Zijn amerikanen echt zo dom?
+7
Snoopy
Lady Starstruck
girli
Rush
silly-one
Marin
Monte
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zijn amerikanen echt zo dom?
Is dit filmpje nou gespeeld of juist uitvergroot of weet de meerderheid dit soort dingen echt niet?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Zijn amerikanen echt zo dom?
Ik kan het filmpje nu niet zien want loop op straat maar kan je nu al zeggen dat een deel inderdaad vrij wereldvreemd is, en godzijdank een groot deel niet. Nogal generalisatie natuurlijk maar komt wel ergens beetje vandaan.
Maar zal t filmpje vanavond wel even kijken, ben benieuwd waar t over gaat.
Maar zal t filmpje vanavond wel even kijken, ben benieuwd waar t over gaat.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik denk eerlijk gezegd dat als je het de Nederlandse bevolking vraagt ook niet iedereen alles weet. Zet je al die mensen achter elkaar dan kan je ook over Nederlanders zo een filmpje maken.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Denk ik ook. Van de week zag ik nog een filmpje dat ze vrouwen gingen vragen waar Polen en Oekraïne lag (i.v.m. het EK) en de meeste wezen Bulgarije aan.silly-one schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat als je het de Nederlandse bevolking vraagt ook niet iedereen alles weet. Zet je al die mensen achter elkaar dan kan je ook over Nederlanders zo een filmpje maken.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
In elk land kun je zulke filmpjes maken. Niet iedereen is even slim.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Arme Australiers.
Ik weet dat er hier in Nederland ook zo veel mensen hun topo niet kennen. Je moet mij ook niet vragen naar een onbekend land in Afrika, maar alle genoemde landen kon ik echt wel aanwijzen op de wereldkaart. Oke, misschien dat ik er 1 land naast zou zitten als het blind moest.... maar Noord Korea in Australië plaatsen.... fail.
Gast- Gast
Ja inderdaad, ik weet ook niet precies waar al die onbekende landen liggen, maar ik hoop toch wel dat mensen weten waar frankrijk ligt en die vragen als is kofi annan een drankje? En dat amerikanen niet weten dat utah geen land is, maar een stad vind ik toch wel heel erg hoor. Ik snap dat je veel qua topo e.d. niet weet, maar sommige dingen moet je toch wel weten. Als ik naar mijzelf kijk wist ik bijna al die dingen(op een paar dingen na waarvan ik de vraag niet helemaal snapte). Of denk ik nu dan te makkelijk?Zero schreef:
Arme Australiers.
Ik weet dat er hier in Nederland ook zo veel mensen hun topo niet kennen. Je moet mij ook niet vragen naar een onbekend land in Afrika, maar alle genoemde landen kon ik echt wel aanwijzen op de wereldkaart. Oke, misschien dat ik er 1 land naast zou zitten als het blind moest.... maar Noord Korea in Australië plaatsen.... fail.
Monte- Ratel
Ik denk ook dat het heel erg afhankelijk is van je eigen interesse en je omgeving waar je mee om gaat.
Zo schrok ik namelijk laatst dat een teamgenootje niet wist dat 65% van de Nederlandse bevolking een MBO niveau of lager heeft. Zelf zit ze op de uni, maar ze wist niet dat er zoveel mensen waren die geen HBO of WO deden. Ga je alleen maar om met mensen van je eigen niveau, dan merk je een hele hoop andere dingen ook niet. Ik denk dat het ook geldt voor dit soort vragen. Heb je er niks mee, volg je het niet of heeft het niks te maken met je directe omgeving dan weet je een hoop dingen ook niet. Daar is niks mis mee en een beetje algemene kennis daar is niks mis mee.
Zo schrok ik namelijk laatst dat een teamgenootje niet wist dat 65% van de Nederlandse bevolking een MBO niveau of lager heeft. Zelf zit ze op de uni, maar ze wist niet dat er zoveel mensen waren die geen HBO of WO deden. Ga je alleen maar om met mensen van je eigen niveau, dan merk je een hele hoop andere dingen ook niet. Ik denk dat het ook geldt voor dit soort vragen. Heb je er niks mee, volg je het niet of heeft het niks te maken met je directe omgeving dan weet je een hoop dingen ook niet. Daar is niks mis mee en een beetje algemene kennis daar is niks mis mee.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Volgens mij halen ze alleen de antwoorden eruit die dom overkomen als je het mij vraagt.
Deze vrouw zit in een spelshow en denkt dat Europa een land is.
Deze vrouw zit in een spelshow en denkt dat Europa een land is.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ja ze monteren natuurlijk ook gewoon de domme reacties achter elkaar. Dat werd vroeger ook gedaan bij de Vakantieman als ze mensen gingen vragen het land aan te wijzen op de kaart waar ze op dat moment op vakantie waren. Zo heb je natuurlijk nooit een goed beeld.
Wat wel zo is, is dat ze weinig weten van andere landen maar goed, zo heel veel wist ik ook niet van de Amerikaanse Staten dus ergens begrijp ik dat wel. Het is al heel wat als je Europa een beetje kent als je jong bent en als je verder geen interesse in reizen hebt zal daar weinig bij komen. Zo zal dat ook voor Amerikanen zijn.
Wat wel zo is, is dat ze weinig weten van andere landen maar goed, zo heel veel wist ik ook niet van de Amerikaanse Staten dus ergens begrijp ik dat wel. Het is al heel wat als je Europa een beetje kent als je jong bent en als je verder geen interesse in reizen hebt zal daar weinig bij komen. Zo zal dat ook voor Amerikanen zijn.
Gast- Gast
silly-one schreef:
Zo schrok ik namelijk laatst dat een teamgenootje niet wist dat 65% van de Nederlandse bevolking een MBO niveau of lager heeft.
Dat zou ik ook niet weten, ik vind dat dit ook niet perse onder algemene kennis valt.
Gast- Gast
Ja interesse zal er wel mee te maken hebben. Ik vind het leuk om een (hoge) algemene kennis te hebben en kan mij dan moeilijk voorstellen dat mensen het niet weten, maar dat is dan ook mede omdat ze het niet interessant vinden. Al vind ik wel dat er dingen zijn die je gewoon hoort te weten, ongeacht interesse of niet.Zusje schreef:Ja ze monteren natuurlijk ook gewoon de domme reacties achter elkaar. Dat werd vroeger ook gedaan bij de Vakantieman als ze mensen gingen vragen het land aan te wijzen op de kaart waar ze op dat moment op vakantie waren. Zo heb je natuurlijk nooit een goed beeld.
Monte- Ratel
Monte schreef:Ja inderdaad, ik weet ook niet precies waar al die onbekende landen liggen, maar ik hoop toch wel dat mensen weten waar frankrijk ligt en die vragen als is kofi annan een drankje? En dat amerikanen niet weten dat utah geen land is, maar een stad vind ik toch wel heel erg hoor. Ik snap dat je veel qua topo e.d. niet weet, maar sommige dingen moet je toch wel weten. Als ik naar mijzelf kijk wist ik bijna al die dingen(op een paar dingen na waarvan ik de vraag niet helemaal snapte). Of denk ik nu dan te makkelijk?Zero schreef:
Arme Australiers.
Sterker nog, het is een staat. En ze leren naar mijn weten toch echt wel de namen van alle staten in amerika.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Staten van Amerika worden er redelijk hard ingeramd in Amerika. Logisch, het is hun land. Kan natuurlijk zijn dat iemand niet bijster goed is in topografie. Ik kan van elke staat ook wel de hoofdstad noemen zo ongeveer, uit eigen interesse weliswaar. Maar ik kan de hoofdstad van Paraguay ook niet noemen noch aanwijzen op de kaart. Ooit wel geleerd, maar denk je dat ik dat nog weet? M'n zusje is echt een ramp in topografie, die weet echt het verschil niet tussen Emmeloord, Ermelo en Enschede waar die zouden liggen en toch is ze promovendus psychologie. Dus dat Amerikanen dom zijn, is wel een generalisatie ja, en wat Zusje zegt: Het is natuurlijk gemonteerd. Filmpje kende ik overigens al, is al vrij oud. Dus ja, ik denk wel zeker dat er Amerikanen zijn die 'zo dom' zijn, maar zeker ook Nederlanders die dezelfde vragen écht niet kunnen beantwoorden.
Laatst aangepast door Marin op wo 6 jun 2012 - 10:47; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ach, laatst hadden ze toch ook zo'n item over Angela Merkel en dat ze Berlijn niet 1.2.3 op een blinde kaart kon aanwijzen....
Ik denk dat je dit soort filmpjes en stunts in ieder land kunt maken.
Ik denk dat je dit soort filmpjes en stunts in ieder land kunt maken.
Gast- Gast
Dit is inderdaad gewoon en kwestie van een aantal mensen 20 random vragen stellen en de boel leuk aan elkaar monteren. Zo´n filmpje kun je nog wel in je eigen omgeving maken.
Het ligt natuurlijk ook maar net aan je interesse. Ik moest pas een kind op mijn werk overhoren, landen + hoofdsteden en daar zaten er ook een paar tussen die ik niet direct wist. Who cares? Dat boeit me dus echt niet, zou niet weten wat ik met die informatie moet.
Het ligt natuurlijk ook maar net aan je interesse. Ik moest pas een kind op mijn werk overhoren, landen + hoofdsteden en daar zaten er ook een paar tussen die ik niet direct wist. Who cares? Dat boeit me dus echt niet, zou niet weten wat ik met die informatie moet.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Hoeveel Eiffeltorens? "Eh, about ten"
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Mijn algemene kennis is ook niet bijster goed haha. (Des te leuker zijn spelletjes avonden met kennis vragen .
Van topografie weet ik ook weinig. Alles wat ik leer sla ik lang niet allemaal op (vooral niet als ik het verder niet gebruik of interessant vind).
Mensen komen wel sneller dommer over wanneer zij weinig algemene kennis hebben. Toch wil ik absoluut niet stellen dat mensen met weinig algemene kennis dom zijn. Zo kunnen die mensen juist wel heel veel van bepaalde andere onderwerpen afweten. Als ik dom was geweest (omdat ik weinig algemene kennis heb) dan had ik nooit mijn hbo met hele goede cijfers kunnen afronden.
Van topografie weet ik ook weinig. Alles wat ik leer sla ik lang niet allemaal op (vooral niet als ik het verder niet gebruik of interessant vind).
Mensen komen wel sneller dommer over wanneer zij weinig algemene kennis hebben. Toch wil ik absoluut niet stellen dat mensen met weinig algemene kennis dom zijn. Zo kunnen die mensen juist wel heel veel van bepaalde andere onderwerpen afweten. Als ik dom was geweest (omdat ik weinig algemene kennis heb) dan had ik nooit mijn hbo met hele goede cijfers kunnen afronden.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Monte schreef:Ja inderdaad, ik weet ook niet precies waar al die onbekende landen liggen, maar ik hoop toch wel dat mensen weten waar frankrijk ligt en die vragen als is kofi annan een drankje? En dat amerikanen niet weten dat utah geen land is, maar een stad vind ik toch wel heel erg hoor. Ik snap dat je veel qua topo e.d. niet weet, maar sommige dingen moet je toch wel weten. Als ik naar mijzelf kijk wist ik bijna al die dingen(op een paar dingen na waarvan ik de vraag niet helemaal snapte). Of denk ik nu dan te makkelijk?Zero schreef:
Arme Australiers.
Utah is een staat, geen stad
Als je in Nederland veel mensen dergelijke vragen stelt en je maakt zo'n fimlpje weten ook veel mensen niet alles denk ik. En je haalt de mensen die het wel weten eruit in de montage, klaar generaliserend filmpje
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
oh ja dat bedoelde ik ook, utah is natuurlijk geen stad maar een staat. Ik kan zelf alle staten van de USA opnoemen, maar dat is puur uit interesse, ik ben ook echt een topofreak. Ik kan me inderdaad voorstellen dat als het je niet interesseert je het ook niet wil leren.Snoopy schreef:Monte schreef:Ja inderdaad, ik weet ook niet precies waar al die onbekende landen liggen, maar ik hoop toch wel dat mensen weten waar frankrijk ligt en die vragen als is kofi annan een drankje? En dat amerikanen niet weten dat utah geen land is, maar een stad vind ik toch wel heel erg hoor. Ik snap dat je veel qua topo e.d. niet weet, maar sommige dingen moet je toch wel weten. Als ik naar mijzelf kijk wist ik bijna al die dingen(op een paar dingen na waarvan ik de vraag niet helemaal snapte). Of denk ik nu dan te makkelijk?Zero schreef:
Arme Australiers.
Sterker nog, het is een staat. En ze leren naar mijn weten toch echt wel de namen van alle staten in amerika.
Monte- Ratel
Caresses schreef:Mijn algemene kennis is ook niet bijster goed haha. (Des te leuker zijn spelletjes avonden met kennis vragen .
Dit bedoelde ik ook te zeggen inderdaad. Ik verbaas mij vaak over hoe weinig ik opgeslagen heb in mijn middelbare schooltijd. Ik had toen ook weinig interesse in school. Gisteren was ik nog met een kind op mijn werk huiswerk geschiedenig aan het maken, ik wist zo goed als niks meer over dit onderwerp, terwijl ik het ook allemaal heb geleerd op school. Het zelfde geldt voor Nederlands. Ik weet nog dat ik, in het begin van dit forum, ontzettend veel spelfouten maakte (nu ook nog wel, maar zeker minder dan toen) Puur omdat het me niet interesseerde. Nu heb ik me er in verdiept, mezelf dingen aangeleerd en gaat het wel beter.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Zou dit echt zijn?
» zou het echt veel slechter zijn?
» Wtf....Die zijn echt niet wijs!
» Jullie zijn echt geweldig !!!!
» Nu zijn ze echt een beetje gek geworden
» zou het echt veel slechter zijn?
» Wtf....Die zijn echt niet wijs!