maleisie niet een optie is ipv Thailand? Ik vind het zelf mooier, natuur is diverser, en vind het jammer dat veel mensen eerst aan Thailand denken ipv Maleisie.

Maar goed je vraag ging over Thailand Wink Toen ik er heen ging heb ik veel aan de site http://www.thailandvoorbeginners.nl/ gehad. Vanaf het vliegveld kan je makkelijk met een taxi, vraag wel of ze de meter aanzetten (en let op dat ze dit ook doen!) want ze zetten je altijd af met de prijzen. Met dat metro ding is trouwens ook makkelijk te reizen, heb ik van de zomer gedaan. Moet je alleen wel daarna een taxi pakken om bij je slaapplek te komen.
In bangkok is het leuk om een fiets tour te doen, ik heb er 2 gedaan bij Co van Kessel, zeker aan aanrader! Van Bangkok uit kan je een dagtour doen naar de drijvende markt en bridge over the river kwai. Of je kan ook zelf met de bus naar Kanchanaburi gaan en van daar uit een tour doen naar de markt en lopen naar de brug. Je kan er ook een tour doen naar 7 stappen watervallen die erg mooi schijnen te zijn. Ik heb vanaf kanchanaburi een soort tour gedaan naar een opvang centrum voor olifanten. Is door een nederlands stel opgezet smile Kan je ze eten geven, dag meekijken hoe alles daar werkt enzo en meehelpen en aan het eind van de dag mag je ze wassen in de rivier smile hele mooie ervaring en ik wilde niet dat commerciele olifant rijden maar echt helpen en dat kan daar.
Hierna kan je eventueel door naar Koh Chang. Leuk eiland, leuk om daar een scooter te huren en rond te touren smile
Als je wilt duiken kan je naar Koh Tao gaan, is bij Ko samui in de buurt. Ko samui vond ik zelf niet zo bijzonder, ko tao ben ik niet geweest.
Phuket vond ik echt niks aan en vele mensen met mij Wink Dit zou ik dus echt overslaan. Zou er heen gaan omdat je vanaf daar naar Koh Phi Phi kunt varen. Dat vond ik een heel leuk en mooi eiland smile Kan je een snorkel tour doen en naar het strand gaan waar de beach op is genomen. Op phi phi zelf is het mooi om naar het view point te gaan. Is even klimmen maar erg mooi uitzicht.
Hierna ben ik naar de grens overgang gegaan om naar Maleisie te gaan, dus verder geen tips wat betreft plaatsen in thailand...
Zelf rond reizen is er ieder geval heel erg makkelijk. Lonely planet mee en het komt wel goed smile Vind georganiseerd echt zonde geld. Houdt er rekening mee dat ze je vaak in de maling nemen om ergens meer geld uit te halen. Ook altijd af dingen. In onze zomervakantie is het daar wel regenseizoen. Mijn ervaring is dat het niet altijd alleen 1 harde bui aan het eind van de middag is, maar andere mensen hebben deze ervaring weer wel.

Als je meer wilt weten vraag je het maar smile
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Bericht  TukTuk zo 27 nov 2011 - 7:20

*Michelle schreef:Leuk dat jullie plannen hebben om naar Thailand te gaan smile Mag ik je de tip geven om na te denken of Maleisie niet een optie is ipv Thailand? Ik vind het zelf mooier, natuur is diverser, en vind het jammer dat veel mensen eerst aan Thailand denken ipv Maleisie.

Maar goed je vraag ging over Thailand Wink Toen ik er heen ging heb ik veel aan de site http://www.thailandvoorbeginners.nl/ gehad. Vanaf het vliegveld kan je makkelijk met een taxi, vraag wel of ze de meter aanzetten (en let op dat ze dit ook doen!) want ze zetten je altijd af met de prijzen. Met dat metro ding is trouwens ook makkelijk te reizen, heb ik van de zomer gedaan. Moet je alleen wel daarna een taxi pakken om bij je slaapplek te komen.
In bangkok is het leuk om een fiets tour te doen, ik heb er 2 gedaan bij Co van Kessel, zeker aan aanrader! Van Bangkok uit kan je een dagtour doen naar de drijvende markt en bridge over the river kwai. Of je kan ook zelf met de bus naar Kanchanaburi gaan en van daar uit een tour doen naar de markt en lopen naar de brug. Je kan er ook een tour doen naar 7 stappen watervallen die erg mooi schijnen te zijn. Ik heb vanaf kanchanaburi een soort tour gedaan naar een opvang centrum voor olifanten. Is door een nederlands stel opgezet smile Kan je ze eten geven, dag meekijken hoe alles daar werkt enzo en meehelpen en aan het eind van de dag mag je ze wassen in de rivier smile hele mooie ervaring en ik wilde niet dat commerciele olifant rijden maar echt helpen en dat kan daar.
Hierna kan je eventueel door naar Koh Chang. Leuk eiland, leuk om daar een scooter te huren en rond te touren smile
Als je wilt duiken kan je naar Koh Tao gaan, is bij Ko samui in de buurt. Ko samui vond ik zelf niet zo bijzonder, ko tao ben ik niet geweest.
Phuket vond ik echt niks aan en vele mensen met mij Wink Dit zou ik dus echt overslaan. Zou er heen gaan omdat je vanaf daar naar Koh Phi Phi kunt varen. Dat vond ik een heel leuk en mooi eiland smile Kan je een snorkel tour doen en naar het strand gaan waar de beach op is genomen. Op phi phi zelf is het mooi om naar het view point te gaan. Is even klimmen maar erg mooi uitzicht.
Hierna ben ik naar de grens overgang gegaan om naar Maleisie te gaan, dus verder geen tips wat betreft plaatsen in thailand...
Zelf rond reizen is er ieder geval heel erg makkelijk. Lonely planet mee en het komt wel goed smile Vind georganiseerd echt zonde geld. Houdt er rekening mee dat ze je vaak in de maling nemen om ergens meer geld uit te halen. Ook altijd af dingen. In onze zomervakantie is het daar wel regenseizoen. Mijn ervaring is dat het niet altijd alleen 1 harde bui aan het eind van de middag is, maar andere mensen hebben deze ervaring weer wel.

Nou dan hebben wij misschien telkens geluk gehad, maar wij hebben al die keren geen enkele problemen er mee gehad, ook niet dat ze moeilijk deden over het aanzetten van de meter, het was juist dat ze alleen maar mét meter aan wilden rijden.
Wij zijn geen enkele keer afgezet. Zelfs een keer dat een taxi chauffeur zichzelf veels te kort deed. We wilden vanaf het trein station terug naar ons hostel. Halverwege de rit liep zijn meter vast, en heeft hij deze opnieuw aangezet. Hij vroeg toen we uitstapten ook gewoon het bedrag wat op de meter stond op dat moment, hij had ook meer kunnen vragen. Overigs hebben we hem toen wel een royale fooi gegeven.

Overigs nog 1 tip: Stap NIET in een tuktuk in hartje Bangkok, als ze je aanbieden voor 20 baht ergens heen te brengen. Je eindigt dan in een dure juwelier of een dure kledingwinkel, waar je met veel moeite weer weg komt. Als je een tuktuk wilt pakken, altijd zeggen "No stops, straight to ... "
Dan vragen ze vaak ipv 20 baht rond de 80/90 baht als het een klein stukje is.. Soms is een taxi dan nog goedkoper!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Smurf zo 27 nov 2011 - 23:56

*Michelle schreef:Leuk dat jullie plannen hebben om naar Thailand te gaan smile Mag ik je de tip geven om na te denken of Maleisie niet een optie is ipv Thailand? Ik vind het zelf mooier, natuur is diverser, en vind het jammer dat veel mensen eerst aan Thailand denken ipv Maleisie.

Dankje voor de tips! Over Maleisie heb ik eigenlijk nog nooit nagedacht. Helaas kunnen we maar 3 weken weg ivm werk, maar anders was het zeker een optie geweest om door te gaan daar naartoe. Maar voor een volgende vakantie hou ik hem zeker in mijn achterhoofd, thanx!

Bedankt voor de site, lijkt me erg handig! Ik ga je verdere tips ook opschrijven. Hoor inderdaad al van meerdere dat Phuket geen aanrader is, maar Koh Phi Phi lijkt me wel erg leuk om even te zien.

Wat is een beetje haalbaar? Om op een plek bijv. 3 dagen te blijven? Ik denk dat het hartstikke vermoeiend is om iedere dag weer verder te reizen, of niet?

Oh, in de tuk tuk stap ik dus niet. Dankje! En ik lees ook wel eens iets over een nachttrein?
Smurf
Smurf
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  *Noosa ma 28 nov 2011 - 6:51

Ik bleef meestal 3 a 4 dagen op een plek, ligt eraan wat er te doen was en hoe leuk ik het vond. Vaak kom je ergens halverwege of eind van de middag aan. Dan loop je wat rond enzo, gaat de volgende dag eventueel een tour doen en de dag daarna ga je dan vaak s ochtends alweer weg. Eigenlijk heb je dan dus maar 1 volle dag dus soms blijf je dan nog wel eens een dag langer. Iedere dag verder reizen is niks nee, je hebt wel vakantie he Wink Tuurlijk snap ik dat je veel wilt zien maar het is zonde om te gaan haasten, want wat je dan ziet zie je niet goed genoeg. Dan heb je meer aan een wat rustiger tempo en dan minder zien smile
Ik ben vanaf Bkk met de nachttrein naar surat thani gegaan om vanaf daar verder naar ko samui te gaan. Is wel leuk om mee te maken. Verder reizen veel mensen met de nachttrein naar het noorden.
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Bericht  Smurf ma 28 nov 2011 - 7:53

*Michelle schreef:Ik bleef meestal 3 a 4 dagen op een plek, ligt eraan wat er te doen was en hoe leuk ik het vond. Vaak kom je ergens halverwege of eind van de middag aan. Dan loop je wat rond enzo, gaat de volgende dag eventueel een tour doen en de dag daarna ga je dan vaak s ochtends alweer weg. Eigenlijk heb je dan dus maar 1 volle dag dus soms blijf je dan nog wel eens een dag langer. Iedere dag verder reizen is niks nee, je hebt wel vakantie he Wink Tuurlijk snap ik dat je veel wilt zien maar het is zonde om te gaan haasten, want wat je dan ziet zie je niet goed genoeg. Dan heb je meer aan een wat rustiger tempo en dan minder zien smile
Ik ben vanaf Bkk met de nachttrein naar surat thani gegaan om vanaf daar verder naar ko samui te gaan. Is wel leuk om mee te maken. Verder reizen veel mensen met de nachttrein naar het noorden.

Nee idd, ik wil ook zeker niet gaan haasten, we kunnen altijd nog eens teruggaan om het andere gedeelte van Thailand te gaan zien.
Bedankt weer voor de tips. smile
Smurf
Smurf
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  iloverocknroll1984 ma 28 nov 2011 - 8:16

Ik ben 3 jaar geleden georganiseerd gegaan, maar was inderdaad niet nodig. Ik zou voor de ervaring juist wel een keer de tuktuk pakken, hoewel het wel gevaarlijker is dan in een taxi maar goed, een keertje is wel leuk vond ik. De nachttrein Bangkok - Chiang Mai of andersom is inderdaad een aanrader. Zou wel aanraden om ligbanken te nemen en geen zitslaapplaatsen, want het is toch behoorlijk lang maar superleuk.

Elke 3 dagen verplaatsen is volgens mij prima, maar ik zou het schema niet te strak plannen, zodat je ergens langer kunt blijven of juist eerder weg kunt gaan als je er niets aan vindt. Veel mensen gaan bijv. in anderhalve week naar Bangkok, Ayyuthaya en Chiang Mai (en eventueel nog River Kwai) en dan nog 1,5 week naar een of meerdere eilanden.

Ik vond Phuket ook niets aan, Phi Phi wel, maar zoek goed uit waar je hotel is, of je de drukte van de backpackers wilt opzoeken of juist wat rustiger wilt zitten (maar dan ook verder van winkeltjes en restaurantjes af).

Veel plezier met voorbereiden alvast!

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  TukTuk ma 28 nov 2011 - 10:54

iloverocknroll1984 schreef:Ik ben 3 jaar geleden georganiseerd gegaan, maar was inderdaad niet nodig. Ik zou voor de ervaring juist wel een keer de tuktuk pakken, hoewel het wel gevaarlijker is dan in een taxi maar goed, een keertje is wel leuk vond ik. De nachttrein Bangkok - Chiang Mai of andersom is inderdaad een aanrader. Zou wel aanraden om ligbanken te nemen en geen zitslaapplaatsen, want het is toch behoorlijk lang maar superleuk.

Elke 3 dagen verplaatsen is volgens mij prima, maar ik zou het schema niet te strak plannen, zodat je ergens langer kunt blijven of juist eerder weg kunt gaan als je er niets aan vindt. Veel mensen gaan bijv. in anderhalve week naar Bangkok, Ayyuthaya en Chiang Mai (en eventueel nog River Kwai) en dan nog 1,5 week naar een of meerdere eilanden.

Ik vond Phuket ook niets aan, Phi Phi wel, maar zoek goed uit waar je hotel is, of je de drukte van de backpackers wilt opzoeken of juist wat rustiger wilt zitten (maar dan ook verder van winkeltjes en restaurantjes af).

Veel plezier met voorbereiden alvast!

Ik heb ook nergens gezegd dat ze geen tuktuk moet nemen smile Maar niet in hartje Bangkok voor 20 baht. Je moet dan gelijk duidelijk maken dat je zonder stops wilt smile We hebben een keer met 4 man in een tuktuk gezeten, geweldig Very Happy Maar hadden met die man gewoon een prijs afgesproken, was savonds laat nadat we naar de film geweest waren.
Maar ze beginnen dan dus als je al zit en 10 meter onderweg bent, een zielig verhaal, dat als je eventjes in een winkel kijkt, dat zij dan benzine bonnen krijgen. Natuurlijk wil je zo'n man dan een plezier doen.. Helaas wordt je dus altijd afgezet.
Zo zochten wij het MBK, die tuktuk chauffeurs hoorden dat wij t over het MBK hadden, vroegen gelijk "we kunnen jullie wel brengen, maar 20 baht!" . Was onze 2de dag ofzo daar.. Uiteindelijk heeft het een uur geduurd voordat we er waren, dankzij een stop in zo'n winkel en je komt er echt niet weg bijna. Achteraf gezien stonden we 300 meter van het MBK af toen die tuktuk chauffeur ons aansprak. laughcry Opzich is het wel een ervaring om mee te maken, maar op dat moment echt niet leuk haha.
Net als de andere bekende truc, wij hebben hem gelukkig niet mee gemaakt: Je word aangesproken door een "agent" , die zegt dat hij wilt voorkomen dat je opgelicht word en dat je zeker niet naar toeristen bureautjes moet gaan, en hij brengt je dan naar een toeristen bureautje waar je niet opgelicht zal worden.. Dikke onzin natuurlijk, en eenmaal daar smeren ze je een duur hotel aan waar je veels te veel voor betaald, of dure dagtrips.

Oh en nog een bekende: Als je naar het Grand Palace gaat in Bangkok, zal je door tuktuks aangesproken worden "palace closed today! I show you something else!" Dan krijg je dus een tour door de stad door een tuktukker waar je ook uiteraard veels te veel voor betaald. Het Grand Palace is nooit gesloten, dus trap daar ook niet in :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: