Peuter en muizengif
+6
xxjojootjexx
Susan
Sneeuwvlok
Darius
Tania
Filoria
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Peuter en muizengif
Eigenlijk kom ik hier niet meer, maar was even zo nieuwsgierig naar jullie ervaringen.
Wij hebben namelijk een enorme muizenplaag. Ik woon al jaren in een winkelstraat dus ben wel wat gewend, maar dit slaat echt alles. Er kroop net een muis naast me op de bank.
Op de verpakking van het muizengif staat dat je dat niet in kamers mag zetten waar kinderen komen. Maar Tomas is bijna 3 jaar en ik denk dat ik hem wel uit kan leggen dat muizengif niet eetbaar is.
Wat zouden jullie doen? Ze zitten in de huiskamer en de keuken, dus daar kan ik Tomas niet weghouden.
Wij hebben namelijk een enorme muizenplaag. Ik woon al jaren in een winkelstraat dus ben wel wat gewend, maar dit slaat echt alles. Er kroop net een muis naast me op de bank.
Op de verpakking van het muizengif staat dat je dat niet in kamers mag zetten waar kinderen komen. Maar Tomas is bijna 3 jaar en ik denk dat ik hem wel uit kan leggen dat muizengif niet eetbaar is.
Wat zouden jullie doen? Ze zitten in de huiskamer en de keuken, dus daar kan ik Tomas niet weghouden.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Re: Peuter en muizengif
Ik zou wat anders verzinnen en niet het risico nemen dat je zoontje stiekem toch even wil proeven. Hij snapt het misschien wel, maar het blijft toch een kindje van drie dus je weet nooit zeker wat hij doet.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
kun je dan niet beter een professioneel bedrijf laten komen als je zo'n enorme plaag hebt? Muizen zijn net konijnen, die fokken in een razend tempo door.
Gast- Gast
Gezellig dat je er weer bent!
Ik zou het wel neerzetten, maar dan alleen snachts en sochtends weer opruimen. We hebben op school ook eens last gehad van muizen, en toen een speciaal 'persoon' ingehuurd die ze heeft weggejaagd. Dat was de beste oplossing.
Ik zou het wel neerzetten, maar dan alleen snachts en sochtends weer opruimen. We hebben op school ook eens last gehad van muizen, en toen een speciaal 'persoon' ingehuurd die ze heeft weggejaagd. Dat was de beste oplossing.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Die bestrijding is peperduur, daar beginnen we echt niet aan. We wonen naast de V&D en die hebben continu last van muizen. Het is dweilen met de kraan open.
Maar omdat het nu even zo erg is wil ik wel iets doen. Jouw idee vind ik wel goed Darius, om het 's ochtends weer weg te halen.
Maar omdat het nu even zo erg is wil ik wel iets doen. Jouw idee vind ik wel goed Darius, om het 's ochtends weer weg te halen.
Filoria- Ratel
Verder iemand die er ervaring mee heeft, een muizenplaag + een peuter in huis?
Filoria- Ratel
Ik zou sowieso nooi muizengif gebruiken maar dat is een andere discussie
Het risico zou ik niet nemen. Ik zeg tegen C.iske ook altijd dat hij geen kauwgom mag hebben en toch probeert hij het stiekem te pakken uit mijn zak of tas. Ik vind kinderen van 3 nog niet echt betrouwbaar was dat betreft.
Het risico zou ik niet nemen. Ik zeg tegen C.iske ook altijd dat hij geen kauwgom mag hebben en toch probeert hij het stiekem te pakken uit mijn zak of tas. Ik vind kinderen van 3 nog niet echt betrouwbaar was dat betreft.
Gast- Gast
Die andere discussie wil ik ook best starten hoor, ik heb er eigenlijk helemaal niet over nagedacht welke bestrijding het meest handig / diervriendelijk is. Muizengif hebben we toevallig in huis omdat mijn man dat ooit gekocht heeft.
Wat zou jij doen Sunprincess?
Wat zou jij doen Sunprincess?
Filoria- Ratel
Ik woon zelf midden in het centrum en wij hebben ze dus ook. Toevallig was ik maandag bij Pets Place met een peuter bij me (oppaskindje) en de verkoopster begon eigenlijk meteen dat gif dan de veiligste optie is. Zelf zou ze vallen afraden, dat is linker met kindjes. Diervriendelijke vallen zijn een leuk idee, maar als je zoals hier je hele fundering vol met muizen hebt zitten kun je ook aan de gang blijven.
Overigens staat hier het gif sinds maandag en ik heb al geen muis meer gezien of gehoord....
Overigens staat hier het gif sinds maandag en ik heb al geen muis meer gezien of gehoord....
Gast- Gast
Ik zou me afvragen hoe ik in vredesnaam aan een muizenplaag kom met 5 katten en 3 honden
maar serieus, muizengif is heel naar omdat de muizen een langzame dood sterven en ik denk niet dat ik daar mijzelf en mijn kinderen daar aan bloot wil stellen.
Ik denk dat ik zoiets zou proberen:
http://www.ongedierteplaats.nl/muizenplaag-c-1343.html?source=googleads&gclid=CMy6wuHg0qwCFcKCDgodkhMrqw
maar serieus, muizengif is heel naar omdat de muizen een langzame dood sterven en ik denk niet dat ik daar mijzelf en mijn kinderen daar aan bloot wil stellen.
Ik denk dat ik zoiets zou proberen:
http://www.ongedierteplaats.nl/muizenplaag-c-1343.html?source=googleads&gclid=CMy6wuHg0qwCFcKCDgodkhMrqw
Gast- Gast
Er bestaat toch ook apparatuur wat een ultrasoon geluid afgeeft waardoor muizen ed op afstand blijven?
Edit: Wat SP dus in de link heeft staan
Edit: Wat SP dus in de link heeft staan
Gast- Gast
Zo'n ding voor vijf euro wil ik best proberen, goeie tip. Hoor je dat geluid als volwassene niet?
Het trieste is trouwens dat ze hieronder wel gewoon dat gif gebruiken, dus een gedeelte van de muizen hier is al hartstikke ziek. Die zwalken maar wat door mijn huis om uiteindelijk dood neer te vallen.
Maar er zitten ook een paar hele energieke tussen. Misschien zijn die hier verwekt en komen ze nooit beneden ofzo.
Ik zou eigenlijk best wel willen weten hoe dat leven van die muisjes er nou uitziet.
Het trieste is trouwens dat ze hieronder wel gewoon dat gif gebruiken, dus een gedeelte van de muizen hier is al hartstikke ziek. Die zwalken maar wat door mijn huis om uiteindelijk dood neer te vallen.
Maar er zitten ook een paar hele energieke tussen. Misschien zijn die hier verwekt en komen ze nooit beneden ofzo.
Ik zou eigenlijk best wel willen weten hoe dat leven van die muisjes er nou uitziet.
Filoria- Ratel
Muizengif is volgens mij nog steeds gemaakt van arsenicum (blauwzuur), een gif dat in kleine hoeveelheden tot een gruwelijk pijnlijke dood leidt. Ik zou het voor geen miljoen gebruiken in mijn huis bij kinderen in de buurt. Hoe klein de kans ook is dat ze er wat van binnen krijgen, de gevolgen zouden vreselijk zijn.
Ik zou ook voor iets muisvriendelijks gaan, er bestaan ook kooitjes waar je eten in kunt leggen op een plankje. Als het gewicht van de muis op het plankje komt, vallen er twee luikjes dicht en zit de muis opgesloten en kun je de muis ergens anders heenbrengen. Maar die van Sunprincess vind ik eigenlijk de beste oplossing.
Ik zou ook voor iets muisvriendelijks gaan, er bestaan ook kooitjes waar je eten in kunt leggen op een plankje. Als het gewicht van de muis op het plankje komt, vallen er twee luikjes dicht en zit de muis opgesloten en kun je de muis ergens anders heenbrengen. Maar die van Sunprincess vind ik eigenlijk de beste oplossing.
Gast- Gast
Ik heb ook last van muizen.. en ik heb de woningstichting gebeld, zij zijn gekomen om de gaten dicht te stoppen met pur. Ook hebben ze een strip op m'n deur gemaakt, daar kwamen ze namelijk onderdoor. Verder heb ik ook gif neergezet, en heb zo'n ding dat hoog geluid uitzend. En ik heb sinds de woningstichting is geweest geen last er meer van gehad.. dus misschien kan je ook alle gaten dicht laten stoppen? Ik heb gehoord dat waar een potlood door kan, ook een muis tussen door kan ( i know, geen geruststellende gedachte! )
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10
Pur? Wat is dat? Ik gebruik gewoon plamuur, dat moet ook goed zijn toch?
En waar koop je zo'n geluid-ding en hoe duur is dat?
Superbedankt voor al jullie reacties trouwens. Terwijl ik dit schrijf lopen er muizen onder mijn stoel door
En waar koop je zo'n geluid-ding en hoe duur is dat?
Superbedankt voor al jullie reacties trouwens. Terwijl ik dit schrijf lopen er muizen onder mijn stoel door
Filoria- Ratel
Het is een polymeer dat uit een spuitbus komt en dan enorm uitzet. Je kent het vast wel: van dat gelige bobbelige schuim. Maar de dierenvriend in mij moet wel even zeggen dat je dan waarschijnlijk moeders van nesten afsnijdt door het te gebruiken en dat de jonkies dan dood gaan van de honger . Sorry, ik kan niet tegen dierenleed, al is het een muis.
Wel een ellende dat de muizen zelfs onder je stoel doorrennen zeg .
Wel een ellende dat de muizen zelfs onder je stoel doorrennen zeg .
Gast- Gast
Zoals ik al zei: ik ben het gewend, maar dit gaat me te ver.
Aan de andere kant van de muur is het magazijn van een snoepwinkel nota bene. Ga daar lekker zitten. Idiote muizen.
Aan de andere kant van de muur is het magazijn van een snoepwinkel nota bene. Ga daar lekker zitten. Idiote muizen.
Filoria- Ratel
Wij hebben momenteel een vogel in huis die niet naar buiten wil, daar word ik ook gek van, maar die muizen, dat klinkt nog erger.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Huh? Wat voor vogel dan Susan, een huisdier of een duif ofzo?
Filoria- Ratel
Nee, een koolmees en hij wil er niet uit. Hij zit nu ergens op de kast.
Susan- Lady Post-a-lot
Het is hartstikke koud buiten, geef 'm eens ongelijk
Jeetje, een vogel lijkt me helemaal lastig te vangen. Wat is jullie plan?
Jeetje, een vogel lijkt me helemaal lastig te vangen. Wat is jullie plan?
Filoria- Ratel
We hadden 'm met veel moeite gevangen in de wasmand, maar hij is door een klein gaatje weer naar buiten gevlogen. Nu weten we het even niet.
Susan- Lady Post-a-lot
Haya! Wij hebben wel eens een duif gehad die kwam logeren.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Hebben jullie misschien een aquarium- of vijvernetje Susan, dat zou handig zijn om hem te vangen.
Op het werk hebben we al eens een zeldzame roofvogel binnen gehad. Dat was wel een leuke gelegenheid om zo'n beestje eens goed te bekijken .
Op het werk hebben we al eens een zeldzame roofvogel binnen gehad. Dat was wel een leuke gelegenheid om zo'n beestje eens goed te bekijken .
Gast- Gast
Persoonlijk vind ik het echt ontzettend vies zoveel muizen in je huis...
Ik zou er dus echt naar een profecioneel bestrijdingsbedrijf gaan en het grondiger aanpakken.. Zodat ze ook niet meer zo makkelijk of helemaal niet meer naar binnen kunnen komen..
Dan maar wat geld er aan uitgeven!
Ik zou er dus echt naar een profecioneel bestrijdingsbedrijf gaan en het grondiger aanpakken.. Zodat ze ook niet meer zo makkelijk of helemaal niet meer naar binnen kunnen komen..
Dan maar wat geld er aan uitgeven!
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Peuter mee naar vk.
» Hooikoorts peuter
» Mee-loopgedrag peuter..
» Erg lastige peuter
» Voorzichtige peuter..
» Hooikoorts peuter
» Mee-loopgedrag peuter..
» Erg lastige peuter