Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lichamelijke klachten na baarkruk bevalling?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Lichamelijke klachten na baarkruk bevalling? Empty Lichamelijke klachten na baarkruk bevalling?

Bericht  Flower_L di 22 nov 2011 - 8:22

voor de meiden die op een baarkruk zijn bevallen, hebben jullie hier klachten aan overgehouden?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lichamelijke klachten na baarkruk bevalling? Empty Re: Lichamelijke klachten na baarkruk bevalling?

Bericht  Darius di 22 nov 2011 - 9:08

Ik ben bij Laurens op de baarkruk bevallen, maar ik heb hier niet iets bijzonders aan over gehouden. Wel heb ik bij die bevalling twee liter bloedverlies gehad. Bij Pepijn ben ik gewoon liggend op bed bevallen en geen fluctus gehad.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Lichamelijke klachten na baarkruk bevalling? Empty Re: Lichamelijke klachten na baarkruk bevalling?

Bericht  Flower_L di 22 nov 2011 - 9:09

mag ik vragen waarom je bij de tweede niet op de baarkruk bent bevallen?

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Darius di 22 nov 2011 - 9:12

O ja hoor!

Bij Laurens had ik totaal geen persweeen, en dan kan de baarkruk wel eens het laatste middel zijn (daarna komt de vacuumpomp denk ik). De baarkruk zorgt ervoor dat de zwaartekracht meewerkt.

Bij Pepijn heb ik wel geperst op de baarkruk, omdat ik hier wel goede herinneringen aan had. Maar na een half uur moest ik weer op bed verder persen. Pepijn is als een sterrenkijkertje geboren, vandaar het lange persen. En je mag op de baarkruk niet zo lang persen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Darius di 22 nov 2011 - 9:15

dan ben ik stiekem wel benieuwd of jij klachten hebt overgehouden aan een baarkruk bevalling. Je vraagt het niet voor niets. Misschien herken ik de klachten wel, maar sta ik er niet zoveel bij stil.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Flower_L di 22 nov 2011 - 9:20

ok. ik twijfel namelijk of mijn lichamelijk klachten hiervan komen. Loop er al maanden voor bij de huisarts, en ga nu ostheopaat proberen.

Weet je zo hoelang je ong. mag persen op een baarkruk?
Ben redelijk ingescheurd, en heb ook redelijk bloed verloren. Ik had vooraf niet keuze gemaakt voor baarkruk, maar ik lag op het ziekenhuisbed, en na het breken van de vliezen (door vk) had ik direct persweeën. Ik niet over nagedacht, en riep nog dat ik naar toilet moest. Toen zei ze dat ik moest persen, en ik kreeg dat 'persgevoel' volgens haar niet te pakken...2x (hooguit 3x) geprobeerd. Toen op baarkruk en was stuk makkelijker. Heb uiteindelijk ong. 3 kwartier geperst.
Maar idd, net wat je zegt. Die zwaartekracht. En ik hoor nu ook verhalen uit mijn omgeving dat je er best klachten van over kunt houden (al dan niet tijdelijk)

edit, klachten lijken op blaasontstekingsklachten. Als ik urine inlever, dan vinden ze iedere keer een 'spoortje'. Dus een irritatie, en geen ontsteking. Verder veel zeurende buikpijn, vooral wanneer ik op mn zij lig in bed. Rugpijn in onderbuik. Misselijkheid en moe......totaal geen energie meer na dag werken bijvoorbeeld.
Vooral buikpijn en rugpijn dus.

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Darius di 22 nov 2011 - 9:33

Ik mocht maar max een half uur persen op de baarkruk. Het is volgens mij wel 'normaal' dat je meer kans hebt op inscheuren als je op een baarkruk bevalt. Bloedverlies weet ik niet of dit door de baarkruk komt.

Maar wat een vervelende klachten joh, dat lijkt me echt heel irritant. Ik ben na ongeveer een jaar bij een homeopatisch arts uitgekomen, en zij zei dat je van bloedverlies heel lang klachten kunt houden. ook al is je HB allang weer op peil, je lichaam heeft een enorme klap gekregen door het bloedverlies en sowieso is een bevalling een aanslag op je lichaam.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: