Het zou je gebeuren!
+16
Curious
*Troela*
Ellebel
Alex
Monte
Happydobby
Susan
VeryCherry
Flower_L
Viva
Jasmine
Pussycat
joyce0606
Darius
Fearie
Clapperdie
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Het zou je gebeuren!
http://www.telegraaf.nl/buitenland/10990956/__Gruwelijke_blunder_ziekenhuis__.html?p=33,1
Dit soort berichten kan ik altijd moeilijk bevatten.. Hoe kan zoiets nou gebeuren? Hoe?! in vredesnaam.
Dit soort berichten kan ik altijd moeilijk bevatten.. Hoe kan zoiets nou gebeuren? Hoe?! in vredesnaam.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Het zou je gebeuren!
Ik heb het gelezen ja, walgelijke/verschrikkelijke fout ! Je zou die artsen wel wat aan kunnen doen.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Ah getsiederrie, dat is ook verschrikkelijk!
Het erge is dat het verhaal precies overeenkomt met het verhaal van mijn zus, zij had ook een tweeling, waarvan 1 met een hartafwijking, maar ze kwamen er pas achter toen hij 10 dagen uit was. Maar dit is toch op de een of andere manier een soort flashback. Echt verschrikkelijk!
Het erge is dat het verhaal precies overeenkomt met het verhaal van mijn zus, zij had ook een tweeling, waarvan 1 met een hartafwijking, maar ze kwamen er pas achter toen hij 10 dagen uit was. Maar dit is toch op de een of andere manier een soort flashback. Echt verschrikkelijk!
Gast- Gast
Parels schreef:Ah getsiederrie, dat is ook verschrikkelijk!
Dat is ook wat... Is dat kindje ook overleden?
Clapperdie- Kletskop
Ik begrijp het niet.
Ze is zwanger van een tweeling, en ze ondergaat een keizersnede. Ze kunnen dan toch niet 1 kindje weghalen, dan weer hechten en het andere kindje in de buik laten zitten?
Ze is zwanger van een tweeling, en ze ondergaat een keizersnede. Ze kunnen dan toch niet 1 kindje weghalen, dan weer hechten en het andere kindje in de buik laten zitten?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
ik had het vanochtend gelezen! maar met 32 weken, dat is levensvatbaar. zelf zou ik persoonlijk nooit zo'n keus kunnen maken, ik werk zelf in het ziekenhuis, en de wonderen zijn de wereld echt niet uit! mocht het kindje echt niet levensvatbaar zijn buiten de baarmoeder dan is het maar zo, het verdriet zou er niet minder om zijn, of het nou 32 weken is of 40 weken.....
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Ik las het vanmorgen inderdaad ook... Echt heel bizar. Je zou denken dat ze het wel dubbelchecken en nog eens dubbelchecken.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Dit is gewoon te erg voor woorden!!
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Moet wel zeggen dat ik er niet goed kan uithalen of het kindje wat nu uit de buik is gehaald of dat nog leeft of dat het overleden is? Of lees ik daar overheen?
Clapperdie- Kletskop
Ah bah!
De keuze zou ik sowieso al nooit gemaakt hebben, maar dat ze dan de verkeerde eruit halen.
Vraag me wel, net als Darius, hoe dat dan gaat.
De keuze zou ik sowieso al nooit gemaakt hebben, maar dat ze dan de verkeerde eruit halen.
Vraag me wel, net als Darius, hoe dat dan gaat.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Ik begrijp niet helemaal waarom ze met 32 weken een van de tweeling er uit gaan halen, maar goed. Daarnaast is het wel heel fout dat ze dan het verkeerde kind eruit halen. Maar een kind kan met 32 weken prima overleven. In het verhaal staat verder niet hoe het met het kind is. Vind het maar een raar krantenartikel.
Gast- Gast
Darius schreef:Ik begrijp het niet.
Nou, moet je eens die docu kijken over operaties van ongeboren babies.....
Bizarre dingen zie je dan. Ook een kindje dat met x aantal weken even ter wereld kwam, geopereerd werd, terug in buik en moeder was daarna nog gewoon aantal weken zwanger tot ie echt geboren werd. Is echt interessant om te zien die docu!
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Clapperdie schreef:Parels schreef:Ah getsiederrie, dat is ook verschrikkelijk!
Ze hebben mijn neefjes waarschijnlijk bij de 20-weken echo 2x dezelfde gecheckt, en daardoor alles aangenomen dat alles 'in orde' was. Precies om die reden zijn ze ook niet extra gecontroleerd toen ze 20 dagen te vroeg geboren waren. Na 10 dagen bleef (heel cru gezegd) mijn neefje dood. Hij huilde heel erg, en was niet te stoppen s'nachts. S'ochtends alarmeerde de kraamzorg gelijk het ziekenhuis en is hij opgehaald met de ambulance. Daar hebben ze alles nog geprobeerd om hem te redden, incl. defibrileren (noem je dat zo? van die dingen op je borstkas?) maar het mocht niet baten. Toen de zusters zelfs huilend de kamer uitkwamen, wisten ze genoeg. Heel verschrikkelijk was het, na 10 dagen is hij dus uiteindelijk overleden.
Hij had geen linkerhartkamer overigens, dus de overlevingskans was al nihil. Maar dat maakt de klap niet minder omdat ze er totaal niet van op de hoogte waren dat hij uberhaupt een hartafwijking had.
Gast- Gast
Parels schreef:Clapperdie schreef:Parels schreef:Ah getsiederrie, dat is ook verschrikkelijk!
Ze hebben mijn neefjes waarschijnlijk bij de 20-weken echo 2x dezelfde gecheckt, en daardoor alles aangenomen dat alles 'in orde' was. Precies om die reden zijn ze ook niet extra gecontroleerd toen ze 20 dagen te vroeg geboren waren. Na 10 dagen bleef (heel cru gezegd) mijn neefje dood. Hij huilde heel erg, en was niet te stoppen s'nachts. S'ochtends alarmeerde de kraamzorg gelijk het ziekenhuis en is hij opgehaald met de ambulance. Daar hebben ze alles nog geprobeerd om hem te redden, incl. defibrileren (noem je dat zo? van die dingen op je borstkas?) maar het mocht niet baten. Toen de zusters zelfs huilend de kamer uitkwamen, wisten ze genoeg. Heel verschrikkelijk was het, na 10 dagen is hij dus uiteindelijk overleden.
Hij had geen linkerhartkamer overigens, dus de overlevingskans was al nihil. Maar dat maakt de klap niet minder omdat ze er totaal niet van op de hoogte waren dat hij uberhaupt een hartafwijking had.
Jeetje wat heftig zeg...
Clapperdie- Kletskop
Flower_L schreef:Darius schreef:Ik begrijp het niet.
Nou, moet je eens die docu kijken over operaties van ongeboren babies.....
Bizarre dingen zie je dan. Ook een kindje dat met x aantal weken even ter wereld kwam, geopereerd werd, terug in buik en moeder was daarna nog gewoon aantal weken zwanger tot ie echt geboren werd. Is echt interessant om te zien die docu!
Dat is echt bizar, dat de baby geopereerd is en weer teruggestopt in de buik.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Clapperdie schreef:Parels schreef:Clapperdie schreef:Parels schreef:Ah getsiederrie, dat is ook verschrikkelijk!
Jeetje wat heftig zeg...
Ja dat was het zeker, vooral voor mijn zus en haar gezin.
Ze heeft een kindje die toendertijd 3 jaar was, en die heeft er toch eigenlijk teveel van meegekregen. Toen hij in de koelcel lag zei ze 'mama, is het altijd zo koud in de hemel? dan moet je hem maar een mutsje op doen hoor!' en toen ze op de begraafplaats waren zei ze tegen dr papa 'papa, jij bent héél sterk he?' dus papa hard knikken () en toen zei ze 'til die steen dan eens op, ik wil met mijn broertje spelen!' Echte kinderlogica, inmiddels is ze 8 jaar en gaat het allemaal heel goed hoor. Zowel met het broertje, de zus, en inmiddels ook een zusje. Wel betrekken we hem er gewoon bij in het dagelijks leven, hebben ook allemaal een foto van hem staan en elke tekening van mijn nichtje bijv. staat hij ook gewoon op.
Het is heel k*t natuurlijk, maar het heeft de onderlinge band wel inmens versterkt.
Nog wel een 'leuke' anekdote is dat het buurjongetje een jaar later ofzo vroeg aan mijn nichtje, 'jij had toch 2 broertjes?' en toen zei ze 'Ja, maar die ene die is dood, dus die heeft mijn moeder door de wcpot gespoeld, net als de goudvis!' Dat vond en vind mijn zus toch wel een hele leuke nog steeds
Gast- Gast
Ik zou in staat zijn die arts te vermoorden...
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
VeryCherry schreef:Ik zou in staat zijn die arts te vermoorden...
Ohja, absoluut, ik ook!
Denk niet dat ik ooit nog vertrouwen zou kunnen hebben in de medische wetenschap, eigenlijk.
Gast- Gast
Ik ook niet, denk dat ik nog liever kapot zou gaan van de pijn ofzo dan dat ik naar het ziekenhuis gaan.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Ze kunnen toch sowieso niet met 32 weken een kind aborteren? Dan is een kind toch allang levensvatbaar?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Darius schreef:Ik begrijp het niet.
Jewel dat kan dus tegenwoordig.
Waarschijnlijk wilde ze 1 kindje wat niet gezond was eruit halen zodat het andere kindje een betere kans zou hebben? Maar dat kan je ook niet uit het verhaal halen. Feit blijft wel dat het treurig is dat de verkeerde eruit gehaald is.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik vind het een heel raar verhaal, eerlijk gezegd twijfel ik nogal aan het waarheidsgehalte.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Ik vind het een heel raar verhaal, eerlijk gezegd twijfel ik nogal aan het waarheidsgehalte.
Dat heb ik dus precies zo.
Op zich is het wel mogelijk om er 1 uit te halen, mits ze aparte vliezen en placenta hebben. (als ze dat gedeeld hebben, weet ik niet of het kan, misschien ook wel) Maar idd, waarom met 32 weken nog? Zoveel risico wat je dan neemt, stel dat het met de ander ook niet goed gaat.
Je zou er dan eerder voor kiezen om ze toch beide te laten komen (als dat mogelijk is uiteraard)? Ookal is dat net zo goed een zware beslissing als het kindje geen overlevingskansen heeft.
Ik vind het een heel vreemd verhaal.
Gast- Gast
+1 Vind het maar een raar verhaal_MamaRosa_ schreef:Susan schreef:Ik vind het een heel raar verhaal, eerlijk gezegd twijfel ik nogal aan het waarheidsgehalte.
Dat heb ik dus precies zo.
Op zich is het wel mogelijk om er 1 uit te halen, mits ze aparte vliezen en placenta hebben. (als ze dat gedeeld hebben, weet ik niet of het kan, misschien ook wel) Maar idd, waarom met 32 weken nog? Zoveel risico wat je dan neemt, stel dat het met de ander ook niet goed gaat.
Je zou er dan eerder voor kiezen om ze toch beide te laten komen (als dat mogelijk is uiteraard)? Ookal is dat net zo goed een zware beslissing als het kindje geen overlevingskansen heeft.
Ik vind het een heel vreemd verhaal.
Gast- Gast
Dat heb ik dus ook, vind het maar raar dat je een kindje van 32! weken weghaalt en hoe dood je het dan? Want het kindje was nog niet overleden, daarbij zal een arts toch wel een check-up doen zodat hij het goede kindje heeft. En het hele verhaal dat moeder het kindje dan laat weghalen bij 32 weken terwijl ze nog maar 4 weken zwangerschap hoeft(tweeling is 37 weken), vind ik nog vreemder eigenlijk. Het is je eigen kindje, die laat je dan toch niet weghalen. Ik zou liever mijn eigen kindje nog levend vasthouden en dan natuurlijk laten overlijden dan mijn eigen kindje laten weghalen met 32! weken Raar verhaalSusan schreef:Ik vind het een heel raar verhaal, eerlijk gezegd twijfel ik nogal aan het waarheidsgehalte.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Het zal je gebeuren..
» zo bang dat het nooit zal gebeuren
» Nee dat gaat écht niet gebeuren..
» Wat moet er online gebeuren als jij overlijdt?
» In dit leven gaat het nooit gebeuren.
» zo bang dat het nooit zal gebeuren
» Nee dat gaat écht niet gebeuren..
» Wat moet er online gebeuren als jij overlijdt?
» In dit leven gaat het nooit gebeuren.
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: