Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan dat echt zo zijn?!

+10
Liadan
Ezzer
Happydobby
Annie24
Linda
Darius
Bruintje Beer
TGR
Tania
Pien
14 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Novalee vr 25 nov 2011 - 9:32

Weetjewel schreef:Waarom geef je 210 flessen? 180 is de max, daarboven is slecht voor de nieren.
Geldt dat ook bij borstvoeding?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 9:34

Novalee schreef:
Weetjewel schreef:Waarom geef je 210 flessen? 180 is de max, daarboven is slecht voor de nieren.
Geldt dat ook bij borstvoeding?
Vlg de lactatiekundige kan je bijna niet teveel bv geven, maar nu de arts ass op de kinderafdeling vond dat ik wel teveel gaf, meer als 1000cc

Dus ik weet het niet meer...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Darius vr 25 nov 2011 - 9:36

O, pm, das even verwarrend. Had de arts wel door dat je gekolft gaf?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 9:37

Novalee schreef:
Weetjewel schreef:Waarom geef je 210 flessen? 180 is de max, daarboven is slecht voor de nieren.
Geldt dat ook bij borstvoeding?

nee. dat geldt niet voor borstvoeding. Als je rechtstreeks voedt, kun je het niet eens controleren. Wat vreemd dat de arts dit wel bij jou heeft gezegd PM.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Novalee vr 25 nov 2011 - 9:40

Ik weet dat je bij KV idd niet over de liter heen mag maar met borstvoeding heb ik geen idee. Ik zou zeggen dat het niet uitmaakt want als je gewoon de borst geeft kun je niet controleren of een kindje meer dan een liter drinkt. Edit: Wat Rejoy dus ook zegt smile

N. krijgt 5 flessen van 200 aangeboden, soms gaat hij leeg maar dat is hooguit 2 of 3x op een dag dus in totaal komt ze niet boven een liter. Maar ze drinkt dus wel eens 200. Pas zelfs een keer 240 :shock:
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 9:42

Toen Y. bijna 4 maand was zaten wij met het zelfde probleem, ben eerst een beetje gaan proberen met indikken, maar dat vond ik niet zelf wat, ook werd Y. er erg onrustig van!
Dus toen ben ik langzaam aan met fruit begonnen en met een paar weken erna ook groente, met een maand of 6 at ze al heel wat met de pot mee qua groente met aardappeltjes enz (goed geprakt etc natuurlijk!)...

Y. was trouwens ook al heel vlot met volle flessen....met ruim 2 - 2,5 maand zat ze al aan de max...

Je moet natuurlijk ook doen wat je gevoel zegt, als jij denkt dat ze daar aan toe is moet je het gewoon proberen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 9:46

Rejoy. schreef:
Novalee schreef:
Weetjewel schreef:Waarom geef je 210 flessen? 180 is de max, daarboven is slecht voor de nieren.
Geldt dat ook bij borstvoeding?

nee. dat geldt niet voor borstvoeding. Als je rechtstreeks voedt, kun je het niet eens controleren. Wat vreemd dat de arts dit wel bij jou heeft gezegd PM.
Ja, op CB rekenen ze ook zo, dus lekker verwarrend.

Maar als ze het op 5x 200cc goed doen ga ik me er niet druk om maken. En anders koppel ik het even terug naar hun 'eigen' kinderarts, die is veel meer ervaren als een zaalarts.
Momenteel heeft het even niet mijn prioriteit om me er druk over te maken, dus ben verder de discussie niet aan gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 9:48

Darius schreef:O, pm, das even verwarrend. Had de arts wel door dat je gekolft gaf?
Het staat in het dagschema, borstvoeding, dus het lijkt me dat dat duidelijk is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  PapillonRose vr 25 nov 2011 - 9:50

Ik lees hier iets over het maximum van een liter KV. Ik heb toen ze rond de 4 maanden was met hetzelfde gezeten. Ze wilde meer drinken dan ze eigenlijk mocht hebben op sommige dagen. Ze zat toen op 5 flessen van 180 + 6 en had daar niet meer genoeg aan. Volgens het CB kon ik best beginnen met bijvoeden. Dat wilde ik zelf liever nog even uitstellen. Omdat we nog een laatste nacontrole hadden bij de kinderarts heb ik het daar meteen ook even gevraagd. Van haar mocht ik 5 flessen van 210 + 7 aanbieden. Zolang ze er niet elke dag alles van op zou drinken mocht dit best even zo. En ze dronk het inderdaad niet elke dag helemaal op, en was op de dagen dat ze dat wel deed weer tevreden. Dit heeft zo een paar weken geduurd en toen konden we weer met minder af. Alleen wel lastig dat iedereen wat anders zegt, zo zei het CB hier dat ze niet zoveel voeding mocht hebben en de kinderarts vond het wel goed (mits het niet wekenlang elke dag allemaal op zou gaan). Zelf zou ik denk ik wel weer even 5 flessen proberen, werkt het niet kan je altijd terug naar 4. En werkt het wel dan is het ook maar tijdelijk, ze gaat vanzelf weer terug naar 4.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Annie24 vr 25 nov 2011 - 9:53

Bij fv gaat het ook vooral om het aantal scheppen: deze mogen niet boven de 30 komen. Het gaat dus vooral om de hoeveelheid kunstvoeding die er in de fles zit, de hoeveelheid water maakt niet uit. Y. kreeg als hij moeite had met poepen ook wel eens 30ml meer water ofzo, terwijl de voeding hetzelfde bleef, al was dat natuurlijk maar tijdelijk en niet standaard.

Ik heb wel het idee dat er binnen dit topic 2 mogelijkheden door elkaar lopen, want er wordt gesproken over kindjes die 200cc kregen en kindjes die 210cc kregen. Daar zit nogal een verschil in: 180cc+6 = ongeveer 200cc óf flessen van 210cc+7 = ongeveer 230cc
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  maiadebij vr 25 nov 2011 - 10:10

eens met Rejoy, ik heb het idee dat je kindje nu aangeeft dat ze behoefte heeft aan vaker een voeding, de fles is te groot (ze laat een beetje staan) en ze komt eerder (heeft wss weer eerder honger).

J is nu bijna 15 maanden en komt ook nog elke nacht sowieso 1 en meestal 2 keer. Ze eet als een bouwvakker overdag, dus bijvoeden zal denk ik geen verschil maken qua doorslapen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 11:14

Ook eens met Rejoy, gewoon de behoefte van het kindje volgen. Vond ik sowieso altijd de simpelste oplossing.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 21:19

Ik vind 210 echt veel voor zo'n kleintje. Ik zou terug gaan naar 180 per voeding, en dan maar een fles vaker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 21:46

Ik heb gewoon altijd de fles op verzoek gegeven. Hier op het CB zeiden ze dat dat prima kon met flesvoeding. Dus ik heb ook nooit echt gelet op hoeveelheden. Maakte een flesje en als hij meer wilde, maakte ik wat bij. Ook wanneer hij het zelf aan gaf, hij zorgde zelf voor een ritme.

Geloof dat hij 5 maand was dat we zijn beginnen met bijvoeding. Ook hier had hij niet meer genoeg aan de fles. Toen hij bijvoeding kreeg, was het goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 21:57

Is het niet gewoon een sprongetje waar ze nu in zit ??

Verder zou ik idd ook minder geven en 1 fles meer. Dus 180 + 6 ipv 210.
Ze krijgt de fles niet leeg waardoor ze gaat miepen. Maar dan is het vrij logisch dat ze dan eerder voor haar fles komt omdat ze eerder honger heeft.

Het is gewoon steeds zoeken naar het juiste ritme. Probeer het gewoon even uit of laat haar op verzoek komen evt?
Maar beginnen met fruit/groente zou ik nog even niet doen. Maar dat is mijn mening !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Pien vr 25 nov 2011 - 22:03

Ik vraag me soms ook wel af of ik niet de 3weken die ik overtijd ben gegaan erbij moet rekenen. Feit is dat ze dan al bijna 5maanden is!

Eigenlijk bepaald zij hier ook het ritme, zij heeft steeds bepaald wanneer ze een fles minder wilde of wanneer ze meer wilde. Toen wij 180 gaven huilde ze na elke fles, het begon met 1keer per dag er niet genoeg aan hebben, dat veranderde in elke fles en na een paar dagen zijn wij 210gaan geven. De eerste fles is echt vast, die geven we altijd om 8 uur, tegen 9 of half 10 gaat ze weer naar bed en slaapt ze tot 1uur. Dit gaat zo na de tweede fles maar na de derde fles slaapt ze zo diep en lang dat we haar echt wakker moeten maken voor een vierde fles.

Mijn man en ik hebben gister besloten om bij de laatste fles wat rijstebloem te gaan geven. Met fruit of groente wachten we tot na het cb bezoek op 5dec.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Annie24 za 26 nov 2011 - 4:16

Heb je al Forte voeding geprobeerd?

Hier hielp het niet, maar misschien bij jullie wel?!?

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 5:53

Annie24 schreef:Heb je al Forte voeding geprobeerd?

Hier hielp het niet, maar misschien bij jullie wel?!?


Bij ons weigerde Y. echt de forte voeding! En bij ons zat ze ook vrij vlot aan de hoeveelheden dus ik ben toen ook voorzichtig aan met bijvoeding begonnen...

Ik hoorde van een kennisje van mij dat zij haar dochter 6x 180 gaf, dat is toch ook veels te veel?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Pien za 26 nov 2011 - 5:57

E krijgt hypo-allergeen ivm een verdenking van koemelkallergie. Weet niet of Forte ook h.a. is?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Pien za 26 nov 2011 - 5:59

Het CB vertelde mij dat een baby max 1000cc binnen mag krijgen. DIt is dan incl de schepjes. E krijgt 4 keer 210 + 7 schepjes dus zeg maar 4 keer 235 dus rond de 920 als alle flessen opgaan.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Annie24 za 26 nov 2011 - 6:05

Pien schreef:E krijgt hypo-allergeen ivm een verdenking van koemelkallergie. Weet niet of Forte ook h.a. is?

Hmm...dat weet ik eigenlijk ook niet....

Inmiddels heb je zoveel 'tips' gekregen dat je w.s. door de bomen het bos niet meer ziet Neutral
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Darius za 26 nov 2011 - 10:44

Is het niet zo dat als je hypoallergeen geeft, je zeker niet te vroeg met rijstebloem en andere bijvoeding moet beginnen? Dan had je ook wel standaard kunnen geven. Heb ik ook maar ergens gelezen, heb zelf geen ha gegeven, dus ik weet het niet zeker.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 13:12

Darius schreef:Is het niet zo dat als je hypoallergeen geeft, je zeker niet te vroeg met rijstebloem en andere bijvoeding moet beginnen? Dan had je ook wel standaard kunnen geven. Heb ik ook maar ergens gelezen, heb zelf geen ha gegeven, dus ik weet het niet zeker.
Klopt, zeker bij (verdenking van) allergieën mag je niet eerder beginnen met bijvoeding omdat de kans op allergieën dan nog groter is. Ik zou gewoon minder voeding geven en dan kijken hoe vaak ze komt. Fire nachten gaan vanzelf weer beter (voor ze een jaar of 16 is) smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Tania za 26 nov 2011 - 21:06

Annie24 schreef:
Pien schreef:E krijgt hypo-allergeen ivm een verdenking van koemelkallergie. Weet niet of Forte ook h.a. is?

Hmm...dat weet ik eigenlijk ook niet....

Inmiddels heb je zoveel 'tips' gekregen dat je w.s. door de bomen het bos niet meer ziet Neutral

Forte is niet hypoallergeen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Darius zo 4 dec 2011 - 21:17

Heb je nou eigenlijk het CB nog gebeld? Very Happy
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dat echt zo zijn?! - Pagina 3 Empty Re: Kan dat echt zo zijn?!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum