Kan dat echt zo zijn?!
+10
Liadan
Ezzer
Happydobby
Annie24
Linda
Darius
Bruintje Beer
TGR
Tania
Pien
14 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Kan dat echt zo zijn?!
Darius schreef:Zomersproetjes schreef:Ons zoontje, had hetzelfde probleem. Wij zijn op aanraden van het CB eerst rijstebloem gaan geven (toen hij 3 maanden oud was). Wij hadden alles al geprobeerd (van forte... tot andere spenen). En met 4 maanden groente en fruit gaan geven. En sindsdien ging het goed... eindelijk was hij tevreden en verzadigd. Hij at binnen een week een heel potje fruit en groente. Let wel... dit onder begeleiding van het CB en er zitten geen allergieën in de familie.
Wat versta jij onder begeleiding van het cb? Of bedoel je op advies van het cb?
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Meer melk of meer flessen werkt niet... We Moeten nu al proppen met flessen en haar soms wakker maken....
Ik ga maandag het c.b bellen voor advies....
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien schreef:Meer melk of meer flessen werkt niet... We Moeten nu al proppen met flessen en haar soms wakker maken....
Waarom moet je haar wakker maken? Ik heb ze nooit wakker gemaakt voor een fles, heb het ze altijd een beetje zelf laten regelen.
Gast- Gast
OMdat ze anders maar 3 flessen op een dag krijgt en dat lijkt me erg weinig!!
Pien- Ratel
Pien schreef:OMdat ze anders maar 3 flessen op een dag krijgt en dat lijkt me erg weinig!!
Hoeveel geef je nu dan in totaal over de hele dag?
Gast- Gast
Hier op het CB geven ze aan dat evt tussen de 3 en 4 maanden al kan starten met bijvoeden. Schijnbaar is het achterhaald wachten tot de 6 maanden. (als er geen allergieën in de fam. voorkomen)
We zijn met 4,5 maand begonnen met fruit. Dronk z'n flessen ook niet meer goed en kwam steeds eerder voor een voeding.
Wij zijn dus met fruit begonnen. Ging prima en hij eet zijn groente net zo goed. Dus hier maakt het niets uit!
Ik zou niet zo snel voor rijstebloem kiezen. Ze zitten er wat sneller vol van, maar het is geen oplossing voor doorslapen. Het verteerd even goed snel!
We zijn met 4,5 maand begonnen met fruit. Dronk z'n flessen ook niet meer goed en kwam steeds eerder voor een voeding.
Wij zijn dus met fruit begonnen. Ging prima en hij eet zijn groente net zo goed. Dus hier maakt het niets uit!
Ik zou niet zo snel voor rijstebloem kiezen. Ze zitten er wat sneller vol van, maar het is geen oplossing voor doorslapen. Het verteerd even goed snel!
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Ze krijgt 4 keer 210 met 7 scheppen. Ze drinkt er 2 sowieso leeg en 1 laat ze vaak 50 van staan. Een goede dag gaan ze allemaal leeg en laat ze max 40 over de hele dag staan.
Een slechte dag drinkt ze de eerste helemaal eeg maar laat ze bij de 2de, 3de en vierde fles 70 staan.
We hebben ook geprobeer weer terug te gaan naar 4 keer 180 + 6 scheppen maar dan huilt ze na elke fles dat ze `tekort` heeft.
Een slechte dag drinkt ze de eerste helemaal eeg maar laat ze bij de 2de, 3de en vierde fles 70 staan.
We hebben ook geprobeer weer terug te gaan naar 4 keer 180 + 6 scheppen maar dan huilt ze na elke fles dat ze `tekort` heeft.
Pien- Ratel
Even gekopieerd uit een mail die wij vandaag binnen kregen:
Zit jouw kind voortdurend te smakken
En kijkt hij jou het eten bijna uit de mond? Dan is hij wellicht wat eerder toe aan een eerste fruit- of groentehapje. Als er geen allergie in de familie zit, kun je vanaf vier maanden rustig beginnen met eten van een lepeltje. Daarmee ontwikkelt je kind zijn mondmotoriek en dat is weer nodig om straks te gaan praten! En... kinderen die al jong verschillende smaken leren kennen, stappen moeiteloos over in een gezond, eetpatroon. Alleen zo krijgt je kind voldoende vitamines en mineralen binnen.
En kijkt hij jou het eten bijna uit de mond? Dan is hij wellicht wat eerder toe aan een eerste fruit- of groentehapje. Als er geen allergie in de familie zit, kun je vanaf vier maanden rustig beginnen met eten van een lepeltje. Daarmee ontwikkelt je kind zijn mondmotoriek en dat is weer nodig om straks te gaan praten! En... kinderen die al jong verschillende smaken leren kennen, stappen moeiteloos over in een gezond, eetpatroon. Alleen zo krijgt je kind voldoende vitamines en mineralen binnen.
Pien- Ratel
Pien schreef:Even gekopieerd uit een mail die wij vandaag binnen kregen:
Die mails krijg ik ook, en vaak is dat dus van een fabrikant, Nutricia bijv...
Gast- Gast
Pien schreef:vandaag is ons meisje 4maanden oud. De laatste 3 weken is ze onverzadigt na haar fles, ze laat veel Staan en komt dan weer vroeger voor de volgende. Sinds maandag gaat het Wat beter, ze huilt minder, drinkt beter haar flessen en slaapt een stuk beter.
Het enige "probleem" nu nog is dat ze midden in de nacht wakker word, vanaf een uur of 4 is het echt een spookje! Mijn man is aan het zoeken op internet geweest en daar vond hij het volgende:
"Baby's zijn op een gegeven moment toe aan vaster voedsel en zijn niet meer blij met alleen hun melk. Daarnaast kan de baby je voedsel uit je handen gaan kijken. Flessen worden slechter gedronken en ook zal je Baby weer vaker midden in de nacht wakker worden met honger."
Bovenstaand even in eigen woorden want ik plaats het vanaf mijn telefoon.
Kan het zijn dat onze dochter toe is aan bijvoeding?! En waarmee zouden jullie beginnen, fruit of groente?
Dat begrijp ik niet helemaal, ze is onverzadigbaar dus dan zou ze toch heel hard huilen als de fles leeg is? Dan laat ze toch niet wat staan?
Enfin, misschien moet je wat gaan proberen te regelen met flessen. Kindjes die borstvoeding krijgen hebben regeldagen, ik geloof best dat dat ook zo is bij flesvoedingskindjes. Misschien moet je eens beginnen met een flesje van 150 of 180. Wil ze meer, dan maak je gewoon 30 cc iedere keer erbij. Zo laat ze ook niet telkens wat staan en heb jij misschien meer zicht op het totaal wat ze drinkt. Ik geloof best dat ze dit zo zelf kunnen regelen, een kindje is nu eenmaal geen wandelende (in dit geval waarschijnlijke liggende, huilende, spugende, lachende, poepende) klok, waar je op gezette tijden wat melk ingooit.
Ik zou het echt nog een week of twee/drie zo gaan proberen, is het nog steeds niets, dan kun je natuurlijk beginnen met bijvoeding. Jouw meisje is natuurlijk wel drie weken 'te laat' geboren, dus ik kan me best voorstellen dat je dan iets eerder gaat beginnen met groente en fruit. Maar persoonlijk vind ik vier maanden dan eigenlijk wel weer heel vroeg. Waarschijnlijk is het nu alleen nog maar proeven van het fruit, als ze twee theelepels naar binnen krijgen is dat veel. Dat zet waarschijnlijk geen zoden aan de dijk betreffende het doorslapen.
Succes! Pep.ijn slaapt overigens ook nog niet door, toen hij een maand of vijf was zat ik ook zo enorm te twijfelen of ik niet moest gaan beginnen met groente/fruit, maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb. Het had waarschijnlijk toch niets uitgehaald.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
_MamaRosa_ schreef:Pien schreef:Even gekopieerd uit een mail die wij vandaag binnen kregen:
Die mails krijg ik ook, en vaak is dat dus van een fabrikant, Nutricia bijv...
O ja, zeker weten van een fabrikant!
Darius- Ratel
Ezzer schreef:Hier op het CB geven ze aan dat evt tussen de 3 en 4 maanden al kan starten met bijvoeden. Schijnbaar is het achterhaald wachten tot de 6 maanden. (als er geen allergieën in de fam. voorkomen)
Dit is niet waar, de WHO adviseert nog steeds om pas te beginnen met 6 maanden. Ik vind het dan ook heel fout dat jouw CB adviseert om zelfs al met 3 maanden te beginnen met bijvoeding, dat mogen ze helemaal niet doen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Waarom geef je 210 flessen? 180 is de max, daarboven is slecht voor de nieren.
Gast- Gast
Ze heeft altijd doorgeslapen. Nu sinds 3weken dus niet meer.
Ik denk dat ze onverzadigt is doordat ze haar flessen niet leeg drinkt maar wel heel ontevreden en zeurderig blijft!!!
Ik denk dat ze onverzadigt is doordat ze haar flessen niet leeg drinkt maar wel heel ontevreden en zeurderig blijft!!!
Pien- Ratel
Ja, dat vraag ik me dus ook altijd af. Ik zie dat ontzettend veel moeders dit doen. Ik heb 2 keer hongerlappen gehad maar ik heb toch echt nooit meer dan 180+6 gegeven. Ik zou dus echt proberen om een regelmaat te gaan vinden met 180+6 en dan in de laatste fles rijstenbloem. Al moet ik wel zeggen dat ik ben begonnen met bijvoeden toen ze 4 maanden waren. Toch zie ik dat meer als oefenen, want ze eten echt niet binnen een week een heel potje leeg. Daar gaat zeker een maand overheen voordat ze iets noemenswaardigs binnen krijgen waardoor een fles kan komen te vervallen.Weetjewel schreef:Waarom geef je 210 flessen? 180 is de max, daarboven is slecht voor de nieren.
Wat zijn nu je flestijden? Misschien dat we je dan betere tips kunnen geven, als we je 'schema' zien.
Laatst aangepast door Lieskuh op vr 25 nov 2011 - 6:58; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
op aanraden van het cb. 4keer 180 vonden hun te weinig...Weetjewel schreef:Waarom geef je 210 flessen? 180 is de max, daarboven is slecht voor de nieren.
Ken overigens nog 4Baby's van rond de 4maanden die dat krijgen...
Pien- Ratel
8 uur
1 uur
6 uur
11 uur
Dat is het schema
210 geven wij echt op advies van het cb. Ze kreeg 4keer 180 maar dat vonden hun echt te weinig.
We moesten rond de 900cc vocht uitkomen.
1 uur
6 uur
11 uur
Dat is het schema
210 geven wij echt op advies van het cb. Ze kreeg 4keer 180 maar dat vonden hun echt te weinig.
Pien- Ratel
Dat is toch een prima schema? Wij gaven laurens toen om 8 uur, 12 uur, 16 uur en 20 uur. En dan flessen van 180, dus dat is 800cc totaal. En dan misschien nog een klein flesje in de nacht, dan zit je op 900 cc. Ik vind dat advies van 210 flessen wel wat raar van het cb. Op de verpakking staat ook 180, dat zal wel niet voor niets zijn. Als je het sporadisch doet, is het niet zo erg, maar structureel is het wel een grote bups wat ze binnen krijgen.
Doorslapen, pfff daar kun je boeken over schrijven. Het ligt niet altijd aan de voeding. Maar als jij het nodig vindt om fruit te geven dan moet je dat doen. Jij bent haar mama!
Doorslapen, pfff daar kun je boeken over schrijven. Het ligt niet altijd aan de voeding. Maar als jij het nodig vindt om fruit te geven dan moet je dat doen. Jij bent haar mama!
Darius- Ratel
Ik zou dan eerder naar 5 flessen van 180+6 (en rijstenbloem in de laatste fles) gaan als 4x 210.
Misschien zou je het eens kunnen proberen in een schema van 7, 11, 15, 19, 23 (of alles een uurtje later natuurlijk). Zo kom je ook op 900cc (net iets meer) uit. Die flessen gaan er vanzelf af. Want straks ga je de fles van 11 uur voor de helft vervangen door brood en zo ook een fles in de middag door avondeten. Mijn kinderen zaten met 4 maanden echt nog aan 5 flessen op een dag, ik vind 4 flesmomenten voor 4 maanden best weinig eigenlijk.
Misschien zou je het eens kunnen proberen in een schema van 7, 11, 15, 19, 23 (of alles een uurtje later natuurlijk). Zo kom je ook op 900cc (net iets meer) uit. Die flessen gaan er vanzelf af. Want straks ga je de fles van 11 uur voor de helft vervangen door brood en zo ook een fles in de middag door avondeten. Mijn kinderen zaten met 4 maanden echt nog aan 5 flessen op een dag, ik vind 4 flesmomenten voor 4 maanden best weinig eigenlijk.
Gast- Gast
Een vriendin van me gaf met 4 maanden ook 4 x 210 met 7 scheppen, ze moest toen ook rijstebloem gaan geven van het CB, toen ik haar vroeg waarom ze rijstebloem erbij moest zei me vriendin; Ja het CB zegt dat het moet!
Maar ze zei, ik geef wel de naturel want vanille is te zoet
Haha rijstebloem zit geen smaak aan.
Ik zou 5 x 180 met 6 scheppen geven, of 150 + 5 en dan kan je altijd er nog iets bijgeven. Er zit toch een limiet op kv? Of houd niet iedereen zich eraan?
Maar ze zei, ik geef wel de naturel want vanille is te zoet
Haha rijstebloem zit geen smaak aan.
Ik zou 5 x 180 met 6 scheppen geven, of 150 + 5 en dan kan je altijd er nog iets bijgeven. Er zit toch een limiet op kv? Of houd niet iedereen zich eraan?
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Pien schreef:8 uur
1 uur
6 uur
11 uur
Dat is het schema
Waarom geef je dan 4 flessen van 210 cc als ze iedere keer wat laat staan en vervolgens eerder voor de voeding komt? Dat klinkt bij mij alsof de fles te groot is voor haar, maar wel in totaal deze hoeveelheid nodig heeft. Dan kun je toch beter wat vaker een kleinere fles geven?
Gast- Gast
Naar 5flessen terug doen we sowieso niet. Zij heeft met de tijden zelf aangegeven dat ze flessen wilt. 4uur tussen 2flessen in is echt tekort.
We gaan maandag het cb bellen en dan kijken we verder. We hebben overigens ook het vermoedm dat haar 2 onderste tandjes doorkomen want er zitten 2bobbels op haar onderkaak, wie weet heeft dat er ook mee te maken.
We gaan maandag het cb bellen en dan kijken we verder. We hebben overigens ook het vermoedm dat haar 2 onderste tandjes doorkomen want er zitten 2bobbels op haar onderkaak, wie weet heeft dat er ook mee te maken.
Pien- Ratel
Hier krijgen ze in het ziekenhuis 5x 200cc. Thuis zaten we nog op 6 voedingen. 4 gaan ze hier echt niet redden.
En een speentje na de fles? J heeft heel veel zuigbehoefte en krijg na het boertje een speentje, ander is hij niet tevreden. Meer voeding heeft geen zin, dat spuugt hij uit.
En een speentje na de fles? J heeft heel veel zuigbehoefte en krijg na het boertje een speentje, ander is hij niet tevreden. Meer voeding heeft geen zin, dat spuugt hij uit.
Gast- Gast
Pien schreef:Naar 5flessen terug doen we sowieso niet. Zij heeft met de tijden zelf aangegeven dat ze flessen wilt. 4uur tussen 2flessen in is echt tekort.
maar geeft ze nu ook niet heel duidelijk aan dat ze eerder een fles wil en dat de flessen die ze nu krijgt te groot zijn?
Gast- Gast
Maar het enige probleem is dus dat ze niet doorslaapt? Gaat ze dan niet slapen als je haar een flesje hebt gegeven?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Zou dit echt zijn?
» Zou dat echt waar zijn?
» Zijn amerikanen echt zo dom?
» Wanneer noem je het echt zindelijk zijn.
» Jullie zijn echt geweldig !!!!
» Zou dat echt waar zijn?
» Zijn amerikanen echt zo dom?
» Wanneer noem je het echt zindelijk zijn.
» Jullie zijn echt geweldig !!!!
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: