Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

+17
Ringling
Liz
JustMeDaan
Toet
loura
Minx
Melis_je
Suus
SuperGrover
RYW
Jeanette
Monte
Paper Crown
Atelier Madame
Susan
Marin
Rush
21 plaatsers

Pagina 6 van 16 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 16  Volgende

Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  RYW do 24 nov 2011 - 4:32

Joy_ schreef:
Yasmin schreef:
Als ik bijv ontzettend weinig geld zou hebben, en in een klein flatje zou wonen, dan zou ik het wel raar vinden als ik word uitgenodigd om met mensen mee te gaan naar een enorme dure winkel om advies te geven over meubels voor diegene.

Dat vind ik raar. Je kan je eigen situatie toch wel opzij zetten. Je kunt vrienden (er van uitgaande dat wildvreemden je niet zullen uitnodigen) toch wel helpen met het geven van advies. Je hoeft het zelf niet te besteden te hebben om een mening te hebben over iets en iemand te helpen. Ik kan bijv mn vriend ook helpen bij t uitzoeken van een nieuwe auto, maar zal zelf zo'n auto waarschijnlijk nooit kunnen betalen en nu zeker niet. So what, het gaat toch om hem en wat hij kan uitgeven aan zoiets?

Vind ik ook, ik zou ook meegaan met meubels uitzoeken hoor! Heerlijk, andermans geld uitgeven Wink Ik begrijp ook niet waarom dat een probleem zou zijn, Yasmin. Het is toch niet voor jouw kleine flatje, en wordt toch niet van jouw lege bankrekening betaald? Als een vriendin van jou vindt dat jij goeie smaak hebt, en zij heeft een groot huis en een hoop geld, vind je het dan raar als ze je meevraagt?

Ik denk niet dat je het topic gezien hebt, maar CKC heeft helemaal niet specifiek de prijzen benoemd. Ze had er een paar linkjes in staan, en op die sites stonden de prijzen wel vermeld, maar that's it.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Marin do 24 nov 2011 - 4:32

Nee maar als je beetje goeie vrienden bent moet je dat wel eerlijk kunnen zetten ipv die jaloezie opkroppen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Susan do 24 nov 2011 - 4:34

Nou, ik vind dat je dat ook wel een beetje moet kunnen inschatten hoor, als je weet dat iemand het echt krap heeft. Het lijkt mij namelijk best moeilijk om daar eerlijk voor uit te moeten komen en hardop te benoemen dat het steekt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  silly-one do 24 nov 2011 - 4:37

Ik kan eigenlijk net zo blij zijn voor iemand die iets moois heeft gevonden en gekocht voor weinig geld als voor iemand met veel geld. Als die persoon er blij mee is, dan is het voor mij al goed.
Het is zo verschillend wat iemand als budget heeft. Iemand die met weinig moet rond komen en daar van rond kan komen mag daar zeker trots op zijn. En iemand die hard werkt en daarom wat meer te besteden heeft ook. Beide doen iets waar ze trost op mogen en kunnen zijn.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  RYW do 24 nov 2011 - 4:38

Joy_ schreef:Nee maar als je beetje goeie vrienden bent moet je dat wel eerlijk kunnen zetten ipv die jaloezie opkroppen.

Plus, je kan voor jezelf wel bedenken dat je liever niet meegaat omdat je dat vervelend vindt met je geldzorgen en besluiten niet mee te gaan, maar om het dan zelfs raar te vinden dat je uberhaupt wordt uitgenodigd vind ik ook weer een paar stappen te ver. Niet iedereen denkt er continu aan dat jij geldzorgen hebt, soms willen mensen ook gewoon gezellig samen winkelen, het nuttige met het aangename verenigen, zegmaar.
Als je het al raar vindt om te worden uitgenodigd, verwacht je dan dat iedereen je met fluwelen handschoentjes aanpakt en je niet confronteert met dingen die je zelf niet zou kunnen kopen? Die mensen nodigen je dan toch niet uit om je te zieken, om onder je neus te gaan pronken met hun dure meubels en grote huis?

En als je het genant vindt om uit te spreken dat je geldzorgen hebt (en dan bedoel ik echt schulden en alles, niet alleen maar kleiner wonen dan die ander), dan kan die ander toch ook niet weten dat het een issue voor je is?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 4:38

Ik moet eerlijk zeggen dat als het om geld/kleding gaat, ik vrij snel jaloers ben op anderen (ja, ook bij vriendinnen.) ik vind dit erg vervelend en ik weet ook dat het probleem bij mij ligt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Susan do 24 nov 2011 - 4:41

Het klopt wel dat mensen er misschien niet bij stilstaan, maar ik vind dan niet dat je eerlijk hoeft te zeggen waarom je niet meegaat, ik vind het heel begrijpelijk als je gewoon zegt dat je niet kan of het te druk hebt of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  RYW do 24 nov 2011 - 4:43

Susan schreef:Het klopt wel dat mensen er misschien niet bij stilstaan, maar ik vind dan niet dat je eerlijk hoeft te zeggen waarom je niet meegaat, ik vind het heel begrijpelijk als je gewoon zegt dat je niet kan of het te druk hebt of zo.

Dat vind ik ook wel weer. Ik zou eventuele schuldenproblematiek ook niet aan de hoge boom willen hangen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Marin do 24 nov 2011 - 4:45

Ik moet op t moment ook vaak genoeg afspraken afzeggen of aanpassen omdat ik niet veel geld te besteden heb. Ik kan gewoon niet elke keer uiteten of cocktails gaan drinken en mensen moeten dan wat vaker naar mijn huis komen ipv ik naar de andere kant van t land. Das vervelend maar ik zeg t wel altijd eerlijk. Het is gewoon even niet anders. Maar meehelpen met spullen uitzoeken of aanhoren hoe geweldig die dure vakantie was ofzo, maakt me niet uit. Dat gun ik diegene dan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Susan do 24 nov 2011 - 4:46

Joy_ schreef:Ik moet op t moment ook vaak genoeg afspraken afzeggen of aanpassen omdat ik niet veel geld te besteden heb. Ik kan gewoon niet elke keer uiteten of cocktails gaan drinken en mensen moeten dan wat vaker naar mijn huis komen ipv ik naar de andere kant van t land. Das vervelend maar ik zeg t wel altijd eerlijk. Het is gewoon even niet anders. Maar meehelpen met spullen uitzoeken of aanhoren hoe geweldig die dure vakantie was ofzo, maakt me niet uit. Dat gun ik diegene dan.

Ja, jij wel, maar voor iemand anders met geldzorgen is dat misschien wel pijnlijk, dat kan toch?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  RYW do 24 nov 2011 - 4:51

Joy_ schreef:Ik moet op t moment ook vaak genoeg afspraken afzeggen of aanpassen omdat ik niet veel geld te besteden heb. Ik kan gewoon niet elke keer uiteten of cocktails gaan drinken en mensen moeten dan wat vaker naar mijn huis komen ipv ik naar de andere kant van t land. Das vervelend maar ik zeg t wel altijd eerlijk. Het is gewoon even niet anders. Maar meehelpen met spullen uitzoeken of aanhoren hoe geweldig die dure vakantie was ofzo, maakt me niet uit. Dat gun ik diegene dan.

Precies. Ik heb pas op de iPad van mijn oom (duur!) naar foto's zitten kijken, gemaakt met zijn monsterlijk grote spiegelreflexcamera (duur!) van zijn vakantie in China (duur!). Hartstikke leuke foto's, heel gave ervaring voor hem smile
Mijn broer en zijn vrouw krijgen nu ook af en toe een extraatje van mijn ouders, en hij zegt wel eens tegen ze dat hij dat niet eerlijk vindt ten opzichte van mij. Nou, van mij hoeft het niet per sé zo 'eerlijk' verdeeld te worden, hoor. Zij hebben het nu nodig, en ik ben blij dat mijn ouders de ruimte hebben om ze die extraatjes te bieden, zodat hun leven net ietsje makkelijker is. Dat gun ik m'n broer toch? En als het andersom is, dan gunt mijn broer het mij ook weer.

Maar goed, het is voor iedereen weer anders of je dat stil wil houden of niet. Ik zou denk ik ook niet zeggen 'ik ga niet mee want ik heb geldproblemen en vind het dus zuur om naar jouw dure meubels te kijken' (ik zou dat ook niet vinden), maar ik zou in jouw voorbeeld van de etentjes of cocktails wel zeggen dat ik daar nu even geen geld voor heb, ofzo.

RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 4:52

RYW: Ik zou dat wel apart vinden als ik in die situatie zou zitten en iemand zou me daarvoor meevragen, dan zou ik een smoesje bedenken. Ik zou me denk ik ongemakkelijk daarover voelen. Als ik op verjaardag van een vriendin een cadeautje van (ik zeg maar even wat) 10 euro zou geven en een andere vriendin zou met een cadeuatje van 200 euro aan komen zetten vind ik dat niet zo gepast van diegene, omdat 200 euro voor een cadeautje aan de hoge kant is. Maar dit is voor iedereen persoonlijk, ook je achtergrond met opvoeding speelt hierin mee. Maar wat ik bij CKC altijd heb is dat ze vindt (zo komt het over op mij) dat het als heel normaal gezien wordt om zoveel geld uit te geven aan kleding etc.

@edit RYW: dat vind ik alweer heel anders, omdat er dan geen prijzen bij vernoemd worden. Zou je dat niet raar vinden dan als hij zou zeggen: Zullen we fotos op Ipad kijken? Hij was 500 euro(geen idee wat die dingen kosten overigens) en kijk dit, dit was 200 euro. Zodra er prijzen bij vernoemd worden vind ik het overkomen als: kijk eens hoe duur het is

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  RYW do 24 nov 2011 - 4:56

Yasmin schreef:RYW: Ik zou dat wel apart vinden als ik in die situatie zou zitten en iemand zou me daarvoor meevragen, dan zou ik een smoesje bedenken. Ik zou me denk ik ongemakkelijk daarover voelen. Als ik op verjaardag van een vriendin een cadeautje van (ik zeg maar even wat) 10 euro zou geven en een andere vriendin zou met een cadeuatje van 200 euro aan komen zetten vind ik dat niet zo gepast van diegene, omdat 200 euro voor een cadeautje aan de hoge kant is. Maar dit is voor iedereen persoonlijk, ook je achtergrond met opvoeding speelt hierin mee. Maar wat ik bij CKC altijd heb is dat ze vindt (zo komt het over op mij) dat het als heel normaal gezien wordt om zoveel geld uit te geven aan kleding etc.

Maar dan hecht jij toch erg veel waarde aan de prijs van kadootjes, in plaats van de emotionele waarde? Ik heb ook wel eens mijn zoon een duur kadootje voor zijn verjaardag gegeven (een fiets) terwijl zijn vader met een Buzz Lightyear van een tientje kwam aanzetten omdat hij bijna geen geld had? Moet ik dan maar niet die fiets geven aan mijn zoon? Hij was hartstikke blij, met zijn fiets én met zijn Buzz.

Maar waarom zou je het dan apart en ongemakkelijk vinden als iemand je uitnodigt? Is dat omdat je zelf die meubels ook wel zou willen hebben, of omdat je denkt dat ze het je aan het inwrijven zijn ofzo?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  RYW do 24 nov 2011 - 4:56

Yasmin schreef:RYW: Ik zou dat wel apart vinden als ik in die situatie zou zitten en iemand zou me daarvoor meevragen, dan zou ik een smoesje bedenken. Ik zou me denk ik ongemakkelijk daarover voelen. Als ik op verjaardag van een vriendin een cadeautje van (ik zeg maar even wat) 10 euro zou geven en een andere vriendin zou met een cadeuatje van 200 euro aan komen zetten vind ik dat niet zo gepast van diegene, omdat 200 euro voor een cadeautje aan de hoge kant is. Maar dit is voor iedereen persoonlijk, ook je achtergrond met opvoeding speelt hierin mee. Maar wat ik bij CKC altijd heb is dat ze vindt (zo komt het over op mij) dat het als heel normaal gezien wordt om zoveel geld uit te geven aan kleding etc.

@edit RYW: dat vind ik alweer heel anders, omdat er dan geen prijzen bij vernoemd worden. Zou je dat niet raar vinden dan als hij zou zeggen: Zullen we fotos op Ipad kijken? Hij was 500 euro(geen idee wat die dingen kosten overigens) en kijk dit, dit was 200 euro. Zodra er prijzen bij vernoemd worden vind ik het overkomen als: kijk eens hoe duur het is

Ja, en dat deed CKC dus ook niet. Die heeft dat niet expliciet benoemd. Heb je dat topic gisteren gezien?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:03

Al wil ze dat noemen, who cares. Koopjes noemt iedereen ook altijd, kijk maar hier op het forum. Waarom zou je iets duurs niet mogen benoemen, is het dan ineens opscheppen? Sowieso wat ik in het hele topic lees is dat ze helemaal geen prijzen heeft genoemd, alleen de link heeft geplaatst omdat de plaatjes het niet deden. Dus ik vind het mierenneuken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:03

Nou dat jassentopic, toen stonden er expliciet prijzen bij, wat ik vreemd vond omdat het ook zo aan de hoge kant was.
Ik hecht niet veel waarde aan de prijs van cadeautjes, als je op verjaardag gaat bij een vriend en je weet dat de meeste mensen een cadeautje van rond een 10tje geven en jij geeft dan iets van 100 euro, dan vind ik dat ongepast, ook al kan je het missen.
Wat ik zie uit mijn omgeving hier, is dat je niet raar wordt aangekeken als je bijv een nieuwe bank hebt gekocht die 3000 euro blijkt te kosten, maar dat niet als de norm wordt gezien en je dus ook niet zegt hoe duur die was tenzij er naar gevraagd wordt

@Pippa, nou dat kan, dan liggen ze meningen uiteen smile


Laatst aangepast door Yasmin op do 24 nov 2011 - 5:05; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Marin do 24 nov 2011 - 5:05

Maar dan moet diegene die een cadeau van €200 geeft zich maar schuldig voelen of zich inhouden met cadeau omdat iemand anders (jij dus) maar een tientje te besteden heeft?dat is toch echt onwijs krom? Wat kan diegene er nou aan doen dat jij geen cent te makken hebt? Dat is toch de keuze van diegene? Ik ga echt geen rekening houden met wat anderen aan mn vriendinnen geven, dat bepaal ik zelf wel, of t nu duur of goedkoop is. Daarbij, een cadeau van €200 is niet persé leuker dan die van 10.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:05

Yasmin schreef:Nou dat jassentopic, toen stonden er expliciet prijzen bij, wat ik vreemd vond omdat het ook zo aan de hoge kant was.
Ik hecht niet veel waarde aan de prijs van cadeautjes, als je op verjaardag gaat bij een vriend en je weet dat de meeste mensen een cadeautje van rond een 10tje geven en jij geeft dan iets van 100 euro, dan vind ik dat ongepast, ook al kan je het missen.
Wat ik zie uit mijn omgeving hier, is dat je niet raar wordt aangekeken als je bijv een nieuwe bank hebt gekocht die 3000 euro blijkt te kosten, maar dat niet als de norm wordt gezien en je dus ook niet zegt hoe duur die was tenzij er naar gevraagd wordt

Want? Als je dat wilt missen en dat cadeau wilt kopen, geef je dat toch gewoon? Sowieso ga ik niet aan iedereen vragen wat ze kopen en voor hoeveel geld, zodat ik me daar op aan kan passen. Dat vind ik echt onzin. Iedereen geeft wat die kan & wil missen, ik zie niet in wat daar ongepast aan is. Dus als iedereen voor 100 euro een cadeau koopt, doe jij dat ook, omdat het anders ongepast is, want ja, je zou maar een cadeau van 10 euro kopen dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Monte do 24 nov 2011 - 5:06

Yasmin schreef:RYW: Ik zou dat wel apart vinden als ik in die situatie zou zitten en iemand zou me daarvoor meevragen, dan zou ik een smoesje bedenken. Ik zou me denk ik ongemakkelijk daarover voelen. Als ik op verjaardag van een vriendin een cadeautje van (ik zeg maar even wat) 10 euro zou geven en een andere vriendin zou met een cadeuatje van 200 euro aan komen zetten vind ik dat niet zo gepast van diegene, omdat 200 euro voor een cadeautje aan de hoge kant is. Maar dit is voor iedereen persoonlijk, ook je achtergrond met opvoeding speelt hierin mee. Maar wat ik bij CKC altijd heb is dat ze vindt (zo komt het over op mij) dat het als heel normaal gezien wordt om zoveel geld uit te geven aan kleding etc.

@edit RYW: dat vind ik alweer heel anders, omdat er dan geen prijzen bij vernoemd worden. Zou je dat niet raar vinden dan als hij zou zeggen: Zullen we fotos op Ipad kijken? Hij was 500 euro(geen idee wat die dingen kosten overigens) en kijk dit, dit was 200 euro. Zodra er prijzen bij vernoemd worden vind ik het overkomen als: kijk eens hoe duur het is
Maar dat komt toch ook door hoe je kledingkosten in verhouding staan met wat er aan salaris binnenkomt? Ik vind dat als zij een hoog bedrag aan inkomsten heeft het past bij dat inkomen om duurdere kleding te kopen. Waarom zou dat dan niet normaal zijn. Iemand die zeer weinig heeft en duur koopt is wel raar, maar iemand die een hoog salaris heeft moet dan maar goedkopere kleding kopen? Dat vind ik pas raar. Voor haar is het normaal om soms een duur paar schoenen o.i.d te kopen omdat het in verhouding staat met het salaris. Net als dat de een een huis koopt van 4 ton en de ander van 1,5 ton(of lager), daar kijkt dan niemand van op.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:06

Nou goed ik vind dat niet gepast als je wéét dat iedereen met een cadeautje van 10 euro aankomt zetten en dan met iets van 200 euro aan komt zetten, dat vind ik gewoon raar
@Monte: nee natuurlijk begrijp ik dat, als iemand veel te besteden heeft dan is het ook logisch dat je over het algemeen duurdere dingen koopt. Maar wat ik apart vind als je dan wel de prijzen erbij gaat vernoemen.


Laatst aangepast door Yasmin op do 24 nov 2011 - 5:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  RYW do 24 nov 2011 - 5:06

Yasmin schreef:Nou dat jassentopic, toen stonden er expliciet prijzen bij, wat ik vreemd vond omdat het ook zo aan de hoge kant was.
Ik hecht niet veel waarde aan de prijs van cadeautjes, als je op verjaardag gaat bij een vriend en je weet dat de meeste mensen een cadeautje van rond een 10tje geven en jij geeft dan iets van 100 euro, dan vind ik dat ongepast, ook al kan je het missen.
Wat ik zie uit mijn omgeving hier, is dat je niet raar wordt aangekeken als je bijv een nieuwe bank hebt gekocht die 3000 euro blijkt te kosten, maar dat niet als de norm wordt gezien en je dus ook niet zegt hoe duur die was tenzij er naar gevraagd wordt

Er stonden dus niet expliciet prijzen bij, dat heeft CKC al een paar keer uitgelegd en ik heb het zelf ook met eigen ogen gezien. Ze kon het plaatje niet plakken, plaatste dus de link, en als je doorklikte naar die link zag je pas de prijs erbij staan.

Ik weet bij verjaardagen doorgaans totaal niet hoeveel geld mensen gaan uitgeven aan kadootjes. En als die vriend een prachtig kado van 100 euro krijgt, dan vind ik dat alleen maar heel leuk voor 'm, en dan denk ik helemaal niet iets van 'goh, 100 euro, kom ik met m'n tientje'. Het gaat toch niet om wat ik ervan vind, maar om de jarige? Toch?

Verder helemaal eens met Pippa dus.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:07

Yasmin schreef:Nou goed ik vind dat niet gepast als je wéét dat iedereen met een cadeautje van 10 euro aankomt zetten en dan met iets van 200 euro aan komt zetten, dat vind ik gewoon raar

Maar nogmaals, hoezo is dat raar dan? Ik zie echt het probleem niet, wat boeit het bedrag van het cadeau, het gaat toch OM het cadeau?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  RYW do 24 nov 2011 - 5:08

Joy_ schreef:Maar dan moet diegene die een cadeau van €200 geeft zich maar schuldig voelen of zich inhouden met cadeau omdat iemand anders (jij dus) maar een tientje te besteden heeft?dat is toch echt onwijs krom? Wat kan diegene er nou aan doen dat jij geen cent te makken hebt? Dat is toch de keuze van diegene? Ik ga echt geen rekening houden met wat anderen aan mn vriendinnen geven, dat bepaal ik zelf wel, of t nu duur of goedkoop is. Daarbij, een cadeau van €200 is niet persé leuker dan die van 10.

Daarbij is het vast even goed bedoeld. Tenminste, ik neem ook aan dat iedereen een kadootje uitkiest waarvan hij/zij denkt dat het in goede aarde zal vallen, en niet om even stoer te doen met hoeveel geld ze wel niet te besteden hebben?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 5:09

Pippa schreef:
Yasmin schreef:Nou goed ik vind dat niet gepast als je wéét dat iedereen met een cadeautje van 10 euro aankomt zetten en dan met iets van 200 euro aan komt zetten, dat vind ik gewoon raar

Maar nogmaals, hoezo is dat raar dan? Ik zie echt het probleem niet, wat boeit het bedrag van het cadeau, het gaat toch OM het cadeau?
Ik vind het raar omdat ik het niet als gepast ziet, het is niet de "norm". Maar daarom zorgen zulke onderwerpen ook voor veel discussies, omdat jij een andere norm kunt hebben dan ik bijv

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  RYW do 24 nov 2011 - 5:09

Yasmin schreef:
Pippa schreef:
Yasmin schreef:Nou goed ik vind dat niet gepast als je wéét dat iedereen met een cadeautje van 10 euro aankomt zetten en dan met iets van 200 euro aan komt zetten, dat vind ik gewoon raar

Maar nogmaals, hoezo is dat raar dan? Ik zie echt het probleem niet, wat boeit het bedrag van het cadeau, het gaat toch OM het cadeau?
Ik vind het raar omdat ik het niet als gepast ziet, het is niet de "norm". Maar daarom zorgen zulke onderwerpen ook voor veel discussies, omdat jij een andere norm kunt hebben dan ik bijv

Dus als 100 euro de norm is op een bepaalde verjaardag, ga jij dan ook 100 euro uitgeven aan een kadootje?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum - Pagina 6 Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 16 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 16  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum