Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2012 mama's!

+50
Roodkapje
smooch
Solis
MADDIE
Jezzie
koNijntje
Vlinderjoy
PiP
*Orchidee
Weegschaal
Dutchy
firda
nillis
Viva
kwak
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
ludje
Novalee
Pien
Coccinelle
Bloem86
Tittih
CCC
Amber-
Pandora
xxjojootjexx
JD
Thunder
Océane
Lejow
Shy
moepie
Flower_L
Muppetje
SarahKey
sheila123
Alex
Paper Crown
Teddyaapje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Annie24
Pussycat
meisje
PapillonRose
Makamba
Wennes
Darius
54 plaatsers

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Viva vr 16 dec 2011 - 2:17

grmbl. ik mag weer opnieuw gaan reageren, dit wordt een kortere versie hoor!

Pip, mooie taart! En jullie meisje heeft leuke kleertjes aan!
Ik mag terug komen op het werk. Ze weten nog niet dat ik zwanger ben.
We hebben het sowieso nog niet verteld, dus dan mogen hun het ook nog niet weten Wink

Moepie en nera, hoe was jullie echo?

Orchidee, fijn dat jullie echo goed was!

Wennes, waarom word je baarmoederhals opgemeten?

Ik ben een beetje onzeker vandaag. Heb sinds gisteravond vrijwel geen last meer van mijn misselijkheid, en onderin heb ik momenteel wat steken.
Zo vervelend als je nog zo kort zwanger bent dat je niet weet of het goed zit. bah.

Ik mag dus weer terug komen op het werk. Weet niet goed of ik nu echt blij ermee ben, maar goed, weer even wat meer geld, en dan zien we wel!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 3:44

Ook wij hebben een goede echo gehad! Alles zag er super uit en we hebben zelfs het hartje al horen kloppen! Very Happy 6 januari mogen we voor de 10 weken echo. En ik mag nu al een afspraak maken met mijn eigen verloskundige, erg fijn! Helemaal top! Very Happy

Moepie, hoe was jouw echo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jasmine vr 16 dec 2011 - 3:55

Helemaal super Nera!
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie vr 16 dec 2011 - 4:23

hoi hoi,

Hier ook een goede echo!!
een piep klein frummeltje met een knipperend vlekje erin I love you Oh wat was ik blij!!!
Wel blijk ik iets minder ver te zijn. Precies 7 weken, de berekening kwam op 7 en 5 dagen. Maar dit maakte niet uit.

Fijn dat de anderen ook een goede echo hebben gehad.

Nera; zelfs al het hartje gehoord?? Mooi!!

13 januari moeten we weer terug, dan ben ik 11 weken en krijgen we nog een echo. Verwacht dan daarna naar de verloskundige te mogen.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 4:32

Fijn zeg Moepie! Dan lopen we echt gelijk op, beiden op 3 augustus uitgerekend, leuk! Ja, we hebben idd het hartje al gehoord, echt vroeg, maar het was echt heel duidelijk te horen! Zal het lijstje ff aanpassen als je dat goed vind! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP vr 16 dec 2011 - 4:40

Nera: Dan mag je mij meteen naar 11-07-2012 zetten smile En mijn naam aanpassen!
En bij geslacht mag je neerzetten Weten ivm Hemofilie oid

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast vr 16 dec 2011 - 7:27

Wat leuk dat alle echo`s goed waren meiden!
Ik moet nog een tijdje wachten, en wachten duurt zooo lang nu..
Ik mag 10-01 voor mijn eerste echo, ben dan 9 weken en 5 dagen. Spannend Very Happy maar heb er echt veel zin in.

Vandeweek ook bij mijn moeder geweest om het te vertellen, ze kreeg er kippenvel van en de tranen sprongen in haar ogen, zo lief om te zien.
Is de 1e keer dat ze oma wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes vr 16 dec 2011 - 8:45

Viva, fijn dat je terug mag komen op je werk!
Ze gaan mijn baarmoederhals opmeten omdat ik met 22 weken harde buiken kreeg en met 26 weken in het ziekenhuis lag omdat ik weeen had. Ze wisten toen niet hoe lang mijn bmh was geweest, vandaar dat ze die opmeten. Met ongeveer 22 weken gaan ze weer meten om te kijken of hij dan al korter wordt. Zodra ik harde buiken krijg mag ik niet meer werken en moet ik rust houden.

Nera, Gefeliciteerd meis met je goede echo! Heb jij wel een uitgerekende datum of krijg je die de volgende keer pas?

Moepie, Jij ook gefeliciteerd met je goede echo! Echt geweldig hoor.

Bebbel, leuk dat je moeder zo positief reageerde!

Meiden die nu een echo hebben gehad: Konden ze echt precies vertellen wanneer je uitgerekend bent? Bij mij konden ze het namelijk niet precies zien, ze dacht dinsdag ongeveer 6 weken en 5 of 6 dagen.

Vandaag moest ik bloed laten prikken, auw! Mijn arm is wat gezwollen en blauw aan het worden.
Helaas nog steeds behoorlijk misselijk Cry
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie vr 16 dec 2011 - 9:14

@wennes; bij mij heeft ze geen uitgerekende datum genoemd. Heb er ook niet meer na gevraagd eigenlijk. Maar als ik bij mijn eerste berekening 5 dagen op tel kom ik uit op 3 augustus. Zal het wel horen bij de volgende echo.

All; hebben jullie ook nog last van krampjes, steekjes en spanning op je buik (weet niet hoe ik het moet omschrijven) ik heb dat wel en sinds gisteravond weer erger, maak me beetje zorgen.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Flip Fluitketel vr 16 dec 2011 - 9:31

Yasmine Ik wist allang wie je was Wink . We schelen nu denk ik nog minder dan bij de meiden.

Moepie Geeft toch een opluchting als je het aan een aantal mensen kan vertellen.

Bebbel, Charlie en Vlinderjoy Gefeliciteerd en leuk dat jullie mee komen kletsen! Al een afspraak gemaakt bij de VK of voor echo?

Pip Je bent aardig bezig geweest!Leuk is de taart geworden! En wat een schattig meisje is F. zeg!

Viva Hoe is het met de babykamer afgelopen? Nog overeen kunnen komen? Fijn dat je ondanks dat je 'ontslagen' bent toch terug mag komen. Bevalt het werk je niet omdat je niet weet of je er blij mee bent? Hoe is het ondertussen met je?

Wennes Oei oppassen dat je niet teveel kilo's verliest. Lief van je man dat hij elke ochtend beschuitje brengt. Nog steeds zo misselijk? Anders even de huisarts bellen? Ik let zeker op mijn rug. Gelukkig laatste paar dagen niet z'on last van gehad.

Weegschaal Hier (nog) geen last van jeukende bortsen/tepels. Had ik bij de 1e wel last van.

Orchidee Wat fijn dat jullie echo goed was! Vast een geruststelling!

Nera Fijn dat jullie echo goed was en jullie het hartje al hebben kloppen!

Moepie Wat fijn dat de echo goed was. Ik had gisteren rond mijn buik een strak gevoel en steken in de liezen. Zal er vast wel bij horen.

Zo weer even wat bijgelezen en gereageerd.
Gisteren mijn schoonouders vertelt dat we weer een kleintje verwachten. Mijn man wilde eigenlijk wachten tot we de echo hadden gehad. Maar we zaten in de auto en opeens zei hij dat hij het aan zijn ouders wilde vertellen. Dus die weten het ook. Ze vonden het erg leuk!
Verder heb ik s'ochtends echt opstartproblemen. Ben al geen ochtendmens maar het is nu echt bagger. Voel me zo belabberd als ik uit bed kom. Gelukkig zakt het wel langzaam weg.





Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes vr 16 dec 2011 - 9:31

Moepie, bij mij zijn de krampjes en steekjes wisselend. Het ene moment nergens last van en het andere moment best wel.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes vr 16 dec 2011 - 9:32

Flip, leuk dat je schoonouders het ook weten.

Wij gaan het volgende week vertellen, spannend!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Vlinderjoy vr 16 dec 2011 - 9:41

Ik heb ook zo af en toe last van steekjes en krampjes in mn buik,
zal er idd vast bij horen!

Maandag ga ik verloskundige bellen voor afspraak intake gesprek!

Fijn voor alle meiden waarbij de echo goed was!!
Vlinderjoy
Vlinderjoy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 251
Punten : 295
Registratiedatum : 26-12-10
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jasmine vr 16 dec 2011 - 10:00

Flip, ik ben kennelijk beetje traag van begrip.. angel
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Vlinderjoy za 17 dec 2011 - 0:38

Voor de meiden die ook in het begin zitten, zijn jullie ook zo snel moe en hoofdpijn??

Pff hele nacht barstende hoofdpijn gehad, nu gelukkig weer opgeknapt!
Vlinderjoy
Vlinderjoy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 251
Punten : 295
Registratiedatum : 26-12-10
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 1:20

Vlinderjoy schreef:Voor de meiden die ook in het begin zitten, zijn jullie ook zo snel moe en hoofdpijn??

Pff hele nacht barstende hoofdpijn gehad, nu gelukkig weer opgeknapt!

Ja die vermoeidheid ken ik, zou de hele dag wel kunnen slapen zo moe voel ik me.
Hoofdpijn heb ik nog geen last van.
Wel heb ik vaak last van m`n onderbuik, hele heftige pijn alsof ik ongesteld moet worden. Heb de VK erover gebeld maar die heeft me gerust gesteld en verteld dat dit normaal is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Lejow za 17 dec 2011 - 1:25

Ja, je baarmoeder is aan het groeien en zich aan het voorbereiden Bebbel!


Ik was in het begin ook doodmoe, we gingen een dag naar de dierentuin en moest om het half uur gaan zitten haha.
Toen is het een week of 4 goed gegaan. Tot ik met 8 weken een keelontsteking/griep kreeg en sindsdien is de moeheid niet meer weggegaan Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Weegschaal za 17 dec 2011 - 1:59

@ Yasmine; Dus jij hebt ook dinsdag de echo, spannend! Ik hem m om 11.15, op mijn werk. Moet van tevoren gewoon werken, maar zal er wrs niet helemaal bij zijn met mijn hoofd.

@ Pip; Mooie taart! En wat een mooi dochtertje heb jij, leuke kleren ook!

@ Orchidee, Nera en Moepie; Fijn dat de echo goed was!!

@ Viva; Vreselijk he, die onzekerheid.

@ Bebbel; Mooie reactie van je moeder.

@ Wennes; Hopelijk gaat deze zwangerschap dan beter, wat betreft de harde buiken.

@ Moepie; Ik had in het begin vooral steekjes li en re onder, nu vooral steekjes/spanning midden in mijn buik. Voelt nu anders als de vorige keer, ik ga er maar een beetje vanuit dat het juist goed is.

@ Flip Fluitketel; Leuk dat jullie het zo onverwacht verteld hebben, blijft toch leuk om het nieuws te kunnen delen!

@ Vlinderjoy; Heb geen hoofdpijn en ook niet echt last van vermoeidheid, maar volgens mij kan het er zeker bij horen.

Gelukkig hier allemaal goede echo’s en ook op mijn werk heeft de een na de andere (9 zwangeren excl mij) een goede echo. En dan ga ik doemdenken, er moet er toch wel 1 niet goed zijn en dat zal ik dan wel zijn… Ik moet de statistieken even loslaten en gewoon van het goede uitgaan. Het voelt namelijk nog steeds goed, alleen de zenuwen nemen wel toe…
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie za 17 dec 2011 - 3:02

Hoi Meiden,
Ik kom me hier ook melden!
Vandaag een test gedaan, en die was positief!
Vind het erg spannend allemaal. Heb ook nog niet echt ergens last van.
Hoewel ik wel moe ben, maar ik ben ook erg verkouden, dus weet niet of het daar door komt.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Weegschaal za 17 dec 2011 - 3:25

@ Jezzie; Gefeliciteerd en welkom!
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Vlinderjoy za 17 dec 2011 - 7:01

Gefeliciteerd Jessie!! Very Happy
Vlinderjoy
Vlinderjoy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 251
Punten : 295
Registratiedatum : 26-12-10
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Viva za 17 dec 2011 - 8:03

Wennes, vandaar! Dat is wel erg vroeg, die weeen!
Volgens mij kunnen ze zeggen wanneer je bent uitgerekend als het kindje 2 cm of groter is..
(Had ik geloof ik ergens gelezen)

Moepie, ik had gister last van soort steken bij mijn vagina van binnen. Was ik ook erg onzeker van, zeker omdat ik ook minder misselijk ben. Maar ik had het ook op een andere site gevraagd, en veel anderen hebben dat in de begin van hun zwangerschap.

Flip, kamertje is voorbij gegaan. Helaas.
En over het werk, het was meer dat ik mijn zinnen aan het zetten was op een gastouderopleiding, een korte variant. Maar ik word niet toegelaten omdat je daarvoor 23 moet zijn, en ik nu nog 20 ben. Dat zou ik dus liever doen dan nu weer daar gaan werken. Maar het positieve eraan is dat het een kledingwinkel is, dus zodra we het geslacht weten kan ik al lekker inkopen. Ik hoop in mijn zwangerschap tóch een opleiding voor gastouder te kunnen volgen, zodat ik dat na de bevalling kan doen. Scheelt in oppaskosten, en het lijkt me ook leuk.

Wat grappig dat je man het ineens toch wilde vertellen haha. Weten nu jullie beide ouders het?
Ik voel me trouwens ook vaak bagger, maar meer in mijn benen als ik traploop ofzo.

Vlinderjoy, ik ben iets verder dan het hele hele begin, maar ik heb ook veel last van moeheid en vaak ook hoofdpijn.

Weegschaal, wauw 9 zwangeren! Groot bedrijf of niet? En inderdaad, jezelf niet gek maken. Ik ben ook zo, maar jullie kunnen ook allemaal onder diegene vallen waarbij het goed blijft gaan Wink

Jezzie89, gefeliciteerd!

Ik ben ook al meer dan een week verkouden, zere keer. Schijnt dat als je zwanger bent je er wel meer vatbaar voor bent!

We hebben vandaag het vilt gekocht, dat gaan we nu op het jurkje doen voor onze dochter. Om het te vertellen.
Naaien dus. Flockfolie was niet in de goede kleur.
Ik heb aan de ene kant nu echt zoiets van, volgens mij kan ik het wel tot 12 weken geheim houden.
Maar we gaan het wel met kerst (9wkn) vertellen. Bij mijn man thuis eten ze dan oa biefstuk (zijn vader had gesmst of ik dat wilde eten, hele gemene vraag. Heb gewoon "ja hoor!" gesmst), dus dat moet goed doorbakken worden.
De dag ervoor, 1e kerstdag, zijn we bij mijn ouders en beginnen we met brunchen.
Ben heeeel benieuwd. Maar eerst de echo donderdag! Hopen dat het goed gaat, we het hartje zien kloppen en het lekker zien bewegen!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP za 17 dec 2011 - 8:40

Wennes: Ze meten dan van kop tot kont en dan komt er automatisch een termijn uit, maar misschien dat het bij jou nog te vroeg was om een termijn vast te stellen?
Toen ik met 8+3 week voor de echo mocht, werd ik teruggezet naar 7+5.
Week erna kreeg ik er weer 3 dagen bij en met de 20 weken echo nog weer eens 2 dagen!
Nu wist ik zelf niet zo goed of ik dinsdag 9+5of6 was, de eerste meeting kwam op 9+5 en de 2e en 3e op 9+6. Ze heeft toen de 9+6 aangehouden.

Moepie: Ik had dat ook( tot gisteren bedenk ik me net). Maar dat zijn echt groeipijnen.

Flip: Die mannen zijn ook allemaal hetzelfde, haha. En opstartproblemen heb ik ook, 1 op de 3 ochtend sta ik de spugen boven de wc.... Als het goed gaat voel ik me prima, maar moet ik spugen, dan heb ik daar wel de hele morgen last van.

Vlinderjoy: Moe ben ik wel, maar voornamelijk rond 14:00 en dan rond 16:00 voel ik me weer fitter :s
Hoofdpijn heb ik alleen bepaalde dagen.

Jezzie: Gefeliciteerd!!

All: Vandaag een wat mindere dag, sinds vanmiddag behoorlijk misselijk en nu een zwaar benauwd gevoel boven in mijn buik... Wou eindelijk de kerstboom eens verder optuigen, maar ben bang dat dat morgen gaat worden.

Bij deze nog mijn echo:
Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Echo1


PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Vlinderjoy za 17 dec 2011 - 8:57

wow pip wat een mooie echo!!

Maandag ga ik eindelijk verloskundige bellen voor afspraak te maken voor intake. Wilde dat vrijdag doen maar toen waren ze er niet.

Vlinderjoy
Vlinderjoy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 251
Punten : 295
Registratiedatum : 26-12-10
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes za 17 dec 2011 - 9:19

Weegschaal, probeer niet te negatief te denken. We duimen voor je dat jij ook een goede echo hebt.

Jezzie, Gefeliciteerd en welkom hier!

Viva, spannend de eerste echo! Alvast veel succes donderdag. Wat voor tekst wil je op het shirt gaan naaien?


Vandaag eendjes met onze zoon gekocht, hij vind ze geweldig. We willen het met de kerst aan de familie vertellen, ben alleen nog aan het bedenken welke tekst ik bij de eendjes wil doen. Bv rond de zomer speel ik niet meer in mijn een(d)je. Mochten jullie nog leuke ideeën hebben hoor ik het graag.
Verder ben ik nog steeds met vlagen misselijk, hopelijk gaat dat snel over want het is toch behoorlijk vervelend.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 14 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum