Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

+17
Ringling
Liz
JustMeDaan
Toet
loura
Minx
Melis_je
Suus
SuperGrover
RYW
Jeanette
Monte
Paper Crown
Atelier Madame
Susan
Marin
Rush
21 plaatsers

Pagina 7 van 16 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16  Volgende

Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 7 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:10

Maar wie bepaalt die norm dan? Dat begrijp ik niet.

Ik koop wat ik leuk vind en bij die persoon vind passen, dat kan het ene jaar 5 euro zijn met een aanbieding en een ander jaar voor 100 euro, omdat ik vind dat ze het verdiend heeft dat jaar.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 7 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:10

RYW schreef:
Yasmin schreef:
Pippa schreef:
Yasmin schreef:Nou goed ik vind dat niet gepast als je wéét dat iedereen met een cadeautje van 10 euro aankomt zetten en dan met iets van 200 euro aan komt zetten, dat vind ik gewoon raar

Maar nogmaals, hoezo is dat raar dan? Ik zie echt het probleem niet, wat boeit het bedrag van het cadeau, het gaat toch OM het cadeau?
Ik vind het raar omdat ik het niet als gepast ziet, het is niet de "norm". Maar daarom zorgen zulke onderwerpen ook voor veel discussies, omdat jij een andere norm kunt hebben dan ik bijv

Dus als 100 euro de norm is op een bepaalde verjaardag, ga jij dan ook 100 euro uitgeven aan een kadootje?

Dat vroeg ik ook net, maar daar heb ik geen antwoord op gehad Very Happy

Gast
Gast

Bericht  RYW do 24 nov 2011 - 5:11

Pippa schreef:
RYW schreef:
Yasmin schreef:
Pippa schreef:
Yasmin schreef:Nou goed ik vind dat niet gepast als je wéét dat iedereen met een cadeautje van 10 euro aankomt zetten en dan met iets van 200 euro aan komt zetten, dat vind ik gewoon raar

Maar nogmaals, hoezo is dat raar dan? Ik zie echt het probleem niet, wat boeit het bedrag van het cadeau, het gaat toch OM het cadeau?
Ik vind het raar omdat ik het niet als gepast ziet, het is niet de "norm". Maar daarom zorgen zulke onderwerpen ook voor veel discussies, omdat jij een andere norm kunt hebben dan ik bijv

Dus als 100 euro de norm is op een bepaalde verjaardag, ga jij dan ook 100 euro uitgeven aan een kadootje?

Dat vroeg ik ook net, maar daar heb ik geen antwoord op gehad Very Happy

Ja, ik vond het al een scherpe vraag van je en zag ook geen antwoord, daarom dacht ik ook, ik gooi 'm er nog een keertje in smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Monte do 24 nov 2011 - 5:11

@Monte: nee natuurlijk begrijp ik dat, als iemand veel te besteden heeft dan is het ook logisch dat je over het algemeen duurdere dingen koopt. Maar wat ik apart vind als je dan wel de prijzen erbij gaat vernoemen.
Ik kan mij niet herinneren dat CKC doelbewust ooit prijzen heeft genoemd, wel als mensen het vroegen of via een link zagen, maar echt genoemd zeker niet.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Marin do 24 nov 2011 - 5:12

Alsof je idd van te voren aan alle gasten gaat vragen of ze geen duur cadeau willen kopen.
Als je nou samen een cadeau koopt, tuurlijk dan stem je samen een bedrag af. Maar ik zou het heus begrijpen als m'n hotshot advocaten vriendinnetje met een duurder cadeau krijg dan m'n werkeloze vriendinnetje. Ik verwácht het niet, maar dat zou ik wel logisch en niet zo raar vinden, de een heeft immers meer te besteden. En ik zou zeker niet verwachten dat de een daar problemen in ondervind omdat ze dat ongepast vindt. Daar hou je toch geen rekening mee?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  RYW do 24 nov 2011 - 5:12

Monte schreef:
@Monte: nee natuurlijk begrijp ik dat, als iemand veel te besteden heeft dan is het ook logisch dat je over het algemeen duurdere dingen koopt. Maar wat ik apart vind als je dan wel de prijzen erbij gaat vernoemen.
Ik kan mij niet herinneren dat CKC doelbewust ooit prijzen heeft genoemd, wel als mensen het vroegen of via een link zagen, maar echt genoemd zeker niet.

Nee, dat klopt. Dat heb ik ook al een paar keer gezegd en CKC zelf ook al smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:14

Een norm van 100 euro is niet reeel vind ik zelf. Ik heb nog nooit gehad dat ik bij een verjaardag van een vriendin kwam en iedereen met een cadeautje van 100 euro aankwam.
Ja wat is de norm.. Dat is ook wel persoonlijk, moet je ook aanvoelen denk ik per situatie

Gast
Gast

Bericht  Marin do 24 nov 2011 - 5:15

Norm, wat voor norm, ik ken geen verjaardagscadeautjesnorm.
Ik geef net als Pippa wat ik leuk vind en realistisch natuurlijk wat ik te besteden heb op dat moment. Ene jaar/vriendin/situatie duurder dan t andere en doet niks af aan de cadeaus.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:15

Ik geef m'n beste vriendinnen regelmatig dure cadeaus en op verjaardagen voel ik me dan soms wel 's opgelaten. Iets in me, maakt zich dan druk of de rest me niet een uitslover gaat vinden, slaat eigenlijk helemaal nergens op, maar omdat ik weet dat mensen zo kúnnen denken, ga ik ook zo denken. Wat dus nergens op slaat eigenlijk, want k vind er niks mis mee, dat de één een duurder cadeau schenkt.

Hoewel ik daar bij vriendinnen wel ernstig mee minder, aangezien ik ervan beticht ben verliefd te zijn en daarom cadeaus geef laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:16

Het gaat gewoon om de toon die ik wel degelijk kan lezen en ik vind het ontzettend onnodig om overal maar het prijskaartje aan te hangen. Zet er gewoon plaatjes neer waaruit gekozen kan worden. Het bedrag heeft absoluut geen meerwaarde.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:17

Lorna mercedez schreef:Het gaat gewoon om de toon die ik wel degelijk kan lezen en ik vind het ontzettend onnodig om overal maar het prijskaartje aan te hangen. Zet er gewoon plaatjes neer waaruit gekozen kan worden. Het bedrag heeft absoluut geen meerwaarde.
hier ben ik het wel mee eens. En ik heb het dan niet perse over CKC.

Laatst aangepast door Zelda op do 24 nov 2011 - 5:18; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown do 24 nov 2011 - 5:17

Ik heb geen prijzen genoemd, ik héb wel gelinkt maar Yasmin, als je had gelezen had je ook gelezen dat ik juist door die linkjes heb getwijfeld of ik 't topic moest openen.. Uiteindelijk bedacht ik: fuck it, ik hoef me niet te beperken.. Als ik iets wil vragen moet dat toch kunnen zonder dat mensen gelijk denken dat ik opschep? Doe even heel snel normaal..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  RYW do 24 nov 2011 - 5:18

Joy_ schreef:Norm, wat voor norm, ik ken geen verjaardagscadeautjesnorm.
Ik geef net als Pippa wat ik leuk vind en realistisch natuurlijk wat ik te besteden heb op dat moment. Ene jaar/vriendin/situatie duurder dan t andere en doet niks af aan de cadeaus.

Ik heb ook nog nooit gedacht bij het uitpakken: Heeeeee zij gaf een andere vriendin een paar maanden terug een kadootje van 100 euro en ik krijg een kadootje van 20 euro, wtf?!

Als je een kadootje van iemand anders voor iemand anders zo op jezelf en je eigen kadootje en/of geldsituatie betrekt, dan vind ik eigenlijk dat je in je hoofd jezelf het middelpunt maakt, terwijl de jarige dat zou moeten zijn, toch? Waarom moet iemand bij het uitzoeken van een kado rekening houden met JOUW kadootje en JOUW geldsituatie? Dat vind ik nou raar.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:18

Dat moet je ook gewoon kunnen doen CKC, maar sommige mensen zijn gewoon bekrompen daarin en gunnen het wellicht anderen niet.

Gast
Gast

Bericht  RYW do 24 nov 2011 - 5:19

Zelda schreef:
Lorna mercedez schreef:Het gaat gewoon om de toon die ik wel degelijk kan lezen en ik vind het ontzettend onnodig om overal maar het prijskaartje aan te hangen. Zet er gewoon plaatjes neer waaruit gekozen kan worden. Het bedrag heeft absoluut geen meerwaarde.
hier ben ik het wel mee eens. En ik heb het dan niet perse over CKC.

Het bedrag heeft ook geen meerwaarde, wat mij betreft.

Maar waarom wordt het bedrag dan wél benoemd als het om goedkope items gaat?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:20

Pippa schreef:Dat moet je ook gewoon kunnen doen CKC, maar sommige mensen zijn gewoon bekrompen daarin en gunnen het wellicht anderen niet.
dit vind ik ook erg kort door de bocht, alsof je meteen een ander niks gunt?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:21

2CKC2 schreef:Ik heb geen prijzen genoemd, ik héb wel gelinkt maar Yasmin, als je had gelezen had je ook gelezen dat ik juist door die linkjes heb getwijfeld of ik 't topic moest openen.. Uiteindelijk bedacht ik: fuck it, ik hoef me niet te beperken.. Als ik iets wil vragen moet dat toch kunnen zonder dat mensen gelijk denken dat ik opschep? Doe even heel snel normaal..
Maar waarom het bedrag vermelden? Wat is de toegevoegde waarde? Overigens zie ik dat veel vaker, jou topic heb ik niet gelezen, het is een algemene opmerking dat ik dat niet begrijp.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:21

Pippa schreef:Dat moet je ook gewoon kunnen doen CKC, maar sommige mensen zijn gewoon bekrompen daarin en gunnen het wellicht anderen niet.
Dat vind ik nogal kort door de bocht.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:22

Dit probeer ik ook te verwoorden maar ik slaag er niet zo goed in geloof ik :P

Gast
Gast

Bericht  RYW do 24 nov 2011 - 5:22

Lorna mercedez schreef:
2CKC2 schreef:Ik heb geen prijzen genoemd, ik héb wel gelinkt maar Yasmin, als je had gelezen had je ook gelezen dat ik juist door die linkjes heb getwijfeld of ik 't topic moest openen.. Uiteindelijk bedacht ik: fuck it, ik hoef me niet te beperken.. Als ik iets wil vragen moet dat toch kunnen zonder dat mensen gelijk denken dat ik opschep? Doe even heel snel normaal..
Maar waarom het bedrag vermelden? Wat is de toegevoegde waarde? Overigens zie ik dat veel vaker, jou topic heb ik niet gelezen, het is een algemene opmerking dat ik dat niet begrijp.

Nog een keer (mijn vorige bericht stond onderaan de vorige pagina), van mij hoeft het ook niet vermeld te worden, maar waarom dan wel het bedrag vermelden als het goedkoop is?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:23

Zelda schreef:

Er staat niet voor niks, wellicht. Ik zeg niet dat het zo is, dat is jouw conclusie. Maar zo komt het wel over hier op het forum, waarom moet er altijd negatief commentaar komen op duurdere items, en niet bij goedkopere items? Dan is het net of je gewoon jaloers bent en het anderen niet gunt. In het echt ga je toch ook niet tegen iemand bij de winkel zeggen, dat is niet de norm, zou je dat wel doen?

Laatst aangepast door Pippa op do 24 nov 2011 - 5:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown do 24 nov 2011 - 5:23

Lorna mercedez schreef:

Ik kan niet antwoorden voor anderen, ik ga het niet nog eens uitleggen. Je snapt het of je snapt het of niet en nu vind ik je zeiken om 't zeiken!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:23

Zelda schreef:

Laat ik daar even bovenop gooien dat het geld is dat je krijgt van je vriend en niet zelf heb ingebracht. Dan mag je blij zijn dat je een vriend hebt gevonden die een motor, een rijbewijs, geld voor jou etc opzij legt omdat hij een fikse bonus krijgt.

En CKC, bij jou lijkt het altijd om geld te gaan. En ik ben niet jaloers, dat ben ik echt nooit. Maar het bedrag dat je uitgeeft aan iets is altijd wel iets dat vermeldt moet worden.

Iedereen zo zijn ding hoor. Ik ben blij met mijn laarsjes van de Action, van tien euro. En er is niemand die me met deze aankoop hoeft te complimenteren. Want ik ben er zelf al te blij mee. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:24

RYW schreef:
Lorna mercedez schreef:

Nog een keer (mijn vorige bericht stond onderaan de vorige pagina), van mij hoeft het ook niet vermeld te worden, maar waarom dan wel het bedrag vermelden als het goedkoop is?
Nee, klopt. Ik vind een bedrag geen meerwaarde hebben. Duur of goedkoop.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:24

Maura schreef:
Zelda schreef:

Laat ik daar even bovenop gooien dat het geld is dat je krijgt van je vriend en niet zelf heb ingebracht. Dan mag je blij zijn dat je een vriend hebt gevonden die een motor, een rijbewijs, geld voor jou etc opzij legt omdat hij een fikse bonus krijgt.

En CKC, bij jou lijkt het altijd om geld te gaan. En ik ben niet jaloers, dat ben ik echt nooit. Maar het bedrag dat je uitgeeft aan iets is altijd wel iets dat vermeldt moet worden.

Iedereen zo zijn ding hoor. Ik ben blij met mijn laarsjes van de Action, van tien euro. En er is niemand die me met deze aankoop hoeft te complimenteren. Want ik ben er zelf al te blij mee. smile

Huh, waar komt dat nou weer vandaan? Ik heb het over CKC, wat heeft dat met mij te maken? Jij benoemd nu toch ook dat je 10 euro aan laarzen uitgeeft, wat boeit dat?

Laatst aangepast door Pippa op do 24 nov 2011 - 5:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 16 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: