Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer zelfstandig

+4
SDL
Jazzlyn
Susan
kwebbeltje
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer zelfstandig  Empty Wanneer zelfstandig

Bericht  kwebbeltje wo 21 nov 2012 - 23:41

Hoi allemaal,

Wanneer vinden jullie het kunnen dat je kind alleen een boodschap kunt laten halen of naar school kunt laten lopen.
Ben benieuwd naar jullie antwoorden. Heb er zelf nog niet een duidelijk antwoord op.

Gr kwebbeltje
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zelfstandig  Empty Re: Wanneer zelfstandig

Bericht  Gast wo 21 nov 2012 - 23:50

Dat hangt ook erg van de afstand af natuurlijk. Best lastig vind ik. Zo vraag ik me af vanaf wanneer een kind een kwartiertje alleen thuis kan zijn. Wat vinden jullie daarin redelijk?

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 21 nov 2012 - 23:57

Alleen naar school lopen: nog lang niet, haar toekomstige basisschool is daar veel te ver voor, veel teveel verkeer onderweg en niet te vergeten water.

Een boodschap doen: we hebben een buurtwinkel op de hoek, dus dat zou wel iets eerder mogen, maar voorlopig ook nog niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  kwebbeltje wo 21 nov 2012 - 23:59

Minneke: ik laat mijn 6 jarige weleens even alleen hoor als ik een boodschap moet halen, hij kan mij bellen op mijn telefoon en mag zelf niet bellen en de deur open doen. Maar mijn zoon is best zelfstandig dus dat durf ik dan wel.
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Bericht  Jazzlyn do 22 nov 2012 - 0:00

Hier nog niet. Wel ga ik wel eens douchen als hij beneden tv aan het kijken is, of even stofzuigen. Hij heeft mij meerdere keren laten zien dat hij dat kan en als er wat is komt hij naar boven (nu 2,5).
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  SDL do 22 nov 2012 - 0:01

Ik denk pas vanaf een jaartje of 9. Maar mijn dochtertje is nu pas 4 dus wellicht denk ik daar over 2 jaar wel anders over.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Bericht  kwebbeltje do 22 nov 2012 - 0:01

Onze basschool zit denk ik zo 15 minuten hier vandaan, er zit 1 drukke straat tussen maar daar staan brigadiers.
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 1:22

Het ligt er aan. Hier zou mijn zoon misschien met 8 jaar wel alleen naar school mogen want het is een rustige wijk. Maar dan moeten ze wel wat doen aan de chaos bij school zelf. Maar ik vind het veelte leuk om te brengen/halen en dat voelt toch fijner.
Alleen naar de winkel misschien met een jaar of 10 want dat is iets verder.
Moeilijk in te schatten dit hoor.

Ik laat mijn zoon (5jaar) nog niet even alleen thuis maar zie bij anderen dat dit soms al wel gebeurt.

Gast
Gast

Bericht  woezel do 22 nov 2012 - 1:47

geen idee.
Alleen naar school gebeurd voorlopig niet, ja of alvast vooruit, maar moet toch die kant op voor nr 2.
Alleen een boodschap doen zie ik voorlopig ook niet doen.
De oudste mocht vd zomer (5,5) wel alleen naar de speeltuin of naar mijn ouders.
Alleen thuis komt hier nog niet voor. Maar mocht de oudste een keer ziek zijn, dan zou hij van mij wel even alleen thuis mogen blijven als ik naar school ga. Zal het wel eng vinden, maar heb er wel vertrouwen in dat hij geen kattekwaat uit haalt.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Novalee do 22 nov 2012 - 2:54

Er zit hier een supermarkt op zo'n 300 meter lopen en daarvoor hoeft ze dan maar 2x een rustige straat over te steken. Ik zou nu denken met een jaar of 5 dat ze even een boodschap mag halen, maar het ligt er dan ook wel aan hoe wijs ze is.

Als ze naar dezelfde basisschool gaat als waar ik op heb gezeten moet ze het spoor over en wat drukke kruispunten dus daarvoor wil ik wel dat ze een flink stuk ouder is. Zelf mocht ik vanaf de bovenbouw geloof ik alleen fietsen (al heb ik dat misschien verkeerd onthouden). Maar dat is inmiddels ook alweer ruim 15 jaar geleden dus minder verkeer en dat was een veel makkelijkere route. Ik denk dat het er aan ligt hoe vertrouwd ze zelf is in het verkeer.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Thunder do 22 nov 2012 - 2:57

Alleen naar school nog niet, maar de oudste mag soms wel even een kwartiertje alleen thuis blijven als ik bijv. snel even de jongste moet ophalen/wegbrengen. De oudste gaat ook alleen naar de speeltuin in onze wijk. Hij is nu bijna 6,5 jaar.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sterrin_ do 22 nov 2012 - 3:02

Alleen thuis blijven heb ik bij de oudste (5 jaar) nog nooit gedaan. Geen idee wanneer ik dat wel zou doen. Zit er hier voorlopig denk ik niet in, ik heb er nog 3 onder haar, dus als ik die toch mee moet nemen, kan zij net zo goed mee. Allemaal thuislaten zal dus de komende jaren toch niet gebeuren.

Ze fietst nu wel alleen naar school, ze hoeft alleen maar over de stoep te fietsen, en dan een paadje in, als ik mee de straat uitloop kan ik haar tot aan dat paadje zien. En aan dat paadje zit de school. Vind het best spannend elke keer, maar ze hoeft gelukkig geen weg over ofzo, en het is een klein stukje fietsen. Verder fietst er een hele club dezelfde kant op, en meestal fietst ze met haar vriendinnetje mee, die hier in de straat woont.

Maar ik wil wel dat ze direct uit school naar huis komt, anders maak ik me veel te druk. 'Maar mam, ik wil nog even kletsen!' Wanneer zelfstandig  394967 zegt ze dan. Maar gelukkig komt ze altijd braaf binnen 5 minuten thuis!

Alleen een boodschap zie ik voorlopig ook niet gebeuren, moet ze een drukke weg over en dat zie ik niet zitten.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  kwebbeltje do 22 nov 2012 - 4:44

W gaat wel buiten spelen en met zn vriendjes hier in de straat naar hetspeeltuintje toe. Verder wil ik het ook nog niet.
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud