Bevallen op een baarkruk.
+8
Kat1980
sandra
SparklingEyes
Teddyaapje
Mida4you
Pien
Susan
Meeko
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bevallen op een baarkruk.
Wie heeft daar ervaring mee?
En hoe is dat bevallen?
En ter vergelijking met een "gewone" bevalling op bed?
Hoe houden ze dan in de gaten dat je niet gaat uitscheuren?
Mijn verlos raadde mij dat aan omdat t fijner voor je bekken schijnt te zijn.
Maar ben wel benieuwd of dat echt zoveel fijner is.
En hoe is dat bevallen?
Meeko- Prater
- Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Bevallen op een baarkruk.
Ik ben de tweede keer bevallen op een baarkruk. Ik vond het wel fijn omdat het wat natuurlijker voelt om zittend te persen, ik had ook geen goede persweeën dus het was wel fijn dat de zwaartekracht meehielp. Toen het hoofdje eruit was moest ik wel op handen en voeten gaan zitten zodat ze Yrsa eruit konden trekken, omdat ze best groot was gleed ze er niet zo soepel uit.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
ik heb daar een tijd terug een programma op tv over gezien, het lijkt mij ook wel wat! denk dat ik dit topic eens goed in de gaten ga houden... aangezien ik zelf ook veel bekken klachten heb!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
hahah... nu ik die zin nog een keer lees en die smiley erbij zie moet ik er hard om lachen!Giacomo schreef:Meeko schreef:En hoe is dat bevallen?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien schreef:hahah... nu ik die zin nog een keer lees en die smiley erbij zie moet ik er hard om lachen!Giacomo schreef:Meeko schreef:En hoe is dat bevallen?
Ja ik vond m ook al grappig, wist ook echt niet hoe ik het anders moest neerzetten.
Meeko- Prater
ik ben ook op de baarkruk bevallen, bij mij ging het persen veel beter, op bed wist ik niet waar ik naartoe moest persen, op de baarkruk voelt het veel natuurlijker. Het was alleen jammer dat ik terug op bed moest terwijl het hoofdje stond, omdat ik ingeknipt moest worden.
Gast- Gast
Ik heb eerst een poos op bed liggen persen, toen wou dat niet lukken en ging ik op de baarkruk. Ik heb echt mijn best gedaan maar dat wou ook niet lukken en toen moest ik weer op bed liggen en werd Z. gehaald met de vacuümpomp.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik wilde eigenlijk ook op de baarkruk bevallen, mijn nicht was er zo over te spreken! Helaas ging het niet omdat ik in het ziekenhuis beviel maar op bed ging het mij ook prima af.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik wilde ook heel graag met de baarkruk bevallen, met name omdat ik bang was dat ik het op bed hangen niet aan kon met mijn rug. Helaas was de dienstdoende verloskundige net bij een andere bevalling en had de tweede (die bij mij was) het niet bij zich.. Maar toen de eerste vk klaar was, is ze heel snel naar me toe gekomen (vind het nog steeds lief!!! ) en hebben ze de rest van de bevalling (thuis dan..) samen gedaan. Ook een poosje op de baarkruk. Hielp mij ook wel met weten waar ik heen moest persen. N. kwam geen steek verder, dus ik voelde niks!
Uiteindelijk is het een keizersnee geworden, maar een volgende keer zou ik het wel graag weer met de baarkruk doen, als ik zou besluiten om natuurlijk te bevallen...
SE
Uiteindelijk is het een keizersnee geworden, maar een volgende keer zou ik het wel graag weer met de baarkruk doen, als ik zou besluiten om natuurlijk te bevallen...
SE
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Dromertje schreef:ik ben ook op de baarkruk bevallen, bij mij ging het persen veel beter, op bed wist ik niet waar ik naartoe moest persen, op de baarkruk voelt het veel natuurlijker. Het was alleen jammer dat ik terug op bed moest terwijl het hoofdje stond, omdat ik ingeknipt moest worden.
En hoe wisten ze dan dat je ingeknipt moest worden? kunnen ze dat zeg maar makkelijk zien? Ik zie dan echt voor me dat die verloskundige er half onder hangt, haha.
Meeko- Prater
Teddyaapje schreef:Ik wilde eigenlijk ook op de baarkruk bevallen, mijn nicht was er zo over te spreken! Helaas ging het niet omdat ik in het ziekenhuis beviel maar op bed ging het mij ook prima af.
Stom eigenlijk dat dit niet in t ziekenhuis kan. Bij mij werd, zodra ik persdrang had, het bed gehalveerd en m'n benen op van die rekken gegooid. Maar zal misschien wel zijn door al die draden die aan m'n lichaam zaten dat t niet anders kon ofzo?
Meeko- Prater
Ik ben in het ziekenhuis op een baarkruk bevallen, dus het is niet dat het nooit kan, het zal wel per ziekenhuis verschillen. De eerste keer was er geen baarkruk, maar toen konden ze het bed wel in een bepaalde stand zetten waardoor je min of meer zittend kon bevallen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Meeko schreef:Dromertje schreef:ik ben ook op de baarkruk bevallen, bij mij ging het persen veel beter, op bed wist ik niet waar ik naartoe moest persen, op de baarkruk voelt het veel natuurlijker. Het was alleen jammer dat ik terug op bed moest terwijl het hoofdje stond, omdat ik ingeknipt moest worden.
En hoe wisten ze dan dat je ingeknipt moest worden? kunnen ze dat zeg maar makkelijk zien? Ik zie dan echt voor me dat die verloskundige er half onder hangt, haha.
Hier gebruikte ze een spiegeltje die ze eronder lag En dat vond ik vreselijk, ik wilde het zelf echt niet zien dus durfde niet richting beneden te kijken!
Bij mij wilde C niet verder zakken, dus halverwege ben ik op de baarkruk gegaan om de zwaartekracht mee te laten helpen.. daarna weer terug op bed omdat het niet echt hielp.
Ik vond het niet prettig, maar dat had er denk meer mee te maken dat ik al een uur op bed aan het persen was, totaal op was, en toen uit bed moest om die baarkruk op te gaan.. Ik wist toen even geen houding te vinden, ik was al zo op dat ik niet meer overeind kon zitten.. dus m'n vriend kwam erachter zitten zodat ik wat kon leunen... Van te voren leek hem me heel prettig, maar op het moment zelf dus niet. maar ik denk echt dat dat kwam doordat ik al even bezig was, en toen om moest schakelen wat voor mij toen even niet meer ging.
sandra- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 213
Meeko schreef:Dromertje schreef:ik ben ook op de baarkruk bevallen, bij mij ging het persen veel beter, op bed wist ik niet waar ik naartoe moest persen, op de baarkruk voelt het veel natuurlijker. Het was alleen jammer dat ik terug op bed moest terwijl het hoofdje stond, omdat ik ingeknipt moest worden.
Inderdaad met een spiegeltje eronder en door het feit dat ze al 30 minuten 'stond' zonder ook daadwerkelijk geboren te worden Ik vind het zelf wel heel bijzonder om het via een spiegel te kunnen zien, ook al heb ik de hele tijd tegen hetzelfde beeld aan moeten kijken, omdat ze niet verder kwam.
Gast- Gast
Hier leek het me bij de eerste ook wel wat. Maar ben 2x in het zkh bevallen zonder baarkruk. Eigenlijk niet meer aangedacht. Gelukkig gaf het persen hier ook geen problemen.
Nu wil ik graag thuis. Maar wanneer ga je op de baarkruk, pas als je persweeen hebt? De jongste was hier met 2 persweeen, ging toen ineens zo snel.
Nu wil ik graag thuis. Maar wanneer ga je op de baarkruk, pas als je persweeen hebt? De jongste was hier met 2 persweeen, ging toen ineens zo snel.
Gast- Gast
Meeko schreef:Teddyaapje schreef:Ik wilde eigenlijk ook op de baarkruk bevallen, mijn nicht was er zo over te spreken! Helaas ging het niet omdat ik in het ziekenhuis beviel maar op bed ging het mij ook prima af.
Stom eigenlijk dat dit niet in t ziekenhuis kan. Bij mij werd, zodra ik persdrang had, het bed gehalveerd en m'n benen op van die rekken gegooid. Maar zal misschien wel zijn door al die draden die aan m'n lichaam zaten dat t niet anders kon ofzo?
Volgens mij moet je eigen verloskundige de baarkruk dan meenemen naar het ziekenhuis als je daarop wilt bevallen. Zo gaat dat hier tenminste. Heb er zelf geen ervaring mee, ben twee keer gewoon in bed bevallen.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Interessant onderwerp. Bij mij ging het persen ook erg moeizaam dus mss is de baarkruk ook iets voor mij zodat ik meer voel waar ik heen moet persen. Ik hou het hier ook ff in de gaten.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Ik weet niet wat ik van zo'n spiegeltje moet vinden. Aan de ene kant lijkt t me wel intressant om te zien maar andere kant ook doodeng!
Op zich ook wel logisch dat t natuurlijker aanvoelt. Maar het lijkt me niet lekker zitten. In bed is t voor me gevoel toch comfortabeler. Maar denk wel dat ik t ga doen als dat zou kunnen op dat moment.
Verloskundige ging bij mij trouwens niet mee naar t ziekenhuis. Misschien dat dat ook wel verschilt.
Op zich ook wel logisch dat t natuurlijker aanvoelt. Maar het lijkt me niet lekker zitten. In bed is t voor me gevoel toch comfortabeler. Maar denk wel dat ik t ga doen als dat zou kunnen op dat moment.
Verloskundige ging bij mij trouwens niet mee naar t ziekenhuis. Misschien dat dat ook wel verschilt.
Meeko- Prater
Het lijk mij voor je bekken idd fijner. Ik vond mij bevalling nu veel meer zeer doen omdat ik niet in de weeen kon duiken door de bekken pijn. S zat met zijn hoofd steeds ertegen te duwen ( zat ook wel vast met de navelstreng maar ok ) en het ging pas goed toen ik op handen en knieen ging zitten.
Maar mijn verloskundige zei ook dat ze de baarkruk bij mij niet zou aanraden omdat mijn V al snel geboren werd. Als S niet vast had gezeten was hij er met 1 of 2 persweeen geweest en als het zo snel gaat heb je op de baarkruk meer kans op scheuren.
Maar mijn verloskundige zei ook dat ze de baarkruk bij mij niet zou aanraden omdat mijn V al snel geboren werd. Als S niet vast had gezeten was hij er met 1 of 2 persweeen geweest en als het zo snel gaat heb je op de baarkruk meer kans op scheuren.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Zonder baarkruk wordt er hier niet meer geperst. Eerst ben ik liggend op bed begonnen, maar ik voelde me net een spartelend schaap. En het schoot ook nog eens voor geen meter op. Op de baarkruk vond ik het een stuk prettiger, mijn man zat achter me dus ik kon lekker tegen hem aanleunen. Bovendien voelt het persen dan een stuk natuurlijk. Ik had mee kunnen kijken met een spiegel, maar wilde dat op dat moment niet. Ik ben wel ingescheurd, volgens de VK nog wel behoorlijk, maar weet niet of dit zonder baarkruk minder was geweest. Allicht het vragen eens waard.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Meeko schreef:Wie heeft daar ervaring mee?
En hoe is dat bevallen?
Niet op een baarkruk maar op het toilet bij de 3e... Ik heb geen wee gehad dus de zwaartekracht deed het werk.. Volgens mijn gyn is dit ook het fijnst om te bevallen ( uiteraard liever met baarkruk als op een onhygienisch toilet )
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Soortgelijke onderwerpen
» Bevallen op een baarkruk
» Lichamelijke klachten na baarkruk bevalling?
» Ik ben bevallen!!
» PiP is bevallen!
» Ik ben bevallen
» Lichamelijke klachten na baarkruk bevalling?
» Ik ben bevallen!!
» PiP is bevallen!
» Ik ben bevallen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: